Transfervindue Sommer 2026
Den frygt tror jeg er helt unødvendig. Jeg synes slet ikke, vi er kommet dårligt fra land i vinduet. Mortensen, Beijmo og Dalsgaard var ikke sandsynlige til at fortsætte, og det var måske kun en af dem, der ville kunne fortsætte på et tilstrækkeligt højt niveau. Og CV er sikkert bedøvende ligeglad med, hvor de skal hen.Jeg sidder med en fornemmelse af at transfervinduet slet ikke er gået som CV havde forventet. Han ville gerne forlænge med Beijmo - der blev talt i truppen om at han ville blive hvis vi blev mestre, og at han kun så AGF som den danske klub han ville spille i.
Han ville gerne forlænge med Paddy, som han også var blevet enig med.
Både anfører og viceanfører valgte noget andet i stedet, sådan noget spreder sig som ringe i vandet, og nu forlyder det at Dalsgaard heller ikke ønsker at lave en ny kontrakt.
Jeg har på fornemmelsen at CV kunne have lukket nogle handler tidligere, hvis han ikke havde været sådan en nærig røv
Det rammer ham lige i nærig røven nu, for havde han lukke aftalen med Mortensen i vinters, så havde Beijmo også fulgt efter, og så var Dalsgaard også blevet. I stedet er rygraden i guldholdet revet ud, og det gør at flere vælger noget andet. Sandsynligheden for Champions League er væk, fordi man ikke kan stille med guldholdet i de kampe der kommer om 6 uger, og skal til at finde erstatninger der først skal spilles ind, og derfor ikke gør holdet konkurrencedygtigt allerede i CL kval kampene.
Det gør igen AGF mindre attraktiv og dermed bliver det vanskeligere for CV at ride på det momentum, som mesterskabet gav ham i transfermarkedet.
Han har gjort sit arbejde langt langt mere besværligt ved ikke at få lukket de aftaler i tide, og nu er der også rygter om at Carstensen har fået nok af CV’s nærig røv, og kigger mod FCM. Så er Guld holdet ved virkeligt at blive fragmenteret, men en viceanfører i FCK, en anfører i Brøndby, og en tredje profil i FCM. Det er virkeligt at spille alle esser i konkurrenternes hænder, og spille sig ud af Europa, allerede inden der er spillet en kamp.
Men det lyder desværre som noget der også skete for CV i Brøndby efter deres mesterskab.![]()
Som nævnt har vi så lidt overraskende beholdt en af truppens vel nok 5 bedste spillere og en af de vigtigste for vores opspil. Det er en stor positiv overraskelse.
Og så er der masser af tid endnu til at samle det hold, der som minimum skal få os i Europa League.