New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 102K
Transfervindue Sommer 2026
Kahl drømmer om landsholdet og til en top 5 liga. Det er jo helt fair, og hvis muligheden byder sig ville enhver karriereplanlægger sige, at det er nu han skal rykke for at opnå det. Spørgsmålet er så, om der byder sig en stærkere karrieremulighed for de næste par år end et dansk mesterhold, som proklamerer, at de vil opruste markant?

Beijmo er lidt en anden sag. Han skal tænke økonomisk for resten af karrieren. Og der er det måske lidt nemmere at møde et tilbud, som AGF umuligt kan matche.

Jeg har hele tiden opfattet Beijmos ønske som mere end bare økonomien, men også at spille i en større liga. Det kom han jo ikke rigtig til for Werder da han var der. Derfor er jeg også overbevist om at han rejser, men jeg tager så fejl hvis han bare bliver i Danmark. Jeg ved nu heller ikke hvor meget man skal lægge i at FCK og M er interesserede, det ville da også bare være mærkeligt hvis de ikke forhørte sig.

Det er lidt det samme med Kahl, men han har lidt mere tid at løbe ift at nå til større liga, selvom han aldersmæssigt selvfølgelig sagtens kunne tage afsted, han kunne bare bedre overveje om præstationer i Europa kunne få ham til et bedre sted hvis ikke de rigtige klubber melder sig på banen nu.

Begge spillere vil nok også gerne til en stærkere liga for at komme på landsholdet. Og jeg forventer også at de begge to rejser.

Kahl drømmer om landsholdet og til en top 5 liga. Det er jo helt fair, og hvis muligheden byder sig ville enhver karriereplanlægger sige, at det er nu han skal rykke for at opnå det. Spørgsmålet er så, om der byder sig en stærkere karrieremulighed for de næste par år end et dansk mesterhold, som proklamerer, at de vil opruste markant?

Beijmo er lidt en anden sag. Han skal tænke økonomisk for resten af karrieren. Og der er det måske lidt nemmere at møde et tilbud, som AGF umuligt kan matche.
Hans klubkammerat, Magnus Knudsen, har ihvertfald vist at det nok ikke altid er lykken at skifte til en lille klub i en stor liga. Men fuldt forståeligt hvis Kahl gerne vil prøve det, såfremt muligheden tilbyder sig.

Man skal gerne sælge sine spillere, men hverken Beijmo eller Kahl er historier om manglende rettidig omhu. AGF har stensikkert forsøgt at forlænge i meget lang tid.

Alternativet var at sælge dem for 5-10 mio i de forrige vinduer.

I stedet cashede AGF ind på den sportslige værdi. Det er uomtvisteligt (imø.) det rigtige valg. Var vi blevet nr. 5 havde det været mere tvetydigt.

Det er verdens mindste overraskelse hvis Beijmo og Kahl forlader os.
Du har i hvert fald regnet med det længe, og det ser mere kompliceret ud.

Bekymringen er også, at man ikke har lyst til at blive, hvis alle andre rejser. De har nok alle en lyst til at følge op på den her sæson og forsøge sig i Europa. Men det har også blik for risikoen for at falde tilbage som nummer 4 og dermed at det er nu, der skal smedes.

Måske skal CV præsentere nogle spændende tilgange snart, så spillerne i det mindste får fornemmelsen af den kommende sæson også bliver vild.

Jeg vil være meget ærgerlig, hvis Beijmo eller Kahl skulle ende med at tørne ud for FCK eller FCM. Men når jeg skriver Beijmo har fortjent den næste gode kontrakt, må jeg også stå ved det, selvom det vil være smerteligt. Skal det være, så er FCK lettest at håndtere, men udlandet er klart at foretrække.

Jeg tror ikke Beijmo skifter til en anden dansk klub. Det hedder forlængelse eller udlandet. Jeg har en fornemmelse af at han forlænger, Kahl tror jeg desværre er tabt.

Plejer spillerne ikke at få blomster til sidste kamp ved udløb? Så vidt jeg ved var der ingen blomster til nogen.
Det er kun hvis man ved at de ikke fortsætter i klubben.

Latest posts

Back