New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 204K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg sidder med en fornemmelse af at transfervinduet slet ikke er gået som CV havde forventet. Han ville gerne forlænge med Beijmo - der blev talt i truppen om at han ville blive hvis vi blev mestre, og at han kun så AGF som den danske klub han ville spille i.

Han ville gerne forlænge med Paddy, som han også var blevet enig med.

Både anfører og viceanfører valgte noget andet i stedet, sådan noget spreder sig som ringe i vandet, og nu forlyder det at Dalsgaard heller ikke ønsker at lave en ny kontrakt.

Jeg har på fornemmelsen at CV kunne have lukket nogle handler tidligere, hvis han ikke havde været sådan en nærig røv :)

Det rammer ham lige i nærig røven nu, for havde han lukke aftalen med Mortensen i vinters, så havde Beijmo også fulgt efter, og så var Dalsgaard også blevet. I stedet er rygraden i guldholdet revet ud, og det gør at flere vælger noget andet. Sandsynligheden for Champions League er væk, fordi man ikke kan stille med guldholdet i de kampe der kommer om 6 uger, og skal til at finde erstatninger der først skal spilles ind, og derfor ikke gør holdet konkurrencedygtigt allerede i CL kval kampene.

Det gør igen AGF mindre attraktiv og dermed bliver det vanskeligere for CV at ride på det momentum, som mesterskabet gav ham i transfermarkedet.

Han har gjort sit arbejde langt langt mere besværligt ved ikke at få lukket de aftaler i tide, og nu er der også rygter om at Carstensen har fået nok af CV’s nærig røv, og kigger mod FCM. Så er Guld holdet ved virkeligt at blive fragmenteret, men en viceanfører i FCK, en anfører i Brøndby, og en tredje profil i FCM. Det er virkeligt at spille alle esser i konkurrenternes hænder, og spille sig ud af Europa, allerede inden der er spillet en kamp.

Men det lyder desværre som noget der også skete for CV i Brøndby efter deres mesterskab. :(
Den frygt tror jeg er helt unødvendig. Jeg synes slet ikke, vi er kommet dårligt fra land i vinduet. Mortensen, Beijmo og Dalsgaard var ikke sandsynlige til at fortsætte, og det var måske kun en af dem, der ville kunne fortsætte på et tilstrækkeligt højt niveau. Og CV er sikkert bedøvende ligeglad med, hvor de skal hen.

Som nævnt har vi så lidt overraskende beholdt en af truppens vel nok 5 bedste spillere og en af de vigtigste for vores opspil. Det er en stor positiv overraskelse.

Og så er der masser af tid endnu til at samle det hold, der som minimum skal få os i Europa League.

Den frygt tror jeg er helt unødvendig. Jeg synes slet ikke, vi er kommet dårligt fra land i vinduet. Mortensen, Beijmo og Dalsgaard var ikke sandsynlige til at fortsætte, og det var måske kun en af dem, der ville kunne fortsætte på et tilstrækkeligt højt niveau. Og CV er sikkert bedøvende ligeglad med, hvor de skal hen.

Som nævnt har vi så lidt overraskende beholdt en af truppens vel nok 5 bedste spillere og en af de vigtigste for vores opspil. Det er en stor positiv overraskelse.

Og så er der masser af tid endnu til at samle det hold, der som minimum skal få os i Europa League.
Enig- bortset fra troen på Europa League. Vi bør komme i Conference League men alt derover er bonus.

Hvis det er pga fødekæden. Så fatter jeg ikke at de ikke hentede ham da han var 30-31 år gammel
Junker konkluderer som han gør fordi det passer ind i en generel forestilling han har i forvejen. Isoleret set indikerer PM’s skifte til Brøndby snarere det omvendte, Junker ville jo næppe have lavet samme konklusion i den omvendte situation hvor vi fx (guderne forbyde det) havde tilbudt Wass to år og han så havde valgt at skifte til AGF fremfor at forlænge et år med Brøndby. Det afgørende i den her handel er at Brøndby var mere interesserede og at PM selv også meget gerne ville tilbage til Sjælland. Det er muligt lønnen også samtidig er højere, men jeg tror sådan set de kunne hente ham med de to år på kontrakten, de familiemæssige aspekter og muligheden for noget sikkerhed i to år betyder logisk nok meget.

