New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 321K
Last edited:
Cheriff spiller ofte 10'er i deres system. Og er vildt dygtig.

Vildt dygtig er vist en overdrivelse. Jeg ville aldrig placere ham som 10er i AGF

Han er gennemsnitlig eller under i progressive afleveringer, progressive løb m. bold, acceleration m. bold, driblinger.

Han er simpelthen ikke en spiller man skal kaste tocifrede millionbeløb efter som 10er.
 
Last edited:
Grøn er ny
Gul er relevant sandsynlighed for salg/udleje
Rød er ikke god nok, klubben arbejder på at komme af med.

Jeg har 6 tilgange, hvoraf 4 er nogen AGF selv bør kunne styre købet af.

Bech kan spille 9'er og er med stor sandsynlighed bedste i truppen. Jeg tror dog som @NowakRup på ny mand, og anser Bech som oplagt salgsemne, også pga kontrakt osv. Så jeg ser Bech som sandsynlig 9'er mod Poznan, men ikke når man når ind i midten af august.

Arnstad kan spille CM og 10'er. Jønne HCB og CM. Bech 9 og 10. Højer VCB og VWB, men en noget mere defensiv version end Links og Emmery.

Jeg har adopteret Sherif som mulighed. I de spillere vi har hørt om, mangler der noget talent. Jeg tror det er klogt at erstatte 3 garvede, og hvad man ellers taber af startere (Links, Yakob, Bech, Arnstad) [jeg tror på 3, andre 2] med her og nu niveau, så man fastholder et slagkraftigt hold der kan levere resultater og bære et par talenter.

MM
Hansen
Hedenstad
Lyhne

Centerback
Tingager
Callø
Kahl (tilføjet som Edit)

Jensen-Abbew
Mølgaard
Højer
Jønsson


wingback
Links
Andersen
Emmery
Carstensen

Central midt
Poulsen
Solbakken
Knudsen
Yakob
Haugstrup

10'er
Arnstad
Bech

Kristjansson
Jørgensen
Anderson
Sherif Cherrif


9'er
Ny starter
Serra
Tchamche

Bogere
Badji
Gyamfi
 
Skal vi ikke lige tage det roligt med at dømme Nicolai Poulsen ude i 9-12 måneder på baggrund af et indlæg på agfforum...! Hvis det var tilfældet er jeg sikker på AGF kommer med en udmelding.

NP har Akillestendinopati og det tager normalt 6-12 måneder. Da NP har spillet med smerterne i så mange år, er min vurdering og KUN min, at det tager 9-12 måneder.
 
NP har Akillestendinopati og det tager normalt 6-12 måneder. Da NP har spillet med smerterne i så mange år, er min vurdering og KUN min, at det tager 9-12 måneder.
Jeg synes det lyder voldsomt, ikke mindst taget i bretragtning af den tid han allerede har vaeret ude.
Men jeg er 100% laegmand her -

props for spaendende rygter!
 
Jeg synes det lyder voldsomt, ikke mindst taget i bretragtning af den tid han allerede har vaeret ude.
Men jeg er 100% laegmand her -

props for spaendende rygter!
Jeg arbejder med det og har kun de oplysninger om hans skade via medier.

Når jeg ser på historien, hvor de første udmeldinger gik på, at det var lægmusklerne til, at det nu er Akillesenerne samt at han IKKE er kureret. Så er det min vurdering.

Er åben åben overfor, at blive modbevist 😀
 
Jeg arbejder med det og har kun de oplysninger om hans skade via medier.

Når jeg ser på historien, hvor de første udmeldinger gik på, at det var lægmusklerne til, at det nu er Akillesenerne samt at han IKKE er kureret. Så er det min vurdering.

Er åben åben overfor, at blive modbevist 😀
Saa stoler jeg i hvert fald mere paa din vurdering end min, jeg taenkte saa lange pauser primaert var Yacobske skader i knaet.
I tilfaelde af en evt operation, ville NP kunne vaende hurtigere tilbage?
 
Saa stoler jeg i hvert fald mere paa din vurdering end min, jeg taenkte saa lange pauser primaert var Yacobske skader i knaet.
I tilfaelde af en evt operation, ville NP kunne vaende hurtigere tilbage?
Typisk opererer man ikke. Ved ikke, om de har prøvet plasma indsprøjtninger. Det hjalp bla Billing.

Husk! Jeg har kun vurderet det ud fra de udmeldinger der har været gennem årene. Så det er ren fjern diagnose herfra 😀
 
Skal vi ikke lige tage det roligt med at dømme Nicolai Poulsen ude i 9-12 måneder på baggrund af et indlæg på agfforum...! Hvis det var tilfældet er jeg sikker på AGF kommer med en udmelding.

Det er et rygte, og på den baggrund diskuteres der scenarier. Så vidt jeg har set, så har alle skrevet "hvis..", og ikke taget det som et faktum.
Hvad vil du have et debatforum til at være, hvis man ikke må diskutere ud fra hypotetiske og/eller ubekræftede præmisser?

