New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 203K
Transfervindue Sommer 2026
Når der ikke forlængst er meldt noget ud med Dalsgaard, så må vi da gå ud fra at han og familien pt som minimum tygger på det tilbud der er blevet fremlagt.

Jeg håber det ender med ja, men han skal også kun sige ja hvis han føler den.
Hvis han mentalt er klar til fodboldpension, men ikke kan sige nej til pengene,
så får vi ikke den udgave af ham, som vi har set det sidste års tid.
Vi må forvente, der kommer en afklaring inden for to uger. Det er fair nok, at han bruger ferien på at overveje, hvad han vil. Men jeg tror også, at han selv gerne vil tage en beslutning inden træningsopstarten.

Derfor vil vi senest d. 16. juni vide, om han stopper karrieren eller forsætter i klubben. Enten ved en udmelding eller ved at observere om han er dukket op til træning.

Jeg håber at CV handler ud fra mere rationelle kriterier end at skulle tilfredsstille vores dopamin-hunger :-)

I øvrigt er vinduet slet ikke åbnet endnu.
De "handler" man ser rundt omkring er jo bare frie transfers.
Is på :-)

Der er ikke noget som hindrer handler udenfor vinduet 😁 Spilleren tiltræder bare først når vinduet åbner - så han må gerne starte før🤞

Tager da også gerne en free transfer, bare spilleren er god nok;)

Jeg kan kun opfordre til, at man tager debatter om regler og diskussioner om legendestatus i en anden tråd. Kunne man evt. lave en specifik tråd for hver enkelt spiller der enten skifter væk eller kommer til?

Udgangspunktet er at alle kan oprette nye debatemner, så det er bare i gang. Debatterne har det dog med at udvikle sig forskellige steder. Fra tid til anden, flytter nogen af os emner fra en forkert tråd og til en der (sikkert) er mere rigtig.

Der har tidligere været forsøgt en tråd som "kun" offentliggjorde facts og til/af-gange. Var den en succes?

Jeg husker det som om folk hellere postede i den generelle tråd, så man kunne debattere det og ellers orienterede sig på de gængse nyhedssider. Men måske jeg husker forkert :unsure:

Vi må forvente, der kommer en afklaring inden for to uger. Det er fair nok, at han bruger ferien på at overveje, hvad han vil. Men jeg tror også, at han selv gerne vil tage en beslutning inden træningsopstarten.

Derfor vil vi senest d. 16. juni vide, om han stopper karrieren eller forsætter i klubben. Enten ved en udmelding eller ved at observere om han er dukket op til træning.

Dalsgaard er lige blevet dansk mester og endda kåret som superligaens bedste spiller de to seneste måneder. Det er vel på ingen måde urealistisk (nu hvor vi har set PMs skifte) at Dalsgaard har flere bud at vælge imellem?

Udgangspunktet er at alle kan oprette nye debatemner, så det er bare i gang. Debatterne har det dog med at udvikle sig forskellige steder. Fra tid til anden, flytter nogen af os emner fra en forkert tråd og til en der (sikkert) er mere rigtig.

Der har tidligere været forsøgt en tråd som "kun" offentliggjorde facts og til/af-gange. Var den en succes?

Jeg husker det som om folk hellere postede i den generelle tråd, så man kunne debattere det og ellers orienterede sig på de gængse nyhedssider. Men måske jeg husker forkert :unsure:
Jeg har heller ikke nogen god løsning.

@Martin Hansen har jo også oprettet denne tråd:
https://agf-forum.dk/threads/oversigt-på-kontraktforlængelser-ingen-debat.1044/

men når der gået nogle dage er sådan en tråd for længst forsvundet fra oversigten og glemt. Der er ellers kommet en markant kontraktforlængelse siden.

Jeg har tidligere foreslået en seperat tråd der f.eks hedder

VELKOMMEN til Jens Martin Gammelby

Og så kan man derinde diskutere den tilgang, i 30-30 sider, så den store side med rygter og trupgennemgang ikke går amok.
alternativt for at undgå at skulle lave en tråd per spiller, så lave en "rygtetråd" hvor eventuelle rygter og fortællinger fra kilder kan lægges ind, sp kan vi quote indlæg fra den tråd i denne tråd hvis man ønsker at diskuterere et rygte.

så får rygte tråden kun nye indlæg når der réelt er nye rygter, og vi kan fortsat have en god debat i denne tråd.

alternativt for at undgå at skulle lave en tråd per spiller, så lave en "rygtetråd" hvor eventuelle rygter og fortællinger fra kilder kan lægges ind, sp kan vi quote indlæg fra den tråd i denne tråd hvis man ønsker at diskuterere et rygte.

så får rygte tråden kun nye indlæg når der réelt er nye rygter, og vi kan fortsat have en god debat i denne tråd.
Ja, men jeg tror bare - af erfaring fra par andre fora jeg i ny og næ læser i, så kan en tilgang af f.eks. Casper Hæjer, Jens Jønsson eller et kæmpe navn, sagtens brænde 100-150 kommenatarer af, for så bagefter bare gå kold.

men når der gået nogle dage er sådan en tråd for længst forsvundet fra oversigten og glemt. Der er ellers kommet en markant kontraktforlængelse siden.

Jeg forstår hvad du siger og intentionen bag en tråd der kun leverer faktuelt - frygter bare det ikke går i praksis.

Tror de fleste er her for at debattere men der er naturligvis nogen som læser med og bruger det som nyhedsmedie. De kan blive irriteret over dem der debatterer "vildt" og derfor trækker det lidt i hver sin retning. Diskussionen har været her før men den bliver nok først løst, når @Alsgaard laver en nyhedsside ;)

Alternativt kan der være nogen som vil dedikere deres tid til at opdatere en tråd uden debat. Nu har @Martin Hansen lagt for men måske andre vil deltage.