Peter Sørensen siger at det nok passer AGF fint nok. Det tror jeg faktisk også, man ville måske gerne beholde PM pga kontinuitet og de ekstra kampe i Europa og rollen omkring holdet, men man har jo også netop tøvet fordi man vil have en ny starter og PM formentlig får endnu sværere ved at følge med næste sæson. Vi har selv haft glæde af at FCM syntes JH og HD var blevet for gamle, men sportsligt var det logisk for AGF at sige at man slet ikke ville forlænge med PM nu og forlængelsen kunne også have handlet lidt om at man ikke bare ville hælde PM ud.

Jeg havde næsten på forhånd skrevet indlægget om hvordan PM formåede at balancere udtalelserne ved klubskiftet, men det lykkedes så ikke helt, med mindre han faktisk er fejlciteret en smule omkring fansene. Det interview hvor han siger noget med at se tilbage på det med et smil synes jeg er fint når man hører det i kontekst. Det ændrer ikke på at han nu er Brøndbyspiller og vil blive behandlet som sådan, PM og AGF/AGF’s fans skylder ikke rigtig hinanden noget. Så må man jo se i fremtiden hvordan fornemmelsen er, der er røget lidt status af her, men når det kommer på afstand vil PM nok stadig fremstå som en AGF-profil og ikke en Brøndby-profil og hvis man forestiller sig en situation om ti år hvor Brøndbys projekt er brændt sammen mens AGF er permanent tophold, vil det også afbøde det hele lidt.

Der var navnet - tak:-)

Præcis er eksempel på hvorfor man også har en aftale med spilleren han ikke bare kan springe fra. Den forkøbsaftale var ingenting værd, da det ikke kan holdes hemmeligt og andre derfor bare kan byde det samme og så forhandle med spilleren. Jeg erindrer også at vi debatterede det meget ifm bl.a. Elez og det er måske en tilgang man har ændret generelt, måske noget med at vi ikke dengang kunne tilbyde noget han på forhånd ville sige ja til.

Man kan i øvrigt også tænke på de her optioner på forlængelse af kontrakten. Hvis klubben har lavet sådan en med spilleren kan han jo ikke bare fortryde. Han vil så også kunne forhandle bedre vilkår til gengæld for den ensidige usikkerhed.

Jeg aner intet om, hvorvidt en købsoption i en lejekontrakt binder spilleren eller ej. Men CV er bundrutineret. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at han gambler med en permanent kontrakt til Carstensen for at spare de rapporterede 1,5-2 millioner, alt imens FCM og andre ådselsædere lurer i baggrunden.

Når CV forhandler om dem, formoder jeg, at det er fordi, han kan gøre det risikofrit. Alternativt er det fordi, CV har et ligeså godt alternativ i baghånden.

Last edited:
Iøvrigt synes jeg, at den begyndende kritik af CVs transfervindue er alt for præmatur.

Vi har haft to afgange, og de var helt forventede, hvis man har fulgt med med et rationelt udgangspunkt. De stikker bare lidt mere ud på grund af de klubber, Beijmo og PM er skiftet til.

Så har vi Dalsgaard som øjensynligt er på vej til at indstille karrieren. Det er fra et rationelt synspunkt også helt forventet. Og så minder jeg om, at de fleste for 8-9 måneder siden var enige om, at det nok var bedst, at PM og Dalsgaard fandt nye klubber efter udløb.

Endelig har CV formået at forlænge med Kahl. Det er ubetinget over forventningen. Alene det får foreløbigt pilen til at pege op for mig.

Iøvrigt synes jeg, at den begyndende kritik af CVs transfervindue er alt for præmatur.

Vi har haft to afgange, og de var helt forventede, hvis man har fulgt med med et rationelt udgangspunkt. De stikker bare lidt mere ud på grund af de klubber, Beijmo og PM er skiftet til.

Så har vi Dalsgaard som øjensynligt er på vej til at indstille karrieren. Det er fra et rationelt synspunkt også helt forventet. Og så minder jeg om, at de fleste for 8-9 måneder siden var enige om, at det nok var bedst, at PM og Dalsgaard fandt nye klubber efter udløb.

Endelig har CV formået at forlænge med Kahl. Det er ubetinget over forventningen. Alene det får foreløbigt pilen til at pege op for mig.
Der var også Knudsen i vinter. Solid.

Jeg er meget enig.

For mig at se er en stor del af kritikken lige nu både unuanceret og præget af følelser snarere end af en nøgtern vurdering af situationen.

