New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 778K
Joo, men tænker at der er stor forskel at binde mio. I en eller to nye forsvarsspillere, kontra prøve en af de unge af :)

Tænker pengene er bedre brugt mere rundt om

Der er mindst 40 mio at hente i gruppespil, og så en 50/50 for yderligere 40 mio hvis man lander på en europa-plads i indeværende sæson. Og samtidig er der en del mio at forbedre koefficient-pointene (forbedre de 50% chance for gruppespil).

Jeg ved godt jeg er set som talentfjendsk. Det kan jeg ikke gøre så meget ved, især ikke for det følgende: det er ikke et spørgsmål om at bruge pengene bedre andre steder. Det er et spørgsmål om OGSÅ at bruge penge på andre positioner. Forsvaret skal være sikkert, og i stand til at spille JPs type fodbold. Hvis man nøjes der, falder det let til jorden.

Talenterne skal have spilletid, men det er reelt kun Callø i backkæden, og jeg har det fint med han skal kæmpe for en plads - og det tror jeg han bliver bedre af. Fordi han skal vinde pladsen på et stærkt hold. Måske bliver han endnu bedre af at have pladsen fast på et mindre stærkt hold, eller er stærk nok til at være fast bestanddel af et stærkt hold. I første tilfælde er det bare ærgerligt, fordi holdet først. I andet tilfælde, så har man betalt for en god backup til Callø, og sådan må det være.

Callø overbeviste mig ikke. Bech på en 9'er heller ikke. Her tror jeg CV kigger.

Tschamce bliver lejet ud.
Det Bech kan på en 9’er er mod meget stærkere hold. Hvor hans aflevering på førsteberøringen kommer til ret. Han gør det et par gange i første halvleg.

Ellers er han meget bedre som 10’er. Meget bedre

Jeg er enig med flere herinde vedr Bech. Jeg har ikke set noget i opstartsfasen som har overbevist mig om Bech er en løsning på 9'er positionen. Her SKAL der findes en erstatning for PM.

Vi er tilgengæld virkelig godt besat på de to 10'er positioner. Hvis vi beholder Arnstad så er der virkelig kamp om pladserne her. Synes Jørgensen ser bedre og bedre ud også.

Og spændende hvad der sker med forsvaret i resten af vinduet, jeg synes det ville være fint lige at se de spillere vi har an, inden vi køber nyt.

Der er mindst 40 mio at hente i gruppespil, og så en 50/50 for yderligere 40 mio hvis man lander på en europa-plads i indeværende sæson. Og samtidig er der en del mio at forbedre koefficient-pointene (forbedre de 50% chance for gruppespil).

Jeg ved godt jeg er set som talentfjendsk. Det kan jeg ikke gøre så meget ved, især ikke for det følgende: det er ikke et spørgsmål om at bruge pengene bedre andre steder. Det er et spørgsmål om OGSÅ at bruge penge på andre positioner. Forsvaret skal være sikkert, og i stand til at spille JPs type fodbold. Hvis man nøjes der, falder det let til jorden.

Talenterne skal have spilletid, men det er reelt kun Callø i backkæden, og jeg har det fint med han skal kæmpe for en plads - og det tror jeg han bliver bedre af. Fordi han skal vinde pladsen på et stærkt hold. Måske bliver han endnu bedre af at have pladsen fast på et mindre stærkt hold, eller er stærk nok til at være fast bestanddel af et stærkt hold. I første tilfælde er det bare ærgerligt, fordi holdet først. I andet tilfælde, så har man betalt for en god backup til Callø, og sådan må det være.

Det var et sidespring i forhold til hvad jeg snakkede om :)
Det handlede om hvor det var bedst at bruge dempenge man har stillet til rådighed.. nogle er allerede gået til Anderson, og skal der så skal der vel en CB, Carstensen og en 9er ind allerede, og det er inden vi skal se på CB ind nummer 2.

Og tænker det skal være profiler! Altså i den dyre ende. Så ser jeg bare ikke pengene, her og nu, er til en ekstra etableret spiller til det centrale forsvar (og det er selvfølgelig før salg osv. )

Altså kort sagt.. CB nummer 2 er ikke noget der står højt på min ønskesliste, da pengene bedre kan bruges andre steder først.

Det var et sidespring i forhold til hvad jeg snakkede om :)
Det handlede om hvor det var bedst at bruge dempenge man har stillet til rådighed.. nogle er allerede gået til Anderson, og skal der så skal der vel en CB, Carstensen og en 9er ind allerede, og det er inden vi skal se på CB ind nummer 2.

