New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 613K
Transfervindue Sommer 2026
Og det er netop én af årsagerne, altså hvad man har "aftalt" med spilleren. Hertil yderligere et par argumenter: Tidspunktet er rigtigt, set ift. hans alder og resterende kontraktlængde, man får ham næppe til at forlænge. Han står kun til 3 mio. i bøgerne, så et salg til 40-45 mio. vil give en fin polstring af EK. Og med al respekt, så tror jeg ikke man ser det store yderligere udviklingspotentiale herfra.
Det er også rigtigt det hele. Isoleret set det helt rigtige tidspunkt, men trupmæssigt kommer det bare på et rigtig skidt tidspunkt i forhold til de afgange der har været, de udfordringer CV tilsyneladende har med transfermarkedet og de mange kampe vi skal spille.

Men er det godt eller skuffende? Vil du mene at det er en ambitiøs erstatning. Hvis du ikke vil svare er det også ok. Ingen skal i fedtefadet :)
Ham jeg har kendskab til, har jeg ikke set, så det er lidt svært at sige. Han er ikke dansker. Hans stats pr. spilminut er ikke så gode som Bechs var sidste sæson, men bedre end Bechs de foregående par sæsoner. Men det er jo heller ikke sikkert det bliver ham, går ud fra der arbejdes med flere alternativer.

Det er også rigtigt det hele. Isoleret set det helt rigtige tidspunkt, men trupmæssigt kommer det bare på et rigtig skidt tidspunkt i forhold til de afgange der har været, de udfordringer CV tilsyneladende har med transfermarkedet og de mange kampe vi skal spille.
Der er - næsten - altid modstående hensyn ;)

Og det er netop én af årsagerne, altså hvad man har "aftalt" med spilleren. Hertil yderligere et par argumenter: Tidspunktet er rigtigt, set ift. hans alder og resterende kontraktlængde, man får ham næppe til at forlænge. Han står kun til 3 mio. i bøgerne, så et salg til 40-45 mio. vil give en fin polstring af EK. Og med al respekt, så tror jeg ikke man ser det store yderligere udviklingspotentiale herfra.
Jeg frygter du har ret - mest fordi jeg helst ville beholde ham.

Men kontraktlængde, aftaler og økonomi overtrumfer formentlig det sportslige i den henseende. Forhåbentlig kan det give en passende pris og Bech kan få det eventyr han tilsyneladende gerne vil have.

Det spændende bliver hvad CV vælger at gøre i stedet. Så håber jeg selvsagt han nemt når det sidste tal af de 1-3 forstærkninger han talte om ;)

Man kan vel også se din udtalte pessimisme som en slags copingstrategi? <3

Jeg hæfter mig ved det offensive rent spillemæssige. Ingen matcher os på den del p.t. I hvert fald ikke i suppen.
1-2 gode signings her fra (og forudsat, at vi holder sammen på truppe i øvrigt) - så bliver top seks sikret inden nytår.

Jeg anser mig selv nok nærmere som realist ;)<3

Spillemæssigt den bedste offensiv p.t. synes jeg er en voldsom udmelding. Jeg er ikke den store data haj, men jeg synes ikke de underbygger det. Ej heller via øjetesten.

Er glad for du ser så positivt på vores situation, det kan være det smitter af.

Og som sidste bemærkning. Det her er ikke bashing af CV. Han har været fint aktiv. Og man kan som klub ikke går med planer for hvad man gør når 8 spillere pludselig forsvinder fra start 11, om det er pga. skader eller transfers er underordnet.

Men jeg synes godt man kan stille sig lidt undrende over der ikke kom den der statement signing ovenpå vi blev mestre. Smede mens gryden var varm og mesterskabs euforien var i top.

Eller generelt ikke prøve at positionere sig til at gribe den chance Sabah kampen var. Selvom de er blevet talt meget op efter vores røvfuld dernede.

Men jeg synes godt man kan stille sig lidt undrende over der ikke kom den der statement signing ovenpå vi blev mestre. Smede mens gryden var varm og mesterskabs euforien var i top.
Tror generelt vi fans overvurderer, hvor meget et mesterskab betyder for, hvor attraktive vi er på transfermarkedet.

