New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 76
  • Views Views: Views 3K
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    60
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00
Jeg er helt overbevist om at endetribunen eksploderer i dag - men jeg håber virkelig at resten af stadion også bidrager til at bære holdet frem.
Det er så vigtigt at holdet mærker opbakning, også selvom der bliver begået fejl eller vi er bagud. Når først publikum kommer med "smarte" bemærkninger el. lign. bliver det svært.

Så en appel fra mig til jer på langsiden - giv den fuld gas med os i dag!

Jeg er helt overbevist om at endetribunen eksploderer i dag - men jeg håber virkelig at resten af stadion også bidrager til at bære holdet frem.
Det er så vigtigt at holdet mærker opbakning, også selvom der bliver begået fejl eller vi er bagud. Når først publikum kommer med "smarte" bemærkninger el. lign. bliver det svært.

Hvis det skal lykkedes så tror jeg det er meget vigtigt at "kom så de hviie" råbene skal komme forholdsvis tidligt i kampen.
Det plejer at sætte lidt gang i langsiden

Vi skal helt tilbage til d 07 november 2021, for at finde sidste AGF sejr i Århus.
Mål af Mortensen, Anderson og Bundu.

Det ændres i dag. Det skal det gøre.
Mit humør har haft flere svingninger end en sinuskurve den sidste uge. Nu, har jeg faktisk accepteret at ligegyldig hvad, er denne sæson den bedste jeg har oplevet nogensinde. Jeg er 37 år gammel, og kan derfor kun mindes 96 fordi jeg har set billeder og hørt historierne.

Jeg er ligeglad med hvad det ender med. Holdet og staben har fortjent Ros for i år. Men hvor vil jeg blive skuffet, hvis vi kommer ud med en eller anden lad, taktisk holdning. Den skal havde fuld smadre. Det her er sidste chance.

Til jer som fik billet på stadion, vær sød at larme for mig. Jeg selv vil se kampen i Tivoli, og glæde mig til vi igen kan se AGF for enden af Stadion alle.
God kamp!
Jeg kan ikke forestille mig, at vores spillere ikke giver alt, men måske møder de bare et bedre hold på dagen.

Last edited:
Så er det snart afgang.

Hjernen siger det ikke er så sandsynligt med sejr, og at uafgjort er et 'win', selvom det ikke er.

Jeg ser det ikke som defaitisme, men som realisme. Forud for pokalfinalen i '16, og playoff året efter, vidste man godt det var et long-shot. Det gjorde ikke kampene mindre mindeværdige, men gjorde nederlagene mere gouterbare og lod kampene fæstne sig som mindeværdige nederlag.

Pokalen mod SIF var en stor dag, men en fuser på banen.

BIF I '96 var en stor dag og reelt stadig mindeværdig. Men det var AGFs mesterskab at tabe og man stod SÅ tæt på, kort før tid. Derfor smerter det.

Jeg er spændt på hvordan kampen fornemmes i morgen. Hvis indsatsen er rigtig, tror jeg stadig det kommer til at stå som mindeværdigt - men også som et AGF-hold hvor gassen gik af ballonen - som i Uves 1. Og 3. Sæson, og som i pokalfinalen. Edit - og Davids Bronze.

Jeg er stolt af de hold jeg nævner ovenfor - mindst pokalfinalisterne i '24. Og det er det overpræsterende holds lod at man trækker meget på få spillere, så skader, formformdyk og træthed uundgåeligt sætter sig. Jeg krydser fingre for AGF vender narrativet i dag og forventer jeg kan være tilfreds med indsatsen efter kampen, og så er de helte allerede.

KOM SÅ DE HVIDE!

Jeg står altid på stemningstribunen med mine drenge. Vi er meget opmærksomme på langsidens betydning for at skabe en heksekedel.
Det kan godt være, I ikke synger med på alle sange på capoens playliste, men I hjælper med til at komme ind i hovedet på spillerne og dommeren.

I kan ikke høre vores opmuntrende tilråb, men vi elsker, når langsiden rejser sig

Jeg har ingen fornemmelse af hvad der sker.

Jeg tænker meget over hvordan det bliver at gå fra Vejlby stadion i aften. Det kan blive begravelse eller ekstase.

Men hold op jeg er begyndt at hade Midtjylland og alt hvad de står for. En ny arvefjende måske.

