New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 219
  • Views Views: Views 9K
Er det virkelig så stor en selvfølgelighed at gå i medierne og afkræfte det? Man kunne også bare tie det ihjel ?

Og lade spekulationerne bare køre vildt, det ville jeg ikke rådgive hverken BSN eller Bech til men du har ret i selvfølgelighed er en stramning fra min side.

Ud fra SoMe og herinde er det også lykkes Bech lejren at få rettet vreden mod Bech til Farzam, det er jeg ikke sikker på, var sket uden de 2 udtalelser.

Last edited:
Der er efterhånden ved at være tærsket meget langhalm på historien om FCM’s frierier mod Tobias Bech, men den seneste historie fra chefredaktøren på Stiften, har alligevel et par interessante oplysninger.

Han siger at det var FCM’s indledende tilbud der lød på 35 mio kr, og at med deres nye og forbedrede tilbud blev de 35 mio forbedret markant med fler millioner €. Han siger også at de troppede op på Fredensvang allerede i forbindelse med det indledende tilbud, så de havde åbenbart travlt.

Han har i øvrigt en pointe med denne bemærkning:

Når én klub får nærmest ubegrænsede midler og kan betale sig til at svække konkurrenter uden selv at mangle spillere, ændrer det magtbalancen i dansk fodbold fundamentalt – og det risikerer at gøre Superligaen mindre fair og mere forudsigelig.
(Låst)

Ja, de arbejde bogstavlig under en hard deadline. Bak Baks lidt underfundige smil da han ikke ville afvise et profilkøb, giver så meget mening i dag.
Ja han havde nok forventet at han kunne købe mesterskabet for 45-50 mio. og det havde nok også været muligt i FC Nordsjælland, som er ligeglade med den slags, når det begynder at lugte af penge, men i AGF kan man ikke slippe afsted med den slagts overfor fansene, og det var sandsynligvis tungen på vægtskålen, da man blev fristet.

Jan Schouby skriver her til aften at FCMs startbud var på 5m€ og det bud blev hævet betydeligt.

Respekt for klubbens evne til at sige nej de summer, som jo ikke kun har handlet om deres tanker om TBs evner.

Schouby skriver ikke hvem der stod for den faktiske opmåling af folks peniser i mandags, men det er ingen tvivl om, at selve den øvelse var det centrale element, i historien om Bech.

Det eneste forløb hvor der ikke er foregået noget i modstrid med reglerne eller hvor Farzam lyver, må være et hvor AGF har givet FCM lov til at kontakte Bech. Ellers kan Bech jo altså ikke sige ja og stå klar til at skifte. Det er noget andet end at FCM har en ide om at han nok vil sige ja. Det lyder lidt underligt at CV skulle have givet grønt lys til det hvis han blankt har afvist FCM's bud, men derfor spekulerede jeg også lidt i at FCM kunne have været tæt nok på og indikeret et endnu højere bud og den pressede tid gjorde at CV tillod dem at kontakte Bech. I så fald skal CV måske bare beslutte ikke at tage telefonen når de ringer sent i et vindue en anden gang.

Jeg ville så stadig undre mig over hvorfor CV ikke sagde take it or leave it, så jeg hælder nok stadig mere til at det ikke er foregået helt efter bogen og så kunne jeg godt tænke mig at vide om der er en agent eller deres firma man ikke skal stole på fremover eller om Farzam simpelthen fortæller en usand historie og i så fald om det er fordi han velvilligt agerer talerør for nogen. Den del med at Bech skulle glæde sig til at spille for FCM lyder i sig selv suspekt, det er normalt ikke noget spillere siger før de er skiftet eller føler sig sikre på det sker og jeg synes ikke det tyder på at man var så langt.

