New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 104K
Transfervindue Sommer 2026
Kahl drømmer om landsholdet og til en top 5 liga. Det er jo helt fair, og hvis muligheden byder sig ville enhver karriereplanlægger sige, at det er nu han skal rykke for at opnå det. Spørgsmålet er så, om der byder sig en stærkere karrieremulighed for de næste par år end et dansk mesterhold, som proklamerer, at de vil opruste markant?

Beijmo er lidt en anden sag. Han skal tænke økonomisk for resten af karrieren. Og der er det måske lidt nemmere at møde et tilbud, som AGF umuligt kan matche.

Jeg har hele tiden opfattet Beijmos ønske som mere end bare økonomien, men også at spille i en større liga. Det kom han jo ikke rigtig til for Werder da han var der. Derfor er jeg også overbevist om at han rejser, men jeg tager så fejl hvis han bare bliver i Danmark. Jeg ved nu heller ikke hvor meget man skal lægge i at FCK og M er interesserede, det ville da også bare være mærkeligt hvis de ikke forhørte sig.

Det er lidt det samme med Kahl, men han har lidt mere tid at løbe ift at nå til større liga, selvom han aldersmæssigt selvfølgelig sagtens kunne tage afsted, han kunne bare bedre overveje om præstationer i Europa kunne få ham til et bedre sted hvis ikke de rigtige klubber melder sig på banen nu.

Begge spillere vil nok også gerne til en stærkere liga for at komme på landsholdet. Og jeg forventer også at de begge to rejser.

Kahl drømmer om landsholdet og til en top 5 liga. Det er jo helt fair, og hvis muligheden byder sig ville enhver karriereplanlægger sige, at det er nu han skal rykke for at opnå det. Spørgsmålet er så, om der byder sig en stærkere karrieremulighed for de næste par år end et dansk mesterhold, som proklamerer, at de vil opruste markant?

Beijmo er lidt en anden sag. Han skal tænke økonomisk for resten af karrieren. Og der er det måske lidt nemmere at møde et tilbud, som AGF umuligt kan matche.
Hans klubkammerat, Magnus Knudsen, har ihvertfald vist at det nok ikke altid er lykken at skifte til en lille klub i en stor liga. Men fuldt forståeligt hvis Kahl gerne vil prøve det, såfremt muligheden tilbyder sig.

Man skal gerne sælge sine spillere, men hverken Beijmo eller Kahl er historier om manglende rettidig omhu. AGF har stensikkert forsøgt at forlænge i meget lang tid.

Alternativet var at sælge dem for 5-10 mio i de forrige vinduer.

I stedet cashede AGF ind på den sportslige værdi. Det er uomtvisteligt (imø.) det rigtige valg. Var vi blevet nr. 5 havde det været mere tvetydigt.

Det er verdens mindste overraskelse hvis Beijmo og Kahl forlader os.
Du har i hvert fald regnet med det længe, og det ser mere kompliceret ud.

Bekymringen er også, at man ikke har lyst til at blive, hvis alle andre rejser. De har nok alle en lyst til at følge op på den her sæson og forsøge sig i Europa. Men det har også blik for risikoen for at falde tilbage som nummer 4 og dermed at det er nu, der skal smedes.

Måske skal CV præsentere nogle spændende tilgange snart, så spillerne i det mindste får fornemmelsen af den kommende sæson også bliver vild.

Jeg vil være meget ærgerlig, hvis Beijmo eller Kahl skulle ende med at tørne ud for FCK eller FCM. Men når jeg skriver Beijmo har fortjent den næste gode kontrakt, må jeg også stå ved det, selvom det vil være smerteligt. Skal det være, så er FCK lettest at håndtere, men udlandet er klart at foretrække.

Jeg tror ikke Beijmo skifter til en anden dansk klub. Det hedder forlængelse eller udlandet. Jeg har en fornemmelse af at han forlænger, Kahl tror jeg desværre er tabt.

