New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 297K
Ethvert salg AGF laver skal give mening for klubben men der er også et menneskeligt aspekt i en case som Links. CV kan da godt være hårdnakket og stå fast og Links er alt for god til ikke at fortsætte med at give sig fuldt ud men det skader aldrig i jagten på nye spillere, hvor et ja eller et nej fra spilleren kan komme ned til små detaljer, at AGF er kendt for at behandle sine spillere ordentligt.

Jeg vil ikke bryde mig om, CV fratager Links en mulighed for at få et stort skifte, hvis forskellen i valuation mellem CV og Lens er nogle få millioner kr.

Måske. Jeg tror bare vi bliver skæve, både offensivt og defensivt.

Hvis vi spiller med en venstre wingback der er mere defensiv og en venstre kant som Emmery, så har vi to brede punkter i den ene side (det her man sjældent i en 3’er) og kun en i den anden.

Den plads Emmery så ville tage, er et eller andet sted Arnstads. Som så skal flyttes et andet sted hen.

Ok. Min indsigt er begrænset. Men har jeg forstået det nogenlunde rigtigt:

Emmery vil gerne tage et bredt udgangspunkt og så ind i banen, ikke? Bech vil i højre side også gerne ind i banen, men fra et mere centralt udgangspunkt. Så i begge sider er der rum til, at en wingback kan løbe til baglinjen, men i venstre side (med Emmery som 10) kan wingbacken ikke lave overlappet, før Emmery har flyttet sig (sådan karikeret) - og det du siger er så også, at vi kommer til at mangle en spiller centralt i banen, fordi Emmery ligger ud ved sidelinjen, og dermed er der principielt et tomt rum der, hvor Arnstad i dag ligger?

Er det nogenlunde sådan udfordringen er?

Ift. Arnstad. Jeg har en fornemmelse af, at han vil kunne få noget mere ud af en 8'er position, når Yakob bliver solgt. Men lad os ift. eksemplet ovenfor bare lige holde Arnstad ude, så du kan forklare mig udfordringen med Emmery :)

Ethvert salg AGF laver skal give mening for klubben men der er også et menneskeligt aspekt i en case som Links. CV kan da godt være hårdnakket og stå fast og Links er alt for god til ikke at fortsætte med at give sig fuldt ud men det skader aldrig i jagten på nye spillere, hvor et ja eller et nej fra spilleren kan komme ned til små detaljer, at AGF er kendt for at behandle sine spillere ordentligt.

Jeg vil ikke bryde mig om, CV fratager Links en mulighed for at få et stort skifte, hvis forskellen i valuation mellem CV og Lens er nogle få millioner kr.
Jeg tror helt bestemt også han sælges hvis vi er inden for et par millioner. Det er helt naturligt.

Der var en artikel på campo hvor der stod at dialogen fortsatte, jeg så en anden artikel (engelsk) der skrev at AGF havde sagt ikke til salg. Er Campo rigtig sælges han nok, er den international den korrekte så sælges han nok ikke.

Links forlængede med AGF for mindre end 11 måneder siden, indtil 2029.

Jeg tror ikke der bliver problemer med employer branding, hvis man med en kontrakt der løber 4 år frem, til et anseeligt millionerbeløb i årsløn, hvis man som klub siger man forventer at han er til rådighed i minimum halvdelen af den periode. Det kan (eller burde) alle kunne forstå.

Hvis en spiller i dag forlænger indtil 2030, så har jeg også en forventning om, at han ved vi nok benytter ham mere end én sæson. Ellers vil han som Anderson nok bede om en klausul.

Ok. Min indsigt er begrænset. Men har jeg forstået det nogenlunde rigtigt:

Emmery vil gerne tage et bredt udgangspunkt og så ind i banen, ikke? Bech vil i højre side også gerne ind i banen, men fra et mere centralt udgangspunkt. Så i begge sider er der rum til, at en wingback kan løbe til baglinjen, men i venstre side (med Emmery som 10) kan wingbacken ikke lave overlappet, før Emmery har flyttet sig (sådan karikeret) - og det du siger er så også, at vi kommer til at mangle en spiller centralt i banen, fordi Emmery ligger ud ved sidelinjen, og dermed er der principielt et tomt rum der, hvor Arnstad i dag ligger?

Er det nogenlunde sådan udfordringen er?

Ift. Arnstad. Jeg har en fornemmelse af, at han vil kunne få noget mere ud af en 8'er position, når Yakob bliver solgt. Men lad os ift. eksemplet ovenfor bare lige holde Arnstad ude, så du kan forklare mig udfordringen med Emmery :)
Men så er vi ude i en forventning om, at Links og Yakob bliver solgt uden erstatninger.

Spiller du som vi gør med 10’ere som vi gør i dag, så tag de udgangspunkt i halvrum, og spiller i mellemrummet mellem de to kæder modstanderen har i deres forsvarskæde og midtbanekæde.

