New posts

Oddset Pokalen 2024/2025

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 527
  • Views Views: Views 39K
Oddset Pokalen 2024/2025
Silkeborg mente de kunne have solgt langt flere billetter sidste år, så man behøvede heller ikke sælge mere end halvdelen til FCK-fans. Under alle omstændigheder må man vel bare beslutte på forhånd at Parken og Brøndby Stadion ikke kan bruges til finaler eller, når man nu kan vente til april med at finde ud af det, sige at den ender et andet sted hvis et af de to hold er nået frem til semifinalen. Indtil der har været en periode der viser at der ikke længere er problemer med de to holds fans.
Ifølge flere af hinanden stærkt afhængige kilder, skal pokalfinalen spilles i Vejlby, hvis FCK møder Brøndby. Man har vurderet, at det pt er det stadion i landet med den højeste sikkerhed.

Hvis vi fjerner debatten omkring tilskuere og lige tænker sportsligt, vil det så ikke være bedst at FCK ender med at vinde pokalturneringen? Hvis de vinder og slutter i top-2, så går deres pokalplads videre til nummer 3 i ligaen (mener jeg) og så er det 4. pladsen der skal spille playoff. Det vil formentlig være bedre for os, da jeg har svært ved at se FCK ende uden for top-2, med mindre vi overhaler dem. Og så er det også lidt vigtigt at Brøndby ikke vinder den pokal og kommer i Europa.

Men mere ballade end hvis det er BIF-FCK? Altså hvis der er 6000 FCK-fans og 6000 SIF-fans er risikoen større end hvis der er 6000 FCK-fans og 6000 BIF-fans? Det er jo den første kamp de vil flytte, men ikke for at få større kapacitet, så det skal være et eller andet med at BIF-fansene ville være nemmere at holde styr på inde på stadion?

DBU må på banen med nogle penge til Århus Stadion så der lidt hurtigere kan komme et anstændigt alternativ udenfor København :)
Ville der ikke komme flere end 6.000 FCK fans til pokalfinalen hvis ikke de skulle møde Brøndby? Så er der ikke begrænsninger? Men ja, jeg tror godt der kunne være mere ballade, fordi brøndbys bøller så kun vil have fokus på at lave ballade og ikke tænke på kampen.

Ville der ikke komme flere end 6.000 FCK fans til pokalfinalen hvis ikke de skulle møde Brøndby? Så er der ikke begrænsninger? Men ja, jeg tror godt der kunne være mere ballade, fordi brøndbys bøller så kun vil have fokus på at lave ballade og ikke tænke på kampen.
Men det er jo der jeg så mener at det var bedre at sætte en begrænsning for begge hold uanset hvem de møder. I tilfældet med FCK mod SIF får de endnu færre billetter i Herning end den nedsatte kapacitet i Brøndby, FCK's fans skal bare på en lidt længere rejse. Det virker helt galt at det eneste scenarie med fuld kapacitet i Brøndby der involverer BIF og FCK, er det hvor Brøndby møder Viborg på hjemmebanen. De har de værste fans men skal tilsyneladende straffes mindst.

Man er åbenbart ikke nervøse for at FCK-hooligans tager til Brøndby og laver ballade til en kamp mellem BIF og VFF, men for at BIF-hooligans ikke kan håndtere at FCK kommer og spiller pokalfinale uden dem. Men hvis de begge kommer samtidig i lidt mindre antal er det helt fint.

Når sikkerhedsrisikoen er så stor for udeholdets fans, og det gælder ret beset også Viborgs hvis det er, kan man efter min mening slet ikke afholde en pokalfinale i Brøndby.

Men det er jo der jeg så mener at det var bedre at sætte en begrænsning for begge hold uanset hvem de møder. I tilfældet med FCK mod SIF får de endnu færre billetter i Herning end den nedsatte kapacitet i Brøndby, FCK's fans skal bare på en lidt længere rejse. Det virker helt galt at det eneste scenarie med fuld kapacitet i Brøndby der involverer BIF og FCK, er det hvor Brøndby møder Viborg på hjemmebanen. De har de værste fans men skal tilsyneladende straffes mindst.

Man er åbenbart ikke nervøse for at FCK-hooligans tager til Brøndby og laver ballade til en kamp mellem BIF og VFF, men for at BIF-hooligans ikke kan håndtere at FCK kommer og spiller pokalfinale uden dem. Men hvis de begge kommer samtidig i lidt mindre antal er det helt fint.

Når sikkerhedsrisikoen er så stor for udeholdets fans, og det gælder ret beset også Viborgs hvis det er, kan man efter min mening slet ikke afholde en pokalfinale i Brøndby.
Du har meget ret. Det er grotesk med grotesk på.

Hvis vi fjerner debatten omkring tilskuere og lige tænker sportsligt, vil det så ikke være bedst at FCK ender med at vinde pokalturneringen? Hvis de vinder og slutter i top-2, så går deres pokalplads videre til nummer 3 i ligaen (mener jeg) og så er det 4. pladsen der skal spille playoff. Det vil formentlig være bedre for os, da jeg har svært ved at se FCK ende uden for top-2, med mindre vi overhaler dem. Og så er det også lidt vigtigt at Brøndby ikke vinder den pokal og kommer i Europa.
Men på den anden side, vil det også være trist at FCK overhaler os for flest pokalsejre, vi har begge 9 og FCK vil dermed blive den første klub i Danmark til at runde 10 pokalsejre.
1743769384997.webp

Men på den anden side, vil det også være trist at FCK overhaler os for flest pokalsejre, vi har begge 9 og FCK vil dermed blive den første klub i Danmark til at runde 10 pokalsejre.
View attachment 4593
Forskellen i klubstørrelse og økonomi taget i betragtning, kommer det desværre til at ske. Eneste spørgsmål er om det bliver i år eller næste år.

Ja, bortset fra at Brøndby ikke kommer i lidt mindre antal.
Altså på stadion gør de - men mon ikke de kommer jo til at vælte rundt udenfor i hobetal, ligesom da de blev mestre i 2021 under Corona.
Ja, de har sikkert ikke tænkt på at Brøndby skulle forhindres i at lave et stort arrangement lige udenfor. Og hvor er FCK's fans på det tidspunkt? Måske endda nogle af deres hooligans hvis de gør alvor af at boykotte finalen.

View attachment 4593
Meh. Det kunne jeg ikke være mere ligeglad med. Så hellere tænke på hvad der kan gavne agf nu og ikke hvad der står i en statistik som ingen alligevel tænker på.

Latest posts

Back