New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 161K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er nok ikke helt med på ideen om, at Kahl nødvendigvis er "vigtigere" end Beijmo, men det vil hjælpe meget på CV's arbejde og holdets kontinuitet, hvis Kahl forlænger.

Kahl har vist, at han fungerer som venstrestopper i systemet, vi skal kun skifte én ud af tre i forsvaret (antager Tingager igen ville komme foran Dalsgaard i næste sæson) og behovet for en venstrebenet stopper er mindre akut.

Jeg tror dog ærlig talt ikke, at Farzam ved ret meget om situationen. Det er en ret let påstand at komme med, da Kahl naturligvis har fået tilbud fra AGF. Lad os håbe, at det er korrekt.
Det er mest fordi, at Kahl vil være sværere og erstatte end Beijmo. En venstrebenet stopper til vores system bliver svær og finde hvor, vi til Beijmos plads nu får muligheden for og spille Callø ind - og ellers, tror jeg der er flere muligheder på transfermarkedet til den position end til den venstre stopper

Det er mest fordi, at Kahl vil være sværere og erstatte end Beijmo. En venstrebenet stopper til vores system bliver svær og finde hvor, vi til Beijmos plads nu får muligheden for og spille Callø ind - og ellers, tror jeg der er flere muligheder på transfermarkedet til den position end til den venstre stopper

Beijmo er ikke kun på banen for mig, jeg tror han har været helt essentiel for vores omklædningsrum. Der tror jeg ikke Kahl er i nærheden.

Enig, men tror dog stadig vi har nogen i truppen der både kan viderefører den kultur og også delvist tage over for Beijmo.
At fylde meget kan både være godt og skidt. Jeg tror Beijmo har været rigtig vigtig i forhold til at få genrejst os efter bl.a. nedturen i Herning. Til gengæld kan det også hurtigt vende den anden vej og folk kan blive trætte af dem, der fylder meget. Jeg er derfor lidt blandet i forhold til at han smutter. Vi kommer uden tvivl til at savne at han i hver eneste kamp kan spille 90 minutter for fuld damp og med et højt niveau og samtidig er fleksibel, så han kan dække to pladser til nær perfektion.

Nu håber jeg at man vil bygge meget op omkring Knudsen og jeg kunne godt se for mig at Tingager/Knudsen bliver anfører/viceanfører fremadrettet og der bliver opbygget en ny dynamik omkring dem.

At fylde meget kan både være godt og skidt. Jeg tror Beijmo har været rigtig vigtig i forhold til at få genrejst os efter bl.a. nedturen i Herning. Til gengæld kan det også hurtigt vende den anden vej og folk kan blive trætte af dem, der fylder meget. Jeg er derfor lidt blandet i forhold til at han smutter. Vi kommer uden tvivl til at savne at han i hver eneste kamp kan spille 90 minutter for fuld damp og med et højt niveau og samtidig er fleksibel, så han kan dække to pladser til nær perfektion.

Nu håber jeg at man vil bygge meget op omkring Knudsen og jeg kunne godt se for mig at Tingager/Knudsen bliver anfører/viceanfører fremadrettet og der bliver opbygget en ny dynamik omkring dem.
Gode pointer. Det er jo fristende i den her situation at fokusere på de dele af Beijmos personlighed, som kan trække lidt ned i det samlede billede. Det vil få tabet af ham til at syne af lidt mindre ;-)

På plussiden trækker en kæmpe stor vindermentalitet og masser af god energi til truppen op. De to ting har haft enormt stor betydning for det her mesterskab. Men de ting får man nok sjældent uden en vis bagside. Måske har han også trukket lidt hårdt på nogle af holdkammeraternes tålmodighed? Måske har han fyldt lidt rigeligt og skygget for andre spillere?

Det finder vi nok aldrig rigtig ud af, og det kan også være lidt lige meget nu, hvor han ikke er her længere. Men med de positive briller på, så kan man håbe på, at andre spillere får lidt ekstra plads og energi af sådan en udskiftning.

Hjælp mig lidt her; hvorfor er Carstensen ikke den oplagte afløser? Var han ikke back i starten af sin karriere?

Felix Beijmo har været højrestopper i det meste af sæsonen. Rasmus Carstensen ville jeg nødigt bringe i spil som højrestopper. Han er wingback eller back.

vi brugte jo ikke beijmo på den position før tingager gik i stykker, og før det spillede vi også glimrede fodbold, så når det kommer til performance på banen, så er han vel relativ nemt at erstatte ham. Det er mere som leder og kulturbære hvor det kan blive mere tricky, men hvis vi, som det tyder på, holder på paddy lidt endnu, så skal vi nok klare den på det punkt også

Hjælp mig lidt her; hvorfor er Carstensen ikke den oplagte afløser? Var han ikke back i starten af sin karriere?
Felix Beijmo har været højrestopper i det meste af sæsonen. Rasmus Carstensen ville jeg nødigt bringe i spil som højrestopper. Han er wingback eller back.