Og tænker det skal være profiler! Altså i den dyre ende. Så ser jeg bare ikke pengene, her og nu, er til en ekstra etableret spiller til det centrale forsvar (og det er selvfølgelig før salg osv. )

Altså kort sagt.. CB nummer 2 er ikke noget der står højt på min ønskesliste, da pengene bedre kan bruges andre steder først.

Med JJ som CM er man pt på Kahl, Tingager og Callø. JJA og Mølgaard er løsninger man benytter når man er tvunget til det.

En mere giver mulighed for at rokere en del, men det er stadig begrænset. To mere giver en vis tryghed defensivt, og centerforsvaret skal hænge sammen, ellers er det nærmest ligegyldigt om de offensive kan tage 50 på foden.

Pt har man Arnstad, Anderson, Bech og Jørgensen til 10'erne. Det er fint, forudsat Bech ikke skal vikariere som 9'er.

Der mangler en 9'er
Og en centerforsvarer (Højer?)

Derfra kan man sige
Beijmo -> Ny
PM -> Ny
Dalsgaard-> Callø
RC -> RC

Og så MA, JJ og én mere (CF, WB, 9'er eller ?). Så er truppen styrket med 3. Og det er ikke ret meget budgettet bør være øget med - men klart at 9'eren kommer til at koste.

Når man a) har vished om gruppespil og b) sælger fra start-11 kan man erstatte til start-11.

Med JJ som CM er man pt på Kahl, Tingager og Callø. JJA og Mølgaard er løsninger man benytter når man er tvunget til det.

En mere giver mulighed for at rokere en del, men det er stadig begrænset. To mere giver en vis tryghed defensivt, og centerforsvaret skal hænge sammen, ellers er det nærmest ligegyldigt om de offensive kan tage 50 på foden.

Pt har man Arnstad, Anderson, Bech og Jørgensen til 10'erne. Det er fint, forudsat Bech ikke skal vikariere som 9'er.

Der mangler en 9'er

Derfra kan man sige
Beijmo -> Ny
PM -> Ny
Dalsgaard-> Callø
RC -> RC

Og så MA, JJ og én mere (CF, WB, 9'er eller ?). Så er truppen styrket med 3. Og det er ikke ret meget budgettet bør være øget med - men klart at 9'eren kommer til at koste.

Når man a) har vished om gruppespil og b) sælger fra start-11 kan man erstatte til start-11.
Jeg synes ikke man kan kalde Callø en Dalsgaard afløser.

CV og AGF vidste Callø kom retur, men kæmpede alligevel med næb og kløer for at forlænge både Beijmo og Dalsgaard.

Der mangler i min optik to, ellers giver de to tilbud til de to profiler ikke mening.

CV og AGF vidste Callø kom retur, men kæmpede alligevel med næb og kløer for at forlænge både Beijmo og Dalsgaard.

Der mangler i min optik to, ellers giver de to tilbud til de to profiler ikke mening.
Enig. Men jeg ved ikke hvor stærk Callø reelt er, eller hvor meget JJ er i spil til centerforsvaret. Derfro har jeg den sidste forstærkning som wild card.

Reelt mener jeg også Serra er for svag at have som backup, og Bogere er joker. Derfor kunne man tale for at købe to 9'ere.

Synes ikke man kan stille det så firkantet op. Vi ved ikke hvad der var sket hvis de begge havde forlænget - og hvad der er planen nu. Kan være vi nu beholder AJ og Mølgaard netop fordi de to ikke forlængede/vi havde solgt dem hvis der var forlænget. Så det hele bliver lidt kontrafaktisk spekulation.

Synes dog det virker sikkert at vi satser på Callø (indtil der evt. hentes en forstærkning) og vi må alt andet lige forvente et lavere niveau - i hvert fald på den korte bane - da han er markant mindre rutineret end dem han har afløst.

Der mangler en 9'er

Derfra kan man sige
Beijmo -> Ny
PM -> Ny
Dalsgaard-> Callø
RC -> RC

Forstår ikke essensen i svaret?

Jeg er med på at øge trup størrelsen.
Ud er der røget 3 mand
Jeg siger ind: MA, Jønsson, CB. Wingback og 9er. Altså plus 2?
Og det er med Carstensen som bliver.

Last edited:
Forstår ikke essensen i svaret?

Jeg er med på at øge trup størrelsen.
Ud er der røget 3 mand
Jeg siger ind: MA, Jønsson, CB. Wingback og 9er. Altså plus 2?
Og det er med Carstensen som bliver.
Så forstår jeg nok heller ikke essensen i dit indlæg.

