New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 161K
Selv hvis han får otte millioner kroner om året og har en frikøbsklausul på 15 millioner kroner, der kan aktiveres efter et år, er det her en god handel i mine øjne. (Ikke at jeg tror, Kahls vilkår er så gunstige).

At skulle spille de første europæiske kampe med et næsten nyt forsvar havde været forfærdeligt. Og at skulle finde en spiller på Kahls niveau til den plads havde fandeme kostet kassen.

Hans samarbejde med Links er også sublimt. Kan vi beholde sidstnævnte, er vores venstreside i mine øjne fortsat landets bedste.

Flot! Jeg er en af dem, der har måttet forstå Kahls unikke bidrag på banen og dermed værdi for AGF over tid.

Jeg har læst flere tale for, at Kahl er vigtigere for vores spil, end Beijmo var, og efter at have set de sidste par kampe et par gange, kan jeg nu stemme i og hylde Kahl som absolut afgørende for vores overlegne boldomgang og dermed sikkerhed mellem kæderne.

Det er en fantastisk historie med Kahl, som genopfandt sig selv, og det er en afgørende forlængelse for både vores selvforståelse og mulighed for succes i den umiddelbare fremtid.

Ja, jeg er en smule højtidelig her, men det var altså en tiltrængt opmuntring oven på Beijmos farvel.

Flot! Jeg er en af dem, der har måttet forstå Kahls unikke bidrag på banen og dermed værdi for AGF over tid.

Jeg har læst flere tale for, at Kahl er vigtigere for vores spil, end Beijmo var, og efter at have set de sidste par kampe et par gange, kan jeg nu stemme i og hylde Kahl som absolut afgørende for vores overlegne boldomgang og dermed sikkerhed mellem kæderne.
Han bliver tit fremhævet i Mediano for at blive overset lidt blandt vores andre profiler, men derinde er de generelt meget begejstrede for ham. Så det er ikke kun os fans.

• Like
Reactions: Kaj

Det er en fantastisk historie med Kahl, som genopfandt sig selv, og det er en afgørende forlængelse for både vores selvforståelse og mulighed for succes i den umiddelbare fremtid.

Ja, jeg er en smule højtidelig her, men det var altså en tiltrængt opmuntring oven på Beijmos farvel.
For mig er Beijmo og Kahl lige gode defensivt. Måske Beijmo lidt bedre, men lægger ikke på - det gør Kahl.

Et venstreben er altid svært at erstatte

Der hvor jeg virkelig lærte at sætte pris på Kahl er i vores opbygning. Her er han et niveau over resten af bagkæden. Når Carstensen spiller Beijmo, så bruger Beijmo en berøring på at tæmme bolden og en på at spille den videre til Dalsgaard/Tingager. Det samme sker så derinde i midten, hvor bolden endda nogle gange går i stå. Når den kommer ud på Kahl, så er han 100% klar over hvad han skal med bolden, så han spiller videre på sin førsteberøring, eller tæmmer den meget retningsbestemt.

Mod Viborg havde Beijmo 119 berøringer, og Kahl 84. De tal i sig selv kan ikke bruges til noget, men jeg tror man sagtens kunne tage 10-15 ud af Beijmo’s, hvis han spillede hurtigere. Kahl tror jeg måske er 4-5 man kunne fjerne.

Latest posts

Back