New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 122K
Skadessituationen
Udover NP kan jeg ikke se, at der er andre, som ikke skulle være 100% klar til foråret. Dem med alvorlige skader (Mølgaard, Tingager og Jacob Andersen) er ved at være tilbage og derudover er det jo bare små overbelastningsproblemer, som nogle ugers pause gør underværker for.

Men virker til at NPs problemer er permanente. Ellers var han jo nok allerede blevet opereret i foråret, hvor der ret tidligt ikke var mere at spille for.

NP har ifølge Stiften en betændt achillessene i den ene fod, og det kan behandles med medicin, og hvis det ikke hjælper så kan en operation komme på tale, men så kan man være ude i op til et halvt år:

Achillessenebetændelse​

I sjældne tilfælde er generne så slemme, at operation kan blive nødvendig. Operation må overvejes:
  • Ved langvarige betændelser
  • Hvor anden behandling ikke har givet fremskridt
  • Hvor det er vigtigt for vedkommende at fortsætte sin idrætsaktivitet
Operationen indebærer, at senen "renses" for sammenvoksninger med seneskeden som omkranser denne.
Efter operationen skal du aflaste med krykker i 2 uger. Derefter skal du have yderligere 2 uger med gradvis øget belastning til normal gang efter 4-6 uger.
Du kan begynde at træne bevægelse i ankelleddet uden belastning, så snart smerterne tillader det. Det skal ske for at undgå sammenvoksninger mellem sene og hud.
Fra 6. uge efter operationen skal du gradvist øge styrketræningen af lægmusklen. Løbetræning tillades normalt efter cirka 3 måneder. Du kan deltage i konkurrenceidræt efter 3-6 måneder.

Jeg tror man har forsøgt sig med medicinen i et langt stykke tid nu, men han kommer ikke over det, så på et tidspunkt skal han pille en halvsæson ud af kalenderen, for at blive helt frisk igen.

NP har ifølge Stiften en betændt achillessene i den ene fod, og det kan behandles med medicin, og hvis det ikke hjælper så kan en operation komme på tale, men så kan man være ude i op til et halvt år:

Jeg tror man har forsøgt sig med medicinen i et langt stykke tid nu, men han kommer ikke over det, så på et tidspunkt skal han pille en halvsæson ud af kalenderen, for at blive helt frisk igen.
Det lyder lidt som samme historie som AC. Han endte med at tage operationen og ville efterfølgende ønske, at han havde fået den tidligere. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/efter-skadeshelvede-nu-taler-ac

Klart. Det er bare en stor kabale med mange spillere, hvoraf de fleste har udløb til sommer, til to pladser. Og de to med længere kontrakter er på vej tilbage fra langvarige skader. Er lidt spændt på hvordan CV vælger at blande kortene.

Og min pointe ift. Jacob Andersen var sådan set bare, at jeg ser ham, når han er i topform, som god nok til en top 6 klub. Det hjælper ham bare nødvendigvis ikke så meget, hvis han står bag de to bedste wingbacks i ligaen (hvilket jeg mener Bejimo og Carstensen er).
Det bliver virkelig spændende, hvilket niveau JA kommer tilbage på. Jeg kan huske, at vi for et år siden talte om, at han var på nippet til at kunne spille sig ind fast på bekostning af Beijmo - og det kunne han sikkert have gjort i foråret, for Beijmo havde ikke nogen stor sæson sidste år.

Den er svær. I starten af 2026/2027 sæsonen er han næsten 33 år. Hvilket perspektiv er der så i, at han misser en halvsæson
Jeg er tilpas venlig til at jeg vil give ham en forlængelse, hvis han kan vente med operationen til sommer. Vi kan satme godt bruge ham til foråret og så kan han få en forlængelse til at komme tilbage. Lidt ala Hvidt. Jeg synes NP har fortjent det. Alternativt kan han jo insistere på operationen nu, og så prøve at være frisk til en ny klub næste sæson.

