New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 514K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis Tingagers korsbånd ryger i aften, så vil jeg også være indstillet på at sende gode penge efter Magnus Jensen. Så længe Tingager er til rådighed, og holder højt niveau, så er der imidlertid andre pladser, hvor behovet for forstærkning er væsentligt højere.

I FCM-kontekst så kan jeg ikke lade være med at spekulere over forholdet mellem Tullberg og Mads Bech. Mads Bech har spillet en million kampe de seneste år, men nu er han frataget anførerhvervet, og FCM er angiveligt i markedet efter en spiller, der på mange måder opfylder de samme roller.

Jeg er generelt positiv ift Nordås, men historien er lidt underlig.

Til gengæld håber jeg der bliver løftet i sløret omkring den handel der kollapsede i 2024.

Var det fordi AGF kun ville betale 15 mio, var det lønnen? Hvor meget havde Gyamfi-handlen indvirkning? Var det fordi man pludselig sad med stivert på over nogle Badji DVD'er og skiftede fokus til ham?

Hvis man køber og Nordås bliver en succes, er ovenstående meget relevante spørgsmål. Hvis han fejler må SIB få generelt forbud mod at købe angribere.
Der er 28 mio gode grunde til de ikke købte ham i 24.

Hvis Tingagers korsbånd ryger i aften, så vil jeg også være indstillet på at sende gode penge efter Magnus Jensen. Så længe Tingager er til rådighed, og holder højt niveau, så er der imidlertid andre pladser, hvor behovet for forstærkning er væsentligt højere.

I FCM-kontekst så kan jeg ikke lade være med at spekulere over forholdet mellem Tullberg og Mads Bech. Mads Bech har spillet en million kampe de seneste år, men nu er han frataget anførerhvervet, og FCM er angiveligt i markedet efter en spiller, der på mange måder opfylder de samme roller.
Jeg tror vi skal være lykkelige, så længe at Tullberg er ved roret i FCM. Virker som om at han prøver at skabe David Nielsen "LETS FUCKING GO" og alt imens mangler holdet koncentration i store perioder og får mærkelige resultater.

Vi må da gå ud fra, at der har været smidt en samlet pakke på bordet til Lind, som FCN så har kunnet (over)matche på forskellige for Lind afgørende parametre?

Det er spekulationer, baseret på tilgængelig info. Jeg mangler desværre kilde på det med de 35 mio, så det glemmer vi. Men hvis AGF nu, efter sikret gruppespil, er villige til at betale 20-25 mio for Nordås, så kunne man spekulere i AGF ikke havde den slags penge før gruppespillet var sikret. Og med Lind var der enkelte bud på AGF ville forsøge at leje ham hos Pisa.

jeg har ikke adgang til kilder eller anden info. Jeg jammer med de info jeg får.

Men man kunne vel sagtens have lejet Nordås for fx en måned siden?

Der er vel handler der går galt hele tiden.

Hvad er det for noget info om et "kollaps" i 2024 - er der noget specielt du refererer til eller en fjer der skal pustes op til en hønsegård? Taler vi om en handel SIB var ved at lave?
Det har været refereret flere gange herinde, og i artiklen på bold, at AGF havde ham i sigtekornet i sommeren 2024. Før man hav Badji i land.

Der er handler der fejler hele tiden, det er der ikke noget odiøst i. Der er forhåbentlig heller ikke noget odiøst i at jeg gerne vil have info om de handler også, bare fordi jeg er nysgerrig. Jeg husker Nordås fra dengang og undrede mig dengang over hvorfor man ikke hentede ham - det lød som en slam dunk.

Du ved godt SIB ikke længere er i klubben?

Funny. Hvis nu Nordås-handlen døde på noget udenfor SIBs kontrol og han panikhentede Badji i stedet, giver jeg gerne SIB en vis anerkendelse for det forsøg - og stadig ikke meget for Badji.

Hvis han gik fra Nordås til Badji fordi han mente det var bedre, er der yderligere strafpoint.

