Transfervindue Sommer 2026
Så er han eddermame dummere end loven tillader at lukke det dér gylle ud i pressen.
Synes der er markant forskel på de cases du nævner og så at AL specifikt erklærer et skifte til netop AGF for dødt.
Men super hvis jeg tager fejl her - hans fodboldmæssige kvaliteter er der ingen tvivl om, og der er da eksempler på niere i hvidt - historisk set - der var så dumme, at de kunne tabe til sig selv i tre på stribe, men scorede masser af mål uanset.
Jeg synes faktisk, de mange cases er ret sammenlignelige. Men jeg ligger heller ikke helt så meget i den AGF-afvisning, som sensationsjournalisterne på fodboldmedierne gør. Lind er citeret for følgende:
"Jeg kan ikke gøre det med SIF-hjertet"
Jeg har ikke adgang til at læse originalartiklen i Midtjyllands Avis. Men der er ikke et eneste andet medie (som jeg har læst), der har bygget deres historie på andet end det citat. Tipsbladet kommer tættest på, idet de skriver, at Lind har tilkendegivet, at han lige nu ikke er interesseret i et skifte til AGF.
Den artikel er blevet udlagt som, at Lind blankt afviser AGF. Han siger reelt ikke andet end, at det strider imod han Silkeborg hjerte at skifte til AGF. Det er ikke for hans Silkeborghjerte, han ikke kan skifte til AGF. Det er med hans Silkeborghjerte, han ikke kan skifte til AGF. Der er en væsentlig forskel. Det han siger, betyder nærmere, at han vil skulle rive sit Silkeborghjerte ud, hvis han skifter til AGF, end det betyder, at han ikke skifter til AGF.
Jeg læser ikke citatet som, at Lind har til hensigt blankt at afvise et skifte til AGF. Jeg læser det som, at Lind forsøger at sparke snakken om AGF til hjørne med henvisning til hans Silkeborgfortid. Og så ser jeg en lokaljournalist der gør det til en langt større historie end det egentlig er samt en sportsjournalister, der for gud ved hvilken gang bare videreformidler helt ukritisk.
Hvis Lind havde til hensigt blankt at afvise et skifte til AGF, så havde han sagt det mere direkte. Det der er ikke en mand, der smækker døren. Det er en mand, der forsøger at liste døren halvt i, så alle kan sove videre, og han kan få ro til at tænke sig om.