New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 748K
Nå, skal vi så forsøge til sommer? :sneaky:

Tyder denne ikke på, at CV har takket nej til den nuværende pakke som han er blevet præsenteret for? Det behøver nødvendigvis ikke være alder mv. der gør vi takker nej men måske løn som kan rykkes på, hvis andre ikke hopper på.

Ellers lyder det som en åben jobsøgning til alle klubber.

lad os se, hvilke muligheder der ligger foran mig til den tid. Jeg vil være åben for al seriøs interesse, danske klubber skulle vise for mig, siger Jens Jønsson til

Nå, skal vi så forsøge til sommer? :sneaky:

Hvis han kan se sig selv som rotationsspiller i forsvar og på midtbane til en relativt lav løn på en to-årig kontrakt, så lyder det fornuftigt.

Hvis han ser sig selv som fast starter på midtbanen på en fire-årig kontrakt til en høj løn, så bliver det et nej tak herfra.

Hvis vi sælger Yakob og/eller Solbakken, giver det mere mening at hente JJ til en relativt fast spilletid på midten. Men jeg foretrækker klart forlængelser af Yakob/Solbakken sammenlignet med at hente en 33-årig, der sandsynligvis kun bliver langsommere og dårligere herfra. Uagtet at JJ måske stadig er på et højt niveau.

Men igen. Er kærligheden fra JJ til AGF så stor, at han vil agere relativt billig schweizerkniv, så kan jeg sagtens se ham indgå i den nuværende trupsammensætning.

Hvis han kan se sig selv som rotationsspiller i forsvar og på midtbane til en relativt lav løn på en to-årig kontrakt, så lyder det fornuftigt.

Hvis han ser sig selv som fast starter på midtbanen på en fire-årig kontrakt til en høj løn, så bliver det et nej tak herfra.

Jeg synes det er forkert anskuet. Hvis AGF ser JJ som starter, er der ikke noget i vejen for at aflønne ham som sådan.

Man kan naturligvis godt kræve at JJ skal levere som starter og kun betales som backup, fordi han skal elske AGF. Jeg tænker bare løn og indsats skal hænge sammen.

Jeg er helt med på det uinteressante i at have JJ på en lang, dyr kontrakt hvis hanbikke er god nok til at spille. Men det mener jeg også man fange ved at sige aftalen skal ligge indenfor de normale rammer.

Jeg synes det er forkert anskuet. Hvis AGF ser JJ som starter, er der ikke noget i vejen for at aflønne ham som sådan.

Man kan naturligvis godt kræve at JJ skal levere som starter og kun betales som backup, fordi han skal elske AGF. Jeg tænker bare løn og indsats skal hænge sammen.

Jeg er helt med på det uinteressante i at have JJ på en lang, dyr kontrakt hvis hanbikke er god nok til at spille. Men det mener jeg også man fange ved at sige aftalen skal ligge indenfor de normale rammer.
Jeg synes Dalsgaard har bekræftet vigtigheden af, at have en rutineret back-up på nogle positioner. Om vi bliver overbefolket på midten, må vinduet vise os

Det er klart, at hvis AGF ser JJ som starter, er der ikke noget i vejen for aflønne ham som sådan.

Jeg skal ikke forholde mig til, om JJ er god nok. Men med den nuværende besætning på midtbanen, har vi ikke plads til JJ i en rolle som starter. Det er vel reelt set her, vi har størst bredde med fire potentielle profiler og et stort talent. Jeg synes, det vil være spild af midler at hente JJ ind til en starterrolle her, medmindre vi sælger ud først.

Kommer JJ vil jeg foretrække et-årige kontrakter. Niveauet kan falde frygteligt hurtigt k den alder.

Er positiv overfor at signe Jønsson - givet økonomi osv er ok og givet han er indstillet på at han ikke bare er givet til start-11 (på samme måde som Dalsgaard - hvilket er forbilledligt). Jønsson har kvalitet (selvom kombinationsspillet måske er hans specialitet er han ok dette) - energisk, hurtig. Særligt med Polles skader vil det være en god ide med Jønsson.

Man skal ikke hentede tidligere spillere bare fordi, det skal være værdi der er noget ekstra værdi i det, dvs først og fremmest et niveau man ikke ellers lige ville kunne hente for de samme penge og hvis spilleren nemmere eller mere sikkert kan glide ind i truppen pga sit tidligere kendskab til klubben. I særlige tilfælde kan man derudover medregne en psykologisk værdi og trøjesalg og den slags. Jeg har reelt ingen anelse om hvor Jonsson står lige nu sportsligt, så det må CV og JP jo vurdere, men da han også er svær at scoute fordi han stort set ikke spiller, kunne jeg forestille mig at han kommer til juli og træner med og så må man beslutte om han kan udfylde en rolle. Det ville være lidt nemmere på andre positioner hvor der er oplagte huller, men det kan være der lige skal være en spiller eller to mere til de europæiske kampe og en fordel hvis de ikke først kommer til allersidst selvom vi så ikke ved om vi kommer i et ligaspil.

Til sommer kender vi langt mere til NPs status.
Det nytter i hvert fald ikke med en spiller der ikke kan spille hele vinter-delen af sæsonen pga kunstbaner (som der trænes på der).
NP har lige fået forlænget - og det var/er fortjent.

Jeg snakker ikke om at ophæve med NP. FUCK NO...
Jeg snakker om at vi til sommer måske sælger Yakob, og NP, Jønsson, Knudsen og Solbakken er en flot midtbane at have.

Men problemet der ville mere være for mig, at man så har solgt MEM og Yakobs offensive kvaliteter, og fået en midtbane, hvor ingen er målfarlige.
Men altså jo ikke utænkeligt heller, at en Solbakken sælges igen?