Jeg indrømmer blankt det ikke har min interesse og jeg hellere vil debattere. Skal jeg "bare" tjekke en nyhed, findes der mange andre sider som er dedikeret til det. F.eks. Bold.dk som har kun om AGF eller KSDH.dk der kun koncentrerer sig om klubben. De skal nok være blandt de første med nyhederne omkring evt. nye spillere.

Last edited:
Dalsgaard er lige blevet dansk mester og endda kåret som superligaens bedste spiller de to seneste måneder. Det er vel på ingen måde urealistisk (nu hvor vi har set PMs skifte) at Dalsgaard har flere bud at vælge imellem?

Det skal I slet ikke bekymre jer om længere, venner. Efter @Alsgaard har udnævnt mig til at være moderator af cykeltråden, skal jeg nok flytte alle relevante AGF-relaterede indlæg derover, så cykeltråden får sin eksistensberettigelse og moderere alt, der lugter af kædeolie og gummi, over på hestenettet.

Hvor bliver mit log-in i øvrigt af, @Alsgaard?

Hvis AGF har aftalt en pris på 1 mio euro som bare skal aktiveres inden 1. juli så kan Køln jo ikk sælge ham med mindre agf ikke vil udnytte deres klausul. Hvad er sådan en klausul værd hvis den anden klub bare kan sælge til en anden side inden for den aftalte periode. Det giver ingen mening.
Selvfølgelig kan de det. Som skrevet er der forskel på option og obligation. Optionen betyder kun, at AGF har mulighed for at betale en på forhånd aftalt transfer. Man har IKKE førsteret til spilleren. En såkaldt right of first refusesal jf. FCK og Thomas Jørgensen.

Og så kommer det punkt, hvor vi nok generelt taler forbi hinanden:

Selvfølgelig har AGF og Carstensen fundet hinanden, før en klausul aktiveres. Alt andet ville gøre os til grin. Det betyder dog ikke, at der skal være aftalt vilkår, før en lejeaftale med option indgås. Det er udelukkende ved obligation. Det er en lille, men afgørende forskel.

Da Carstensen udtaler sig om lysten til at blive, siger han vel selv, at han lægger et par gode kort på bordet (parafrase) ved at erklære sig meget glad osv. Så kan man spekulere over, om han ville have sagt det, såfremt sagen var klar. Det er ikke noget argument og naturligvis totalt arbitrært.

@Thomas K

Selvfølgelig kan de det. Som skrevet er der forskel på option og obligation. Optionen betyder kun, at AGF har mulighed for at betale en på forhånd aftalt transfer. Man har IKKE førsteret til spilleren. En såkaldt right of first refusesal jf. FCK og Thomas Jørgensen.

Selvfølgelig har AGF og Carstensen fundet hinanden, før en klausul aktiveres. Alt andet ville gøre os til grin. Det betyder dog ikke, at der skal være aftalt vilkår, før en lejeaftale med option indgås. Det er udelukkende ved obligation. Det er en lille, men afgørende forskel.

Da Carstensen udtaler sig om lysten til at blive, siger han vel selv, at han lægger et par gode kort på bordet (parafrase) ved at erklære sig meget glad osv. Så kan man spekulere over, om han ville have sagt det, såfremt sagen var klar. Det er ikke noget argument og naturligvis totalt arbitrært.
FCKs aftale med Viborg har intet med et lejemål at gøre. Det er alene en matching right.

@Thomas K
Jeg er ikke enig. Og FCK's ret er endnu mere loose. De har bare ret til at matche et bud som Viborg har accepteret fra en anden klub. Vi har aftalt en pris som Køln skal acceptere selvom en anden klub byder 100 mio. euro mere. Og jeg tror ikke Køln kan acceptere et andet bud før AGF's klausul er udløbet, med mindre AGF vælger at sige de ikke vil købe ham. Køln kan ikke gå hen over hovedet på AGF.

FCKs aftale med Viborg har intet med et lejemål at gøre. Det er alene en matching right.
Ja, men relevant for at kunne skelne mellem de forskellige begreber. Right of first refusal er brugt af sælgende klub for at have mulighed for at hente tilbage til aftalt pris, og derfor er det ikke noget, vi har. Med andre ord har vi ingen forkøbsret.

En anden detalje er, at AGF har lejet Carstensen frem til 1.7.2026, og indtil da kan en anden klub selvfølgelig ikke have ham på kontrakt, medmindre AGF går med til at ophæve lejeaftalen (januar). Men de kan godt købe hans rettigheder.

I sidste ende er en option intet værd, hvis spilleren vil noget andet, og det er det relevante ift. Carstensens eventuelle fremtid i Aarhus.

@Nizzleroy

Ja, men relevant for at kunne skelne mellem de forskellige begreber. Right of first refusal er brugt af sælgende klub for at have mulighed for at hente tilbage til aftalt pris, og derfor er det ikke noget, vi har. Med andre ord har vi ingen forkøbsret.

En anden detalje er, at AGF har lejet Carstensen frem til 1.7.2026, og indtil da kan en anden klub selvfølgelig ikke have ham på kontrakt, medmindre AGF går med til at ophæve lejeaftalen (januar). Men de kan godt købe hans rettigheder.

I sidste ende er en option intet værd, hvis spilleren vil noget andet, og det er det relevante ift. Carstensens eventuelle fremtid i Aarhus.

@Nizzleroy
Nej det siger du. Sådan var det også i gamle dage.

Som jeg hører det, så er de nu til dags langt oftere udformet som en ren call option.

Men du virker skråsikker på det stadig er sådan, og jeg på mit.

Latest posts

Back