Vores budget er ikke til, at vi skal spille med om mesterskabet mere end måske hvert 5. år og ChL er også overordnet set, relativt urealistisk. Kombineret med lønniveau så kan vi fortsat ikke fiske i de samme markeder som FCM og FCK.

Tror generelt vi fans overvurderer, hvor meget et mesterskab betyder for, hvor attraktive vi er på transfermarkedet.

Vores budget er ikke til, at vi skal spille med om mesterskabet mere end måske hvert 5. år og ChL er også overordnet set, relativt urealistisk. Kombineret med lønniveau så kan vi fortsat ikke fiske i de samme markeder som FCM og FCK.
Nej, det er urealistisk at vi kan hente en Cornelius, Billingn etc

Men hvis ambitionen er at komme op på siden af Brøndby, som CV udtalte i et interview, og igen det er ikke i morgen, så kan an måske tage et mindre spring denne somer, ikke nødvendigvis til Hyseni eller Ejdum, men måske niveauet lige under.

Nej, det er urealistisk at vi kan hente en Cornelius, Billingn etc

Men hvis ambitionen er at komme op på siden af Brøndby, som CV udtalte i et interview, og igen det er ikke i morgen, så kan an måske tage et mindre spring denne somer, ikke nødvendigvis til Hyseni eller Ejdum, men måske niveauet lige under.
Ja, truppen skal styrkes denne sommer - også helst relativt ift. BIF. Men virker til vi har en lidt anden transferstrategi end BIF, der gerne betaler dyrt for at hente unge spillere der har bevist sig i andre superligaklubber. Hvor vi måske mere satser på performance-spillere eller unge, der har været ude og vende en tur i udlandet. Deres er nok lidt mere plug&play men over tid, burde vi få mere for pengene end dem.

Ja, truppen skal styrkes denne sommer - også helst relativt ift. BIF. Men virker til vi har en lidt anden transferstrategi end BIF, der gerne betaler dyrt for at hente unge spillere der har bevist sig i andre superligaklubber. Hvor vi måske mere satser på performance-spillere eller unge, der har været ude og vende en tur i udlandet. Deres er nok lidt mere plug&play men over tid, burde vi få mere for pengene end dem.
Jeg synes Ejdum var en performance spiller allerede. Højere på xA end vores spillere sidste år.

Men ellers enig, forskellig approach. Specielt fordi Brøndby virkede meget fokuseret på at være færdig ret hurtigt - eller meget langt tidligt

Jeg ville nu gerne have at AGF havde betalt det BIF betalte for at hente Olti Hysani, synes han er fremragende.

Det ser jo også rigtig godt ud lige nu for Brøndby, men de slæber jo også rundt på en masse spillere med høj løn, som de ikke har fået sendt videre endnu. Det kan ende med at være en rigtig rigtig dyr løsning at rydde op efter Cooper og købe Nørgaard fri samt købe spillere til ham. Det kan sportslig succes jo hjælpe på, men jeg tror ikke investorerne bare giver Brøndby penge - mon ikke det bliver nye lån til relativ høj rente eller pant i nogle af spillerne. Der er i hvert fald store økonomiske spørgsmålstegn i Brøndby lige nu.

Det ser jo også rigtig godt ud lige nu for Brøndby, men de slæber jo også rundt på en masse spillere med høj løn, som de ikke har fået sendt videre endnu. Det kan ende med at være en rigtig rigtig dyr løsning at rydde op efter Cooper og købe Nørgaard fri samt købe spillere til ham. Det kan sportslig succes jo hjælpe på, men jeg tror ikke investorerne bare giver Brøndby penge - mon ikke det bliver nye lån til relativ høj rente eller pant i nogle af spillerne. Der er i hvert fald store økonomiske spørgsmålstegn i Brøndby lige nu.
Pant i spillere er ikke muligt længere

Er han? Er det ikke bare en spekulativ artikel fra en journalist der havde telefonen med på lokum.
Der er ikke engang et rygte, bare en trang til at spekulere i hvem der kunne være interesseret i Onukha med den reelle konklusion at der nok ikke er et match i Superligaen og slet ikke AGF eller FCM. Egentlig synes jeg også han bliver gjort værre end jeg oplevede ham ift pres og holdspil, men jeg har meget svært ved at forestille mig at vi kigger på ham. Ryger han til FCM er han næppe hevet ud af hænderne på AGF.