Nu ser vi. Der er ikke plads til Jønsson som det ser ud nu.

En ting der måske også skal overvejes er hvilken historie om AGF Jønsson bærer med sig tilbage til klubben og holdet.
Er han ikke “opdraget” i den kultur, som PM blandt andet er stor eksponent for er forsvundet/overvundet?

Han fremstod aldrig for mig som en af dem - der bar den kultur dengang.
Og han var jo ikke i AGF længe nok som bærende profil, der skulle bestemme over kulturen tænker jeg.

Enig - hvis det er, så skal lønnen afspejle niveauet.

Problemet er bare, hvor er niveauet henne? Han spillede vist 4-5 kamp i april 2025 og før det skal vi tilbage til februar. Siden da, har han vist kun gæstet banen i 16 minutter. Enten er niveauet droppet helt vildt for ham eller de har bestemt sig for en anden retning - alt andet lige, vil han være meget rusten.

Hvis han skal ind, må det blive noget af en præstationskontrakt, minimum indtil han har vist niveauet - ellers kunne CV næsten ligeså godt gå ned og sætte det hele på rød, fordi det nu var blevet sort 4 gange i træk.

En ting der måske også skal overvejes er hvilken historie om AGF Jønsson bærer med sig tilbage til klubben og holdet.
Er han ikke “opdraget” i den kultur, som PM blandt andet er stor eksponent for er forsvundet/overvundet?

Han brokkede sig i hvert fald offentlig over han blev brugt i forsvaret (derfor virker det lidt omsonst, når man mener han skal spille der) og sagde han så hellere ville videre. Men det afhænger sikkert af forløbet og det er jeg sikker på elefanten fra Randers (JN) godt kan huske ;)

Til sommer kender vi langt mere til NPs status.
Det nytter i hvert fald ikke med en spiller der ikke kan spille hele vinter-delen af sæsonen pga kunstbaner (som der trænes på der).
NP har lige fået forlænget - og det var/er fortjent.

Jeg snakker ikke om at ophæve med NP. FUCK NO...
Jeg snakker om at vi til sommer måske sælger Yakob, og NP, Jønsson, Knudsen og Solbakken er en flot midtbane at have.

Men problemet der ville mere være for mig, at man så har solgt MEM og Yakobs offensive kvaliteter, og fået en midtbane, hvor ingen er målfarlige.
Men altså jo ikke utænkeligt heller, at en Solbakken sælges igen?

Nu ser vi. Der er ikke plads til Jønsson som det ser ud nu.
Til sommer kender vi også vores europæiske kvalifikation. Skulle dette blive en freak-sæson med mesterskab, så er chancerne for et gruppespil større og det vil også åbne for at vi skal have en større trup. Som vi ser lige nu, er fire spillere ikke for mange til den centrale midtbane og da slet ikke, hvis vi over en lang periode skal spille to kampe hver uge. Jeg kunne i øvrigt også godt se et Solbakken-salg allerede til sommer, hvis vi kan få pengene hjem igen.

Om Jønsson så er den rigtige tilføjelse, synes jeg er mere tvivlsomt. Men det er jo en fin historie, hvis det sker. Det at han også kan tage en tørn i det centrale forsvar er en af de ting der tæller for den løsning, hvis altså vi skal spille europæisk gruppespil.

Jeg ved ikke om han er opdraget i det. Tit synes unge spillere, at den kultur de ældre spillere i truppen har er latterlig (sikkert også nu).

Men Flemming Povlsen og Martin Jørgensen der begge kommer i klubben, er i hvettfald opdraget i den kultur. Så mon ikke enkelte spillere kan have en anden holdning til det

Hvis han er tiltænkt en rolle i forsvaret, så kan han måske erstatte AJ. Så bliver vi ældre.
Han har spillet 6 kampe i Tyrkiet som CB tilbage i sæsonen 16/17 som var lige efter han skiftede fra AGF. Før det har han spillet CB i AGF men var sur over det og ville derfor væk.

Selvfølgelig kan folk modnes men lyder det sandsynligt, at han ønsker at spille i forsvaret?

Det er nok meget hvad man læser ind i JJ. Nogen ser det sikkert nostalgisk, med at få cirklen sluttet osv.

I min optik er han en spiller der kan være med på AGFs niveau (det er en antagelse der kan være forkert) og kan være en billig (transfermæssig) løsning. Hvis Yakob, Kahl, Beijmo, Dalsgaard, PM, Carstensen, Jørgensen, Bech og Arnstad skal erstattes (evt med sig selv, hvilket også bliver dyrt for et par af dem), er der nok at bruge penge på.

Jeg så gerne en god angriber og offensive profiler med god alder. Det skulle også gerne give noget godt til defensiven. Jønsson skal ikke ansættes for enhver pris, men er han god nok og klar til at honorere AGFs behov må han meget gerne være med. Så kan man udskyde et finansieringsbehov et par år.

Han brokkede sig i hvert fald offentlig over han blev brugt i forsvaret (derfor virker det lidt omsonst, når man mener han skal spille der) og sagde han så hellere ville videre. Men det afhænger sikkert af forløbet og det er jeg sikker på elefanten fra Randers (JN) godt kan huske ;)
Jeg mener ikke, det er omsonst, da det bør være kravet for at have ham i truppen. En spiller med den rutine skal kunne bruges, hvor det er nødvendigt. Jeg ønsker, at han overtager Dalsgaards rolle, og hvis han ikke vil det, er der ikke imø ikke plads til ham. Vil han indrette sig, er det en stor styrke at have en sådan spiller som plug and play, synes jeg.

Latest posts

Back