Hvis vi spoler blot et halvt år tilbage, tror jeg de færreste havde forventet eller ønsket, at klubben skulle forlænge med hverken PM eller Dalsgaard på lange aftaler. At Patrick så går direkte til Brøndby, gør naturligvis noget ved følelserne, men det ændrer ikke ved, at hans afgang som sådan var fuldt forventelig.

På samme måde med Carstensen. Hvis AGF ønsker at hente ham, ville det være decideret dårligt købmandskab, hvis CV ikke forsøgte at presse prisen mest muligt. Det nytter ikke noget, at man tager sine følelser som tilhænger med ind i forhandlingslokalet. Der skal sportsdirektøren være iskold – og det er også min klare fornemmelse, at CV er.

I sidste ende er en væsentlig del af hans job jo netop at få mest mulig sportslig kvalitet for pengene. Ikke at gennemføre de handler, vi som fans forelsker os i, men at træffe de beslutninger, der giver klubben de bedste forudsætninger på både kort og lang sigt.

Indtil videre har vi sagt farvel til nogle spillere, hvis afgange var forventelige, og samtidig lykkedes det at forlænge med Kahl, hvilket de færreste vel havde turdet håbe på for få måneder siden.

Derfor synes jeg også, det er lidt tidligt at fælde dom over transfervinduet. Lad os i det mindste vente, til CV er færdig med at handle, før vi bedømmer indkøbslisten. 😉

Jeg er meget enig.

For mig at se er en stor del af kritikken lige nu både unuanceret og præget af følelser snarere end af en nøgtern vurdering af situationen.

Hvis vi spoler blot et halvt år tilbage, tror jeg de færreste havde forventet eller ønsket, at klubben skulle forlænge med hverken PM eller Dalsgaard på lange aftaler. At Patrick så går direkte til Brøndby, gør naturligvis noget ved følelserne, men det ændrer ikke ved, at hans afgang som sådan var fuldt forventelig.

På samme måde med Carstensen. Hvis AGF ønsker at hente ham, ville det være decideret dårligt købmandskab, hvis CV ikke forsøgte at presse prisen mest muligt. Det nytter ikke noget, at man tager sine følelser som tilhænger med ind i forhandlingslokalet. Der skal sportsdirektøren være iskold – og det er også min klare fornemmelse, at CV er.

I sidste ende er en væsentlig del af hans job jo netop at få mest mulig sportslig kvalitet for pengene. Ikke at gennemføre de handler, vi som fans forelsker os i, men at træffe de beslutninger, der giver klubben de bedste forudsætninger på både kort og lang sigt.

Indtil videre har vi sagt farvel til nogle spillere, hvis afgange var forventelige, og samtidig lykkedes det at forlænge med Kahl, hvilket de færreste vel havde turdet håbe på for få måneder siden.

Derfor synes jeg også, det er lidt tidligt at fælde dom over transfervinduet. Lad os i det mindste vente, til CV er færdig med at handle, før vi bedømmer indkøbslisten. 😉
CV fremtryllede også Knudsen, da vi manglede en sekser.
Potentielt bedste spiller hele foråret.

Jeg er meget enig.

Lige nu er den korte sigt enormt vigtig, fordi det kan være forskellen på et Champions League gruppespil, og i værste fald, slet intet europæisk gruppespil i næste sæson. Derfor var det første CV sagde efter mesterskabet var i hus, at nu var førsteprioriteten, at få forlænget med de spillere med udløb, hellere et halvt til et helt år for meget, end for lidt.

Han ønskede at forlænge både med både anføreren og viceanføreren, det har han efterfølgende udtalt. Begge dele mislykkedes, og det har store konsekvenser for sammenhængskraften på guldholdet, og dermed også på de øvrige spilleres ønsker om at forlænge med klubben.

Der er slet ingen tvivl om at det der er sket indtil nu i transfervinduet, ikke var efter planen, og selvom man har forberedt sig på mange forskellige scenarier, så havde man helt sikkert ikke forventet et, hvor både anfører og viceanfører forsvinder indenfor kort tid i starten af vinduet.

Det har CV og den sportslige ledelse helt sikkert reflekteret over, og der tænkes uden tvivl over, om man kunne have gjort noget mere, været mere aktiv, mere risikovillig eller investeringsvillig. Det var delvist forventeligt med Beijmos skifte, men med Paddy oveni, så har truppen et stort ledelsesmæssigt tomrum som skal fyldes ud.