Uværdigt og sølle karaktermord på Anderson og Jønne.

Vi ved intet om hvordan de påvirker kulturen i AGF.
Helt enig. Det er en fornemmelse og jeg kan kun observere i kampe.

På en skala fra -5 til +5 i at bidrage til en High performance kultur vil jeg mene at PM, HD, FB alle tre lå mellem +3 og +5…

German vil jeg mene ligger noget i minus. Det jeg har set fra Anderson indtil nu er at han slår ud med armene, brokker sig til dommeren mm. det er det jeg vurdere trækker mere ud af kulturen end bidrager. Så let minus. JJ er indtil videre baseret på mine subjektive observationer af kampe en der bidrager med 0 eller plus 1…-altså de tre første giver 12-14 i plus og lige pt er de erstattet af 0 i mentalitet og hvis German er det tredje ben på taburetten er de i minus vil jeg mene.

JJ har som individuel spiller fået en fin start vil jeg mene og MA er mere lunken…

Håber det gav bedre indblik i mine tanker…

Jeg har mange forbehold omkring Onugkha, men jeg havde æren af at lege fodboldturist og se SIF-Vejle i forrige sæson, da Vejle helt uhørt reddede sig.
Og her var i den grad ikke tale om en mand, der kun spillede for sig selv. Han løftede i den grad holdet og interagerede med Vejles fans på en god måde.
Hvis han kunne levere i presspillet og rygterne omkring omklædningsrum, er en fjer der er blevet til en hønsegård - så har han en fysisk pakke og afslutningsevner som hurtigt kunne gøre ham til det perfekte match.

Jeg husker ham ikke som en der ikke ville levere en holdindsat men Vejle spillede mere på omstillinger og derfor er jeg i tvivl om han kunne passe ind. Nogen gør det bare så meget bedre, når de spiller ud fra en anden taktik.

Last edited:
Helt enig. Det er en fornemmelse og jeg kan kun observere i kampe.

På en skala fra -5 til +5 i at bidrage til en High performance kultur vil jeg mene at PM, HD, FB alle tre lå mellem +3 og +5…

German vil jeg mene ligger noget i minus. Det jeg har set fra Anderson indtil nu er at han slår ud med armene, brokker sig til dommeren mm. det er det jeg vurdere trækker mere ud af kulturen end bidrager. Så let minus. JJ er indtil videre baseret på mine subjektive observationer af kampe en der bidrager med 0 eller plus 1…-altså de tre første giver 12-14 i plus og lige pt er de erstattet af 0 i mentalitet og hvis German er det tredje ben på taburetten er de i minus vil jeg mene.

JJ har som individuel spiller fået en fin start vil jeg mene og MA er mere lunken…

Håber det gav bedre indblik i mine tanker…

Jeg tænker også, at når du giver spillerne karakterer fra -5 til +5 og derefter akkumulerer dem, så er det vigtigt, at der indgår lige mange spillere i regnestykket. Hvis du har tre spillere omkring +4 og dermed ender på de 12-14 point, du nævner, så kan to spillere jo ikke komme i nærheden af det samlede tal – uanset hvem vi taler om.

At Patrick Mortensen, Henrik Dalsgaard og Felix Beijmo er forsvundet, er selvfølgelig et stort problem. Det tror jeg heller ikke, der er den store uenighed om.

Jeg er dog mere i tvivl om, hvem der egentlig bidrager med mest vindermentalitet og erfaring, hvis man eksempelvis sammenligner Beijmo eller Mortensen med Jens Jønsson.

