New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 668K
Transfervindue Sommer 2026
Det er ikke fordi, jeg ikke savner en ny førsteangriber, der tæsker mpl ind. For det gør jeg naturligvis.

Men jeg tror, man skal passe på med at være for kritisk ift. at der ikke er hentet en ny ind og ift. de mange udløb til sommer generelt.
Jeg tror alle anerkender det ikke er let. Spørgsmålet er, hvad ambitionsniveauet er? Der er også anerkendelse af man har hentet Hedenstad og Knudsen, og generelt er det ærgrelse over manglende handling på åbenlys mangel, ikke 'CV raus' eller noget i den dur.

I min bog har man vidst længe, der manglede noget. Badji og Gyamfi blev købt i efteråret '24.

I det efterfølgende vintervindue vidste man den var gal. Der blev ikke handlet, fordi kortet var overtrække og fordi der var en marginal chance for Badji kunne fungere. Den køber jeg, selvom jeg var uenig dengang (baseret på trænerens valg, og hvad man kunne se på banen).

I sommervinduet havde man igen bekræftet at Serra, Badji og Gyamfi ikke var noget, men undlod at handle, fordi mellemsæson, eller hvad ved vi.

Og nu i vinterens vindue.

Kassen var ikke tom, og er det heller ikke til sommer. Men det er ikke let, og endnu et fejlskud på angriberposten vil være svært at bære.

Ift sommerens udskiftninger er der generelle bekymringer, men ikke nogen - som jeg har set det - der mener man skulle have kørt mange garderinger ind.

Jeg har været efter både en 9'er og en 10'er, fordi det er to store huller til sommer, og to store udfordringer pt. (10'erne ike som starter, men som indskifter).

Jeg har også været noget valen ved JJA og Mølgaard og derfor set på om man skulle have en centerforsvarer ind, fordi man både kunne dække mangel nu, og foregribe en mangel til sommer.

Jeg har ikke krævet flere forskellige forstærkninger der sprænger banken, men talt for at det halve års løn man betaler ekstra, vil være meget godt givet ud. Så i det omgang man kunne accelerere ud over angriberen, ville det være win-win.

Du har fine betragtninger nedenfor, jeg tog bare det hele efter første del.

For det første har CV en økonomi, han skal tage hensyn til. Den kan måske strækkes til at hente en spiller til en position, hvor vi er godt besat. Men den kunne næppe strækkes til at hente både en erstatning for Kahl, Beijmo og PM i vinterens vindue.

For det andet, er en af de vigtigste ingredienser i vores succes, tilsyneladende holdånd og harmoni. Der har helt sikkert været et hensyn til ikke at røre for meget i gryden for at bevare harmonien.

Endelig er der også muligheden for, at de rigtige erstatninger ikke var interesserede, men at de vil være det på bagkant af et mesterskab. Vi kan være markant mere attraktive til sommer, og i det lys kan det give mening at vente med at hente forstærkninger.

Endelig er det jo fortsat muligt, at Kahl og/eller Beijmo forlænger.

Tænk hvis han allerede havde handlet den angriber, vi og næsten alle andre har efterspurgt i mange vinduer i træk. Så havde vi stået meget stærkere i kampen om mesterskabet og i Europa. Nu kan selv de mest tålmodige se, at vi står med et åbent sår her.
En ting er hvad vi efterspørger og kræver, noget andet er hvad der er tilgængeligt på markedet.

Jeg stoler (måske naivt og blindt) på at de har styr på trupsammensætningen, således den rigtige angriber kan landes. Vi har før købt angribere, som måske ikke har været scoutet godt nok i forhold til vores eksisterende trup.

En ting er hvad vi efterspørger og kræver, noget andet er hvad der er tilgængeligt på markedet.

Jeg stoler (måske naivt og blindt) på at de har styr på trupsammensætningen, således den rigtige angriber kan landes. Vi har før købt angribere, som måske ikke har været scoutet godt nok i forhold til vores eksisterende trup.
Sammen med de 7 nederlag i seneste slutspil står de 7 - syv - fejlindkøb af angriberen som en ret enestående rekord. Tænk hvis man bare havde taget pengene for bare halvdelen af dem - ja bare 2 eller 3 - og scoutet ordentligt for et par sæsoner siden 😳.

Hvor mange af de køb fra i vinters har været en forstærkning?

Magnus Knudsen. That's it.

MEN hvis man skal lave en ordentlig evaluering af det vindue, så mener jeg, man skal vente til sommeren 2027.

Magnus Knudsen. That's it.

MEN hvis man skal lave en ordentlig evaluering af det vindue, så mener jeg, man skal vente til sommeren 2027.
Jeg synes det er lidt hådt kun at skrive Knudsen, synes f.eks. Birksø så ekstremt interessant ud indtil hans skade.

Men enig i, at vi først ved det senere. Synes der er et par af dem der er kommet til FCN der så spændende ud, ligesom FCKs højre back også

Det var heller ikke formålet men at der fra flere herinde og på SoMe var et krav om køb af 9er ellers gamblede CV med chancerne for et mesterskab. Faktum er bare, langt de fleste spillere ikke leverer fra dag 1 og det var et krav, hvis en 9er skulle gøre en forskel.

