New posts

Oddset Pokalen 2024/2025

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 527
  • Views Views: Views 39K
Som jeg også skrev i kamptråden, kommer her et kontroversielt forslag.

I en tid, hvor FIFA, UEFA og også DBU gerne bare vil presse så mange kampe ind som muligt. Malke fansene for penge, og opfinde tilfældige turneringer, vil det for mig være forfriskende at vi i Danmark går den anden vej og reducerer kampe og turneringer.

Interessen daler altid enormt her November / December. Både på lægterne og tv seere. Langt de fleste er fodboldmætte når vi rammer dette tidspunkt

Jeg vil gerne man reducerede antal kampe, og dermed skabte noget mere hype om de kampe der så er. Færre, men større kampe.

Afskaf pokalturneringen. Ihvertfald for Superliga holdene. Den har været rigtig god tidligere, men tiden er måske bare løbet fra den.

Hårdt sagt, men som FCK fans havde et banner til os i pokalfinalen sidste agf = Alle Gider Finaler. Hvilket er 100% rigtigt, dette gælder dog for alle holdene.

Kampene op til finalen er meget fattige på generel interesse.

Som jeg også skrev i kamptråden, kommer her et kontroversielt forslag.

I en tid, hvor FIFA, UEFA og også DBU gerne bare vil presse så mange kampe ind som muligt. Malke fansene for penge, og opfinde tilfældige turneringer, vil det for mig være forfriskende at vi i Danmark går den anden vej og reducerer kampe og turneringer.

Interessen daler altid enormt her November / December. Både på lægterne og tv seere. Langt de fleste er fodboldmætte når vi rammer dette tidspunkt

Jeg vil gerne man reducerede antal kampe, og dermed skabte noget mere hype om de kampe der så er. Færre, men større kampe.

Afskaf pokalturneringen. Ihvertfald for Superliga holdene. Den har været rigtig god tidligere, men tiden er måske bare løbet fra den.

Hårdt sagt, men som FCK fans havde et banner til os i pokalfinalen sidste agf = Alle Gider Finaler. Hvilket er 100% rigtigt, dette gælder dog for alle holdene.

Kampene op til finalen er meget fattige på generel interesse.
Undskyld, men det synes jeg er et historieløst og ALT for rationelt forslag.
Jeg er sådan set enig i din analyse af, at der bliver lagt alt, alt for mange kampe i kalenderen.
Jeg er for så vidt også enig i, at der synes at være begrænset interesse i pokalturneringen indtil finalen.

Det ser jeg bare ikke noget odiøst i. Det gør sig relativt gældende i mange andre ligaer, føler jeg mig overbevist om. Finaler er noget særligt, et stort show og en stor begivenhed - det er også til at forstå for den mere løst tilknyttede tilskuer, som ikke bruger en usund mængde tid på et debatforum og i øvrigt tjekker 2-4 fodbold-sites flere gange om dagen. Finaler vil altid tiltrække flere. I de sæsoner, hvor nummer 1 og 2 har kunnet afgøre mesterskabet i en direkte kamp, har der dælme også været fuldt hus.

Jeg tror ikke folk nødvendigvis er fodboldmætte i november/december. Jeg tror der sker så meget andet, især fra midten af november: julefrokoster, familietradtioner, møgvejr, julekalender i TV, som tager prioritet over (dårlige) fodboldkampe (pga banerne og vejret) i børnefamilier.

Jeg syntes og synes, at den rigtige vej at gå var, at få pokalturneringen på de landsdækkende kanaler. DR og TV2 burde have de rettigheder. Prøv at se, hvad det har gjort for håndboldsporten, at være tilgængelig på de kanaler. DRs dækning af pokalturneringen for et par år siden var i øvrigt fuldstændig genial, med indslag om den mindste af klubberne i pausen, og man fulgte nogle inkarnerede fans (jeg mener det var vores kamp mod Kolding for et par år siden) med et kamera, som man klippede til undervejs i kampen. Den slags generere interesse, fordi det pludselig handler om dansk foreningskultur og sammenhold, lige så meget som det handler om fodbold.