Plejer spillerne ikke at få blomster til sidste kamp ved udløb? Så vidt jeg ved var der ingen blomster til nogen.
Det er kun hvis man ved at de ikke fortsætter i klubben.

Så fortrækker jeg klar FCK! skifter han til FCM brækker jeg mig big time!!
Bliv i AGF eller skift til en anden liga. Hvis han skifter til en direkte konkurrent betyder han præcis det samme for mig, som Kevin Dicks gør. Og ham har jeg godt nok intet til overs for.

Men foreløbigt er han stadig en kæmpe chef, den kære svensker

Jeg håber bare, at CV er i gang med at finde centrale forsvarsspillere (rygtestrømmen tyder på det).

Vi skal gerne have mindst en venstrefodet central midterforsvarer i truppen, når truppen starter op, så det duer ikke at afvente om Kahl og Beijmo beslutter sig for at blive.

Hvis jeg var CV, ville jeg agere i stedet for at reagere. Antage, at de ikke bliver, finde erstatningerne og hente dem. Så må vi se, om der er plads til Kahl og Beijmo, hvis de ønsker at blive.

Alt peger i retningen af, at Beijmo og Kahl skifter. Forhåbentligt til udlandet. CV er nødt til at være proaktiv.

Last edited:
I forhold til de svære kontraktforhandlinger med Beijmo og Kahl og vores konkurrencesituation synes jeg også, at man skal huske på, at profilafgange er naturlige i en moderne fodboldøkonomi. Også for mesterhold.

Vores midterforsvar skal nok rekonstrueres og det bliver en udfordring at gøre det ligeså godt igen på kort sigt, men vi overlevede salgene af Anderson og MEM sidste sæson, står overfor en spændende sæson med mulighed for ligaspil i Europa og FCK+FCM+BIF står også overfor store ændringer i transfermarkedet.

Jeg tror ikke, at vi spiller med om guldet i næste sæson, men selvom vi mister profiler synes jeg, at AGF står et godt og spændende sted i forhold til næste sæson. Mange andre store profiler er på lange kontrakter og meget spændende unge spillere er på vej frem.

I forhold til de svære kontraktforhandlinger med Beijmo og Kahl og vores konkurrencesituation synes jeg også, at man skal huske på, at profilafgange er naturlige i en moderne fodboldøkonomi. Også for mesterhold.

Vores midterforsvar skal nok rekonstrueres og det bliver en udfordring at gøre det ligeså godt igen på kort sigt, men vi overlevede salgene af Anderson og MEM sidste sæson, står overfor en spændende sæson med mulighed for ligaspil i Europa og FCK+FCM+BIF står også overfor store ændringer i transfermarkedet.

Jeg tror ikke, at vi spiller med om guldet i næste sæson, men selvom vi mister profiler synes jeg, at AGF står et godt og spændende sted i forhold til næste sæson. Mange andre store profiler er på lange kontrakter og meget spændende unge spillere er på vej frem.

Det er et godt perspektiv. Man kan også tilføje, at uanset om Kahl og/eller Beijmo forlænger, så er det forventeligt en stakket frist, inden de bliver solgt. Det er selvfølgelig ikke optimalt at skifte dem midt i europa kval, men omvendt så er plasteret revet af, skiftet er lavet og vi er i gang med opbygningen af en ny bagkæde.

Jeg hælder næsten til, at det vil være mest optimalt at beholde den ene af dem, så vi laver et glidende skift, hvor vi stadig har Tinager (Dalsgaard) og Kahl eller Beijmo i bagkæden sammen med en erstatning for den ene af dem i efteråret.

Absolut. Og som vi begge har berørt før, så valgte man at holde både Beijmo og Kahl til udløb. Jeg har flere gange beskrevet det som en 'transfer' man har betalt for at holde dem i foråret. Det gav et mesterskab, men bagsiden af den guldmedalje er, at de nu står til at forlade klubben.