Når vi snakker om i hvor høj grad AGF bør geare forretningen skal det måske også med at noget økonomisk polstring gør det nemmere bare at afvise den slags tilnærmelser. Det er jo også det Holck Povlsen giver FCM, vi skal bare selv levere den så den er lidt mere begrænset. Kørte vi med store underskud og krav om årlige salg ville det blive mere uansvarligt at sige nej, hvis prisen er over det sådan en spiller koster, selvom det ville være kortsigtet tænkning.

Per Steffensen, der er agent - søg på fodboldagent per Steffensen, har i et.langt skriv beskrevet hans teori om forløbet omkring Bech. Det beskriver en rådden agentverden.
Man skal bare huske at være kildekritisk når han skriver om konkurrenter, men prøv at læse det.

Jeg synes, han fremstilling er lige en tand for københavnersmart. Han forestiller sig også, at Tobias Bech har siddet helt klar til at skifte, det har jeg fortsat svært ved at se, harmonerer med Bechs udtalelser før og efter.

Per Steffensen, der er agent - søg på fodboldagent per Steffensen, har i et.langt skriv beskrevet hans teori om forløbet omkring Bech. Det beskriver en rådden agentverden.
Man skal bare huske at være kildekritisk når han skriver om konkurrenter, men prøv at læse det.

Har lige læst det på FB - det er hele historien tilbage i tiden, om hvordan Ørgaard som sportsdirektør i FCM fik spillerne til at vælge BTAM som agent firma.
Det nye for mig er, at BSN tilsyneladende skulle have gjort det samme i AGF.

Begge blev “belønnet” med ansættelser, da de var færdige som sportsdirekøter.

Godt med konspirationsteorier fra en der kender historien og gamet😂

Tja, endnu en teori om forløbet. Han taber mig dog fuldstændig til sidst når han mener at AGF skulle have lækket historien til pressen? Jeg er med på at den først blev skrevet i stiften, men jeg har virkelig svært ved at se hvorfor AGF skulle have interesse i at det kom frem. Styrken i denne sæson er trods alt i høj grad sammenholdet i truppen. Samtidig så virker det til at man i den sportslige ledelse sætter en ære i at oplysninger om transfers mv. ikke kommer til pressen. Og det må man sige virkelig er lykkes.

Der var absolut ingen forlydende om Hedenstad og Knudsen før de lige pludselig blev præsenteret. De historier der har været her til vinter er for mig at se nogle hvor kilden tydeligt stammer fra "den anden klub".

Så er der to historier der skiller sig ud. Der er flere fællesnævnerne her. De stiller én bestemt klub i et bedre lys end AGF, og de er skrevet af den samme journalist, som igennem de seneste transfervinduer får adgang til at "afsløre" den ene "bombe" efter den anden fra den ene bestemte klub. De har ham i deres hule hånd og kan plante små detaljer som bare bliver trykt helt ukritisk.

For nej, selvfølgelig kan AGF med et halvt så stort spillerbudget ikke betale det "præcis samme" i løn, og selvfølgelig har en spiller ikke været hurtig til at takke ja til en aftale, når han ikke er blevet præsenteret for en ramme om han måske kunne være interesseret i at tredoble sin løn.

Det er spøjst hvordan journalisten, der normalt ikke aner en fløjtende fis om hvad der foregår i AGF, lige pludselig skulle have adgang til nøglepersoner i disse sager. Det giver ingen mening.

Det eneste man måske kan lære af dette er om det vil give mening i fremtiden at give strategisk adgang til vandrørene i AGF om visse historier, for på den måde kunne bruge medierne lige så strategisk. Jeg tror ikke dette er JN og CVs kop te, selvom omkostningen ved at lade en journalist lave en "eksklusiv afslørende bombe" 10 minutter før en transfer bliver officiel måske ikke er så stor.

Har lige læst det på FB - det er hele historien tilbage i tiden, om hvordan Ørgaard som sportsdirektør i FCM fik spillerne til at vælge BTAM som agent firma.
Det nye for mig er, at BSN tilsyneladende skulle have gjort det samme i AGF.

