New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 181K
Transfervindue Sommer 2026
Mortensen er bare stadig ærgerrig. Jeg er sikker på at han ønsker at modbevise alle og gøre det godt et par år mere. Spørgsmålet er om viljen er nok.

Han har et svagt punkt for Brøndby og Lyngby som han tidligere har været i. Det er fair nok - han gav sine bedste år til GF.

Brøndby køber noget kultur tilbage som er blevet smadret af GFH. Sportsligt svækker det ikke AGF overfor Brøndby.

Den sunde kultur i AGF ligger i de fleste spillere og trænere og de typer man har hentet ind gennem de seneste år. Jeg er ikke bekymret- ser umiddelbart muligheden for at vi får ny energi og sult ind på holdet.
Det kan godt være at en uerfaren sportsdirektør tænker sådan, men jeg tror det vil være meget svært for PM at valse ind i klubben og ændre en masse mentalt og ift indstilling osv, hvis han ikke spiller og også lægger sig højt op i hierarkiet på banen. Det tror jeg han får svært ved, uanset hvor ærgerrig han er. Med mindre selvfølgelig at det her er et led i et større skifte i klubben, så flere ældre profiler sælges og de skal spille med en masse talenter i stedet.

Last edited:
Det vil være den pæne udlægning af tidslinjen.

Skal man tage tyren ved hornene, så peger huskøbet for et par måneder siden i den anden retning - man kan sagtens have aftalt, at det først skulle offentliggøres på bagkant af sæsonen og det hele skulle med i AGF på den "pæne måde". Nu har der været fokus på at spille sæsonen færdig, 2 uger til at fejre mesterskabet, klubben har meldt ud der ikke forlænges, så mon ikke der offentliggøres noget i morgen. Umiddelbart vil det være i alles interesse, at gøre det på den måde.

Jeg er rigtig spændt på hvad der kommer ind og håber snart CV er i gear. De unge skal vi ikke glemme men jeg vil så gerne have en angriber, der som minimum er nået til næste skridt i udviklingen. Så vil der være plads til at spille yngre kræfter ind som de træder i karakter. Samtidig venter der (formentlig) en oprydning i Badji, Gyamfi og Serra. Tænker lidt sidstnævnte ender med at blive som gardering - han har spillet sig op i foråret og vist mere end tidligere. Måske der rent faktisk er noget at bygge på.
Ja, huskøb peger entydigt i den grimmere retning, du peger på her, enig! Det er bare for vildt for mig at tænke på, at Paddy, den (medie- og fan-)kloge mand, i alle mulige AGF-sammenhænge skulle have stået og sagt, at der snart kan meldes "positive nyheder" ud og at han så havde et brøndbyskifte(!!!) i tankerne 🤯 Er han ikke klogere end det? Oh well, det får vi nok ikke at vide foreløbigt, men hvis jeg var journalist, ville jeg grave dér i tidslinjen, hvis der skal gives interview i en Brøndbytrøje snart.

Han har været Den Perfekte Spiller, kulturbærer og repræsentant udadtil for vores klub i al sin tid her, dog med pil kraftigt ned ift. den sportslige værdi det sidste år til halvandet. Af en ikke-aarhus-mand kan man umuligt ønske sig mere. Og de der Aarhusdreng-forbliver-evigt-loyal-på trods-af-penge-historier er jo desværre - men fra spillervinklen forståeligt - ca. et fatamorgana i moderne bold. Ikke desto mindre er vi - i hvert fald mig - fans på den måde, at Tøffe og Leon og Jønne og Jørgensen kilder mere alle de rigtige steder, end en udefrakommende som Paddy.

