New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 717K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg hælder til en nej. Til sommer vil han være 33,5 år og ikke spillet fodbold siden starten af maj 2025. Det er altså lang tid. Der er intet der tyder på, at han er en del af holdet og skal spille her i foråret. En aftale skal være til fordel for AGF, så det skal være en kort aftale med en løn der afspejler det. Jeg ved sgu ikke om JJ kan acceptere det. Fair nok hvis han viser sig som en med et højt niveau, men det er jo umuligt at vide, når nu han aldrig spiller. Vi skal sansynligvis have noget mere kvalitet i dybden næste sæson, og JJ vil komme in 1. juli og være klar til sæsonstart og europæiske kval kampe, så det er jo en entydig fordel. Omvendt har Dalsgaard, JH og PM jo også vist, at alder ikke nødvendigvis er en begrænsning, hvis bare man er fit nok. Der er både plusser og minusser, og i sidste ende kommer det nok an på økonomien både for JJ og AGF.

Jeg mener ikke, det er omsonst, da det bør være kravet for at have ham i truppen. En spiller med den rutine skal kunne bruges, hvor det er nødvendigt. Jeg ønsker, at han overtager Dalsgaards rolle, og hvis han ikke vil det, er der ikke imø ikke plads til ham. Vil han indrette sig, er det en stor styrke at have en sådan spiller som plug and play, synes jeg.
Enig. Umiddelbart er han oplagt som erstatning for Dalsgaard kva sin rutine.

Ja, både økonomien og status til sommer.
Kunne man forestille sig, at JJ brugte noget af sommeren på at træne med truppen, mens klubben og han snakker om vilkår for en eventuel kontrakt?
Så kunne alle få lidt tid og mulighed for at “lugte lugten” i bagerierne, både de personlige og de professionelle.
Det er selvfølgelig en helt skæv vinkel, men netop mulig, hvis både Jj, klubben og kollegerne egentlig gerne vil give det et skud.
Hvis det så ikke går, er han jo varmet op til Randers eller Horsens eller hvad der så måtte komme.

Jeg mener ikke, det er omsonst, da det bør være kravet for at have ham i truppen. En spiller med den rutine skal kunne bruges, hvor det er nødvendigt. Jeg ønsker, at han overtager Dalsgaards rolle, og hvis han ikke vil det, er der ikke imø ikke plads til ham. Vil han indrette sig, er det en stor styrke at have en sådan spiller som plug and play, synes jeg.
Jeg tror ikke at en spiller der ikke har spillet i forsvaret i 10 år, vil have nogen værdi som forsvarsspiller i AGF. Til gengæld kunne jeg godt se ham som afløser for NP, imens han bliver opereret for sine betændte achillesscener, derefter mere som rotationsspiller på midten, når enten Yakob eller Solbakken bliver solgt til sommer.

Hvis ikke vi er interesseret og det håber jeg ved gud vi ikke er, står der Horsens overalt som hans nye klub måske Randers ellers kan jeg ikke se nogen andre klubber være interesseret i JJ.
Jeg tror han ender højere end det. Måske OB?

Faktisk med den måde FCM bygger deres trup op på - f.eks med at hente en Kamara osv., altså spillere til de lette pokalkampe og de lettere superligakampe, så ved jeg sgu ikke om de kunne finde på det.

Ja, både økonomien og status til sommer.
Kunne man forestille sig, at JJ brugte noget af sommeren på at træne med truppen, mens klubben og han snakker om vilkår for en eventuel kontrakt?
Så kunne alle få lidt tid og mulighed for at “lugte lugten” i bagerierne, både de personlige og de professionelle.
Det er selvfølgelig en helt skæv vinkel, men netop mulig, hvis både Jj, klubben og kollegerne egentlig gerne vil give det et skud.
Hvis det så ikke går, er han jo varmet op til Randers eller Horsens eller hvad der så måtte komme.
Ja, som nævnt kunne jeg forestille mig at vi ser ham træne med lidt fordi CV og JP nok ret beset heller ikke kan vide hvor han står. Det er ikke sikkert det kræver så mange dage at konstatere og så kan de beslutte om der er plads i truppen og se om det hele kan hænge sammen økonomisk.

Det gør ikke så meget med alderen i sig selv og om sådan en spiller er 30 eller 33, så længe man tager hensyn til hvordan fysikken kan udvikle sig i løbet af kontrakten. Der skal ikke være for mange der skal skiftes for hurtigt, men det økonomisk er det vigtigste for AGF at der er plads til nogle unge talenter, dvs man skal selvfølgelig lige overveje om fx Haugstrup skubbes for langt ud på bænken uden at vi for alvor styrkes.

Han har ikke spillet der i 10 år og var dengang meget klar omkring det at spille i forsvaret. For mig virker det mest som ønsketænkning.

Fra dengang omkring en mulig forlængelse - hvor han dog indikerede, at de bare skulle betale nok for han spillede der ;)

- Det kommer an på, hvor han vil bruge mig og hvor han ser mig. Hvis han ser mig som forsvarsspiller, så kan det godt være, at jeg må finde noget nyt. Ellers skal det være under nogle helt andre vilkår, end det har været.

