New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 145K
Det er desværre svært at se Mølgaard komme tilbage på et højt niveau. Pisse synd for ham. Er det stadig baglårene der driller?
En sene i foden nu. Som Duelund også havde. Men risikoen for skader øges jo flere man har haft.

Han var klar og så spillede han 30 minutter mod Brabrand og er ude 4-5 måneder.

Svært at se hans krop pludselig bliver klar til 90+ minutters fodbold

Mølgaard har jeg efterhånden afskrevet. Kroppen ser ud til at modarbejde ham, og hans spillestil er jo ikke som midtbanegeneral der fordeler spillet uden alt for mange nærkampe. Han lever af sin fysik og nærkampsstyrke – ikke af overblik og boldfordeling.
Han får nok chancen for at komme i gang i vinterpausen og så spille sig tættere på holdet i foråret, men ser det ikke ud til at lykkes skal man vel overveje om han er nok i vigør til at kunne fortsætte på lavere niveau - hvor han kan spille uden at fysikken er helt på det gamle niveau - om han bare skal være i klubben til kontrakten løber ud, eller om det simpelthen er slut. Det er nok ikke helt utænkeligt at det bare bliver til et års genoptræning mere, men det ville da være dejligt hvis man bare har taget det roligt med at føre ham tilbage og han så bliver fit igen.

Han får nok chancen for at komme i gang i vinterpausen og så spille sig tættere på holdet i foråret, men ser det ikke ud til at lykkes skal man vel overveje om han er nok i vigør til at kunne fortsætte på lavere niveau - hvor han kan spille uden at fysikken er helt på det gamle niveau - om han bare skal være i klubben til kontrakten løber ud, eller om det simpelthen er slut. Det er nok ikke helt utænkeligt at det bare bliver til et års genoptræning mere, men det ville da være dejligt hvis man bare har taget det roligt med at føre ham tilbage og han så bliver fit igen.
Jeg har ingen reel indsigt i, om han bliver klar til vinteropstarten. Lige nu sidder han på en motionscykel, og efter hvad jeg hører, er der ingen faste udsigter til, hvornår han igen kan deltage i opvarmningen med støvler på. Chancen for, at han når at blive klar til opstarten, virker omtrent lige så stor – eller lille – som at han fortsætter på cyklen.

Jeg har ingen reel indsigt i, om han bliver klar til vinteropstarten. Lige nu sidder han på en motionscykel, og efter hvad jeg hører, er der ingen faste udsigter til, hvornår han igen kan deltage i opvarmningen med støvler på. Chancen for, at han når at blive klar til opstarten, virker omtrent lige så stor – eller lille – som at han fortsætter på cyklen.
Det ligner desværre en rigtig AGF skade.
Jeg tror også du har naevt at hans stil med fysik og naerdkampe kræver han er helt klar, sidste sæson så det nogle gange lidt vildt ud når han naglede et millisekund i duellerne.
Paa positivsiden havde de fleste vel ogsaa afskrevet Yacob til denne halvsaeson, og ham er vi jo glade for.

På et eller andet tidspunkt kan man måske også vurdere, om han kan erklæres fodboldinvalid? Det ville i det mindste give en erstatning til AGF.

På et eller andet tidspunkt kan man måske også vurdere, om han kan erklæres fodboldinvalid? Det ville i det mindste give en erstatning til AGF.
Det skulle også gerne sikre ham en kompensation.

Det er nok også grimt at sidde som 29-årig og skulle erkende karrieren er slut uden mulighed for at følge op på det fabelagtige niveau han havde før skaden ... så bed jeg ikke hvordan det so-so forår skal tælle med.

Ja, han skal så bare heller ikke have udsigt til at kunne spille på lidt lavere niveau, men det vil selvfølgelig være en lægelig vurdering. Selvom han ikke bliver erklæret decideret fodboldinvalid, men heller ikke kommer tilbage i løbet af foråret, bør AGF måske også bare træffe den beslutning at der simpelthen ikke er nogen realistisk fremtid i klubben og så kan man beslutte om det bedste er at hjælpe ham videre eller om han bare bliver et år mere og genoptræner så meget som han nu kan, CV regner ham bare kun med i budgettet, men ikke med i trupsammensætingen.

Vi ved vel ikke hvad status på ham er helt præcis, måske har de allerede truffet en beslutning i klubben, men ellers afventer jeg lige vinteropstarten og udsigterne i foråret før jeg konkluderer noget.

Er der nogen der har hørt nyt omkring Kevin Yakob - det lød efter kampen som om han allerede inden pausen mærkede noget i højre knæ, men at han i samråd med klubbens fysser, besluttede at spille videre. Han satte sig så ned efter knap en times spil, men det så ikke ud til at være noget der pludseligt opstod - så måske var det “bare” af forsigtigheds hensyn?

Er der nogen der har hørt nyt omkring Kevin Yakob - det lød efter kampen som om han allerede inden pausen mærkede noget i højre knæ, men at han i samråd med klubbens fysser, besluttede at spille videre. Han satte sig så ned efter knap en times spil, men det så ikke ud til at være noget der pludseligt opstod - så måske var det “bare” af forsigtigheds hensyn?
Det skete i forbindelse med en afslutning i slutningen af første halvleg

Det lignede noget der opstod i skudet. Altså nog et nyt/akut. Men så heller ikke alvorligt ud.
Det er da han landet på højrebenet, efter et skud med venstre. Det kan, med den forkerte vægtfordeling godt give en “slag” i knæet. Man kan også klemme menisken. Der er ikke et vrid, så tvivler på noget er revet over. Måske (og det håber jeg virkelig ikke), kan de måske give et slag på dér hvor det nye korsbånd nu sidder

Latest posts

Back