Ny Ceres Park
Jeg er meget enig og politikerne burde jo starte med at vedtage en principiel holdning om at omr?det skal v?re sportscampus for en hel masse professionelle og amat?rer og byens borgere. Nye faciliteter skal s? i st?rst mulig omfang t?nkes ind i det. Selv stadion kan vel ?bnes lidt op hvis der er hybridgr?s s? det kan t?le mere - jeg t?nker fx man spiller finale i firmafodbold her - men ellers bliver det det jo et koncert- og eventsted hvis der er skydetag. Hvilke faciliteter der skal v?re skal til geng?ld som udgangspunkt kun begr?nses af de fredede bygninger og Arena der er nyopf?rt. Man skulle s? t?nke ind hvordan flest muligt kan bruge det s? der skal v?re noget til motionsl?berne, cyklisterne, skaterne, street basket osv.
Det billede jeg har i hovedet er noget med stadion opf?rt som en slags gigantisk bronzealderh?j, hvor nogle af siderne ogs? kan tjene et form?l fx til terr?nl?b og -cykling, k?lke/skibakke, udsigtspunkt/picknicsted osv og en skr?ning kunne m?ske ogs? v?re tilskuerpladser til forskellige events eller atletikken. Der er ikke plads til den slags n?r V?ddel?bsbanen tager halvdelen eller mere af arealet, men jeg synes man skulle t?nk langt mere i de baner, alts? hvor der kan foreg? alt muligt idr?tsrelateret i omr?det. De nuv?rende brugeres forslag handler udefra set stadig mest om at de vil have det for sig selv.
Det kan godt v?re forslaget bare f?r politikerne til at t?nke lidt - der skal nogle gange lidt til
En mere folkelig folkepark burde v?re nemmere at s?lge, men det virker jo lidt ud som om det endda ville v?re sv?rt at acceptere hvis AGF selv betalte hele stadion fordi de s? skulle lave noget nyt til atletik. Det skal i hvert fald ikke g? hurtigere end h?jest n?dvendigt, status quo er jo mest et problem for AGF.
Det billede jeg har i hovedet er noget med stadion opf?rt som en slags gigantisk bronzealderh?j, hvor nogle af siderne ogs? kan tjene et form?l fx til terr?nl?b og -cykling, k?lke/skibakke, udsigtspunkt/picknicsted osv og en skr?ning kunne m?ske ogs? v?re tilskuerpladser til forskellige events eller atletikken. Der er ikke plads til den slags n?r V?ddel?bsbanen tager halvdelen eller mere af arealet, men jeg synes man skulle t?nk langt mere i de baner, alts? hvor der kan foreg? alt muligt idr?tsrelateret i omr?det. De nuv?rende brugeres forslag handler udefra set stadig mest om at de vil have det for sig selv.
Det kan godt v?re forslaget bare f?r politikerne til at t?nke lidt - der skal nogle gange lidt til