CV får helt sikkert travlt i de her dage, med at få fortællingen vendt hurtigst muligt, inden det begynder at accelerere yderligere og begynder at have karakter af et guldhold der smuldrer imellem fingrende på ham. Det er helt sikkert også en del af strategien at svække konkurrenten, når FCK og Brøndby henter nogle af AGF’s hjørnesten, ellers giver interessen i Paddy, ingen mening.

Best Case:
Henrik Dalsgaard tager et år mere
Rasmus Carstensen hentes permanent
Sebastian Jørgensen hentes permanent
Kevin Yakob bliver minimum til slutningen af transfervinduet
Tobias Bech bliver minimum til slutningen af transfervinduet
Kristian Arnstad bliver minimum til slutningen af transfervinduet
CV lykkes med at tiltrække nogle markante forstærkninger tidligt , som ellers ikke kunne forventes

Worst Case:
Henrik Dalsgaard stopper karrieren
Rasmus Carstensen kommer i tvivl, og ønsker at komme ud af aftalen
Sebastian Jørgensen kommer i tvivl, og ønsker at komme ud af aftalen
Kevin Yakob ønsker at komme videre efter VM
Tobias Bech bliver fristet af et af de mange tilbud
Kristian Arnstad bliver fristet af et af de mange tilbud
CV for svært ved at overbevise transfers om projektets levedygtighed, og ender med nogle lunkne transfers lige inden vinduet smækker i

Lige nu balancerer transfervinduet på en knivsæg, og det kan vippe til begge sider.

Der er slet ingen tvivl om at det der er sket indtil nu i transfervinduet, ikke var efter planen, og selvom man har forberedt sig på mange forskellige scenarier, så havde man helt sikkert ikke forventet et, hvor både anfører og viceanfører forsvinder indenfor kort tid i starten af vinduet.

Det kan godt være det ikke var efter planen men jeg er sikker på, at det var et scenarie CV forventede med 99% sandsynlighed 😉

PM havde købt hus på øen og man vidste Beijmo var eftertragtet af klubber som kunne give meget mere i løn. Derfor er ret sandsynligt scenarie de var væk.
Jeg tror også CV tænker det er ok og vi nu kan starte med friske kræfter og det bliver spændende hvem der stepper op👏

Han ønskede at forlænge både med både anføreren og viceanføreren, det har han efterfølgende udtalt. Begge dele mislykkedes, og det har store konsekvenser for sammenhængskraften på guldholdet, og dermed også på de øvrige spilleres ønsker om at forlænge med klubben.

Der blev fint forlænget med Kahl men måske han anså det som positivt at Beijmo skiftede🤔

Lige nu er den korte sigt enormt vigtig, fordi det kan være forskellen på et Champions League gruppespil, og i værste fald, slet intet europæisk gruppespil i næste sæson. Derfor var det første CV sagde efter mesterskabet var i hus, at nu var førsteprioriteten, at få forlænget med de spillere med udløb, hellere et halvt til et helt år for meget, end for lidt.

Det har CV og den sportslige ledelse helt sikkert reflekteret over, og der tænkes uden tvivl over, om man kunne have gjort noget mere, været mere aktiv, mere risikovillig eller investeringsvillig. Det var delvist forventeligt med Beijmos skifte, men med Paddy oveni, så har truppen et stort ledelsesmæssigt tomrum som skal fyldes ud.

CV får helt sikkert travlt i de her dage, med at få fortællingen vendt hurtigst muligt, inden det begynder at accelerere yderligere og begynder at have karakter af et guldhold der smuldrer imellem fingrende på ham. Det er helt sikkert også en del af strategien at svække konkurrenten, når FCK og Brøndby henter nogle af AGF’s hjørnesten, ellers giver interessen i Paddy, ingen mening.

Best Case:
Tobias Bech bliver minimum til slutningen af transfervinduet -
CV lykkes med at tiltrække nogle markante forstærkninger tidligt , som ellers ikke kunne forventes

Worst Case:
CV for svært ved at overbevise transfers om projektets levedygtighed, og ender med nogle lunkne transfers lige inden vinduet smækker i

Lige nu balancerer transfervinduet på en knivsæg, og det kan vippe til begge sider.

Jeg tror ikke vi sælger både Yakob, Arnstad og Bech.
Arstad har vi 3 år endnu, Bech 2...
Derudover så er optionen på Carstensen og Jørgensen, som jeg forstår det, som også andre siger, at AGF bare skal trykke på knappen og spillerne har skrevet under som en del af lejeaftalen. Så de kan ikke "komme i tvivl". Så er det fordi CV ikke vil have dem.

