New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 319K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror, at han præsenteres til august. Tror agf går med til, at han først skal skrives med, når han kan få forskerordning
I forhold til kampprogrammet ville han så ikke være til rådighed i de første tre-fire kampe - Poznan x2, Brøndby hjemme og nok også Lyngby ude den 1. august. Det kan man nok godt leve med. I praksis er han jo allerede en del af truppen og træner fuldt med. Kan man bruge ham i træningskampe i juli, når han ikke er på kontrakt i Athen længere?
 
Lidt andet nyt fra aftenen i Kultur Bunkeren.

AGF har ingen scouting på VM, i hvertfald ingen mand fysisk til stede.

Man forventer ikke Yakobs værdi pludselig eksploderer hvis han får 15-45 min for Irak i den sidste kamp, for at værdien skal rykke skal man vise noget ekstraordinært, og det når han næppe.

Flere unge udmærker sig, Zander Granshaw blandt, og især Callø som de også ved selvsyn har fulgt til træning.

Badjii regner ingen med i AGF, og han vil blive forsøgt sendt ud igen ala Haugen hvis der ikke kommer en køber.

Tschamche til trods for det fine talent han har, så ser de ikke ham som en der bare napper en plads, og en udlejning skal overvejes hvis han skal rykke sig yderligere.

Serra småskadet og mangler en del procent for at være 100%, men det er efterslæb fra foråret.

Polle ude min et par måneder.

Lens har scoutet længe på Links, så første bud er nok mere sat i søen som en føler på pris - de har angiveligt også scoutet ham som WB.

Jens Jønsson har i flere omgange være suveræn til træning, og har også i det taktisk spil været placeret som yderstopper.......hans fart og fysik er hvis noget over det vi lige går og tror.

Og Arnstad er pt et niveau til to over alle andre til træning.

Og slutteligt, Bech prøves på 9' eren her i opstarten, bl.a også fordi Sebastian Jørgensen imponerer helt vildt - man gjorde det ikke i foråret da man ikke ville bryde strukturen i spillet, og fordi man ikke ville ødelægge selvværd hos de oprigtige 9' ere i truppen, nu er situationen en anden.

Men stiften er enig med de fleste, der skal findes en 9' er, men de penge AGF har rækker nok desværre ikke til en proven goalgetter, så man skal finde en der er et mix af ung, salgspotentielle, og har vist man kan spille de større kampe.

Og slutteligt, Borgere skal man ikke forvente der bliver satset på som fast fra den nye sæson, ham skal stadig sluses ind på den rigtige måde, brager han så igennem er det jo en bonus - Hamza skal som udgangspunkt stadig være i U-19 set-uppet.
Var også tilstede - flot referat👊
 
I forhold til kampprogrammet ville han så ikke være til rådighed i de første tre-fire kampe - Poznan x2, Brøndby hjemme og nok også Lyngby ude den 1. august. Det kan man nok godt leve med. I praksis er han jo allerede en del af truppen og træner fuldt med. Kan man bruge ham i træningskampe i juli, når han ikke er på kontrakt i Athen længere?

Som jeg forstår det, må han ikke have boet i Danmark inden for den 10-årige periode, hvis han skal på forskerordning. Jeg gætter på, at skat ikke vil se med milde øjne på, at JJ 'holder ferie' i Danmark i to måneder, hvor han træner med hos den arbejdsgiver, han så skriver under med det sekund, han kvalificerer til forskerordning.

Han har jo også selv været ude og sige, at han er villig til at give afkald på forskerordningen.

Så jeg gætter på, at han skriver med AGF tidligere, hvis AGF tilbyder ham en kontrakt.
 
Flere unge udmærker sig, Zander Granshaw blandt, og især Callø som de også ved selvsyn har fulgt til træning.

Jens Jønsson har i flere omgange være suveræn til træning, og har også i det taktisk spil været placeret som yderstopper.......hans fart og fysik er hvis noget over det vi lige går og tror.