Er det ikke noget ekkokammer fanskabt noget :oops: Han brød sig ikke om AGF dengang han skiftede fra Sif til Pisa og sagde meget tidligt det samme, inden han skiftede fra Pisa til Fcn. Kunne man tænke, at det rent faktisk var hans holdning :unsure:

Er det noget lignende Stockholmsyndrom - et lille rygte om AGF var interesserede og siden da bliver AGF fans ved med at køre i ring, om en angriber, der skifter til en anden klub. Dem har der altså været mange af gennem tiden - der er godt nok meget uforløst kærlighed fra AGF fans til Lind😂
Vi har de officielle handler, og derfor er det reelt ikke værd at bruge tid på Lind. Jeg helt ok med du har det sådan. Men for mig var det fit så oplagt, og at Lind skulle vælge pga noget så dumt så tvivlsomt, at jeg gerne ser efter andre løsninger.

Man kan også sige: hvis
i) AGF havde 30 mio til Lind
ii) AGF fik mange ekstra muligheder pga mesterskab
iii) AGF har frigjort ekstra penge pga gruppespil, som samtidig også har muliggjort flere spillere (antager jeg)

Hvorfor er det så Nordås man går efter nu?

Svaret må enten være
1) at pengene ikke var der før (og så var de der heller ikke til Lind)
2) at Nordås var #1 efter Lind, og han først ville skrive under, hvis der var gruppespil.

Altså han scorer jo generelt ikke specielt mange mål 🤣 I Luton har de eksempelvis kun set ham ham score 1 mål her 18’ måneder efter sit skifte🤷‍♂️

Efter af have kigget på statistikken er jeg uenig i begge disse udsagn. Han har scoret 4 mål for Luton og lavet 4 assists. Og hvis man kigger på hans spilminutter scorer han altså fornuftigt. Faktisk nogenlunde på niveau med PM i sin AGF tid:
  • 25/26: 16 kampe i æresdivisionen, 6 mål og 2 assists, brugte 107 minutter pr. mål/assist. Hertil 11 kampe i League 1 men kun 409 minutter, 1 mål og 3 assists, brugte 136 minutter pr. mål og assist. Men han har også scoret tre mål i EFL cuppen.
  • 24/25: 10 kampe i Championship, men fik kun 248 minutter. Brugte 248 minutter pr. mål/assist. Hertil 2 mål og 1 assist i CL kvalifikationen, hvor han brugte 113 minutter pr. mål/assist.
  • 23/24: 28 kampe i Eliteserien fordelt på 1939 minutter. 9 mål og 4 assists. Brugte 149 minutter pr. mål/assist.
  • 22/23: 24 kampe i Eliteserien, men kun 849 minutter. 2 mål og 4 assists. Brugte 141 minutter pr. mål/assist.
  • 21/22: 15 kampe i Eliteserien, 933 minutter. 2 mål og 2 assists. Brugte 233 minutter pr. mål/assist.
  • 20/21: 11 kampe i Eliteserien, 351 minutter. 2 mål og 1 assist. Brugte 117 minutter pr. mål/assist.
Som udgangspunkt er jeg også skeptisk overfor en høj angriber fra tredjebedste engelske række, som ikke er god med låget. Men når jeg kigger ind i data er jeg mere fortrøstningsfuld.

I sine gode sæsoner er LN en spiller, der bruger ca. 110 minutter pr. mål/assist. Det snit kan vi ikke forvente bedre. Han har haft en hel sæson og en halvsæson, hvor han har fået spilletid svarende til, hvad vi vil forvente i AGF. Og her er det gået rigtigt fint i hhv. Tippeligaen og Æresdivisionen. Tromså sluttede 3. sidst det år, og Hereenveen var et midterhold.

Hvis vi hente ham, vil jeg i hvert fald fald være spændt på, hvad han kan levere for et godt spillende og dominerende fodboldhold, som forventeligt vil producere langt flere indlæg og bolde i boksen end han har været vant til til midten af eliteserien, i Luton og i i bunden af Eliteserien.

Til gengæld er jeg stadig skeptisk ift. hvis han reelt er en næsten 2 meter høj angriber, der ikke kan bruge hovedet.

Der er 28 mio gode grunde til de ikke købte ham i 24.
Det er i givet fald en information der ikke har været delt før. I hvert fald ikke noget jeg har set før.