Derfor jeg stadig er af den overbevisning, det var rigtigt ikke at hente en 9er, når den rigtige åbenlyst ikke var tilgængelig og jeg fastholder, misser vi guldet er det ikke pga. en ny 9er men kombinationer af manglende dygtighed, FCM, held, flere skader osv.

Hvordan er det egentlig med Europæisk og låste spillere? Vil Arnstad og Bech eksempelvis kunne spille kvalkampe for os, og så senere skifte til en klub der kvalificerer sig til et gruppespil uden at blive låst? Jeg tror ikke man har travlt med at sælge tidligt, og egentlig gerne vil starte sæsonen op med så mange af de nuværende profiler, og så håbe på, at der kommer større bud senere i vinduet, end bare at takke ja til første bud. Arnstad har eksempelvis stadig 3 år på sin kontrakt, så man er jo ikke tvunget. Bech har også 2 år, så det er jo ikke ryggen mod muren.

Kan vi bare forlænge med Carstensen og så en af Beijmo/Kahl så står vi et godt sted. Kan vi lukke alle tre så ser det meget godt ud. Carstensen anser jeg som 99%.

Det var heller ikke formålet men at der fra flere herinde og på SoMe var et krav om køb af 9er ellers gamblede CV med chancerne for et mesterskab. Faktum er bare, langt de fleste spillere ikke leverer fra dag 1 og det var et krav, hvis en 9er skulle gøre en forskel.

Derfor jeg stadig er af den overbevisning, det var rigtigt ikke at hente en 9er, når den rigtige åbenlyst ikke var tilgængelig og jeg fastholder, misser vi guldet er det ikke pga. en ny 9er men kombinationer af manglende dygtighed, FCM, held, flere skader osv.
Det er jeg langt henad vejen enig i, men på et tidspunkt så skal der jo også være noget kontiunietet i en trup.

Vi kan miste Dalsgaards, Beijmo, Kahl, Carstensen, Jørgensen, og Mortensen til sommer. Ligeledes sælger vi sandsynligvis også Bech og Arnstad, ligesom klubben nok også gerne vil finde en permanent løsning mht Badji (og muligvis Serra).

Som du selv skriver, så slår spillere ikke til fra dag 1, men vi kan til sommer være i en situation, hvor en 5-6 spillere skal slå til fra dag 1.

Derfor havde det for mig, givet god mening, at hente en spiller eller to mere i vinterens vindue, der kunne integreres på holdet, og være klar fra sommeren. Ikke fopr, at løse et problem her og nu, men som en spiller der var en nøglespiller fra sommeren.

Jeg synes det er lidt hådt kun at skrive Knudsen, synes f.eks. Birksø så ekstremt interessant ud indtil hans skade.

Men enig i, at vi først ved det senere. Synes der er et par af dem der er kommet til FCN der så spændende ud, ligesom FCKs højre back også
Jeg er helt enig i Birksø. Måske er det ikke helt tilfældigt at dem der gør en forskel fra dag 1 er hentet tilbage til en klub de kender.

Udover dem du nævner så har Caddy fra Randers også set lovende ud.

Jeg tror, vi er helt enige om, at man ikke bare kan hente en spiller ind, der kan levere fra dag 1. Sådan forstod jeg bl.a. dit spørgsmål og det var også en pointe i mit svar.

Men den næste del af din pointe er jeg uenig i. Netop fordi det tager tid at få en spiller integreret, så han kan levere, så burde vi have hentet en ny angriber enten i vinters eller i sommers. Det er et problem, vi bliver ved med at skubbe foran os.

Den sidste pointe, er jeg så faktisk også helt enig i. Det er ikke det manglende indkøb af en angriber her til vinter, der gør at vi evt. skulle misse guldet.

Jeg tror, vi er helt enige om, at man ikke bare kan hente en spiller ind, der kan levere fra dag 1. Sådan forstod jeg bl.a. dit spørgsmål og det var også en pointe i mit svar.

Men den næste del af din pointe er jeg uenig i. Netop fordi det tager tid at få en spiller integreret, så han kan levere, så burde vi have hentet en ny angriber enten i vinters eller i sommers. Det er et problem, vi bliver ved med at skubbe foran os.

Den sidste pointe, er jeg så faktisk også helt enig. Det er ikke det manglende indkøb af en angriber her til vinter, der gør at vi evt. skulle misse guldet.
Jeg forstår hvorfor man ikke hentede en angriber sidste sommer. PM havde lige scoret 20 mål og hvis man ikke kunne komme af med Badji og Serra, så blev det lidt voldsomt. Jeg synes dog det er dumt ikke at hente en i januar. Kan det virkelig passe, at man ikke kunne finde en i hele verden.

Jeg er dog uenig i det sidste. Jeg anser en manglende angriber som det væsentligste risikomoment i mesterskabsjagten. Hvis vi ender med at tabe mesterskabet, så tror jeg det bliver pga. en manglende angriber. Jeg håber jeg tager fejl.

