New posts

Oddset Pokalen 2024/2025

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 527
  • Views Views: Views 34K
Oddset Pokalen 2024/2025
Det er altså et herligt komisk forløb, der nu begynder at udspille sig. FCK's fans, der jo altså er årsagen til, at klubben ikke må have tilskuere i udebaneafsnittet i de kommende kampe mod Brøndby, vil nu boykotte finalen, fordi der iværksættes sikkerhedstiltag for at forhindre endnu mere vold og ødelæggelse 😂

Der er opstået en slags parallelverden i fodboldmiljøet, hvor fangrupperinger ser sig selv som samfundsbærende interessegrupper, der skal udtale sig om og boykotte ethvert tiltag (der laves for at rydde op i det gigantiske spor af ødelæggelse de lægger bag sig).

De skal jo snarere være glade for at der overhovedet må komme fans med til finalen, men er det ikke lidt underligt at man kan spille BIF-FCK på Brøndby stadion, mens SIF-FCK skal spilles i Herning? Kommer der virkelig mere ballade på Brøndby stadion hvis Brøndby ikke er en del af kampen, men FCK er?

Fremover håber jeg man slår fast at der er for mange problematiske scenarier forbundet med Brøndby stadion, så indtil de kan afvikle en kamp mod FCK uden større problemer udelukker man det på forhånd til pokalfinaler.

De skal jo snarere være glade for at der overhovedet må komme fans med til finalen, men er det ikke lidt underligt at man kan spille BIF-FCK på Brøndby stadion, mens SIF-FCK skal spilles i Herning? Kommer der virkelig mere ballade på Brøndby stadion hvis Brøndby ikke er en del af kampen, men FCK er?

Fremover håber jeg man slår fast at der er for mange problematiske scenarier forbundet med Brøndby stadion, så indtil de kan afvikle en kamp mod FCK uden større problemer udelukker man det på forhånd til pokalfinaler.
Jeg tror at SIF - FCK rykkes fordi det vil betyde flere FCK fans derude end hvis de mødte BIF.
Skal de møde Brøndby går rygterne på at de skal køres i busser til og fra kampen

Det kan du ikke hvis de må fylde stadion

Jeg tror at SIF - FCK rykkes fordi det vil betyde flere FCK fans derude end hvis de mødte BIF.
Skal de møde Brøndby går rygterne på at de skal køres i busser til og fra kampen

Det kan du ikke hvis de må fylde stadion
Den reducerede kapacitet Brøndby bliver vel stadig større end den fulde i Herning. 15000 i Brøndby med 6000 til hvert hold og der er plads til omkring 11.500 i alt i Herning.

Ja, men det er en kamp mellem BIF og FCK
En kamp mellem FCK og SIF ville være med fuld kapacitet = flere FCK fans
Hvorfor så ikke bare reducere kapaciteten i alle tilfælde med et af de to hold? Hvorfor er det mere problematisk med mange FCK-fans mod SIF end med mange Brøndby-fans mod Viborg? Det er mærkeligt at Brøndbys hooligans kan medvirke til dårligere vilkår for FCK, men ikke for dem selv hvis de møder Viborg. I det hele taget kunne man måske overveje reduceret kapacitet på Brøndby Stadion i alle kampe, eventuelt med normal kapacitet for udeholdets fans, hvis man mener det gør det nemmere at holde styr på dem.

Hvorfor så ikke bare reducere kapaciteten i alle tilfælde med et af de to hold? Hvorfor er det mere problematisk med mange FCK-fans mod SIF end med mange Brøndby-fans mod Viborg? Det er mærkeligt at Brøndbys hooligans kan medvirke til dårligere vilkår for FCK, men ikke for dem selv hvis de møder Viborg. I det hele taget kunne man måske overveje reduceret kapacitet på Brøndby Stadion i alle kampe, eventuelt med normal kapacitet for udeholdets fans, hvis man mener det gør det nemmere at holde styr på dem.
Det er en sikkerhedsting - og lige der har DBU spillet fallit.
De bøjer sig for de hooligans der ødelægger det hele for os andre

Det er en sikkerhedsting - og lige der har DBU spillet fallit.
De bøjer sig for de hooligans der ødelægger det hele for os andre
Silkeborg mente de kunne have solgt langt flere billetter sidste år, så man behøvede heller ikke sælge mere end halvdelen til FCK-fans. Under alle omstændigheder må man vel bare beslutte på forhånd at Parken og Brøndby Stadion ikke kan bruges til finaler eller, når man nu kan vente til april med at finde ud af det, sige at den ender et andet sted hvis et af de to hold er nået frem til semifinalen. Indtil der har været en periode der viser at der ikke længere er problemer med de to holds fans.