Alternative handlinger kunne have været

1) forlængelse eller salg i sommers
2) ekstra forsvarer kørt ind i vinterpausen
3) salg og erstatning i vinterpausen

Jeg var mest til #2, som jeg også argumenterede for dengang.

Det gode er, at Tingager stadig er i truppen, så man bevarer en dirigent. Det gør det nok lettere at integrere nye, end hvis man skulle starte helt fra 0.

Det sværere er, at det tager lidt tid at omskole backs til yderbacks.

Men det bliver da lidt en udfordring hvis man skal erstatte tre centrale forsvarere, 1 angriber, en central midt og måske en venstre wb, alle sammen fra idealopstillingen. Det lader dog til højre wb ikke behøver blive erstattet.

Oven i det er der tre angribere og to forsvarere, der nok skal videre. Det giver mulighed for at forme holdet, men nok primært en solid udfordring med at få noget slagkraftigt - til væsentligt flere kampe - på beneren igen.

Beijmo bliver ikke i Danmark.
Han nævnte specifikt forskerordningen, da han efter kampen var ovre på guldsofaen og tale med Hebo og co.
Alt var self i højt humør og pjat, men når ordningen så alligevel nævnes, så er det fordi, han for længst har sat sig ind i konsekvenserne.

Kahl derimod har vel allerede været i DK så længe, at han ikke er på ordningen.
Han står med et valg mellem det svenske og det thailandske landshold, og er måske nervøs for, at man ikke kan komme på det svenske ved at spille i Superligaen.
Jeg tror dog, at han ender med at forlænge.

Han nævnte specifikt forskerordningen, da han efter kampen var ovre på guldsofaen og tale med Hebo og co.
Alt var self i højt humør og pjat, men når ordningen så alligevel nævnes, så er det fordi, han for længst har sat sig ind i konsekvenserne.

Kahl derimod har vel allerede været i DK så længe, at han ikke er på ordningen.
Han står med et valg mellem det svenske og det thailandske landshold, og er måske nervøs for, at man ikke kan komme på det svenske ved at spille i Superligaen.
Jeg tror dog, at han ender med at forlænge.
Forskerordningen i Danmark gælder op til 7 år. Kahl har været her i 5 år.

Forskerordningen i Danmark gælder op til 7 år. Kahl har været her i 5 år.

OK så burde Beijmo jo også sagtens kunne blive i Danmark endnu længere.
For Kahl vil det være oplagt med en to års forlængelse og et salg om ét år.

OK så burde Beijmo jo også sagtens kunne blive i Danmark endnu længere.
For Kahl vil det være oplagt med en to års forlængelse og et salg om ét år.
Præcis, og hvis man laver en sign-on til dem der betales på én gang denne sommer, så vil hele den del af “pakken” være skattepligtig under forskerordningen.

Det kan godt være, at du har ret i konklusionen, og Beijmo ikke bliver i Danmark. Men vil mene du overfortolker ift. forskerordningen. Forskerordningen blev nævnt, da Arnsted sagde at 4 år til Beijmo var for lidt. Altså indforstået fra Beijmos side, at han i hvert fald ikke skulle blive længere end at han kan være på ordningen. Men han har altså fortsat 3,5 år tilbage på forskerordningen.

Det kan godt være, at du har ret i konklusionen, og Beijmo ikke bliver i Danmark. Men vil mene du overfortolker ift. forskerordningen. Forskerordningen blev nævnt, da Arnsted sagde at 4 år til Beijmo var for lidt. Altså indforstået fra Beijmos side, at han i hvert fald ikke skulle blive længere end at han kan være på ordningen. Men han har altså fortsat 3,5 år tilbage på forskerordningen.
Ja min fejl.
Jeg troede faktisk, at forskerordningen kun galdt i 5 år eller endnu kortere.

Latest posts

Back