Begge blev “belønnet” med ansættelser, da de var færdige som sportsdirekøter.

Godt med konspirationsteorier fra en der kender historien og gamet😂

Det harmonerer jo fint med den der historie om hvordan FCM udstyrede deres afrikanske spillere med agenter der samtidig var venner af huset i FCM, som jeg nævnte før og var og er i strid med reglerne, så den del af historien er plausibel. Jeg vidste ikke at det var BTAM og at Elite Consulting nu er inde der og fungerer på samme måde. En journalist kunne sikkert tjekke om en meget stor del af AGF’s spillere dengang var hos BTAM og om det var noget AGF udnyttede - det er jo svært at føle at vi havde nogen særlige fordele af noget dengang. Hermed en opfordring til Stiften hvis de vil lave lidt gravearbejde i noget andet end stadionøkonomien…

Det vil være meget problematisk for både FCM og de agenter hvis man kunne bevise at de forhandlet direkte med Bech, det er klart ulovligt, men hele den del af historien, som selvfølgelig også bare er hans gætterier, virker lidt mere tvivlsom. Det er i hvert fald næppe AGF der har lækket den historie for at ‘udvise handlekraft,’ men de bør da nok prøve at undersøge lidt hvad der er foregået og skal måske bruge noget af en forbedret økonomisk situation med det nye stadion til at sige at de bare ikke forhandler med FCM fordi risikoen er for stor fordi de ikke overholder skrevne og uskrevne regler og nogle agenter kan også komme på listen over nogle man ikke stoler på. Der er helt sikkert en del accept af tvivlsom fremgangsmåde blandt en del agenter, men Mads Bech Sørensen har en anden agent, så fællesnævneren her er FCM.

Havde AGF solgt Bech for 10 mio Euro? Måske, det lyder som et lidt urealistisk beløb, men det skal sammenholdes med en formodet pris til sommer og risikoen ved at vente. Hvis man kanaliserede de penge direkte over i spillerbudgettet, kan man også diskutere om vi ikke alligevel kunne komme styrket ud til trods for at nye spillere skulle spilles ind først. Der har så heller ikke været historier eller gætterier på at FCM skulle have budt den slags beløb.

Det eneste man måske kan lære af dette er om det vil give mening i fremtiden at give "strategisk adgang" til vandrørene i AGF om visse historier, for på den måde kunne bruge medierne lige så strategisk. Jeg tror ikke dette er JN og CVs kop te, selvom omkostningen ved at lade en journalist lave en "eksklusiv afslørende bombe" 10 minutter før en transfer bliver officiel måske ikke er så stor.
Hvis det forholder sig på den måde med FCM og Farzam taler vi jo om at have en transferskribent der er en slags ven af huset ligesom agenterne og det er vel nødvendigt at det er en form for aftale med en bestemt person om sådan en ‘strategisk adgang’ da der er en risiko for begge parter. De skal stole på hinanden. Jeg ved ikke hvor mange af den slags skribenter der er derude, som er villige til at lave sådan en aftale, men det er nok også mere risikabelt for AGF og den skribent end når det foregår i FCM fordi der ville blive boret noget mere i det hvis der var noget der lugtede lidt i AGF. Jeg tror heller ikke JN og CV tænker på den måde, men jeg ved da heller ikke om der er andre klubber i Superligaen end FCM hvor man har siddet og tænkt at der plantes historier om andre? Der har fx været mange rygter omkring spillere til Brøndby i det her vinduet, men det har ikke handlet om andre klubber på samme måde.

Det er i hvert fald et spørgsmål, om vi fremadrettet skal se mere "spin" fra nogle klubber i transfervinduet. Der er virkelig mange penge på spil og det er måske for naivt at tro, at alle spiller et rent spil. Der kan sagtens være spekulationer hos nogle om, hvordan man generer de andre i transfermarkedet. Vi har tidligere set FCK og FCM måle pik omkring køb af visse spillere, hvor det i hvert fald har været vigtigt for FCM at vinde de kampe (Sisto, Billing), mens FCK mere har virket til at skele til markedspriserne.

