Lidt andet nyt fra aftenen i Kultur Bunkeren.
AGF har ingen scouting på VM, i hvertfald ingen mand fysisk til stede.
Man forventer ikke Yakobs værdi pludselig eksploderer hvis han får 15-45 min for Irak i den sidste kamp, for at værdien skal rykke skal man vise noget ekstraordinært, og det når han næppe.
Flere unge udmærker sig, Zander Granshaw blandt, og især Callø som de også ved selvsyn har fulgt til træning.
Badjii regner ingen med i AGF, og han vil blive forsøgt sendt ud igen ala Haugen hvis der ikke kommer en køber.
Tschamche til trods for det fine talent han har, så ser de ikke ham som en der bare napper en plads, og en udlejning skal overvejes hvis han skal rykke sig yderligere.
Serra småskadet og mangler en del procent for at være 100%, men det er efterslæb fra foråret.
Polle ude min et par måneder.
Lens har scoutet længe på Links, så første bud er nok mere sat i søen som en føler på pris - de har angiveligt også scoutet ham som WB.
Jens Jønsson har i flere omgange være suveræn til træning, og har også i det taktisk spil været placeret som yderstopper.......hans fart og fysik er hvis noget over det vi lige går og tror.
Og Arnstad er pt et niveau til to over alle andre til træning.
Og slutteligt, Bech prøves på 9' eren her i opstarten, bl.a også fordi Sebastian Jørgensen imponerer helt vildt - man gjorde det ikke i foråret da man ikke ville bryde strukturen i spillet, og fordi man ikke ville ødelægge selvværd hos de oprigtige 9' ere i truppen, nu er situationen en anden.
Men stiften er enig med de fleste, der skal findes en 9' er, men de penge AGF har rækker nok desværre ikke til en proven goalgetter, så man skal finde en der er et mix af ung, salgspotentielle, og har vist man kan spille de større kampe.
Og slutteligt, Borgere skal man ikke forvente der bliver satset på som fast fra den nye sæson, ham skal stadig sluses ind på den rigtige måde, brager han så igennem er det jo en bonus - Hamza skal som udgangspunkt stadig være i U-19 set-uppet.