Tænker stadig hurdlen omkring niveau er den største. Har han overhovedet niveauet eller er det slut på øverste niveau også i DK. Det er ikke nemt at vurdere, når han ikke har spillet kampe i snart et år. Måske man kunne forestille sig han blev løst fra kontrakten her i foråret og fik lov at træne med - så kunne man nemmere vurdere om det var der. Spørgsmålet er nok, om han vil give afkald på en månedsløn eller to på den front.

Jeg hælder til en nej. Til sommer vil han være 33,5 år og ikke spillet fodbold siden starten af maj 2025. Det er altså lang tid. Der er intet der tyder på, at han er en del af holdet og skal spille her i foråret. En aftale skal være til fordel for AGF, så det skal være en kort aftale med en løn der afspejler det. Jeg ved sgu ikke om JJ kan acceptere det. Fair nok hvis han viser sig som en med et højt niveau, men det er jo umuligt at vide, når nu han aldrig spiller. Vi skal sansynligvis have noget mere kvalitet i dybden næste sæson, og JJ vil komme in 1. juli og være klar til sæsonstart og europæiske kval kampe, så det er jo en entydig fordel. Omvendt har Dalsgaard, JH og PM jo også vist, at alder ikke nødvendigvis er en begrænsning, hvis bare man er fit nok. Der er både plusser og minusser, og i sidste ende kommer det nok an på økonomien både for JJ og AGF.

Mig bekendt er JJ først på forskerordning fra omkring september. Hvis han skal ind og bidrage fra 1. Juli, skal han vel give afkald på forskerordningen?

Han har ikke spillet der i 10 år og var dengang meget klar omkring det at spille i forsvaret. For mig virker det mest som ønsketænkning.

Fra dengang omkring en mulig forlængelse - hvor han dog indikerede, at de bare skulle betale nok for han spillede der ;)
Han vil sikkert hellere spille i forsvaret i AGF end på midtbanen i Horsens eller Silkeborg, uanset lønforskellen, men den følger da nok også med. Men ja, niveau er det største spørgsmål, det er godt nok svært at sige ret meget om for os, men det er naturligt nok at være lidt skeptisk og ikke i mindre grad hvis han skal spille en plads han ikke har spillet i mange år.

Mig bekendt er JJ først på forskerordning fra omkring september. Hvis han skal ind og bidrage fra 1. Juli, skal han vel give afkald på forskerordningen?
Jeg paa det mere romantiske hold i forhold til JJ, hvis forventsnings afstemningen er meningsfuld for begge parter, oekonomi, roller paa holdet osv.

Jeg synes det er legitimt at saette sporgsmaal ved mandres niveau, ikke mindt taget i betragtning af at jeg ser suppen som vaesentlig staerkere end for bare 5 aar siden.

Umiddelbart giver det absolut ingen mening for JJ at skrive under med en dansk klub for slut august i forhold til forsker ordningen.

I så fald bliver det nok svært for ham at overbevise AGF, for vi har brug for spillere allerede i juli. Men OK, så kan vi selvfølgelig drive rovdrift på de nuværende indtil han er klar i september.

Hvis Yakob ryger til sommer, og JJ kan acceptere en løn til markedsprisen, så ser jeg ham gerne i hvidt til sommer.
Hvis Yakob ryger til sommer, så skal vi have en ny, teknisk dygtig og offensivt indstillet 8'er. Det er JJ ikke. Umiddelbart bliver det for meget med NP, Solbakken, Knudsen og så også JJ som 8'ere. Hvor skal kreativiteten og raidsene ind i feltet komme fra?

Tænker stadig hurdlen omkring niveau er den største. Har han overhovedet niveauet eller er det slut på øverste niveau også i DK. Det er ikke nemt at vurdere, når han ikke har spillet kampe i snart et år. Måske man kunne forestille sig han blev løst fra kontrakten her i foråret og fik lov at træne med - så kunne man nemmere vurdere om det var der. Spørgsmålet er nok, om han vil give afkald på en månedsløn eller to på den front.
De fleste transfers omhandler en eller anden form for ønsketænkning, så den tager jeg gerne 🙂

Jeg synes blot, han virker som den oplagte afløser for HD, som jo har været fremragende i en sen alder.

Hvis hans kontrakt i Grækenland udløber ved sæsonafslutningen i slut maj, så kan man da invitere ham til “at holde formen ved lige” på Fredensvang derefter, se ham an, måske endda få ham spillet ind, og så skrive en kontrakt der gælder fra 1. September, så han kan komme på forskerordning.

Men kun hvis han fortsat har niveauet, den græske liga ligger væsentligt under Superligaen i niveau ifølge Opta, så hvis man ikke er god nok til den liga, så kan man nok heller ikke spille Superliga længere.

Men har JJ ikke netop ALTID harceleret over at skulle spille i midterforsvaret?
Det ved jeg ved jeg ikke om han altid har gjort. Sagde han ikke bare at han helst ville spille på midtbanen da han var her som ung? Det er der vel ikke noget i vejen med. Med vores system har vi brug for at de ydre stoppere er gode på bolden. Så derfor kan han jo godt være et alternativ men det ser også ud som om det er lang tid siden han spillede i forsvaret, så det er måske for usikkert alligevel.

Latest posts

Back