Emmery er bedst bredt (siderum) der søger mere ned mod sidste linje (modstanderens forsvarskæde), han er mindre god i halvrummet og det centrale mellemrum mellem de to kæder hvor han har spillere rundt om sig, fremfor “bare” foran sig.

Attachments

• IMG_4283.webp
    IMG_4283.webp
    32.5 KB · Views: 13
  • IMG_4282.webp
    IMG_4282.webp
    55.8 KB · Views: 13

Der er altid tre parter i en handel og AGF skal i denne situation kompenseres betragteligt hvis de skal forringe deres eget udgangspunkt for Europa så betragteligt som et salg af Links ville være. Hvis Lens er så interesseret i Links kan de godt finde flere penge eller vente til senere i vinduet. Alternativt så skal AGF føle de kan få en erstatning her og nu, og det er beskrevet flere steder hvor svært det er at købe spillere lige nu. Også selvom Links har fortjent et skifte.

Jeg tror han bliver solgt senere i vinduet og det kan man sagtens have en aftale om med spilleren.

Er Campo rigtig sælges han nok, er den international den korrekte så sælges han nok ikke.

Alle spillere i AGF er principielt til salg uanset hvad et udenlandsk rygte siger.

Hvis en spiller i dag forlænger indtil 2030, så har jeg også en forventning om, at han ved vi nok benytter ham mere end én sæson. Ellers vil han som Anderson nok bede om en klausul.

Ja naturligvis. Det ændrer bare intet på, Links havde en chance for et stort skifte i vinters og fik nej. Får han endnu engang et nej, kan det nemt tænkes, moralen begynder at falde.
Og spillere og agenter taler sammen og nej en dårlig case skader nok ikke.

Men så er vi ude i en forventning om, at Links og Yakob bliver solgt uden erstatninger.

Spiller du som vi gør med 10’ere som vi gør i dag, så tag de udgangspunkt i halvrum, og spiller i mellemrummet mellem de to kæder modstanderen har i deres forsvarskæde og midtbanekæde.

Emmery er bedst bredt (siderum) der søger mere ned mod sidste linje (modstanderens forsvarskæde), han er mindre god i halvrummet og det centrale mellemrum mellem de to kæder hvor han har spillere rundt om sig, fremfor “bare” foran sig.

Tak for forklaringen, jeg tror, jeg forstår.

Der er altid tre parter i en handel og AGF skal i denne situation kompenseres betragteligt hvis de skal forringe deres eget udgangspunkt for Europa så betragteligt som et salg af Links ville være.

Jeg siger nærmest det samme.

Men alle spillere i den nuværende trup kan erstattes også Links, bliver det dyrt tja ikke nødvendigvis. Nogle af vores bedste spillere har ikke kostet alverden og backs og wingbacks er ikke den dyreste position at besætte.

Den mest "uundværlige" spiller i min fantid, var Bisseck og det er alligevel gået ganske fornuftigt siden han blev solgt.

Alle spillere i AGF er principielt til salg uanset hvad et udenlandsk rygte siger.

Ja naturligvis. Det ændrer bare intet på, Links havde en chance for et stort skifte i vinters og fik nej. Får han endnu engang et nej, kan det nemt tænkes, moralen begynder at falde.
Og spillere og agenter taler sammen og nej en dårlig case skader nok ikke.
Selvfølgelig er alle til salg, men vi sælger ikke alle.

Min pointe er mere, at såfremt vi er blevet budt 3 millioner euro og sagt vi ville have 6 millioner. Så findes der en løsning med den ene eller anden klub.

Men er svaret bare, at spilleren ikke er til salg i dette vi de du vi allerede har mistet en del profiler, så er det mindre sandsynligt han sælges.

Der var en artikel på campo hvor der stod at dialogen fortsatte, jeg så en anden artikel (engelsk) der skrev at AGF havde sagt ikke til salg. Er Campo rigtig sælges han nok, er den international den korrekte så sælges han nok ikke.

Ja - hvis man læser på et Sydafrikansk medie, så er de blevet afvist.

with sporting director Carsten Jensen making clear the reigning Superliga champions have no intention of selling.

Hans værdi er vel også langt større for os, end det vi evt. kan få for ham. Han er i hans bedste alder, har været med til at levere et mesterskab og er en nøglefigur på holdet - han skal vel koste mere end MEM gjorde. Det er alligevel et stykke væk fra de 3 mio. Euro der blev nævnt.
Han har også virket som om han er glad i klubben og Aarhus men derfor kan der selvfølgelig godt være en drøm om en tur ud i Europa.

Ja - hvis man læser på et Sydafrikansk medie, så er de blevet afvist.

Hans værdi er vel også langt større for os, end det vi evt. kan få for ham. Han er i hans bedste alder, har været med til at levere et mesterskab og er en nøglefigur på holdet - han skal vel koste mere end MEM gjorde. Det er alligevel et stykke væk fra de 3 mio. Euro der blev nævnt.

Tak. Det var den artikel

For nu at uddybe Emmery vs Bech. Emmerys heat map mod Viborg:
1000011603.webp
Og Bech mod Viborg:
1000011604.webp
Noget handler om, at de spiller den position, de bliver bedt om. Men både Rösler og JP har bedt Emmery spille bredt og Bech spille link up.