Jens Jønsson gik fra at spille på et oprykkerhold i Tyrkiet til at vinde både pokal og Super Cup. Derefter spillede han 61 kampe i La Liga og Copa del Rey på to sæsoner. Senere kom han til en stærk klub i Grækenland, hvor han vandt mesterskabet og pokalen samt spillede europæiske kampe. Jeg vil ikke tillægge ham enormt meget værdi for det seneste mesterskab, men samlet set har han altså en ret betydelig erfaring med sig.

Jeg bed også mærke i starten af kampen mod Lyngby, hvordan han støttede Haugstrup og positivt dirigerede de unge omkring sig. Og da Magnus Knudsen kom ind, gled Jønsson nærmest helt naturligt ned som stopper. Han virker til at have en enorm ro og et stort overblik.

Det var egentlig også Dalsgaards største styrke efter min mening. At spillerne omkring ham ikke gik i panik, selv når holdet var under pres. Den samme ro synes jeg, Jønsson signalerer. Tag bare defensive dødbolde. Hans fysik tilsiger måske ikke umiddelbart, at han skal være den dominerende figur, men hans rutine og placeringsevne gør, at jeg tror, resten af holdet føler sig langt mere trygge med ham derinde. Han vinder rigtig mange hovedstøddueller på dødbolde, til trods for han er 8-10 cm mindre end Mortensen og Dalsgaard.

Grundlæggende tror jeg godt, at lederskabet i truppen hurtigt kan erstattes, både internt og eksternt, så lænmge lederskabet forsvinder og ikke bare ryger på bænken. En spiller som Eric Kahl har stået i lære hos Tingager, Dalsgaard, Beijmo m.fl. og har efterhånden opbygget den erfaring og rutine, der gør, at han selv kan tage et større ansvar og hjælpe med at løfte andre. Så på din +/- skala stiger Kahl måske +1 eller +2 ved at nogle forsvinder.

Det, jeg til gengæld tror, kan blive et større problem, er selvtilliden og stemningen i gruppen. Det kan ændre sig hurtigt, også selv om man har ledere i truppen. Jeg er eksempelvis overbevist om, at spillerne ser Rösler som mindst lige så god som Beijmo. Måske på en anden måde, men stadig som en spiller med et tilsvarende niveau. Jeg tror dog, at der lige nu kan være en følelse i truppen af, at man ikke har erstattet alt det, der var bygget op omkring eksempelvis Mortensen.

Man ser det blandt andet i spillet. Kanterne bliver stadig sat op i 1 mod 1 situationer for at komme forbi og slå indlæg, men det virker ikke længere som om, det nødvendigvis fører til noget. Det samme gælder hjørnesparkene, flere og flere bliver slået korte, fordi vi ganske enkelt mangler den samme fysik og tyngde i feltet. Links ender forleden også med nogle tåbelige afslutninger, nok fordi vi mangler en type i feltet vi tidligere havde.

Når en gruppe føler sig uovervindelig, og man kan skifte en Kristjannson ind for Links og stadig score mål. Eller når Serra pludselig bliver farlig, så viser det at det er et godt tidspunkt at blive skifte hjulene på bussen. Problemet opstår, tror jeg, når udskiftningen sker over en længere periode, og der samtidig mangler nogle af de ting der før sad åp rygraden.

Det er sgu nok svært at finde en der er mere proven i superligaen end Onugha, men et eller andet er bare off ved ham. Jeg aner intet om hans rolle i omklædningsrummet og på træningsbanen, men jeg synes ikke man kan sætte en finger på hans indsats i Vejle. Og han scorede stadig 8 mål i 27 kampe i den bedste tyrkiske række. Men det er jo ikke en specielt ambitiøs signing og nok først en som klubber kigger på hvis andet glipper om en 10 dages tid. Kan man få ham på en kontrakt til denne sæson, så vil det være OK, hvis der vitterligt ikke kan findes en mere tiltalende løsning. Men det er lidt en hovsa løsning fordi man ikke er kommet i mål med andre angribere.

Det kan selvfølgelig også være en spiller som CV har været i kontakt med, og som har sagt han lige skal vente fordi han er ved at blive løst fra kontrakten :)

Latest posts

Back