Jeg tror sagtens, at FCK og FCM kan blive enige med Ajax. For dem giver det fin mening at tage et tab og så skippe ham videre, hvis de ik tror på ham. Men jeg kan ik forestille mig, at andre klubber herhjemme - os, brøndby eller fcn for den sags skyld - kan være med. Brøndby kunne sikkert godt betale en transfersum på €5-6M, men de kan jo ik være med på løn og sportslige produkt. Deres lønkonge er Wass til 6 mio om året. Deres økonomi sejler, og de kan pt. ik tilbyde et mere sportsligt attraktivt produkt end os. Jeg nægter at tro på, at de kan og vil smadre deres lønhierarki for ham og at Dolberg overhovedet vil til Brøndby. Hvis Brøndby melder sig på banen - eller os for den sags skyld - så vil FCK og FCM jo også slå til. Og de har flere penge + et mere attraktivt sportsligt produkt (selvom FCK spiller i nedrykningsspil pt)
Dolberg har 3 år tilbage af sin kontrakt i Ajax til sommer. Hvis han skal skifte til sommer, så skal han sige farvel til 78 mio kr. i garanteret løn over de næste 3 år. Jeg kan ikke se, hvorfor han skulle vende hjem til Superligaen på en lige så lang kontrakt men til en markant lavere løn. Det er lidt som Billing-transferen i FCM. Han var også ude i kulden, men deres navne er bare så stort, at de naturligvis vil få en del attraktive tilbud, og så skal SL-klubberne strække sig langt for at være med. Billing vendte jo også hjem på en 5-årig kontrakt. Det tror jeg også vil være tilfældet for Dolberg og som minimum en 4-årig.
Og hvis ingen danske klubber kan/vil tilbyde det, så vil manden jo med garanti hellere en tur til Sydeuropa eller USA. Især når han jo ikke har nogen speciel tilknytning til nogen af de store klubber herhjemme. Da Brøndby hentede Wass hjem, så strakte Wass sig langt, fordi han absolut ville tilbage til Brøndby og slutte karrieren dér. Det forhold har Dolberg ik til nogen danske klubber.