New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 144K
Skadessituationen
hvorfor skulle vi starte foråret mindre fit end noget andet hold? vi må jo antage at tingager er klar da det er udmeldingen vi har, og der er ingen andre som har andet end små skavanker de jo netop lige har haft en vinterpause til at komme sig over?
Jeg er meget enig med dig, men lige med Tingager, så var han jo også i spil til Brøndby kampen allerede - og så hed det pludselig resten af året. Jeg vil gerne se ham for fuld styrke på træningsbanen inden vi konkludere for meget med ham

Udover NP kan jeg ikke se, at der er andre, som ikke skulle være 100% klar til foråret. Dem med alvorlige skader (Mølgaard, Tingager og Jacob Andersen) er ved at være tilbage og derudover er det jo bare små overbelastningsproblemer, som nogle ugers pause gør underværker for.

Men virker til at NPs problemer er permanente. Ellers var han jo nok allerede blevet opereret i foråret, hvor der ret tidligt ikke var mere at spille for.
Det er jo ikke alt man kan operere for, trods alt.

Jeg er meget enig med dig, men lige med Tingager, så var han jo også i spil til Brøndby kampen allerede - og så hed det pludselig resten af året. Jeg vil gerne se ham for fuld styrke på træningsbanen inden vi konkludere for meget med ham
det var jo fordi at skaden var slemmere end oprindeligt antaget, men efter flere tjek og træningspas blev det klart at det ville tage længere, jeg tænker chancen for at de tager fejl en tredje gang ikke er fantastisk stor. du skriver det jo nærmest som et givet at ham og andre ikke er klar, hvilket jeg ikke syntes har base i logik eller nogle oplysninger der er offentlig tilgængelige

Udover NP kan jeg ikke se, at der er andre, som ikke skulle være 100% klar til foråret. Dem med alvorlige skader (Mølgaard, Tingager og Jacob Andersen) er ved at være tilbage og derudover er det jo bare små overbelastningsproblemer, som nogle ugers pause gør underværker for.

Men virker til at NPs problemer er permanente. Ellers var han jo nok allerede blevet opereret i foråret, hvor der ret tidligt ikke var mere at spille for.
Det har bare virket som om flere har spillet med skader i de sidste 3-4 kampe. Muskel- og især lyskeskader går jo ikke bare over, bare fordi man tager et par ugers juleferie. Men det er i hvert fald godt at de kan få den ferie nu. Jeg deler @Thomas K s bekymring omkring Tingager. Lad os nu se. Truppens tilstand kan måske også få indflydelse på, hvilke af "sommerens transfers", der skal effektueres allerede i dette vindue.

det var jo fordi at skaden var slemmere end oprindeligt antaget, men efter flere tjek og træningspas blev det klart at det ville tage længere, jeg tænker chancen for at de tager fejl en tredje gang ikke er fantastisk stor. du skriver det jo nærmest som et givet at ham og andre ikke er klar, hvilket jeg ikke syntes har base i logik eller nogle oplysninger der er offentlig tilgængelige
Hvor skriver jeg andre ikke er klar?

Jeg håber sand for dyden han er klar, men AGF skriver han var færdig for resten af året, og man regner med han er klar til opstarten. Om resten af året betyder han er klar 1.1.2026 eller måske senere er uvist. Han er 33 år når forårssæsonen starter, og lyskenskader (se bare Mølgaard) kan være ekstremt drilske.

Hvor skriver jeg andre ikke er klar?

Jeg håber sand for dyden han er klar, men AGF skriver han var færdig for resten af året, og man regner med han er klar til opstarten. Om resten af året betyder han er klar 1.1.2026 eller måske senere er uvist. Han er 33 år når forårssæsonen starter, og lyskenskader (se bare Mølgaard) kan være ekstremt drilske.
det er min fejl, det var steenA der skrev da

Jeg synes så også at vi har haft marginalerne med os i en del kampe efter at Tingager blev skadet. Mål i slutningen af kampene og lidt held i situationer, hvor vi har været flade og modstanderne ikke har straffet os. Lad os håbe, at Tingager kommer tilbage i foråret. Men vi må nok indse, at vi ikke kommer til at starte forårssæson med en topfit trup uden problemer. NP ofrer sig i den grad for holdet, men det gør også bare at han aldrig når at komme sig over sin skade.
Det var noget af en negativ antagelse :) Jeg anser det som sansynligt at vi har en mere fit trup til februar end til sæsonstart, hvor pausen er kortere. Der er knap 2 måneder til næste kamp nu, og masser af tid til at få restitueret og arbejdet med diverse skavanker. Dertil kommer Mølgaard og Andersen til truppen og Yakob må også antages at være i bedre form til februar end han var i juli/august.