For mig består det mest skandaløse i noget helt andet, end om det skal spilles det ene eller andet sted.
Man var MEGET KLAR i sin retorik om at udebanefans var udelukket på “ubestemt tid”. Selv politisk set var det no-go.
Det føjer man sig så for, fordi Pokalfinalen skal være en fest?
Jeg hader manglende integritet, og man skal ikke bilde mig ind, at de forbehold man har med manglende udebanefans i ligaens næste to møder, pludselig forsvinder som dug for solen fordi de voldsparate amøber pludselig opfører sig pænere.
Dansk fodbolds top er endnu gang en flok nosseløse tøsedrenge. Først dette og nu også Jesper Møller.
Føj!

For mig består det mest skandaløse i noget helt andet, end om det skal spilles det ene eller andet sted.
Man var MEGET KLAR i sin retorik om at udebanefans var udelukket på “ubestemt tid”. Selv politisk set var det no-go.
Jeg hader manglende integritet, og man skal ikke bilde mig ind, at de forbehold man har med manglende udebanefans i ligaens næste to møder, pludselig forsvinder som dug for solen fordi de voldsparate amøber pludselig opfører sig pænere.
Dansk fodbolds top er endnu gang en flok nosseløse tøsedrenge. Først dette og nu også Jesper Møller.
Føj!

Jeg læste et sted at det skyldes at Pokalturneringen er arrangeret af DBU, hvor det er klubberne der står for Superligaen
Jeg kan dog ikke finde det igen

Det tror jeg du kan være 100% sikker på. Jeg er slet ikke i tvivl om, at der vil komme ballade omkring stadion, hvis FCK skal møde tilstærkt op til en finale på Brøndby stadion.

Men når alt er sagt, så er det satme en flad fornemmelse at komme til pokalfinalen og så skal man spille på MCH Arena eller Jysk Park. Især Silkeborg stadion er dælme godt nok et øjebæ at spille en finale. Det er satme sløjt.

Føj!
Ha, ja det kunne satme være passende hvis de havde meldt ud, at der ingen fans kom til finalen, såfremt det er de to balladeklubber der kommer i finalen mod hinanden. Så kan der sidder 3000 VIP og drikke rosé i stilhed.

Det ændrer bare ikke på Justitsministerens udmelding…og man kan ikke bare undskylde sig med at visse holdninger og regler kun gælder på alle andre dage end Kristi himmelfartsdag 😎 uagtet om man er fra den ene eller anden parallel organisation
Men det du skriver ændrer heller ikke på, at en dom i et regi, ikke nødvendigvis gælder i et andet. Et indrejseforbud i USA betyder heller ikke, at man ikke må rejse ind i EU.

Jeg håber da lidt at FCK og Brøndby mødes i finalen, og at det ender i slåskampe på og udenfor stadion. Bare fordi jeg ikke gider at se på Brøndby fans ikke bliver straffet for utallige sekvenser af at bringe andre holds fans i fare. Lorte klub.
Hvis det ender med en finale med de to hold, tror jeg, du kan være ret sikker på at få dit ønske opfyldt.

Men det du skriver ændrer heller ikke på, at en dom i et regi, ikke nødvendigvis gælder i et andet. Et indrejseforbud i USA betyder heller ikke, at man ikke må rejse ind i EU.
Fair. Enig.
Men tror også godt du ved, hvad jeg mener er det overordnede problem.
Det er under alle omstændigheder patetisk, at justitsministeren melder ud som han gør, men at man stilsigende accepterer anden tilgang i et andet regi - justitsministeren meldte nok ikke så bombastiske ud med fokus KUN på Suppen MEN MERE GENERELT.
Men lad det nu være - jeg er bare så træt af de amøber og og knæfaldet for dem.

Det tror jeg du kan være 100% sikker på. Jeg er slet ikke i tvivl om, at der vil komme ballade omkring stadion, hvis FCK skal møde tilstærkt op til en finale på Brøndby stadion.

Men når alt er sagt, så er det satme en flad fornemmelse at komme til pokalfinalen og så skal man spille på MCH Arena eller Jysk Park. Især Silkeborg stadion er dælme godt nok et øjebæ at spille en finale. Det er satme sløjt.
Men mere ballade end hvis det er BIF-FCK? Altså hvis der er 6000 FCK-fans og 6000 SIF-fans er risikoen større end hvis der er 6000 FCK-fans og 6000 BIF-fans? Det er jo den første kamp de vil flytte, men ikke for at få større kapacitet, så det skal være et eller andet med at BIF-fansene ville være nemmere at holde styr på inde på stadion?

DBU må på banen med nogle penge til Århus Stadion så der lidt hurtigere kan komme et anstændigt alternativ udenfor København :)

Back