New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 484K
Nyheder om andre klubber
elt skidt står det trods alt ikke til med bl.a. Ambæk og Canut :)

Du mener ikke vi kunne have brugt de 3 nævnte spillere i vores trup?

Jeg mener Brøndby har haft en betydelig slagside på danske spillere igennem de sidste års tid, det har også givet et ustabilt udtryk.
Af samme årsag skrev de en 2 årig kontrakt med Paddy, som nok reelt burde have været på aftægt her hos os det sidste år.

AGF har en helt anden talentpipeline klar i modsætning til Brøndby i øjeblikket. CV bruger simpelthen bare krudtet anderledes end Brøndby.

Helt generelt så ligner det en strategi fra Brøndby, købe danske "upcomming" talenter, lade dem spille på holdet og sælge videre. Ejdum og Olti er seneste skud på den strategi. Vallys var vel startskuddet i sin tid? Jeg synes også det er fine spillere, men mange penge for et par lottokuponer. Bundgaard fra Randers gav de også 24 mill´ish for, de penge tror jeg ikke kommer ind lige med det samme.

Man kan stille spørgsmålet anderledes op, vil du bruge 40 mill. på de 3 nævnte spillere, eller vil du hellere have en stærk nier, plus 2-3 ekstra spillere såsom Rösler?

Jeg er ret sikker på, at BIF er mindst ligeså godt kørende som AGF på talentfronten. De bruger rigtigt mange penge på det.

Til gengæld er jeg enig i, at det for BIF handler om en mere skandinavisk, langsigtet og bæredygtig tilgang efter det nærmest bizarre accelerationsforsøg med nulbonnen Cooper. Sådan kan tingene skifte hurtigt - især når man har økonomien til ændre strategi drastisk.

BIF skal nok komme i dårlige perioder i løbet af sæsonen, men jeg ville som BIF-tilhænger være optimistisk. Der er købt dyrt, men klogt og man har fået en dygtig træner, der tilmed har fået en resultatmæssig god start. Endeligt spiller de ikke Europa modsat resten af topholdene.

BIF bliver næppe mestre, men umiddelbart tror jeg, at de et sikkert Top 4-hold og ender nok foran AGF - hvilket ikke er så mærkeligt efter forudsætningerne.

Last edited:
Jeg er ret sikker på, at BIF er mindst ligeså godt kørende som AGF på talentfronten. De bruger rigtigt mange penge på det.

Til gengæld er jeg enig i, at det for BIF handler om en mere skandinavisk, langsigtet og bæredygtig tilgang efter det nærmest bizarre accelerationsforsøg med nulbonnen Cooper. Sådan kan tingene skifte hurtigt - især når man har økonomien til ændre strategi drastisk.

BIF skal nok komme i dårlige perioder i løbet af sæsonen, men jeg ville som BIF-tilhænger være optimistisk. Der er købt dyrt, men klogt og man har fået en dygtig træner, der tilmed har fået en resultatmæssig god start. Endeligt spiller de ikke Europa modsat resten af topholdene.

BIF bliver næppe mestre, men umiddelbart tror jeg, at de et sikkert Top 4-hold og ender nok foran AGF - hvilket ikke er så mærkeligt efter forudsætningerne.
Jeg er også helt sikker på at Nørgaard i sine forhandlinger med Brøndby, blev lovet at han ville få væsentlig indflydelse på de spillere der skulle hentes til klubben i dette vindue og at han og Lasse Frølund, har haft et helt klart billede af hvilke spillerprofiler de skulle bruge, hvis de havde et kæmpe økonomisk råderum. Ham Lasse Frølund er jeg sgu lidt bekymret omkring, det er virkeligt værdifuldt at have et fodboldstrategisk geni til at assistere med både taktik, trupsammensætning og In-game management. Hvis jeg kunne justere min Herbstmeister bedømmelse, så ville jeg have Brøndby som mestre i år. De henter præcis de spillere som de drømte om at kunne trække til Sønderjyske, og er ved at samle et hold, der virkeligt kommer til at gøre ondt på mange hold.

Jeg mener Brøndby har haft en betydelig slagside på danske spillere igennem de sidste års tid, det har også givet et ustabilt udtryk.
Af samme årsag skrev de en 2 årig kontrakt med Paddy, som nok reelt burde have været på aftægt her hos os det sidste år.

AGF har en helt anden talentpipeline klar i modsætning til Brøndby i øjeblikket. CV bruger simpelthen bare krudtet anderledes end Brøndby.

Helt generelt så ligner det en strategi fra Brøndby, købe danske "upcomming" talenter, lade dem spille på holdet og sælge videre. Ejdum og Olti er seneste skud på den strategi. Vallys var vel startskuddet i sin tid? Jeg synes også det er fine spillere, men mange penge for et par lottokuponer. Bundgaard fra Randers gav de også 24 mill´ish for, de penge tror jeg ikke kommer ind lige med det samme.

Man kan stille spørgsmålet anderledes op, vil du bruge 40 mill. på de 3 nævnte spillere, eller vil du hellere have en stærk nier, plus 2-3 ekstra spillere såsom Rösler?
Det synes jeg slet ikke er tilfældet.

