New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 180K
Transfervindue Sommer 2026
Nej. Jeg har alle Legendetrøjer…Martin Jørgensen og Henrik “Super” Mortensen har feks ikke vundet noget med klubben….men er i tvivl om kriterierne udover mindst 100 kampe.
Legendekorpset er meget bredere og lettere at blive en del af…den del har du ret i.

De har da vundet en pokal titel?

Men vi ser da fra tid til anden spillere, som aldrig kunne drømme om at skifte til en rival uanset størrelsen på lønchecken endda trænere har den holdning (Klopp bl.a).

Der er virkelig mange SIF fans, som hader AGF og Lind er SIF dreng indtil benene, så jeg finder det ikke utænkeligt, han ikke vil til AGF ligesom en Zanka heller aldrig ville tage til BIF uanset størrelsen på lønchecken.

Jeg vil påstå, at de spillere kun findes i klubber, hvor de ikke kan fordoble eller tredoble lønnen ved at lave et forbudt skifte.

Jeg vil påstå, at hvis Zanka ikke havde tjent kassen i udlandet og han kunne tredoble sin løb ved at skifte fra FCK til Brøndby, så havde han også overvejet det.

Loyaliteten ophører som oftest der, hvor du kan tjene nogle flere millioner.

Så kan der være cases, hvor spilleren eller træneren tjener så absurd mange penge, at det er mindre væsentligt, at de kan få mere en andet sted, og hvor de derfor vægter loyaliteten højt.

Men af mit rationale følger også, at jeg ikke tror på, at vi kan tilbyde Lind end væsentligt mere attraktiv pakke, end han kan får andre steder. For så havde han valgt os.

Jeg vil påstå, at hvis Zanka ikke havde tjent kassen i udlandet og han kunne tredoble sin løb ved at skifte fra FCK til Brøndby, så havde han også overvejet det.

Det tror jeg ikke. Bare et eksempel som jeg altid kommer i tanke om i de her diskussioner er Matthew Le Tissier som flere gange fravalgte større klubber end Southampton.

Der er jo også spillere som har sagt nej til fantasimillioner fra Saudi Arabien selvom vi alle kan se en Ronaldo der inden han skiftede, havde tjente penge nok til adskillige generationer

Det tror jeg ikke. Bare et eksempel som jeg altid kommer i tanke om i de her diskussioner er Matthew Le Tissier som flere gange fravalgte større klubber end Southampton.

Jeg tænker, der er sket helt abnormt meget med fodbold og økonomien i fodbold, siden Matthew Le Tissier spillede. Det var noget færre millioner, man skulle sige nej til dengang.

Der er jo også spillere som har sagt nej til fantasimillioner fra Saudi Arabien selvom vi alle kan se en Ronaldo der inden han skiftede, havde tjente penge nok til adskillige generationer

Ja. Men der er også nogle helt andre moralsk aspekter i at skifte til en klub i Saudi Arabien end i at skifte til en rival.

Men fair nok at være uenige. Vi behøver ikke køre mere rundt i den - eller jeg gider i hvert fald ikke køre mere rundt i den:)

Men vi ser da fra tid til anden spillere, som aldrig kunne drømme om at skifte til en rival uanset størrelsen på lønchecken endda trænere har den holdning (Klopp bl.a).

Der er virkelig mange SIF fans, som hader AGF og Lind er SIF dreng indtil benene, så jeg finder det ikke utænkeligt, han ikke vil til AGF ligesom en Zanka heller aldrig ville tage til BIF uanset størrelsen på lønchecken.
Det er altså også lettere at afvise en rival når du i verdenseliten tjener så mange penge at du og dine efterkommere aldrig mangler noget. Det er noget andet når du er superligaspiller. Hvis Klopp lavede en Finn Nørbygaard og tabte alle sine penge, og United var de eneste der gav ham et jobtilbud, så tror jeg ikke han takkede nej af ideologiske grunde.