I dette vindue har vi set underlige udtalelser om at AGF bød Uhre samme vilkår som FCM og nu at Bech havde forhandlet sig til rette om vilkår med FCM. Begge historier lyder usandsynlige, men vigtigere at kigge på er, hvem der kan være interesseret i at få de historier frem. Og her peger billedet entydigt imod Herning. Begge historier har desuden en form for lillebror-mentalitet over sig, som for mig til at tænke, at FCM begynder at frygte AGF og i hvert fald har brug for at vise frem, at de lige nu er mere attraktive.

Skal AGF så også fremadrettet spille dette spil? Lige nu havde vi absolut ingen interesse i at skabe den her ballade omkring Bech, men ellers er det jo ikke en dårlig ting for os, at det kommer frem, at vi har sagt nej til 5 mio. EUR for Bech. De fleste forstår dog nok, at det ikke nødvendigvis er prisen til sommer. Umiddelbart vil jeg sige, at AGF står sig bedst ved ikke at deltage i det her spil, men der kan sagtens være en udvikling i gang, som gør at man må deltage i spillet. Nu var det Brøndby der klarede at skabe uro omkring Ejdum i OB i slutningen af vinduet, men i princippet kunne vi jo godt have lagt et bud på en OB-profil og ladet det lække til pressen, bare for at skabe noget uro. Omvendt kan den slags også bare give bagslag. Jeg tror i hvert fald ikke at Bech er blevet mindre opsat nu.

Tja, endnu en teori om forløbet. Han taber mig dog fuldstændig til sidst når han mener at AGF skulle have lækket historien til pressen? Jeg er med på at den først blev skrevet i stiften, men jeg har virkelig svært ved at se hvorfor AGF skulle have interesse i at det kom frem.

Den del forstår jeg heller ikke og syntes han skrev noget andet længere oppe - så er lidt i tvivl om hvad han mener. Har også virkelig svært ved at se vores interesse i at få det ud.

Så er der to historier der skiller sig ud. Der er flere fællesnævnerne her. De stiller én bestemt klub i et bedre lys end AGF, og de er skrevet af den samme journalist, som igennem de seneste transfervinduer får adgang til at "afsløre" den ene "bombe" efter den anden fra den ene bestemte klub. De har ham i deres hule hånd og kan plante små detaljer som bare bliver trykt helt ukritisk.

Det virker helt klart som noget for noget - der bliver betalt begge veje. Farzam har ikke virket som en der er særlig dygtig på AGF tidligere - det har mest været Køvenhavnerklubberne.

Det harmonerer jo fint med den der historie om hvordan FCM udstyrede deres afrikanske spillere med agenter der samtidig var venner af huset i FCM, som jeg nævnte før og var og er i strid med reglerne, så den del af historien er plausibel. Jeg vidste ikke at det var BTAM og at Elite Consulting nu er inde der og fungerer på samme måde. En journalist kunne sikkert tjekke om en meget stor del af AGF’s spillere dengang var hos BTAM og om det var noget AGF udnyttede - det er jo svært at føle at vi havde nogen særlige fordele af noget dengang. Hermed en opfordring til Stiften hvis de vil lave lidt gravearbejde i noget andet end stadionøkonomien…

Det gør det men måske er AGF ikke Hvid som sne alligevel :unsure:

Helt oplagt at tjekke for nogle journalister på Stiften, hvis de ikke bare vil køre videre i de samme sensationshistorier som de har gjort. Spørgsmålet er nok hvor mange clicks det vil give med en gammel historie vs. den tid de skal bruge på journalistisk arbejde. Måske de ikke vurderer det umagen værd.