Herudover er Carstensen ikke - officielt i hvert fald - på kontrakt i næste sæson. Det er svært for Poulsen at fortælle, at afløseren kan være en spiller uden kontrakt.

Det er mere overraskende for mig, at han ikke nævner Jakob Andersen, men han er nok også kun tænkt som wb.
hvis vi skulle smide en af de 2 (carstensen og JA) ned som yderstopper, så ville JA nok være den mest oplagte, syntes carsten har vist sig skarpere på det offensive en JA, hvorimod JA bare er bundsolid defensivt

Jeg var engang virkeligt lunken over for ansættelsen af CV. Og jeg kan virkeligt godt lide Bjørneby og hans indsats. Men jeg tror aldrig, jeg har taget så stor fejl i mit liv.
Det er sjovt - lige dér havde jeg det omvendt. Jeg var ret tilfreds med en kapacitet som CV, der kender ligaen indgående. Jeg blev til gengæld lidt i tvivl, da han hyrede JP...nåja, jeg lever ikke af at spå eller kloge mig på fodbold 🤷‍♂️
Hvis jeg kun måtte vælge og forlænge med én af Beijmo og Kahl....så havde jeg valgt Kahl (Har vidner på, at det også var min holdning INDEN han skiftede til FCK ;-) )
Jeg har sagt det samme ved op til at par lejligheder herinde.
Jeg er nok ikke helt med på ideen om, at Kahl nødvendigvis er "vigtigere" end Beijmo, men det vil hjælpe meget på CV's arbejde og holdets kontinuitet, hvis Kahl forlænger.
Der er ingen tvivl om, at i det mentale efterlader Beijmo et stort hul i truppen. Spillemæssigt er han relativt "lettere" at erstatte end Kahl, al den stund, at der er flere energibundter med fornuftig teknik og en fin højrefod derude, end der er fodboldkloge venstrebenede, som kan de ting, Kahl kan, på det niveau han kan. Det jeg prøver at sige er, Kahl er en sjælden fugl og Beijmo er en havmåge.

Jo, men altså... der er en grund til, at det er Beijmo, der får en tilbud fra FCK, der redder de næste generationer i familien Beijmo, og ikke Kahl. Der er også en grund til, at Beijmo blev nummer to i vores egen afstemning om sæsonens spiller og nummer et hos Stiften. Beijmo er muligvis en svensknøgle, hvor Kahl mere er en fjederkrog eller et eller andet andet specialværktøj, men svensknøglen er altså bare lavet af platin. Det har længe været meget usandsynligt at Beijmo ville blive, men det er da et tab. Vi har jo ikke råd til den kvalitet ude i verden.

Jo, men altså... der er en grund til, at det er Beijmo, der får en tilbud fra FCK, der redder de næste generationer i familien Beijmo, og ikke Kahl. Der er også en grund til, at Beijmo blev nummer to i vores egen afstemning om sæsonens spiller og nummer et hos Stiften. Beijmo er muligvis en svensknøgle, hvor Kahl mere er en fjederkrog eller et eller andet andet specialværktøj, men svensknøglen er altså bare lavet af platin. Det har længe været meget usandsynligt at Beijmo ville blive, men det er da et tab. Vi har jo ikke råd til den kvalitet ude i verden.
Det er fordi FCK er i stort underskud i forhold til ledere på banen og især i forsvaret. Så det er i høj grad det de har betalt for.

Der kom mit dopaminkick!

Det er altså tidligt, vi skal rejse den statue af CV :love:
  • Ansættelse af verdens bedste træner - tjek
  • Sælger MEM til overpris og erstatter ham med en bedre spiller internt - tjek
  • Henter fantastiske tilgange - tjek
  • Vinder mesterskabet i overlegen stil i sin første sæson som chef - tjek
  • Forlænger - tilsyneladende - med Kahlen - tjek
Jeg var engang virkeligt lunken over for ansættelsen af CV. Og jeg kan virkeligt godt lide Bjørneby og hans indsats. Men jeg tror aldrig, jeg har taget så stor fejl i mit liv.

Tror også BIFs fans var ovenud lykkelige for, at CV lavede ca. samme nummer i Brøndby ved at sælge de dyre Troels Bech-drenge, og satse på en mere uprøvet træner i Niels Frederiksen, og yngre spillere der skulle bringes frem mm (Frendrup, Lindstrøm etc) og en "keep attacking"-spillestil.

Det lykkedes også i AGF, og det er vi alle lykkelige for.

OG - nu starter så den del, som CV ikke har haft så stor held med. At flytte holdet til næste stadie. At købe godt ind efter et mesterskab, så klubben lægger oven på de sportslige præstationer etc. Det er ikke CVs "skyld" at BIF er hvor de er nu, men han var en del af den stab, som pegede på mange af de forkerte spillere til at tage over i BIF.
Så er spændt på - hvad man lykkes med i AGF på den front. Spændt og også nervøs. Vi har ikke BIFs penge.

Latest posts

Back