New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 106K
JJ siger: – Jeg ville elske at spille for AGF igen, men lad os se, hvilke muligheder der ligger foran mig til den tid. Jeg vil være åben for al seriøs interesse, danske klubber skulle vise for mig.
Tænker faktisk J. J. dækker sig ind i den kommentar fordi han godt ved AGF ikke er super interesseret - for havde AGF øje på ham, så var det kun AGF

Last edited:
Jeg er ikke uenig i holdet gerne må forynges. Men at holde det op som et absolut facit uden kontekst. Det håbede jeg vi kom videre fra efter JP droppede Gyamfi, Bach, Wahlstedt og JJA, og efterfølgende Badji.

Bytte JH med Hedenstad reducerer gns alderen med 1,3 år. Hvor vigtigt er det at gennemføre alene ud fra den logik?

Skulle man ikke bare have droppet Dalsgaard og spillet med JJA (1.1 år lavere snit), eller bare Tingager (0,3 år).

Skifter man PM med Lind, ryger 1,1 år.

Holdet skal være stærkt, økonomien skal bære og der skal være plads til unge spillere.

Var det en fordel eller en ulempe for fx Emmery at han blev udsat for 'passiv aldring'' ved at spille sammen med gamle røvhuller?

Der skal spilletid til Emmery, Bogere, Kristjansson, Callø og hvem der ellers trænger sig på af de unge. Gør det mere 'ondt' at de står bag en 25-årig end en 32-årig? Er det vigtigste ikke, at holdet fungerer og giver dem mulighed for at være bedste version af sig selv.

Kan det give mening at prioritere tilgangene, så man bruger penge på yngre spillere og garderer sig med gratis spillere, så holdet får højt niveau?

Der er INTET af ovenstående der er møntet på specifik skepsis ift signing af Højer eller Jønne. Men ALT er møntet på blind aldersfacisme.

Edit: det jeg savner er en analytisk ramme jeg kan gå ud fra. Hvor ungt er ungt nok? Er det bedre hvis alle 11 er 24, eller er det ok at benytte nogle af de gamle der stadig er i truppen efter 1/7. Skal man hellere købe 4 gange leverpostej på 26, end fx 2 rigtigt gode på 24 og to gode gamle på 32? Og skal man bare leve med talenter fra egne rækker, hvis spillere i midt-20'erne koster så meget, at man ikke kan ramme det antal man ønsker?

Hvis man har to mulige transfermål, hvor en er 21 mens den anden er 24, skal man så gå ungt, og i givet fald hvad er prisen man ønsker at betale ekstra pr. Gram kvalitet / år? Og er det stadig bedre at tage en på 18, fordi det er yngre?

Er der en afvejning af 'ungt' vs 'godt', dvs hellere en 9. Plads med gns på 24, end fx 4. plads med gns. På 25? Hvad er den faktor man vægter det med?

Og det skal ikke være formel matematik, men nogle nedslagspunkter, så prioriteringen står frem og man kan fornemme den logiske stringens.

Hvis de unge står "i lære" hos de gamle, så giver det mening, at de så kan overtage, når en af de ældre stopper eller ryger videre, ellers ser jeg ingen mening i at holde på for mange rutinerede spillere, der skal selvfølgelig være en stamme med rutine, men alt har en grænse :) Det er trods alt de unge som kan bære en evt. større transfer hjem

Der er godt nok en del herinde jeg tror fuldstændigt undervurderer JJ’s niveau!
Han vel i min optik være selskreven til en af de bageste positioner….
På hvilken baggrund vurderer du det, for jeg har svært ved at få øje på de sportslige. Han har ikke spillet i forsvaret i ca 9 år og han har slet ikke spillet fodbold i et år.

Hvis vi henter Jønsson, så må det enten være ud fra en vurdering af, at Polle ikke kommer til at spille meget mere i sin karriere, eller at vi har brug for mere international erfaring i truppen.

Begge dele kan være gode analyser. Men hvis Solbakken og Poulsen begge er fit, så vil det være lidt af en forhindring for Hamzas (og Haugstrups) udvikling, hvis vi henter endnu en defensiv midt.

JJs udtalelser om at holde mulighederne i DK åbne tyder også på, at han ikke føler sig sikker på at have niveauet til at være interessant for AGF.
Mit gæt er, at han ender i Silkeborg eller Horsens.
Hvilket jo også ville være helt fair, hvis AGF ikke finder ham god nok.. Ville være træls at se ham i Horsens eller Silkeborg, men når det er AGF der siger nej, så vil jeg fortsat gerne hylde manden når vi møder ham 👍

JJ siger: – Jeg ville elske at spille for AGF igen, men lad os se, hvilke muligheder der ligger foran mig til den tid. Jeg vil være åben for al seriøs interesse, danske klubber skulle vise for mig.
Vi er enige om at disse udtalelser er fra tipsbladet-artiklen fra februar ikke?

Han har ikke spillet forsvarer siden 2016/2017-sæsonen...

På hvilken baggrund vurderer du det, for jeg har svært ved at få øje på de sportslige. Han har ikke spillet i forsvaret i ca 9 år og han har slet ikke spillet fodbold i et år.
Han er så gennemrutineret og spillet kampe på langt højere hylde end den vi spiller på….det tror jeg er rigeligt til at kunne værdifuld for os.

Han er så gennemrutineret og spillet kampe på langt højere hylde end den vi spiller på….det tror jeg er rigeligt til at kunne værdifuld for os.
Delaney har spillet på markant højere niveau end JJ og det er satme ikke meget værdi han har skabt for FCK...

Jeg kan se to scenarier hvor JJ kunne give mening for os - og begge kræver at CV er MEGET komfortabel omkring JJs aktuelle niveau. Hvis NP står foran operation og er ude hele efteråret eller vi skifter system til f.eks. 4-3-3, hvor vi har brug for flere centrale midtbanetyper end de 4+2 vi har pt.

Ellers kan jeg simpelthen ikke se et scenarie, hvor det giver mening at tilføje JJ til den stærkeste/dybeste position på holdet. Ikke fordi han nødvendigvis ikke kan være lidt bedre end dem vi har, men fordi vi kan bruge de ressourcer markant bedre på andre positioner.

Det er 10 år siden, han sidst spillede positionen - det virker fjollet at hente en spiller og spille ham ude af position på en plads, han ikke vil spille.

Beklager hvis den har været nævnt tidligere, men AGF skulle have et RIGTIGT godt øje til Christian Gammelgaard i Vejle
;)
Han har været nævnt tidligere, men givet din track record, tror jeg godt vi andre kan konstatere, at vi er tættere på ham, end det hidtil har været meldt ud:)

Og en rigtig fornuftig signing i min verden. Tilpas rutineret til at han har et godt bundniveau, men også ung nok til at han fortsat kan udvikle sig. Og nok heller ikke så dyr, at han decideret spærrer for vores egne talenter.

Og må næsten betyde, at mindst én af Arnstad/Bech er på vej ud.

Latest posts

Back