Hvis korrekt er det det oplagte svar. Så er spørgsmålet bare, hvorfor det fyldte så meget i det transfervindue i stedet for at dø på 10 minutter? Men den dynamik er delvist dekoblet fra klubbernes ageren.

Jeg tror vi skal være lykkelige, så længe at Tullberg er ved roret i FCM. Virker som om at han prøver at skabe David Nielsen "LETS FUCKING GO" og alt imens mangler holdet koncentration i store perioder og får mærkelige resultater.
Yep.
Og det var utroligt lækkert at de røg ud af EL.
Kommer til at koste dem penge, og de er endnu ikke sikre på COL.

Yep.
Og det var utroligt lækkert at de røg ud af EL.
Kommer til at koste dem penge, og de er endnu ikke sikre på COL.
Jeg mener heller ikke at Mike Tullberg fortjener hele æren for FC Midtjyllands nuværende elendighed. Bak Bak Bak har også et fuldstændigt enøjet fokus på at hente så mange penistransfers som overhovedet muligt, med forsvindende lidt opmærksomhed på at skabe et stærkt fodboldhold.

Lex PSG så ved man jo at selv med Messi, Neymar og Mbappe, får du langt fra det bedste fodboldhold. Det var ikke fordi Luis Enrique var en formidabel mandskabsbehandler at det vendte med ham ved roret, det var fordi han var en formidabel politiker, der kunne overbevise ledelsen om at man fik bedre resultater ved at samle et hold frem for at samle på individualister.

Det har Steinlein og Bak Bak Bak ikke forstået, og det ser ikke ud til at det er gået op for dem endnu, selvom det har stirret dem lige i fjæset siden vores mesterskab.

Så jeg tror også vi skal sætte rigtigt meget pris på Bak Bak Bak og på Steinlein som kun tænker på transfers og indtægter, og så må det være nogen andre der skal se om de kan få alle penisserne til at fungere som et hold.

Det er altid fedt med rygter, så vi har noget konkret at snakke om.

Jeg er lidt lunken overfor Nordås, jeg kender intet til ham, andet end lidt YouTube og et godt indlæg ovenfor med noget data. Men en spiller fra League 1 får mig sjældent op og støde.

Når det så er sagt, så er det jo frygteligt sjældent at en spiller, som Nordås, der kommer officiele rygter og artikler om rent faktisk ender i AGF. Jeg mindes der også var lidt løse rygter om Andersson inden han blev officiel, men ellers sker det jo stort set aldrig. Nærmere kan man sige, Hvis der kommer officiele artikler og rygter, så ender han ikke i AGF. Klubben er mestre i røgslør

Last edited:
Det er altid fedt med rygter, så vi har noget konkret at snakke om.

Jeg er lidt lunken overfor Nordås, jeg kender intet til ham, andet end lidt YouTube og et godt indlæg ovenfor med noget data. Men en spiller fra League 1 får mig sjældent op og støde.

Når det så er sagt, så er det jo frygteligt sjældent at en spiller, som Nordås, der kommer officiele rygter og artikler om rent faktisk ender i AGF. Jeg mindes der også var lidt løse rygter om Andersson inden han blev officiel, men ellers sker det jo stort set aldrig. Nærmere kan man sige, Hvis der kommer officiele artikler og rygter, så ender han ikke i AGF. Klubben er mestre i røgslør
På den anden side så blev Nordås vel hentet til Premier League i 2024, det var vel en af grundende til at det var vanskeligt for Stinge at overbevise ham om at det var bedre at komme til Aarhus. Siden er Luton rykket ned to sæsoner i træk, og derfor er han nu League 1 spiller, og det gør det måske muligt at hente ham til AGF, ikke mindst fordi han ved at vi har været interesseret i ham længe, og fordi vi er garanteret europæisk ligaspil.

Men derfor er det da fortsat usikkert om han bliver en bragende succes i AGF.

Når man ser hans stats på Transfermarkt for sidste år, så ser det ud til at han er blevet flået ud i pausen 2 gange mod hhv. Twente (0-5) og A-Z Alkmaar (0-3). Derudover ser det ud til at han startede inde imod de mindre hold, og var indskifter imod PSV, Ajax og Feyenoord. De 6 mål og 2 assists var derfor også primært imod de lidt blødere modstandere i Æresdivisionen, borset fra et enkelt trøstmål i et 1-3 nederlag til PSV.