I øvrigt er jeg overrasket over, du mener, at AGF ville melde noget ud, hvis der var noget om snakken. Det har de da - som jeg husker - ikke for vane.
 
Jeg forholder mig ikke til realismen i, hvorvidt Jønne kan spille et par måneder som amatør - jeg foreslog det selv for sjov i en anden tråd, men jeg tror ikke det har gang på jord.

Til gengæld spørger du, om man må være amatør i en professionel klub, og der er - mig bekendt - ikke noget der står og falder med, om du er amatør eller professionel.
Deltids-professionelle klubber kan også have blandinger af folk på kontrakt, folk på deltid og folk uden kontrakter.
Fremad har f eks også kun lige indført kontraktfodbold igen for få år siden.

Vi kan også have talenter i u17/19 som ikke er på ungdomskontrakt endnu, men som vil kunne trækkes op i superligatruppen efter behov. Det er sikkert ikke dem uden kontrakt, der står først for, men de ville kunne trækkes op, hvis det var.

Det afgørende er din spillertilladelse, og her ligger AGFs spillertilladelser side om side i samme pulje, hvad end det er Superligaspillernes, elitetalenternes eller seriespillernes, fordi Superligaholdet spiller på 1880s licens.
Så serie 3-spillerne i klubben er teoretisk set også i spil/kø til superligadebut, hvis klubben rammes af helt utrolig meget omgangssyge og ikke lykkes at få udskydelse. Igen, næsten ligeså tænkt eksempel som Jønnes mulige tiltrædelse som kontingentbetalende amatør i klubben.
Jeg er ikke sikker på at det er helt så enkelt. Hvad angår klubberne skal alle divisionsklubber have kontraktfodbold og det vil også de facto være umuligt for en semiprofessionel klub at leve op til mange af de andre licenskrav. Hvad angår den enkelte spiller virker det også umiddelbart problematisk at spille helt uden kontrakt, fx også ift forsikringer og den slags og her er der også forskel på seniorer og ungdomsspillere. Det er ikke helt klart hvad der sker hvis de ikke er på en standardkontrakt - kan de fx registreres i den der app de har - men det kan også godt være lovligt ift DBU's vedtægter, men alligevel ikke reelt muligt for AGF. Jeg tror i hvert fald AGF ville skrive en eller anden kontrakt med den seriespiller de pludselig ville bruge i Superligaen, hvis det er muligt for spilleren, men nok snarere grave dybt i talentafdelingen eller simpelthen stille op med ti mand (ultimativt må man tage et 0-3-nederlag hvis man ikke har syv spillere til rådighed.)

Ja, det er bare for sjov og af almen interesse, man vil selvfølgelig aldrig stille med en amatør-seniorspiller og nu får man heller ikke længere lov at spille videre som amatører hvis man går konkurs, da klubben mister rettigheden til at drive kontraktfodbold og ikke længere opfylder licenskravene. Jeg gætter på at Lyngbys amatørhold, som vi bl.a. slog 7-0, er sidste gang en amatør-seniorspiller har spillet i Superligaen.
 
Jeg er ikke sikker på at det er helt så enkelt. Hvad angår klubberne skal alle divisionsklubber have kontraktfodbold og det vil også de facto være umuligt for en semiprofessionel klub at leve op til mange af de andre licenskrav. Hvad angår den enkelte spiller virker det også umiddelbart problematisk at spille helt uden kontrakt, fx også ift forsikringer og den slags og her er der også forskel på seniorer og ungdomsspillere. Det er ikke helt klart hvad der sker hvis de ikke er på en standardkontrakt - kan de fx registreres i den der app de har - men det kan også godt være lovligt ift DBU's vedtægter, men alligevel ikke reelt muligt for AGF. Jeg tror i hvert fald AGF ville skrive en eller anden kontrakt med den seriespiller de pludselig ville bruge i Superligaen, hvis det er muligt for spilleren, men nok snarere grave dybt i talentafdelingen eller simpelthen stille op med ti mand (ultimativt må man tage et 0-3-nederlag hvis man ikke har syv spillere til rådighed.)

Ja, det er bare for sjov og af almen interesse, man vil selvfølgelig aldrig stille med en amatør-seniorspiller og nu får man heller ikke længere lov at spille videre som amatører hvis man går konkurs, da klubben mister rettigheden til at drive kontraktfodbold og ikke længere opfylder licenskravene. Jeg gætter på at Lyngbys amatørhold, som vi bl.a. slog 7-0, er sidste gang en amatør-seniorspiller har spillet i Superligaen.
Kontraktfodbold kan vel også være 'du betaler kontingent, så accepterer vi at holde dit spillercertifikat og lade dig spille for klubben. Mens kontrakten gælder, er du omfattet af vores forsikringer osv.'.

Hvis spørgsmålet er, om man kan spille for AGF uden en eller andenformel registrering af spillercerfifikat mm, er svaret formentlig nej. Hvis spørgsmålet et, om man skal modtage honorar for sin ydelse, er svaret .... gad vide om Spillerforeningen møder op med strejkevagt i så fald? Men hvorfor skulle man ellers være forbudt at spille gratis?
 

Latest posts

Back
Top