Skadessituationen
Jeg tror du overvurderer den negative effekter af Polles dosering. Ingen er uenig i det er fordelagtigt at kunne deltage i opstart og daglig træning, men derfor og til 'over the hill', eller et stort problem i foråret, er jeg ikke enig. Kan han gennemføre et forår med få træningspas og fravær på kunst, men ellers spille hver gang på sit niveau, er det ikke dér, guldet tabes.Tror mange undervurderer relationer og opstart og træning i løbet af ugen. Polle er ved at være "over the hill" han fylder 33 år, og kroppen har længe vist at han ikke længere har fysisk til proff fodbold. Han er god når han er god - uden tvivl, dog er det for lidt i moderne fodbold - han er ikke med i opstarten, sidder mere og mere ude, og det rimer ikke på tophold og pres på de respektive pladser. Jeg kender flere trænere, og nogle af dem har været eller er på top niveau - ingen af, uden undtagelse, ser noget positivt i spillere der ikke kan træne i opstarten, kontinuerlig træning omkring mønstre, systemer mm i længere perioder, og dermed kun være tilgængelige til kamp (uanset hvor gode de er). Det påvirker dynamik, udtagelse af start 11 og de spillere der leverer i den daglige træning hvor fysikken ikke forhindrer dem. Dermed ikke sagt at der ikke skal individuelt doseres - Polle er ikke doseret, han er 100% fraværende, og det er et helt andet scenarie.
Jeg er enig i, at vi er tynde på midtbanen:
- Yakob halter
- Polle træner ikke med
- Haugstrup er ude med et slag
- På de offensive pladser er det Thomas Oli og Sebastian Jørgensen for Bech/Arnstadt
Det er vi også i forsvaret:
- Beijmo dækker for Dalsgaard der dækker for Tingager (Tingager har siddet ude i næsten 5 mdr and counting)
- Andersen har været ude i et år
- Mølgaard har on/off været ude i et år
- AJ, ved ikke hvor jeg skal starte, nemmere hvor jeg gerne vil slutte - han skal videre
- Carstensen kan ifølge CV også spille vwb, udfordringen er at han allerede vikarierer for Beijmo på hwb
- Links er kun i konkurrence med Links - end of story
Mange glemmer at Dalsgaard reelt set var røget ud i kulden i en periode, og han blev først sat i spil igen for alvor da Tingager blev skadet. Han har gjort det godt, uden tvivl, dog var han fundet for let indtil Tingager blev skadet.
2 bærende spillere har tilmed vist klubben at de ikke vil forlænge og efter alt at dømme søger videre (de spiller uden tvivl 100% for AGF ) dog er signalet fra dem tydeligt - de søger noget andet (ikke at jeg vil fortænke dem i det), og alle ved at det vil fjerne fokus fra spillet og AGF, dem der siger det modsatte har aldrig skiftet job eller været usikre på hvad fremtiden måtte byde). De vil sige at det ikke påvirker dem, det vil jeg anfægte til hver en tid.
I angrebet:
- Paddy i konkurrence med hvem?
- Serra skal videre (3 mål i træningskampe flytter ikke på min og mange andres opfattelse)
- Badji træner med U19
- Tchamche har et stykke vej endnu
Det gode er, CV virker rolig, planen er lagt, der ses på emner, men det handler om at holde truppen samlet, og fremtiden har han også styr på, der skal vi være helt rolige.
Ift kontraktudløb med Kahl og Beijmo tror jeg igen du ser det for negativt. Jeg tror alle instinktivt ved hvor legendarisk man bliver af at vinde første mesterskab i 40 år med et hold. Holdet har god stemning, og næste kontrakt bliver bedre, des bedre man spiller. Og skulle der på et tidspunkt være en aftale, er den først efter en sommerpausen, dvs man kan dedikeret hele foråret til AGF. Bekymringen er først, hvis man spiller for ikke at blive skadet og/eller hvis man løber ind i en dårlig stime. Kahl har måske indikeret han ikke vil forlænge, men Beijmo virker oprigtigt åben - dog også for en lækker kontrakt sydpå.
De øvrige punkter er jeg enig I.