Jeg tror også jeg er "the odd one out", men pokalen gør bare ikke rigtig noget for mig. Jeg fulgte AGF-BIF på livescore, men for mig var det markant mere bittert at tabe til bif, end at ryge ud af pokalen. Nogle af de andre kvartfinaler anede jeg knapt hvem der spillede. Jeg anerkender jeg måske er outlieren, men bilder mig selv ind flere har det på samme måde.

Jeg er med på det er historieløst, og med stor respekt for den berettigelse pokalen har haft, men det var altså også i en tid med meget færre landskampe, meget færre internationale kampe. Afskaffede de den fra næste sæson, ville det ikke være et tab fra min side.

For mig er Superligaen 100% fokus. Hver gang!

Jeg tror også jeg er "the odd one out", men pokalen gør bare ikke rigtig noget for mig. Jeg fulgte AGF-BIF på livescore, men for mig var det markant mere bittert at tabe til bif, end at ryge ud af pokalen. Nogle af de andre kvartfinaler anede jeg knapt hvem der spillede. Jeg anerkender jeg måske er outlieren, men bilder mig selv ind flere har det på samme måde.

Jeg er med på det er historieløst, og med stor respekt for den berettigelse pokalen har haft, men det var altså også i en tid med meget færre landskampe, meget færre internationale kampe. Afskaffede de den fra næste sæson, ville det ikke være et tab fra min side.

For mig er Superligaen 100% fokus. Hver gang!
Tror nu der er en del der har det på den måde. Eller i hvert fald en variation deraf.

For mig er pokalen en lottokupon. Vinder man den store gevinst er det super fedt, men ryger man ud er det en smule som forventet. Så på trods af vores historik m.m. så er den også rangeret klart under ligaen for mig. Fedt hvis vi klarer det godt og super fedt hvis vi får en festdag i finalen, men det er nu engang ligaen der definerer, hvor vi står som klub og det der for alvor tæller.

Tror nu der er en del der har det på den måde. Eller i hvert fald en variation deraf.

For mig er pokalen en lottokupon. Vinder man den store gevinst er det super fedt, men ryger man ud er det en smule som forventet. Så på trods af vores historik m.m. så er den også rangeret klart under ligaen for mig. Fedt hvis vi klarer det godt og super fedt hvis vi får en festdag i finalen, men det er nu engang ligaen der definerer, hvor vi står som klub og det der for alvor tæller.
Jeg har det helt omvendt. Ja, det var træls at tabe til bif, men at min pokaldrøm blev slukket og først tændes igen til september/oktober 2025 kan jeg næsten ikke holde ud.

Kvart, semi og finale sidste år var alle blandt nogle af mine største fodboldoplevelser med AGF i hele min fankarriere!

Jeg har det helt omvendt. Ja, det var træls at tabe til bif, men at min pokaldrøm blev slukket og først tændes igen til september/oktober 2025 kan jeg næsten ikke holde ud.

Kvart, semi og finale sidste år var alle blandt nogle af mine største fodboldoplevelser med AGF i hele min fankarriere!
Pokalfinalerne i 92 og 96 er også klart blandt mine. Men det skyldes jo nok primært, at vi ikke har vundet mesterskabet i den periode (jeg er trods alt for "ung" til rigtigt at huske mesterskabet i 86 omend jeg nok tror jeg var på stadion med min far til en kamp eller to)...

Til gengæld fylder alle de år vi er røget ud før finalen (og det er jo de fleste) ikke noget for mig. I modsætning til nedrykningerne, eller bare de år, hvor vi lige klarede os igennem med røven i vandskorpen, som var helt forfærdelige oplevelser.

Jeg kan fint relatere til en generel fodbold mæthed, men AGF er jo mere end bare fodbold🎩
Jeg kommer heller ikke til at følge pokalen fra nu af, men taget vores situation og historie i betragtning synes jeg at pokalen skal prioriteres.
Vi skal overpræstere og flere hold underpræstere for at vinde ligaen, ikke at det er umuligt men ikke super reslistisk.
Jeg tror faktisk også klubben prioriterer pokalen relativt højt.