Og Arnstad er pt et niveau til to over alle andre til træning.

Og slutteligt, Bech prøves på 9' eren her i opstarten, bl.a også fordi Sebastian Jørgensen imponerer helt vildt - man gjorde det ikke i foråret da man ikke ville bryde strukturen i spillet, og fordi man ikke ville ødelægge selvværd hos de oprigtige 9' ere i truppen, nu er situationen en anden.

Tak for et glimrende referat. Jeg har lige klippet lidt i det. De her dele er virkeligt positive, fordi de indikerer, at vi kan være konkurrencedygtige til de første kampe, selv uden tilgange (andre end JJ).
 
Så jeg gætter på, at han skriver med AGF tidligere, hvis AGF tilbyder ham en kontrakt.
Det håber jeg faktisk.
At gå og vente på, at forskerordningen bliver en mulighed tangerer - for mig - det spekulative.
Jeg forstår da godt, at man gerne vil have lidt ekstra, men jeg gætter ikke på, at manden går sulten i seng ELLER at han for alvor behøver bekymre sig om økonomi i resten af sit liv, forudsat at han er nogenlunde fornuftig. Og så synes jeg det er lidt...uheldigt, at spekulere i den slags.

Men lige på den med at betale skat er jeg også ret rigid af en hel masse årsager.
 
Som jeg forstår det, må han ikke have boet i Danmark inden for den 10-årige periode, hvis han skal på forskerordning. Jeg gætter på, at skat ikke vil se med milde øjne på, at JJ 'holder ferie' i Danmark i to måneder, hvor han træner med hos den arbejdsgiver, han så skriver under med det sekund, han kvalificerer til forskerordning.

Han har jo også selv været ude og sige, at han er villig til at give afkald på forskerordningen.

Så jeg gætter på, at han skriver med AGF tidligere, hvis AGF tilbyder ham en kontrakt.
Jeg tror, at du har ret. Mon ikke, at han så bliver præsenteret tidligt i juli så? Meldingerne om hans niveau til træning er i hvert fald positive nok til, at det lader til at give mening for både os og ham. Hvis det, Strudsen skriver, først er fra slutningen af august, at forskerordningen kommer i spil, så tror jeg ikke, at vi kan leve med det. Så misser han jo omkring 12 kampe i en periode, hvor vi har brug for bredden.
 
Som jeg forstår det, må han ikke have boet i Danmark inden for den 10-årige periode, hvis han skal på forskerordning. Jeg gætter på, at skat ikke vil se med milde øjne på, at JJ 'holder ferie' i Danmark i to måneder, hvor han træner med hos den arbejdsgiver, han så skriver under med det sekund, han kvalificerer til forskerordning.
Nej, den tror jeg heller ikke de accepterer.

Jeg har været ret forbeholden over for JJ, men med NP ude i mindst to måneder og med de meldinger fra træningsbanen, kan jeg godt se noget fornuft i det. Der skal spilles voldsomt mange kampe i efteråret og der må også være en eller anden forøget risiko for at Solbakken kan miste nogle kampe.
 
Nej, den tror jeg heller ikke de accepterer.

Jeg har været ret forbeholden over for JJ, men med NP ude i mindst to måneder og med de meldinger fra træningsbanen, kan jeg godt se noget fornuft i det. Der skal spilles voldsomt mange kampe i efteråret og der må også være en eller anden forøget risiko for at Solbakken kan miste nogle kampe.

Og du ved endda noget om jura, ikke? :-)

Jeg er især positiv, fordi han bliver prøvet som yderstopper, og fordi hans fart og fysik tilsyneladende imponerer. Kombineret med forlydender om Calløs niveau kunne det godt lugte af, at man kan løse højre forsvarsside med en tilgang af JJ, som så også vil kunne gøre sig på den centrale midt.
 