Det vil være meget problematisk for både FCM og de agenter hvis man kunne bevise at de forhandlet direkte med Bech, det er klart ulovligt, men hele den del af historien, som selvfølgelig også bare er hans gætterier, virker lidt mere tvivlsom. Det er i hvert fald næppe AGF der har lækket den historie for at ‘udvise handlekraft,’ men de bør da nok prøve at undersøge lidt hvad der er foregået og skal måske bruge noget af en forbedret økonomisk situation med det nye stadion til at sige at de bare ikke forhandler med FCM fordi risikoen er for stor fordi de ikke overholder skrevne og uskrevne regler og nogle agenter kan også komme på listen over nogle man ikke stoler på. Der er helt sikkert en del accept af tvivlsom fremgangsmåde blandt en del agenter, men Mads Bech Sørensen har en anden agent, så fællesnævneren her er FCM.

Det virker mærkeligt men jeg tænker ikke man kan bevise noget - alternativet er, at man lever med uskrevne regler selvom man godt kender de faktiske. Det vil dog virke underligt, hvis man har en trup som man gerne vil holde sammen på - så er man ikke interesseret i, at andre klubber taler med en af spillerne og risikerer han mister fokus.

Havde AGF solgt Bech for 10 mio Euro? Måske, det lyder som et lidt urealistisk beløb, men det skal sammenholdes med en formodet pris til sommer og risikoen ved at vente. Hvis man kanaliserede de penge direkte over i spillerbudgettet, kan man også diskutere om vi ikke alligevel kunne komme styrket ud til trods for at nye spillere skulle spilles ind først. Der har så heller ikke været historier eller gætterier på at FCM skulle have budt den slags beløb.

Det tror jeg vi havde - det er simpelthen for mange penge til vi kunne sige nej i den nuværende situation. Det kunne naturligvis bruges til at hente nye kræfter ind men timingen ville være forfærdelig. Var der kæmpe tiltro til Sebastian Jørgensen kunne træde ind og løfte opgaven, ville det selvfølgelig være nemmere. Men måske det reelt er derfor der blev ved at være lidt rygter om Øhlenschlæger og ham finnen.
Men bød de "kun" 5 mio. Euro mener jeg svaret burde være klart nej - der er simpelthen for meget udvikling på spil, til at det burde være relevant. Vi har tidligere på sæsonen solgt en noget ældre Mem for det beløb og der burde være mere potentiale i en yngre målscorer.

Et gæt:

FCM fejler med den dyre argentiner. De føler trang til at hævde sig og byder stort på Tobias Bech, men får nej.

AGF lækker historien til Stiften, fordi der er jo lidt sjovt når FCM puster sig op uden resultat. FCM skynder sig at svare igen for at redde deres sprede ego - Bech var helt vild for at komme til FCM, men den uanstændige slavehandel AGF nægtede spilleren muligheden for at forfølge sin drøm.

Selvom jeg tror de fleste gennemskuer det værste spin, kan FCM alligevel have lykkedes med at flytte fokus.

Et gæt:

FCM fejler med den dyre argentiner. De føler trang til at hævde sig og byder stort på Tobias Bech, men får nej.

AGF lækker historien til Stiften, fordi der er jo lidt sjovt når FCM puster sig op uden resultat. FCM skynder sig at svare igen for at redde deres sprede ego - Bech var helt vild for at komme til FCM, men den uanstændige slavehandel AGF nægtede spilleren muligheden for at forfølge sin drøm.

Selvom jeg tror de fleste gennemskuer det værste spin, kan FCM alligevel have lykkedes med at flytte fokus.
Tror det er et dårligt gæt

Et gæt:

Der har bare været hermetisk lukket i forhold til transferrygter i AGF. Så jeg tror simpelthen ikke på at det er derfra det første læk stammer fra.

Latest posts

• Locked
  • Suggestion Suggestion
Implementeret Dark mode
Replies
49
Views
3K
Back