Jeg er tilpas venlig til at jeg vil give ham en forlængelse, hvis han kan vente med operationen til sommer. Vi kan satme godt bruge ham til foråret og så kan han få en forlængelse til at komme tilbage. Lidt ala Hvidt. Jeg synes NP har fortjent det. Alternativt kan han jo insistere på operationen nu, og så prøve at være frisk til en ny klub næste sæson.
Men er man så ikke bedre stillet med, at have som den spiller han er nu? Hvis midtbanen bliver Solbakken og Yakob. Men Poulsen der enten kommer ind i halvlegen eller spiller de først 60 minutter.

En spiller til aflastning og alle pokalkampe?

Jeg er med på en forlængelse. Kan bare ikke se fidusen i, at give ham 12 måneders forlængelse hvor man ved han ikke spiller de første 6-8 måneder

I og med det primært er i vintermånederne han døjer med det, kunne man jo godt forlænge med ham, lade ham spille de første par måneder inkl. de europæiske kampe og så tage operationen når vi rammer midt oktober-ish. Ville godt nok være ked af at skulle spille europæiske kval-kampe uden ham.

Og så kan man stille og roligt køre ham ind igen i foråret.

Den er svær. I starten af 2026/2027 sæsonen er han næsten 33 år. Hvilket perspektiv er der så i, at han misser en halvsæson

Og alligevel ikke. Foråret bliver måske eneste gang, han kan vinde et mesterskab og/eller pokalen og vi ved han æder smerterne i sig, så tror jeg ikke, 10 vilde heste kan holde ham fra at være en del af holdet i en måske historisk sæson.

Men det kommer jo også an på, om han risikerer kroniske smerter resten af livet, hvis han ikke tager en operation nu.

Og alligevel ikke. Foråret bliver måske eneste gang, han kan vinde et mesterskab og/eller pokalen og vi ved han æder smerterne i sig, så tror jeg ikke, 10 vilde heste kan holde ham fra at være en del af holdet i en måske historisk sæson.

Men det kommer jo også an på, om han risikerer kroniske smerter resten af livet, hvis han ikke tager en operation nu.
Jeg er overbevist om, at han tager foråret med. Ellers kunne de jo ligeså godt have gjort det for 2-3 uger siden. Hvis det da overhovedet er noget lægerne overvejer.

Men jeg tænker mere. Vil vi hellere have en NP der fases ud af holdet i 26/27 sæsonen med 45-60 minutter i en del kampe. Starter måske pokalen og evt Europa. Eller vil vi have ham helt ude 6-8 måneder, med den risiko der kan være i sådan et forløb for en 33 årig spiller.

Jeg ville nok vælge løsning 1.

Enig! Jeg finder ham næsten uundværlig i jagten på guldet, så jeg håber, han udskyder en evt. operation men KUN hvis han ikke får varige men. Så vigtigt er et mesterskab heller ikke.
Nej det er klart.

For mig er han også vigtig, ingen tvivl om det, og han skal bidrage som nu i de kommende 14-17 kampe.

Men jeg føler også vi står ved en skillevej med ham når vi rammer sommerferien.

Er hans spilletid begrænset, og ligeså vigtig træning, så skal vi for vores egen skyld være mindre afhængig af ham.

Skal han opereres, og dermed være væk 6-8 måneder ud af sæsonen, så skal vi for alvor vænne os til at være mindre afhængig af han.

Han skal selvfølgelig ikke invalideret af at spille, men hvis det er OK at vente med en operation og man så bliver enige om at køre igennem til sommer, virker det også rimeligt at lade ham blive i klubben og genoptræne efter en operation. Det er rigtigt at man i så fald også kunne vente til efter nogle europæiske kampe, men det vil nok give mening at komme i gang og så kan han også få en hel vinteropstart med. Spørgsmålet kan så blive om man kan eller vil nøjes med et enkelt års forlængelse for at se hvordan han kommer tilbage, men hvis han har udsigt til at kunne komme tilbage og faktisk døje mindre med skader er niveauet da også til et par sæsoner mere, minimum som reserve hvis han bliver overhalet af en anden i mellemtiden.