En anden diskussion er mere strukturel med det meningsfulde af dobbeltopgør, hjemmebane salg og mystiske tv kanaler.
Jeg tror sagtens at turneringen kunne blive mere interessant med nogle justeringer på den led.

En pokalfinale er da mega fedt og vil til enhver tid slå en superligakamp. Dagene op til og selve dagen er alt hvad fodbold handler om. Det overgås naturligvis af et mesterskab, men ikke den enkelte superligakamp. Jeg synes det er ekstremt ærgerligt at vi ude af pokalen før semifinalerne. Sidste år var bare pisse fedt.

Nu håber jeg sgu at FCK og BIF mødes i finalen. For det første for at se hvordan de vil løse tilskuerproblematikken og hvis der kommer tilskuere, så kan jeg ikke lade være med at håbe på ballade, der giver begge klubber massive straffe. Jeg kan simpelthen ikke tro at tåberne i begge lejre kan holde sig i ro til sådan en kamp.

Du er med på, at kuglerne blev trukket for 18 timer siden, og at de ikke mødes i semien ;-)

Min indre sølvpapirshat havde også troet på et FCK-Brøndby opgør i Semifinalen.
Kunne så se på diverse kommentarsporet til lodtrækingen i går, at der var masser af andre sølvpapirshatte.

1. Et hav af Brøndbyfans det mente det var helt bevidst at FCK igen fik den nemmeste lodtrækning.
2. Fans fra mange andre klubber, der mente at der bevidst var trukket lod, så DBU kunne få en FCK-Brøndby finale.

Med andre ord - det er altså svært ikke at blive beskyldt for fusk uanset udfaldet.

DBU repræsentanten lod endda værterne trække kuglerne, da han håbede det vil mindske beskyldningerne om snyd :LOL:

Jeg kan fint relatere til en generel fodbold mæthed, men AGF er jo mere end bare fodbold🎩
Jeg kommer heller ikke til at følge pokalen fra nu af, men taget vores situation og historie i betragtning synes jeg at pokalen skal prioriteres.
Vi skal overpræstere og flere hold underpræstere for at vinde ligaen, ikke at det er umuligt men ikke super reslistisk.
Jeg tror faktisk også klubben prioriterer pokalen relativt højt.

En anden diskussion er mere strukturel med det meningsfulde af dobbeltopgør, hjemmebane salg og mystiske tv kanaler.
Jeg tror sagtens at turneringen kunne blive mere interessant med nogle justeringer på den led.
Lidt sent inde i denne debat, men sådan går det når man tager en uges pause...

Pokalturneringen mister også totalt min interesse, når vi er blevet slået ud. Jeg kommer ikke til at se flere kampe (heldigt, når jeg nu ikke kan se dem på Viaplays nye kanal alligevel). Jeg tror at mange har det sådan og nu er der jo kun 4 hold tilbage. Jeg er enig i, at man burde overveje strukturen i turneringen. Måske lade 8 hold gå videre til foråret og afvikle en "slutrunde" med én kvart-, semi- og finale afviklet på en enkelt uge, f.eks. som afslutning på sæsonen. Alternativt kunne man jo lave noget gruppespil, men det tager jo en del af charmen ud af turneringen. Men generelt lider turneringen lidt af, at den betragtes som en reserveholdsturnering af superligaklubberne. At man tillader at turneringen skifter til en reserve-tv kanal viser også den manglende interesse fra klubberne. Men der er også meget lidt gulerod for de fleste klubber ved den turnering. Det er top 4-7 i Danmark, der har (bør have) en primær interesse i turneringen. Der er ikke nogen interessant præmiesum, så ud fra et forretningsmæssigt perspektiv er det kval-pladsen i EL der gør turneringen interessant.

Latest posts

Back