Det var noget af en negativ antagelse :) Jeg anser det som sansynligt at vi har en mere fit trup til februar end til sæsonstart, hvor pausen er kortere. Der er knap 2 måneder til næste kamp nu, og masser af tid til at få restitueret og arbejdet med diverse skavanker. Dertil kommer Mølgaard og Andersen til truppen og Yakob må også antages at være i bedre form til februar end han var i juli/august.
Ja, det er jo ikke den 5. januar de skal være på 100%, så der er god tid til at få dem korrekt doseret, så de stille og roligt kan komme tilbage til 100% ved sæsonstarten.

det er min fejl, det var steenA der skrev da
Jeg skriver heller ikke at andre ikke er klar. Jeg tager det bare ikke for givet at alle er ovenpå igen, fordi vi kommer ind i et nyt år. Solbakken lignede også en der tog sig til lysken i kampen i Odense og flere andre, som f.eks. Bech, har døjet med overbelastningsskader det meste af efteråret. Men lad os håbe at pausen gør dem godt og at vi kan få et godt træningsforløb i januar.

For mig er Mølgaard og Andersen dejlige spillere at få tilbage, men regner ikke umiddelbart med at de er på 100% eller tæt på. Så håber ikke vi skal være tvunget til at bruge dem, men håber vi får så mange kampe i opstarten og Future kampe osv, at de senere kan blive en del af truppen.

Yakob, hvis han da ikke skal spille for Iran har også godt atr pausen, det samme med Solbakken.

De store spørgsmåls tegn for mig er Tingager, samt Poulsen og Kahl der begge ahr haft problemer de sidte to vinteropstarter.

Klart, intet skind at sælge på nuværende tidspunkt.

Jeg vil så sige, at den måde han i kådhed (og ubesværet) rykkede rundt med Beijmo på efter slutfløjt i går, skabte en vis optimisme hos mig. ;) (y)

Af de fire øverste hold i ligaen er det vel os, der har udsigt til den største forbedring af truppen, når de skadede spillere kommer tilbage. Både fordi vi har vigtige spillere ude (især Tingager), og fordi man må formode, at alle skadede spillere er klar til at træne med i januar/februar. FCM og Brøndby har ikke helt så afgørende profiler ude (hvis Franculino er ved at være klar igen), og i FCK er profilerne først tilbage senere på foråret eller fra næste sæson.

Det kan ændre meget på styrkeforholdene, hvor hurtigt Tingager og Franculino kommer tilbage på fuld styrke. Det bliver en spændende lille ekstra kamp at følge i januar.

Jeg synes så også at vi har haft marginalerne med os i en del kampe efter at Tingager blev skadet. Mål i slutningen af kampene og lidt held i situationer, hvor vi har været flade og modstanderne ikke har straffet os. Lad os håbe, at Tingager kommer tilbage i foråret. Men vi må nok indse, at vi ikke kommer til at starte forårssæson med en topfit trup uden problemer. NP ofrer sig i den grad for holdet, men det gør også bare at han aldrig når at komme sig over sin skade.

Der findes ikke et tophold - stadig surrealistisk at skrive - som ikke har marginalerne med sig. Seneste eksempel vandt Arsenal i går på 2 selvmål af Wolves, det sidste i kampens overtid.

Jeg var ret sikker på Dalsgaard ville være en habil afløser for Tingager. Han har rutinen og overblikket til at spille den position men vigtigst af alt hans manglende fart og vendinger bliver ikke udstillet i samme grad som når han spiller yderback.

For mig er Mølgaard og Andersen dejlige spillere at få tilbage, men regner ikke umiddelbart med at de er på 100% eller tæt på. Så håber ikke vi skal være tvunget til at bruge dem, men håber vi får så mange kampe i opstarten og Future kampe osv, at de senere kan blive en del af truppen.

Yakob, hvis han da ikke skal spille for Iran har også godt atr pausen, det samme med Solbakken.