Uanset hvordan med vender og drejer det med købsklausuler eller ej, så er det i min optik kun i sidste indsendt man skal foretage lejeaftale.

Syntes historien fortæller så mange gange, at en lejet spiller gør det så godt, endda i en klub med sværere forudsætninger, at nogle andre kommer og henter dem indenom.

Så den der med at lejeaftalen er god fordi der giver luft i budgettet i et år, det er farligt, den giver kun mening for mig feks. hvis Jew brækker hånden i morgen, så kan man leje en keeper til at erstatte.

Det kan godt være det ikke var efter planen men jeg er sikker på, at det var et scenarie CV forventede med 99% sandsynlighed 😉

PM havde købt hus på øen og man vidste Beijmo var eftertragtet af klubber som kunne give meget mere i løn. Derfor er ret sandsynligt scenarie de var væk.
Jeg tror også CV tænker det er ok og vi nu kan starte med friske kræfter og det bliver spændende hvem der stepper op👏

Præcis. CV har naturligvis opereret med forskellige scenarier. Et af de scenarier har været, at PM, Beijmo, Dalsgaard OG Kahl alle var væk.

Ift. Dalsgaard og PM taler vi altså også om spillere, som er langt over sidste normale holdbarhedsdato for en fodboldsspiller. Vi får også lidt foræret et generationsskifte helt uden den normalt indbyggede konflikt, fordi det er de ældre spillere, der fravælger AGF - og ikke omvendt. Det tror jeg faktisk, der er en del positive aspekter i, og derfor tror jeg egentlig også, at CV græder med det ene øje og smiler med det andet øje ift. PMs afgang.

Og så er det altså heller ikke værre. Heller ikke, hvis Dalsgaard stopper. Det er et forventet tredje/fjerdevalg på niere, der skifter væk, og en forventet backup til den centrale stoppeposition, der skifter væk. Så ryger der en masse kultur og erfaring, men jeg er helt tryg ved, at vi i Hansen, Kahl, Tingager, Links, Knudsen, Poulsen, Solbakken, Yakob, Bech og Arnstad fortsat har masser af kultur i truppen.

Best Case:
Tobias Bech bliver minimum til slutningen af transfervinduet

Worst Case:

Når man går all in på mesterskabet med fire udløb, så risikerer man at miste dem. Det er fodboldens logik. Jeg ser slet ikke et guldhold der smuldrer.

At miste Beijmo gør ondt, men var forventeligt.

At forlænge PM har stort set ingen herinde ønsket. Jeg har mere set forhandlingerne som spil for galleriet af hensyn til anføreren.

Dalsgaard aner INGEN af os hvor står udover en ukendt Twitter-profil. Jeg regner Dalsgaard som værende rationel nok til at han også forventede Beijmos og PMs afgang. Jeg tror ikke det får indflydelse på hans valg.

Kahls forlængelse var en glædelig overraskelse. Og direkte i modstrid med en tese om, at spillere lader sig påvirke af, om de øvrige udløb endte med afgange.

Carstensen og Jørgensen har vi selv snor i.

Arnstad, Bech og Yakob er salgsobjekter. Men dem sælger vi først en eller flere af efter kvalkampene er overstået.

Der skal nok komme tilgange. Måske 2-3 omkring 1. juli. Og så resten ultimo august.

Så is på. Der er ikke sket noget overraskende endnu. Udover den positive i Kahl.

Yakob er mere tricky med udløb næste sommer. Jeg tror at han ryger efter VM.
Det er nok ret sikkert. Hvis der var interesse for en forlængelse hos KY, ville den jo været på plads nu.

Følgende er sakset fra interviewet med ham om bl.a. han kollapsede skifte til Udinese i 23:

Jeg føler, at det hele er en del af Guds plan. Jeg arbejder hårdt og gør, hvad jeg kan, hver dag, og så føler jeg, at det hele allerede står skrevet for mig, og at jeg skal stole på den plan, der er lagt for mig. .......... jeg vil bare forsøge at skrive historien på en smuk måde. Det vil være en perfekt afslutning (mesterskab og VM deltagelse) på dette kapitel, siger Kevin Yakob.

Determinismen lyser ud af det interview, så CV skal bare håbe på, at KY gør det godt til VM.

Latest posts

Back