Han skal selvfølgelig ikke invalideret af at spille, men hvis det er OK at vente med en operation og man så bliver enige om at køre igennem til sommer, virker det også rimeligt at lade ham blive i klubben og genoptræne efter en operation. Det er rigtigt at man i så fald også kunne vente til efter nogle europæiske kampe, men det vil nok give mening at komme i gang og så kan han også få en hel vinteropstart med. Spørgsmålet kan så blive om man kan eller vil nøjes med et enkelt års forlængelse for at se hvordan han kommer tilbage, men hvis han har udsigt til at kunne komme tilbage og faktisk døje mindre med skader er niveauet da også til et par sæsoner mere, minimum som reserve hvis han bliver overhalet af en anden i mellemtiden.
Nu skal vi lige huske på, at vi ikke aner om en operation overhovedet er inde i overvejelserne.

Kim Robin Gråhede har talt med staben omkring Haustrups skade i mandagens kamp, der var tale om en mindre skade som ikke bekymrer, så de forventer at han er med igen med det samme. Dog ikke i går hvor der var en del af dem der spillede kamp, som stod over, og i dag har de fri, men mon ikke han er med torsdag igen.
Ja, det var vist bare en slagskade (spark over knæet), så ikke noget der burde genere ham mere end få dage.

Det hvide snit mener ikke at Frederik Tingager og Nicolaj Poulsen kommet til at spille de første kampe i foråret. Her 14 dage før OB kampen, træner ingen af dem med bold.

Jeg er egentlig ikke så bekymret for vikaren i det centrale forsvar, det fungerede fint i de sidste kampe inden vinterpausen. Men nu er JP begyndt at bruge Arnstad på den centrale midtbane i træningen, det er mere bekymrende. Ikke fordi Arnstad ikke er god på den centrale midt, men fordi erstatningen for ham på 10’erne, betyder at niveauet falder meget.

Hvis man kun kunne vælge en af de to der bliver klar til kampen imod OB, så ville jeg foretrække Polle.

Det hvide snit mener ikke at Frederik Tingager og Nicolaj Poulsen kommet til at spille de første kampe i foråret. Her 14 dage før OB kampen, træner ingen af dem med bold.

Jeg er egentlig ikke så bekymret for vikaren i det centrale forsvar, det fungerede fint i de sidste kampe inden vinterpausen. Men nu er JP begyndt at bruge Arnstad på den centrale midtbane i træningen, det er mere bekymrende. Ikke fordi Arnstad ikke er god på den centrale midt, men fordi erstatningen for ham på 10’erne, betyder at niveauet falder meget.

Hvis man kun kunne vælge en af de to der bliver klar til kampen imod OB, så ville jeg foretrække Polle.
Ja. Det er bestemt problematisk, også fordi Yakob ikke ligner en der spiller 90 minutter i de første kampe heller.

Jeg håber virkelig de adresserer det.

Har jeg misset at Yakob er blevet skadet/småskadet igen?
Han sprang træningerne i Danmark over. Ligesom han ikke spillede mod Hobro. Han spillede fuld tid mod OB, men ellers har han endnu tilgode at spille en hel kamp i Superligaen siden - ja før skaden.

Jeg tvivler på han spiller 90 minutter de første 4 superligakampe og 2 pokalkampe.

Jeg håber virkelig de seriøst overvejer Oskar Øhlenslæger eller en type som ham igen.

Jeg synes også det er rigtig problematisk med Nicolai Poulsen. Han spiller meget når han er klar, men vi kan ikke rigtig finpudse nye skabeloner osv til træning g, fordi han ikke kan deltage, og ikke har deltaget siden efteråret, i træning.

Latest posts

Back