De store spørgsmåls tegn for mig er Tingager, samt Poulsen og Kahl der begge ahr haft problemer de sidte to vinteropstarter.
Nej, men Mølgaard og Andersen må stadig formodes at være i bedre form til februar end de var da sæsonen startede :) Dvs. at de reelt kan være kandidater til at komme ind og spille. Vi har dermed en 1:1 erstatning for Carstensen og behøver ikke shuffle rundt i midterforsvaret fordi Beijmo skal ude at spille wingback midt i kampen.

Nej, men Mølgaard og Andersen må stadig formodes at være i bedre form til februar end de var da sæsonen startede :) Dvs. at de reelt kan være kandidater til at komme ind og spille. Vi har dermed en 1:1 erstatning for Carstensen og behøver ikke shuffle rundt i midterforsvaret fordi Beijmo skal ude at spille wingback midt i kampen.
Jeg frygter lidt, at ingen af de to har niveauet til det nuværende hold, sådan som vi spiller.

Jeg frygter lidt, at ingen af de to har niveauet til det nuværende hold, sådan som vi spiller.
Med tilgangen af Carstensen og Bejimo genfundne niveau kan jeg da godt se Jacob Andersen blive klemt. Men han var trods alt godt i gang med at slå Bejimo af, da han blev skadet, så tror godt han kan ramme et top 6-værdigt niveau igen. Så hvis han ikke får meget spilletid, tror jeg mere det skyldes konkurrence-situationen end hans eget niveau.

Ift. Mølgaard kan jeg også være i tvivl. Det er voldsomt lang tid han har været skadet og kommer til at tage lang tid at genfinde sit gamle topniveau, hvis det overhovedet er muligt. Hvis (med tryk på hvis) han kan ramme det, vil jeg dog også mene, at han er god nok til at starte inde. Var trods alt en af de bedste forsvarsspillere i ligaen inden skadeshelvedet startede. Og med Dalsgaards dåbsattest in mente, kunne jeg godt se ham veksle med Bejimo på pladsen efter sommerferien, mens Dalsgaard så var primær backup for Tingager og tredjevalg på HCB.

Når Tchamche får så meget spilletid som han gør, så kan jeg også sagtens se Andersen få det. Hvis Mølgaard er helt fit, så er han bedre end Dalsgaard på den hcb plads.
Vi har bare ikke spillet på så højt niveau i umindelige tider. Der kræver altså noget, at gøre sig gældende der, og jeg synes delvist, at min pointe blot bekræftes, når du nævner Tchambche som eksempel. Vi bliver stort set altid ringere, når han kommer på banen.

Med tilgangen af Carstensen og Bejimo genfundne niveau kan jeg da godt se Jacob Andersen blive klemt. Men han var trods alt godt i gang med at slå Bejimo af, da han blev skadet, så tror godt han kan ramme et top 6-værdigt niveau igen. Så hvis han ikke får meget spilletid, tror jeg mere det skyldes konkurrence-situationen end hans eget niveau.
Men hvis Jacob Andersen havde været klar ville han jo have fået masser af spilletid i perioden her, hvor Tingager har været skadet og Beijmo har været bundet til forsvaret. Vi bliver ved med at få skader i forsvaret og Beijmo er den bedste all-round reserve, nu også for Kahl, så der er absolut brug for at vi kan aflaste Carstensen på andre måder end at svække vores forsvar.

Men hvis Jacob Andersen havde været klar ville han jo have fået masser af spilletid i perioden her, hvor Tingager har været skadet og Beijmo har været bundet til forsvaret. Vi bliver ved med at få skader i forsvaret og Beijmo er den bedste all-round reserve, nu også for Kahl, så der er absolut brug for at vi kan aflaste Carstensen på andre måder end at svække vores forsvar.
Klart. Det er bare en stor kabale med mange spillere, hvoraf de fleste har udløb til sommer, til to pladser. Og de to med længere kontrakter er på vej tilbage fra langvarige skader. Er lidt spændt på hvordan CV vælger at blande kortene.

Og min pointe ift. Jacob Andersen var sådan set bare, at jeg ser ham, når han er i topform, som god nok til en top 6 klub. Det hjælper ham bare nødvendigvis ikke så meget, hvis han står bag de to bedste wingbacks i ligaen (hvilket jeg mener Bejimo og Carstensen er).

Latest posts

Back