Edit: Han var kun i Heerenveen i en halv sæson, det gør de 6 mål og 2 assists Væsentligt mere imponerende, og flot at starte inde i 10 ud af 16 kampe som helt ny i en Æresdivisionsklub.

Jeg synes at det er mindre relevant, at Luton spiller i League 1. De er nedrykkere og spillede i PL for to sæsoner siden. Ville vi også klage over det hvis vi henter en spiller i Leicester? Luton har i lang tid kunne hente bedre spillere end os.

Det er relevant, at Nordås ikke har slået igennem i Luton, men lidt betryggende med et solidt lejeophold i Holland.

Jeg tror, at han kan være god løsning for os, men det er nok ikke en spiller, der brænder Superligaen af som en skadefri Alexander Lind måske kan.

Uagtet om Tingager bliver skadet i aften eller ej, så spiller manden ikke 48-50 kampe denne sæson? Når han sidste sæson spillede 23 kampe.

Så enten lever vi med AJ som den midterste, ellers henter vi en ny

Uagtet om Tingager bliver skadet i aften eller ej, så spiller manden ikke 48-50 kampe denne sæson? Når han sidste sæson spillede 23 kampe.

Så enten lever vi med AJ som den midterste, ellers henter vi en ny
Jeg kunne nu godt drømme om en “polyvalent” forsvarsspiller ligesom Henrik Dalsgaard. Ikke en Magnus Jensen eller Frederik Rieper, der kun kan dække en position.

Klart. Men der findes bare ikke voldsomt mange af dem
Der render en rundt på Viborg egnen og pløjer marker :)

Nogle af de forsvarsspillere der er rygtet til, ser også ud til at kunne spille både centralt og som sidestopper, både den hollandske spiller Jan Plug og polske Igor Drapinski kan dække to positioner, så det kunne godt tyde på at det også er noget CV har fokus på.

Der render en rundt på Viborg egnen og pløjer marker :)

Nogle af de forsvarsspillere der er rygtet til, ser også ud til at kunne spille både centralt og som sidestopper, både den hollandske spiller Jan Plug og polske Igor Drapinski kan dække to positioner, så det kunne godt tyde på at det også er noget CV har fokus på.
Jeg har intet set med de to udlændinge.

Kierkegaard fik Viborg vist et 20 millioner kroners bud på. Men Anyembe kan også sagtens gøre det. Synes faktisk han har et højt bundniveau

Jeg mener heller ikke at Mike Tullberg fortjener hele æren for FC Midtjyllands nuværende elendighed. Bak Bak Bak har også et fuldstændigt enøjet fokus på at hente så mange penistransfers som overhovedet muligt, med forsvindende lidt opmærksomhed på at skabe et stærkt fodboldhold.

Lex PSG så ved man jo at selv med Messi, Neymar og Mbappe, får du langt fra det bedste fodboldhold. Det var ikke fordi Luis Enrique var en formidabel mandskabsbehandler at det vendte med ham ved roret, det var fordi han var en formidabel politiker, der kunne overbevise ledelsen om at man fik bedre resultater ved at samle et hold frem for at samle på individualister.

Det har Steinlein og Bak Bak Bak ikke forstået, og det ser ikke ud til at det er gået op for dem endnu, selvom det har stirret dem lige i fjæset siden vores mesterskab.

Så jeg tror også vi skal sætte rigtigt meget pris på Bak Bak Bak og på Steinlein som kun tænker på transfers og indtægter, og så må det være nogen andre der skal se om de kan få alle penisserne til at fungere som et hold.
Tror vi skal passe på med at tale fcm ned. At de taber til Besiktas qua to røde kort kan ske for selv den bedste trup.

Tænker de fleste herinde sidder og savler over den kvalitet de har i holdet.

Jeg er enig i at deres spil er underligt sat op med alle de muligheder de har. Men de har jo åbenbart giftet sig til et dødboldsfikseret system fra ledelsens side. Men det tager intet fra den imponerende pipeline de har af spillere som kommer til at genere rigtig mange indtægter fremadrettet.

Latest posts

Back