New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 162K

Jeg kommer bare ind på Kahls profil - måske det er fordi jeg forsøger at åbne fra telefonen🤔 Hvad er det?

Lad os også få en kort forlængelse af PM, få lejekontrakterne med Carstensen og Jørgensen gjort permanente og få en ny 9'er på plads. Så er vi klar til Europa.

Kunne nu godt tænke mig et par forstærkninger oveni🙏 Vi skal spille mange kampe i CL gruppespil mv😉

Man skal heller ikke undervurdere signalværdien af den forlængelse. Den viser omverdenen og resten af holdet, at vi gerne vil bygge videre ovenpå den sæson! Jeg var lidt bange for, at Bejimo ville skabe præcedens for de øvrige med kontraktudløb, men min usikkerhed blev heldigvis gjort til skamme!

Nu håber jeg bare, at han bliver skudt afsted til vinter eller næste sommer, så vi kan få gode penge for ham samt vise andre, at en forlængelse er god for case for alle parter!

For mig er Beijmo og Kahl lige gode defensivt. Måske Beijmo lidt bedre, men lægger ikke på - det gør Kahl.

Et venstreben er altid svært at erstatte

Der hvor jeg virkelig lærte at sætte pris på Kahl er i vores opbygning. Her er han et niveau over resten af bagkæden. Når Carstensen spiller Beijmo, så bruger Beijmo en berøring på at tæmme bolden og en på at spille den videre til Dalsgaard/Tingager. Det samme sker så derinde i midten, hvor bolden endda nogle gange går i stå. Når den kommer ud på Kahl, så er han 100% klar over hvad han skal med bolden, så han spiller videre på sin førsteberøring, eller tæmmer den meget retningsbestemt.

Mod Viborg havde Beijmo 119 berøringer, og Kahl 84. De tal i sig selv kan ikke bruges til noget, men jeg tror man sagtens kunne tage 10-15 ud af Beijmo’s, hvis han spillede hurtigere. Kahl tror jeg måske er 4-5 man kunne fjerne.
Mediano beskrev det meget godt. AGFs forsvar er skævt i den forstand, at Links i venstre side er mere offensiv end Carstensen eller JA er i højre side, hvilket efterlader et udækket rum som en sjælden gang imellem har kostet et mål, og hvor Kahl har fået skylden. Kahls arbejdsbetingelser har derfor været sværere end Beimos, men han er ikke nødvendigvis dårligere defensivt end Beimo.

Mediano beskrev det meget godt. AGFs forsvar er skævt i den forstand, at Links i venstre side er mere offensiv end Carstensen eller JA er i højre side, hvilket efterlader et udækket rum som en sjælden gang imellem har kostet et mål, og hvor Kahl har fået skylden. Kahls arbejdsbetingelser har derfor været sværere end Beimos, men han er ikke nødvendigvis dårligere defensivt end Beimo.
Han er dårligere på indlæg og når han har en mand i ryggen. Men udover det har han været sublim.

Vigtig, vigtig forlængelse. Kahl sikrer sig sandsynligvis en god sign-on og en pæn lønstigning, men de tre års forlængelse antyder vel også at man begynder at arbejde på et salg af ham allerede næste sommer. For Kahl kan det måske også blive lettere, hvis klubben også er aktiv i forbindelse med det klubskifte der kommer.

Hvis så bare Dalsgaard vil tage et halvt år mere, så er vi dækket ind i forsvaret.

Lad os også få en kort forlængelse af PM, få lejekontrakterne med Carstensen og Jørgensen gjort permanente og få en ny 9'er på plads. Så er vi klar til Europa.
Det er interessant hvad Kahl selv tænker i den forbindelse. Der har tidligere været et rygte om Holstein Kiel og måske var der en mulighed i en mindre klub i Bundesligaen, men det er måske ikke så meget bedre end at blive og bliver det til et europæisk ligaspil vil det også være en mulighed for at vise sig frem internationalt og måske få en bedre aftale eller finde en mere interessant klub. Så der kunne godt være en fælles forståelse for at han kan blive solgt i et af de næste vinduer - forhåbentlig er der dog ikke sat en eller anden alt for lav frikøbsklausul.

Dejlig nyhed uanset, vi har brug for at bevare lidt kontinuitet.

Ja. Vi er skæve med Carstensen og Links, og for offensive med Emmery og Links.

Det jeg kommer til at savne med Beijmo var, at vi kunne smide ham helt ud på en back og spille, når vi var i opbygning. Derfra kunne han tage nogle af de løb en almindelig back også gør.

Ja. Vi er skæve med Carstensen og Links, og for offensive med Emmery og Links.

Det jeg kommer til at savne med Beijmo var, at vi kunne smide ham helt ud på en back og spille, når vi var i opbygning. Derfra kunne han tage nogle af de løb en almindelig back også gør.
Men den funktion kan godt købes for menneskepenge. Men der er nok ikke en erstatning i den nuværende trup

Ej det synes jeg ikke vi er. Vi mangler fortsat et hak op i kvalitet. Jovist, vi kan da stille et fint hold men jeg vil nu mene vi skal have mere kvalitet. En erstatning for Beijmo mangler stadig og et godt alternativ til de to 10’ere mangler også ud over det du nævner. Før det vil jeg ikke sige vi er “klar” til Europa.

Ej det synes jeg ikke vi er. Vi mangler fortsat et hak op i kvalitet. Jovist, vi kan da stille et fint hold men jeg vil nu mene vi skal have mere kvalitet. En erstatning for Beijmo mangler stadig og et godt alternativ til de to 10’ere mangler også ud over det du nævner. Før det vil jeg ikke sige vi er “klar” til Europa.
Callø for beijmo, Tommi for arnstad og seb Jørgensen for bech

Nemt

Callø for beijmo, Tommi for arnstad og seb Jørgensen for bech

Nemt
En førstedivisionsspillet for en af Superligaens bedste forsvarsspillere, et purungt talent for en ligaens bedste på positionen og en spiller der ikke har imponeret i en hel sæson. Ikke så nemt.

Sidstnævnte er en fin trupspiller men de to unge er måske lige lovlig vovet bare at tænke de kan erstatte Beijmo og Arnstad.

Latest posts

Back