Det passer ikke.

Tjek f.eks Henrik Mortensens, der er et blåt logo i bunden - til højre når man han den på.

Der står
År
Kampe 18
Mål 39
Pokaltitler 88+96

Martin Jørgensen fremgår her med titel her

Sorry! Du/I har ret. Lægger mig fladt ned. Jeg kiggede bare oppe på brystet hvor teksten på de fleste trøjer er vævet ind. Giver mening.

Det er altså også lettere at afvise en rival når du i verdenseliten tjener så mange penge at du og dine efterkommere aldrig mangler noget. Det er noget andet når du er superligaspiller. Hvis Klopp lavede en Finn Nørbygaard og tabte alle sine penge, og United var de eneste der gav ham et jobtilbud, så tror jeg ikke han takkede nej af ideologiske grunde.

Klart det er lettere men nu har diskussion udspring i Lind og vi kan jo ikke give ham generationsændrende penge, så jeg forstår ikke den skråsikre påstand, han vil sige nej pga. tilhørsforholdet.

I øvrigt tjene Le Tissier ikke i nærheden af de penge, de tjente i de store klubber, hvor lønningerne var en brøkdel af hvad de tjener i dag.

Mit gæt baseret på hans og CVs udtalelser er, at vi relativt længe gerne har villet forlænge med et år, og at han også regnede med, at han ville skrive under med os, da han under mesterskabsfejringen gentog at "der snart kommer positive nyheder", men at Brøndby så pludselig toppede vores tilbud med lidt løn/sign on og et ekstra år, og at han derfor i dialog med konen blev enige om at fremrykke den plan, de i forvejen havde lagt om at vende hjem til Kbh-området, med et enkelt år.

Svært at bebrejde ham, og det giver også et forløb, hvor tidslinjen tillader, at han ikke "løj" , da han insinuerende forlængelse med os. Han burde dog have afholdt sig fra at insinuere, men han havde nok lige så lidt som resten af os forestillet sig, at en klub med Brøndbys pengetank skulle overbyde os så groft.

Det vil være den pæne udlægning af tidslinjen.

Skal man tage tyren ved hornene, så peger huskøbet for et par måneder siden i den anden retning - man kan sagtens have aftalt, at det først skulle offentliggøres på bagkant af sæsonen og det hele skulle med i AGF på den "pæne måde". Nu har der været fokus på at spille sæsonen færdig, 2 uger til at fejre mesterskabet, klubben har meldt ud der ikke forlænges, så mon ikke der offentliggøres noget i morgen. Umiddelbart vil det være i alles interesse, at gøre det på den måde.

Spændende hvem vi får ind i stedet!! CV og scoutingafdelingen er til Den Store Eksamen til sommer. Bliver fedt at følge. Jeg forventer, vi kommer styrket ud. Og i den ligning skal man ikke glemme Bogere og Tommi og Emmery (han må i øvrigt allerede være på radaren hos mange store klubber) og evt. andre egne talenter, der kan tage store skridt, pludseligt.

Jeg er rigtig spændt på hvad der kommer ind og håber snart CV er i gear. De unge skal vi ikke glemme men jeg vil så gerne have en angriber, der som minimum er nået til næste skridt i udviklingen. Så vil der være plads til at spille yngre kræfter ind som de træder i karakter. Samtidig venter der (formentlig) en oprydning i Badji, Gyamfi og Serra. Tænker lidt sidstnævnte ender med at blive som gardering - han har spillet sig op i foråret og vist mere end tidligere. Måske der rent faktisk er noget at bygge på.

Jeg kan ikke helt følge Troels Bager her.

En påmindelse om, at andre klubber stadig har væsentlig flere penge, og at det kan være svært at konkurrere med hovedstadens tiltrækningskraft

Hvis de har væsentligt flere penge, hvorfor bruger de dem sp ikke på en angriber med mere perspektiv i?

Latest posts

Back