Jeg har tænkt på om vi kan lade Tullberg, Duncan, Billing og Uhre (og de andre FCM spillere der bor i Aarhus), om vi kan kanalisere alle deres kommuneskattekroner direkte i vores nye stadion. Jeg ved ikke om det er teknisk muligt - men synes tanken er dejlig.

Hot take:
Det som holdet har brug for nu er mere Uwe/DN bold end JP.
Vi kan ikke bruge at vi spiller godt i 85 min og taber.
Vi bliver nødt til at være nogle svin og være trælse og ødelægge deres flow.
Handskerne skal af nu.
Koste hvad det vil at vinde og tage de 3 point.
Det er ikke et spørgsmål om liv eller død det her. Det er meget vigtigere.

Om ikke andet så giv mig 80 min JP bold og 20 min DN/Uwe bold.

Jeg er ligeglad med dommeren, Ikast, vejret og hvem der er skadet.

Bare vi dør med støvlerne på her til det sidste !

KSDH!!

Jeg forventer bestemt ikke en køn kamp i aften, men jeg forventer at vores spillere skralder 200% igennem i ALT hvad de foretager sig. Om det så koster en tand, en knækket negl eller en finger der går af led, så vil jeg se spillere der kæmper både røv, testikler og diller ud af bukserne.

Nu har de chancen for at blive udødeliggjort i Aarhus, chancen for at blive rigtige legender, chancen for at vi om 9-10 måneder ser mange små Felix’er, Eric’er og små drenge der bliver klemt ud af deres mor med den karakteristiske Serra-moustache.

Jeg vil se et stadion der syder og bobler, et stadion der går amok ved hver eneste tackling vores spillere går ind i og et stadion, som virkelig bakker 100% op, hele vejen igennem - lige fra A- til D-tribunen.

Og lige så vigtigt, så vil jeg se at hvis spillerne har givet alt og vi igen har tabt, så skal de stadig hyldes for deres præstation so far i sæsonen.

Jeg vil være på stadion og selvfølgelig gå med på alt ovenstående, og det er sgu lige før jeg vil lave en lang glidende tackling på Tullberg, hvis ikke han holder hans kæft.

KSDHFORHELVETE!!!

Jeg står altid på stemningstribunen med mine drenge. Vi er meget opmærksomme på langsidens betydning for at skabe en heksekedel.
Det kan godt være, I ikke synger med på alle sange på capoens playliste, men I hjælper med til at komme ind i hovedet på spillerne og dommeren.

I kan ikke høre vores opmuntrende tilråb, men vi elsker, når langsiden rejser sig
Meget enig.
Det er endetribunen der flot leverer grundrytmen.
Og ret meget C-tribunen der kan få stemningen det sidste stykke op og virke intimiderende på dommer og modstander.

Hvis capo'en er smart så får han KSDH op at køre tidligt og ofte. Det løfter hele stadion.
Skal gerne gøres meget oftere i dag end normalt.

Sidder på C i dag og har smurt stemmebåndene til at påvirke alt jeg kan. Og (indenfor rammerne) råbe negative tilråb mod Simsir, Osorio og de andre hunde fra Heden.

Hvad tænker I mht. start-11?

Jeg tror, vi kommer til at se rutine og fysik fra start, hvilket giver:

JH
Dalsgaard - Tingager - Kahl
Beijmo - Poulsen - Knudsen - Links (evt. bytte på wingbacks afhængig hvor mange gange deres udrykningskøretøj må flå ham ned uden at blive straffet)
Arnstad - PM - Bech

Jeg tror, FCM ser det lidt på samme måde og går med:

Røvhul (Elias)
Røvhul x 3 (Beom - Erlic - Bech)
Røvhul x 4 (BabuBabu - Bravo - Billing - Bak)
Røvhul x 3 (Simsir - Cho - Gorgoza)

Hvad sker der for Solbakken ? Synes der er på tide med en opdatering, jeg synes han var supergod i efteråret og jeg savner en type som ham, jeg er dybt bekymret for, at han har været ude hele foråret, en halvdyr spiller hvad sker der lige med ham ???

Det er da blevet meldt ud, at han har en drilsk øjenskade. Det var svært ikke at tolke meldingerne som "sandsynligvis ude resten af sæsonen".

Jeg kan satme godt love dig tryk på fra C7 💪🤍👍

Latest posts

Back