Det er i øvrigt lidt interessant at sammenligne Links og Emmery og Jacob Andersen. Emmerys heat map ligger fra midterlinjen og frem i feltet. Links maler typisk hele sidelinjen mørkerød, og Jacob Andersen maler lidt mere på den defensive halvdel af midterlinjen.

Skulle Emmery fungere som venstre fløj i en 343 ville det kræve, at fx Kahl fik backen bagved, og så skulle han søge ind i banen og helt op i en tierposition, sådan som Daniel Wass gjorde på landsholdet for en 5 års tid siden.

For nu at uddybe Emmery vs Bech. Emmerys heat map mod Viborg:
View attachment 7277
Og Bech mod Viborg:
View attachment 7278
Noget handler om, at de spiller den position, de bliver bedt om. Men både Rösler og JP har bedt Emmery spille bredt og Bech spille link up.

Det er i øvrigt lidt interessant at sammenligne Links og Emmery og Jacob Andersen. Emmerys heat map ligger fra midterlinjen og frem i feltet. Links maler typisk hele sidelinjen mørkerød, og Jacob Andersen maler lidt mere på den defensive halvdel af midterlinjen.

Skulle Emmery fungere som venstre fløj i en 343 ville det kræve, at fx Kahl fik backen bagved, og så skulle han søge ind i banen og helt op i en tierposition, sådan som Daniel Wass gjorde på landsholdet for en 5 års tid siden.
Fin sammenlign. Man kan også sammenligne Arnstad (se nedenstående) med Emmery, for det er den plads han skal tage.

Jeg tror også man ville kunne løse det ved, at smide Kahl ind på en 6’er og skubbe f.eks Yakob op på 10’eren.

Men det er igen mange ændringer for at tilpasse en spiller, specielt når man hurtigt skal tilbage i et etableret forsvar.

Attachments

• IMG_4284.webp
    IMG_4284.webp
    39.7 KB · Views: 16
Fin sammenlign. Man kan også sammenligne Arnstad (se nedenstående) med Emmery, for det er den plads han skal tage.

Jeg tror også man ville kunne løse det ved, at smide Kahl ind på en 6’er og skubbe f.eks Yakob op på 10’eren.

Men det er igen mange ændringer for at tilpasse en spiller, specielt når man hurtigt skal tilbage i et etableret forsvar.
Kahlen på 6eren sådan Phillip Lahmsk?
Spøndende
Som spilfordeler interessant
Som en spiller som skal erobre bolde mindre oplagt
Eller misforstår jeg din definition af 6eren

Sådan en historie om at et fransk tophold har været ude efter Links - og fået afslag - må også bare sætte den sydafrikanske træner under pres efter en slutrunde, hvor de ikke har præsteret noget. Man må næsten forvente at han ryger og at Links er tilbage på landsholdet til efteråret.
Var lidt rundt og se efter nyheder om Links. Der var kommentarer fra fans om, at ham der havde Links plads på holdet, var den der gjorde det dårligst. De forstod ikke trænerens dispositioner.
Men de forstod så heller ikke, at en klub i den lille Danske liga kunne finde på at sige nej til en stor liga - de mente Links skulle have lov til at skifte.

Kahlen på 6eren sådan Phillip Lahmsk?
Spøndende
Som spilfordeler interessant
Som en spiller som skal erobre bolde mindre oplagt
Eller misforstår jeg din definition af 6eren
Jeg er klar modstander af det, men det er jo det man tit gør for at skabe det udtryk man gerne vil offensivt.

England ender tit op med O’Reilly på 10’eren når de har bolden.

I det indlæg jeg svarede på, så blev der forslået, at Emmery startede på 10’eren (halvrum) og på bolden gik i siderum, og så skulle Kahl fra wingbacken gå op på 10’eren.

Så argumenterede jeg blot for, at så kunne han - hvis han absolut skulle spille wingback - rulle 6-8 meter ind og spille 6’er og Yakob 4-5 meter frem og spille 10’er.

Men det var blot et svar på et indlæg.

Jeg er modstander af, at spille Kahl andet end venstre stopper i en 3’er.

Jeg er modstander af, at spille Tingager som andet end midterste i en 3’er.

Jeg fortrækker vi starter synkront i vores udgangspunkt. Altså vores to 10’ere skal være under 9’erem begge to, og begge halvrum, ikke en i siderum og en i halvrum, så vi efterlader modstanderen med en simpel måde at spille udenom vores pres.

Jeg er klart tilhænger af diverse rotationer. Men jeg foretrækker ikke, at de skal laves for at tilpasse én spiller, ej heller at de skal ske på bekostning af at man flytte flere spillere ud af de positioner de er bedst for, at få færre spillere i en position de er bedre i.

Der er klart, at netop Emmery er et dilemma her.

Jeg forstår hvorfor nogle hold gør det, men de har nogle andre årsager til det end vi har.

Latest posts

Back