Jeg forstår hvorfor man ikke hentede en angriber sidste sommer. PM havde lige scoret 20 mål og hvis man ikke kunne komme af med Badji og Serra, så blev det lidt voldsomt. Jeg synes dog det er dumt ikke at hente en i januar. Kan det virkelig passe, at man ikke kunne finde en i hele verden.
men man skal jo ikke bare finde en angriber. en angriber i seneste vindue havde kun givet mening, hvis de kunne slå til hurtigt, altså gerne være igang i slutspillet, men i det mindste komme igang inden for 6 måneder. derudover skal det også være en agriber der er bedre eller minimum på niveau med mortensen, fordi ellers kunne man jo lige så godt have fortsat med serra.

sådan nogle angribere, har bare en tendens til at være rimelig dyre, og langt imellem dem, så det kan sagtens være der slet ikke var en mulighed der gav mening. Jo der var Uhre, men ham prøvede vi jo også at få, selvom det ikke lykkedes. Indtil videre ser det dog ud til at være en god ting.

Der har vel også været tanker om at vi har borgere, der gerne skulle være plads til i truppen efter sommer pausen, så medmindre at vi kunne finde en spiller som både var bedre end mortensen, kunne spilles ind hurtigt, og være til at betale for i agf-forstand, så gav det ikke mening at hente en angriber.

Det er jeg langt henad vejen enig i, men på et tidspunkt så skal der jo også være noget kontiunietet i en trup.

Og den del er jeg helt enig i men jeg vil så sige, vintervinduet er notorisk dårligt at handle i, hvad en manglende aktivitet i forhold til sommer vinduet jo tydeligvis viser.
Det er skidt brug af pengene at overbetale for en 9er i vintervinduet velvidende, vi står overfor en del udskiftninger til sommer.

Kunne en 9er i januar have gjort en forskel? Ja. Er det sandsynligt? Nej, er min påstand.

Jeg vil godt lægge hovedet på blokken og sige havde CV købt en dyr 9er, som ikke slog igennem med det samme og samtidig betød færre penge til sommer, så var kritikken kommet haglende ned. I stedet har han givetvis lavet en risk vs reward analyse og kommet frem til, det var bedre at vente.

Og den del er jeg helt enig i men jeg vil så sige, vintervinduet er notorisk dårligt at handle i, hvad en manglende aktivitet i forhold til sommer vinduet jo tydeligvis viser.
Det er skidt brug af pengene at overbetale for en 9er i vintervinduet velvidende, vi står overfor en del udskiftninger til sommer.

Kunne en 9er i januar have gjort en forskel? Ja. Er det sandsynligt? Nej, er min påstand.

Jeg vil godt lægge hovedet på blokken og sige havde CV købt en dyr 9er, som ikke slog igennem med det samme og samtidig betød færre penge til sommer, så var kritikken kommet haglende ned. I stedet har han givetvis lavet en risk vs reward analyse og kommet frem til, det var bedre at vente.
Meget enig, men ikke umuligt i et vintervindue trods alt (Tingager og Mortensen kom i vinteren 2019)

men ikke umuligt i et vintervindue trods alt (Tingager og Mortensen kom i vinteren 2019)

Hvad jeg heller ikke siger men det er da sigende du går 6 år tilbage.

Jeg er helt sikker på, CV havde købt den 9er i januar, hvis det var muligt, det siger mange rygter i hvert fald men jeg fastholder min opbakning til, han endte med ingen.
Til sommer er der dog ingen forklaringer eller undskyldninger om man vil. Der SKAL hentes en 9er.

Hvad siger i andre til Matthew Hoppe i Sønderjyske? Synes han ser bedre og bedre ud - måske ikke det store målmonster, men det behøver han nok heller ikke at være i vores system. Har lige forlænget kontrakten til sommeren 28 og selvom han stadig er relativt ung bør han være overkommelig rent økonomisk. Og så kender han jo ligaen, hvilket er et stort plus i min bog.

Last edited:

Skal vi tro på rygterne, så forsøgte vi os med Uhre og Adamsen. Vel netop i et forsøg på at finde en angriber, der kunne være plug'n'play her i foråret. Men det var også så dyrt, at vi valgte at melde os ud. I bakspejlet ville det også have set ret panisk ud at tømme kassen for en af de to spillere, som på ingen måde har shinet i dette forår. Men det er svært at hente en god angriber midt i en sæson. Så man kigger enten mod Skandinavien eller efter spillere, der er i overskud hos deres klubber.

Det kræver en eller anden grad af held at lykkes med. Selvom en angriber kun er reserve i en top-6 liga, så er det ikke sikkert at selvforståelsen er til at karrieren skal fortsætte i Danmark. Og han er sikkert på en høj løn, der hvor han er. Det sandsynligste er derfor at finde en tidligere superligaangriber, som er færdig i udlandet, eller en ung angriber, der skal (gen)startes, a la Badji eller Johnny Kenny fra Celtic, som der har været rygter om. Men der er ikke nogen garanti for mål, uanset hvad man gør.

Latest posts

Back