Et afkald på forskerordning kan måske også give en 2 årig kontrakt, i stedet for forskerordning og 1 årig kontrakt
Jeg tror AGF ser på deres samlede omkostninger, ikke netto beløbet til JJ

Oplagt, hvis de er interesseret, er en 1+1, og så hvis han spiller f.eks. 75% af minutterne, så bliver det andet år automatisk erklæret
 
Jeg tror AGF ser på deres samlede omkostninger, ikke netto beløbet til JJ

Oplagt, hvis de er interesseret, er en 1+1, og så hvis han spiller f.eks. 75% af minutterne, så bliver det andet år automatisk erklæret
Tænkte mere i retning af, at JJ vil være villig til og give afkald på forskerordning mod så og få en 2 årig kontrakt i stedet for 1 år.

Selv om JJ siger han er villig til og give afkald på forskerordningen, så sker det nok ikke uden en hvis form for kompensation
 
Nej. For hvis han spiller for os som amatør, så bor han stadig i DK og ikke i Grækenland.
Hvis Jønsson viser god kvalitet vil det give god mening at forsøge at lave en kontrakt med ham (givet det giver mening med økonomien). Poulsen virker lidt usikkert pt. - efter han kommer tilbage skal han også spilles i form. https://campo.dk/2026/06/25/agf-midtbaneprofil-aabner-op-om-svaer-tid/

Forhåbentlig bliver der mange kampe i efteråret, så det vil være godt med tre der kan spille 6'er - det vigtigste er om kvaliteten er der.
 
Som jeg forstår det, må han ikke have boet i Danmark inden for den 10-årige periode, hvis han skal på forskerordning. Jeg gætter på, at skat ikke vil se med milde øjne på, at JJ 'holder ferie' i Danmark i to måneder, hvor han træner med hos den arbejdsgiver, han så skriver under med det sekund, han kvalificerer til forskerordning.
Skat er lige glad, hvor du holder ferie i den her sammenhæng. Forskerordningen gælder, at du ikke må have været skattepligtig i Danmark i 10 år. (og med det menes indkomst - ikke ejendom)
 
Jens Jønsson har i flere omgange være suveræn til træning, og har også i det taktisk spil været placeret som yderstopper.......hans fart og fysik er hvis noget over det vi lige går og tror.

Tak - så begynder det at ligne noget 👏

Især med tanke på NP’s situation (forstod ikke helt den forlængelse). Der kan hurtigt mangle en ældre erfaren på holdet og så begynder det at give mening med JJ. Især hvis han er fleksibel omkring position - så overgiver jeg mig🫣 han skal bare have niveauet🤞🏻

Flere unge udmærker sig, Zander Granshaw blandt, og især Callø som de også ved selvsyn har fulgt til træning.

Utroligt som der pludselig lader til at komme unge spillere frem som bliver positivt nævnt som nogen der kan bidrage. Det er fantastisk hvis vores setup er ved at være der, hvor de løbende begynder at levere konkurrencedygtige spillere til førsteholdet

Og slutteligt, Borgere skal man ikke forvente der bliver satset på som fast fra den nye sæson, ham skal stadig sluses ind på den rigtige måde, brager han så igennem er det jo en bonus - Hamza skal som udgangspunkt stadig være i U-19 set-uppet.

Tænker det er den helt rigtige måde. Griber han chancen, så er det fantastisk og jeg tænker hans fart kan komme i spil.


Det er vel også muligt at han spiller som amatør frem til august eller september, og derefter indgår en kontrakt under mere skattemæssige fordelagtige forhold?

Tror ikke han må spille som amatør og indgå en aftale efterfølgende.

Nu gennemgik Troels Henriksen hvad det kostede for Links men for det første er det ikke sikkert JJ skal på samme løn. For det andet var det eksemplet noget forsimplet som jeg husker reglerne. Der er noget med fradrag mv som trækker i den anden retning. Men det er længe siden jeg har set på skattemæssige konsekvenser af forsker ordning, så der kan være sket nyt.
 

Latest posts

Back
Top