Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror alle anerkender det ikke er let. Spørgsmålet er, hvad ambitionsniveauet er? Der er også anerkendelse af man har hentet Hedenstad og Knudsen, og generelt er det ærgrelse over manglende handling på åbenlys mangel, ikke 'CV raus' eller noget i den dur.Det er ikke fordi, jeg ikke savner en ny førsteangriber, der tæsker mpl ind. For det gør jeg naturligvis.
Men jeg tror, man skal passe på med at være for kritisk ift. at der ikke er hentet en ny ind og ift. de mange udløb til sommer generelt.
I min bog har man vidst længe, der manglede noget. Badji og Gyamfi blev købt i efteråret '24.
I det efterfølgende vintervindue vidste man den var gal. Der blev ikke handlet, fordi kortet var overtrække og fordi der var en marginal chance for Badji kunne fungere. Den køber jeg, selvom jeg var uenig dengang (baseret på trænerens valg, og hvad man kunne se på banen).
I sommervinduet havde man igen bekræftet at Serra, Badji og Gyamfi ikke var noget, men undlod at handle, fordi mellemsæson, eller hvad ved vi.
Og nu i vinterens vindue.
Kassen var ikke tom, og er det heller ikke til sommer. Men det er ikke let, og endnu et fejlskud på angriberposten vil være svært at bære.
Ift sommerens udskiftninger er der generelle bekymringer, men ikke nogen - som jeg har set det - der mener man skulle have kørt mange garderinger ind.
Jeg har været efter både en 9'er og en 10'er, fordi det er to store huller til sommer, og to store udfordringer pt. (10'erne ike som starter, men som indskifter).
Jeg har også været noget valen ved JJA og Mølgaard og derfor set på om man skulle have en centerforsvarer ind, fordi man både kunne dække mangel nu, og foregribe en mangel til sommer.
Jeg har ikke krævet flere forskellige forstærkninger der sprænger banken, men talt for at det halve års løn man betaler ekstra, vil være meget godt givet ud. Så i det omgang man kunne accelerere ud over angriberen, ville det være win-win.
Du har fine betragtninger nedenfor, jeg tog bare det hele efter første del.
For det første har CV en økonomi, han skal tage hensyn til. Den kan måske strækkes til at hente en spiller til en position, hvor vi er godt besat. Men den kunne næppe strækkes til at hente både en erstatning for Kahl, Beijmo og PM i vinterens vindue.
For det andet, er en af de vigtigste ingredienser i vores succes, tilsyneladende holdånd og harmoni. Der har helt sikkert været et hensyn til ikke at røre for meget i gryden for at bevare harmonien.
Endelig er der også muligheden for, at de rigtige erstatninger ikke var interesserede, men at de vil være det på bagkant af et mesterskab. Vi kan være markant mere attraktive til sommer, og i det lys kan det give mening at vente med at hente forstærkninger.
Endelig er det jo fortsat muligt, at Kahl og/eller Beijmo forlænger.