Ift. transfervinduet så er jeg selvfølgelig helt på linje med dig: vi SKAL forsøge at hente bevist kvalitet. Og jeg er nok på det hold, der kalder fiasko, hvis det ikke lykkes, uanset at vi aldrig kender CVs forudsætninger og forløbene i kulisserne. Der SKAL hentes mindst én 9er ind, som man regner med, skal være førstevalg. Jeg tror, det bliver et vildt vindue for os. Sikkert én markant og dyr afgang også, der kommer til at blive erstattet dyrt. Netto skal vi være lidt flere end vi var i denne sæson, men måske afventer man det der ekstra køb eller tre alt efter, om vi kan vinde én kvalrunde og dermed gå i gruppespil eller ej. Sådan ville jeg gøre hvis jeg spillede FM. Vi skal slippe håndbremsen på vej ind på det nye stadion, og jeg tror også, vi øger budgettet betragteligt fra og med dette vindue. Hvis vi f.eks. vælger at budgettere med, at vores indtægter fra bl.a. matchday, gruppespil og sponsorer stiger med fx 35 mill om året, fra vi rammer det nye stadion, så svarer det altså til, at vi køber spillere for 100mill , hvis de kommer på femårige kontrakter og vi giver dem samlet 15 mill i løn. Altså fx. 3 spillere til 33 mill hver og 5 mill i femårige lønpakker. Sæt igang 😎

Men der er længe til vinduet lukker. Det er ikke engang åbent endnu? Er Felix ca. eneste bekræftede handel ind i Superligaen so far? VM-år og det jazz der? Tror, vi må væbne os med tålmodighed. Jeg skamklikker F5 allerede og forudser mange skuffede dage. Men CV er selvfølgelig igang med at forhøre sig nu. Lad det lykkes denne gang og ikke gå ham, som det vist gjorde efter Brøndbys mesterskab, hvor han ikke kom i hus med tingene i tide.

Jeg synes nærmest det er komisk, at Patrick Mortensen skifter til Brøndby.

Han er en sand legende i AGF, og skal naturligvis hyldes for det han har gjort.

Nu er han en modstander, og han skal behandles således.

Jeg ser det ikke som det store sportslige tab, på langt de fleste parametre synes jeg han faldt i niveau sidste år. Hans defensive dødbolde var vel hans største aktiv til sidst.

Det var som om, at han - da han begyndte at brænde straffespark - stille og rolig mistede den sidste farlighed foran mål.

Nu ser det ud til vi sikkert beholder Serra og Bogere, der så suppleres af en meget attraktiv angriber. Hvem det bliver, er jeg ekstremt nysgerrig på.

Glæder mig til at buhe af Patrick Mortensen næste gang han spiller i Aarhus

Det synes jeg er fattigt og småligt. Nu skriver du godt nok, at den løn på 12 millioner kroner over to år, som andre nævner "absolut ikke ikke passer." Hvor de har deres tal fra, og hvor du har dine tal fra, har jeg i sagens natur ingen viden om. Men hvis du ved, hvad han er blevet tilbudt her, og hvad han er blevet tilbudt i Brøndby, samt hvad de efterfølgende har stillet ham i udsigt, så synes jeg, du skal fremlægge det.

Hans familie bor på Sjælland, og det er også hans planer i fremtiden Selvom han har tjent godt som superligaspiller i AGF, har han på ingen måde sikret sig økonomisk til resten af livet. Patrick Mortensen har, modsat andre spillere i klubben, aldrig svoret evigt troskab til AGF. Han har gjort ufatteligt meget godt for klubben igennem syv år. Han har lige været med til at sikre os mesterskabet for første gang i 40 år, og hans værdi rækker langt ud over det, han tilfører holdet på banen.

Vend den om engang. Han forlod Brøndby, fordi han ikke kunne få plads i startopstillingen/eller også ville de bare ikke have ham. Senere endte han i AGF. Nu forlader han AGF, fordi klubben ikke kan garantere ham en plads i startstopstillingen og i stedet formodentlig vil belønne ham med en anseelig lønnedgang. Derfor tager han, muligvis, til Brøndby, fordi de kan tilbyde ham flere penge og en længere kontrakt. Hvorfor er det helt utilstedeligt?

Hvis du har behov for at buhe af Patrick Mortensen, næste gang han løber ind på stadion, håber jeg ikke, vi står tæt på hinanden. For så vil jeg skamme mig over dig på klubbens vegne.

Latest posts

Back