Brøndby har solgt Nartey, Bischoff og Kvistgaarden sidste år. Alle fra deres eget akademi.

I den nuværende trup er der også rigtig mange gode spillere. Canut, Larsen, Søndergard, Jensen, Poulsen og Ambæk.

Ligeledes er deres U19 hold et af de bedste i ligaen.

Jeg vil mene de er meget langt foran os

et synes jeg slet ikke er tilfældet.

Brøndby har solgt Nartey, Bischoff og Kvistgaarden sidste år. Alle fra deres eget akademi.

I den nuværende trup er der også rigtig mange gode spillere. Canut, Larsen, Søndergard, Jensen, Poulsen og Ambæk.

Ligeledes er deres U19 hold et af de bedste i ligaen.

Jeg vil mene de er meget langt foran os

Det er lidt sjovt, men jeg svarede på om jeg helst ville bruge 40 mill. på 3 danske unge spillere, fremfor en solid nier, ikke så meget på hele Brøndby´s ungdoms satsning,
eller deres salg år tilbage.

Brøndby har brugt kassen på at få fyldt op i truppen med danske/skandinaviske spillere, det samme har FCK faktisk også. Årsagen er indlysende, da man bare kan skele til sidste års resultater. Begge trupper mangler i den grad soliditet, rutine og en stærk kulturel stamme. Præcis det AGF har haft i flere år, og med nuværende indkøb af Jønsson, Rösler, Jørgensen og Carstenen og for 6 måneder siden med Knudsen og hedenstad, lagt et solidt fundament til fremtiden.

Jeg ville være ked af at se CV brænde 40 mill. af på 3 nye talenter, det er ikke det vi mangler, vi har mange nye som står på spring. Så et 25 mill. indkøb af Hyseni ville tage pladsen for Bogere, Emmery eller TK. Et tilsvarende 25 mill. indkøb af Ejdum ville tage pladsen for Hamza eller Haugstrup. Brøndby er vel på det stadie pt. som vi var efter vores salg af TK, Bisseck og Daghim. Der er lige et vakum som skal lukkes.

Men fine spillere det er det da. :)

Det er lidt sjovt, men jeg svarede på om jeg helst ville bruge 40 mill. på 3 danske unge spillere, fremfor en solid nier, ikke så meget på hele Brøndby´s ungdoms satsning,

Brøndby har brugt kassen på at få fyldt op i truppen med danske/skandinaviske spillere, det samme har FCK faktisk også. Årsagen er indlysende, da man bare kan skele til sidste års resultater. Begge trupper mangler i den grad soliditet, rutine og en stærk kulturel stamme. Præcis det AGF har haft i flere år, og med nuværende indkøb af Jønsson, Rösler, Jørgensen og Carstenen og for 6 måneder siden med Knudsen og hedenstad, lagt et solidt fundament til fremtiden.

Jeg ville være ked af at se CV brænde 40 mill. af på 3 nye talenter, det er ikke det vi mangler, vi har mange nye som står på spring. Så et 25 mill. indkøb af Hyseni ville tage pladsen for Bogere, Emmery eller TK. Et tilsvarende 25 mill. indkøb af Ejdum ville tage pladsen for Hamza eller Haugstrup. Brøndby er vel på det stadie pt. som vi var efter vores salg af TK, Bisseck og Daghim. Der er lige et vakum som skal lukkes.

Så beklager jeg!

Selvfølgelig skal vi ikke bruge penge på spillere på positioner, hvor vi føler vi har dygtige spillere i forvejen.

Men jeg så gerne han købte tre så dygtige spillere til positioner hvor vi har mangler

Jeg synes at det vi har tilbage er Arnstad, det er et problemet at alt skal afhænge af ham, dels kan han blive solgt, og endnu værre, så kan han blive skadet, fordi han spiller hele tiden. En skade til Arnstad i dag imod OB ville være tæt på katastrofalt - det eneste værre er hvis det sker efter transfervinduet lukker.

I sidste sæson havde vi et utroligt stærkt defensivt fundament med Beijmo, Tingager/Dalsgaard og Kahl. Hvis man havde været lidt mindre tømmermændsramt, og lidt mere strategisk velovervejet, så havde man hentet en erstatning for Dalsgaard straks han valgte ikke at forlænge, der kunne tage sidestopperen og vikariere centralt. I stedet satsede man på at Callø kunne løse problemerne, og at man så senere ville kunne hente et supplement. Det var en streg i regningen at Callø gik i stykker, men det var helt forventeligt at Abbew gjorde, og også med meget høj risiko, at man satte Tingager til at spille alle kampe hver tredje dag, når det ikke var noget han havde prøvet før.

Jeg mener at det var en meget klar fejl at gå svækket ind i Europa kval kampene, hvis man havde haft en uændret, eller tæt på uændret defensiv styrke, så havde vi haft en væsentligt bedre mulighed for at gå hele vejen. I stedet blev det et rystende nervøst hold, der ikke kunne håndtere situationen i Baku, og som ikke havde nogle rutinerede spillere til at stabilisere korsettet (for at bruge en gammel Richard Møller Nielsen analogi).

Latest posts

Back