Hvis du er med på en centerback er vi jo ikke uenige

Edit : dog med kommentaren om jeg ser råderum til CB #2, og så de sprælske tilgange som erstatning for Links, Bech, Arnstad eller Yakob.

Ift Poznan kan JJ spille HCB og så mangler der kun en 9'er. De øvrige kan komme senere.

Hvis man placerer JJ i forsvaret er det jo tæt på latterligt. Manden gider ikke spille der og han har gjort det fremragende på midtbanen i Tyrkiet, Spanien og Grækenland.

Jakob Poulsen, er forhåbentlig klogere.

Vi er stærkt besat på midtbanen, når Yakob kommer tilbage. Vi mangler måske en HCB til de første europæiske kampe, afhængigt af Calløs niveau og villigheden til at satse på ham. Jeg kan sagtens se det fornuftige i at spille JJ på en HCB, hvis han ellers kan finde ud af det.

Det betyder ikke, at JJ skal henslæbe alt sin tid i bagkæden. Men det er da absolut ikke latterligt, at tænke, at han skal spille nogle minutter på positionen.

Især ikke fordi han både har trænet på positionen og så vidt jeg forstår også fik minutter på positionen i går.

Jeg har også en klar, klar forventning om, at JJ spiller der, hvor han bliver bedt om at spille. Ellers kan han for mit vedkommede tage sine kærlighedserklæringer og stikke op, hvor solen ikke skinner. Han har haft et udtalt ønske om at komme hjem til AGF, nu er han hjemme, nu er det på tide at sætte handling bag ordene og spille fodbold, uanset hvor han bliver bedt om at spille.

Det er næppe godt for kulturen i klubben, hvis den store stjerne fra udlandet kommer hjem til mesterskabsholdet og føler sig hævet over at spille i bagkæden. Hvis det er tilfældet, så synes jeg, at JJ skal tage sin kærlighed til klubben seriøst og rive sin kontrakt over, for det er det sidste, vi har brug for.

Men jeg forventer også, at JP og CV har gjort det rigeligt klart for JJ, såfremt de også ser ham som forsvarsspiller og at han i så fald er indforstået med, at han også kan spille minutter på positionen.

Er du klar på at spille, hvor du får at vide, at du skal spille?
- Ja, ja, jeg ved godt, hvad du hentyder til. Men jeg tvivler på, at jeg bliver puttet ned i bagkæden. Der har jeg ikke spillet i ti år. Men ja, jeg spiller, hvor jeg får at vide, at jeg skal.
Men du er midtbanemand?
- Ja, det synes jeg jo selv. Og det tror jeg også, at de vil opdage, hvis de prøver det. Vi har jo syv midtstoppere i truppen, som nok er bedre end mig, så det vil undre mig meget, hvis de bruger mig dernede. Men lad os nu se, hvad der kommer til at ske, kommer det fra en grinende Jønsson.

Synes ikke man kan stille det så firkantet op. Vi ved ikke hvad der var sket hvis de begge havde forlænget - og hvad der er planen nu. Kan være vi nu beholder AJ og Mølgaard netop fordi de to ikke forlængede/vi havde solgt dem hvis der var forlænget. Så det hele bliver lidt kontrafaktisk spekulation.

Synes dog det virker sikkert at vi satser på Callø (indtil der evt. hentes en forstærkning) og vi må alt andet lige forvente et lavere niveau - i hvert fald på den korte bane - da han er markant mindre rutineret end dem han har afløst.
Jeg synes bare tit, at de signaler klubben sender er gode indikationer på hvad planen er.

Vi ville også gerne forlænge med Patrick Mortensen, men blev valgt fra. Derfor tror jeg også vi går efter en 9’er

Jeg synes bare tit, at de signaler klubben sender er gode indikationer på hvad planen er.

Vi ville også gerne forlænge med Patrick Mortensen, men blev valgt fra. Derfor tror jeg også vi går efter en 9’er
Enig, man skal høre efter de små signaler der kommer fra især CV. Som andre sportsdirektører siger han ikke så meget direkte - men indirekte siger han en del.

Med Dalsgaard og Beijmo er det svært at kende tidsperspektivet. Måske Beijmo tidligt i foråret har indikeret at han nok smutter. Og så blev en Dalsgaard forlængelse endnu vigtigere - og at en Dalsgaard altid vil være vigtig i truppen.

Det er ofte billigere at forlænge to mand end at købe to nye. Så nok svært at se os købe to dyre stoppere, når der jo også skal være råd til en dyr 9'er.

Jeg tror vi køber en dyr højre stopper sent i vinduet. Og samler en billig en op et eller andet sted, hvis vi kvaller os til ligaspil.

Latest posts

Back