New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 163K
Lidt nyt fra træningsbanen
Hvis det er henvist til mig er det helt i orden.

Jeg har selv haft flere sygdomstilfælde tæt på de sidste par år, så det er bestemt ikke for at træde folk over fødderne eller være grænseoverskridende eller sensationshungrende.
I så fald - undskyld.

Mit take var udelukkende et afdæmpet holdning til hvad det KAN være, ikke et faktum, også blot fordi jeg kender til flere, hvor det er lignende symptomer, som ligger til grund for diagnosen.

Denne udtalelse fra AGF’s holdlæge Jakob Astrup, bør dog lukke diskussionen omkring Solbakkens generelle helbred:

– Man tager det selvfølgelig alvorligt, når noget påvirker synet. Men Markus er blevet udredt meget grundigt, og der er ingen problemer for ham i forhold til at komme tilbage og spille fodbold. Vi forventer ikke, at der går lang tid, men vi vil ikke sætte nogen præcis dato på, sagde klublæge Jacob Astrup til agf.dk den 19. februar.

Det er tydeligt at Astrup understreger at man har været meget grundige, og ikke har fundet noget der indikerer at han ikke kan komme tilbage og spille fodbold igen, heldigvis. Dette udelukker også at betændelsen skulle være et tegn på noget mere alvorligt, som jeg læser det.

Så ro på, det er pisse irriterende med alle de mystiske problemer som nye spillere har det med at rende ind i I AGF, men lige nu er der altså bare tale om en irriterende betændelse på en synsnerve og ikke andet.

(Generelt svar Odonten ikke møntet på dig)

Til dagens middagstræning var det vanen tro kun udskifterne og reserverne der trænede sammen med de U19 spillere, der er tættest på ligaholdet.
Jeg ved ikke, om det er et lille lys i skadesmørket, men Markus Solbakken deltog i hele træningen på lige fod med alle andre.
Så vidt jeg har forstået det, har JP givet spillerne fri i morgen, så der bliver ikke flere åbne træninger før kampen mod FCN på fredag.

Til dagens middagstræning var det vanen tro kun udskifterne og reserverne der trænede sammen med de U19 spillere, der er tættest på ligaholdet.
Jeg ved ikke, om det er et lille lys i skadesmørket, men Markus Solbakken deltog i hele træningen på lige fod med alle andre.
Så vidt jeg har forstået det, har JP givet spillerne fri i morgen, så der bliver ikke flere åbne træninger før kampen mod FCN på fredag.
Tak for update! Godt med Solbakken - håber han snart kan komme i kamp. Han er desuden virkelig dygtig på gode baner og kunstgræs - men måske for meget at håbe på han kan komme i god form til udekampen mod FCN med så lang pause.

Tak for update! Godt med Solbakken - håber han snart kan komme i kamp. Han er desuden virkelig dygtig på gode baner og kunstgræs - men måske for meget at håbe på han kan komme i god form til udekampen mod FCN med så lang pause.
JP meldte Solbakken ude for resten af sæsonen for få dage siden, så det vil da være opsigtsvækkende, hvis han pludselig var i spil til på fredag. Solbakken træner bare med, fordi han ikke har nogen fysiske problemer, udover den nerve ved øjet.

JP meldte Solbakken ude for resten af sæsonen for få dage siden, så det vil da være opsigtsvækkende, hvis han pludselig var i spil til på fredag. Solbakken træner bare med, fordi han ikke har nogen fysiske problemer, udover den nerve ved øjet.
Han meldte ham ikke endegyldigt ude, men det kunne ikke udelukkes han var færdig for sæsonen

Som jeg forstod Dennis Bjerre, så sagde JP det primært, fordi han var træt af hele tiden at skulle redegøre for en skade, som han ikke kan redegøre for - så var det lettere at lukke munden på alle de nysgerrige journalister, ved at sige det.

Jeg tror han sagde at løbet nok snart var kørt, eller noget i den retning. Men nok mere - som jeg forstod det - for at skabe lidt ro om Solbakken.

Lad os se, jeg regner ikke med ham, men håber da

Jeg har ingen anelse om, hvor langt der er mellem at kunne deltage fuldt ud i træning og fysisk/psykisk at kunne bidrage med indhop i kamp. Det ved han kun selv og måske den fysiske stab.

Hvis der tales om udekampen mod FCN, så er der jo stadigt 16 dage til torsdag 23. april.

Hvis der tales om udekampen mod FCN, så er der jo stadigt 16 dage til torsdag 23. april.
Det kunne være fedt, hvis Solbakken kunne være med der. Dels fordi han, som jeg husker det, gjorde det ret godt i Farum i efteråret og dels fordi vi har brug for noget aflastning på midtbanen i den uge, hvor vi har 3 kampe på 6 dage. Kan NP så bidrage i FCM-kampene, så bliver belastningen af Yakob og Knudsen ikke så slem, som man lige nu kan frygte.

Det kunne være fedt, hvis Solbakken kunne være med der. Dels fordi han, som jeg husker det, gjorde det ret godt i Farum i efteråret og dels fordi vi har brug for noget aflastning på midtbanen i den uge, hvor vi har 3 kampe på 6 dage. Kan NP så bidrage i FCM-kampene, så bliver belastningen af Yakob og Knudsen ikke så slem, som man lige nu kan frygte.
Jeg tror ikke på Solbakken før evt. de sidste to kampe. Han er helt ude af (kamp-) form og fik (igen) et tilbagefald i seneste træningskamp.

På ugens første træningsdag, hvor den primært står på besøg i samarbejdsklubberne, var godt tre håndfulde ligaspillere alligevel på træningsbanen med overvægt af de defensivt-mindede.

Mest interessant var, at både Polle og Solbakken deltog i spiltræning. For sidstnævnte ved man jo godt, at han primært er med for at bevare formen, indtil han p.g.a. synet er klar til at spille.
Haugstrup må også være kommet sig, for han løb runder i lange baner.

Så måske er der alligevel lidt lys forude på midten, inden vi når endnu en mandag 😉.

KSDH - så farlige ser de vestjyder nu ikke ud. Bortset for dem selv. Tullbergs ukontrollerede temperament smitter tydeligt nu også af på spillerne 😂.

På ugens første træningsdag, hvor den primært står på besøg i samarbejdsklubberne, var godt tre håndfulde ligaspillere alligevel på træningsbanen med overvægt af de defensivt-mindede.

Mest interessant var, at både Polle og Solbakken deltog i spiltræning. For sidstnævnte ved man jo godt, at han primært er med for at bevare formen, indtil han p.g.a. synet er klar til at spille.
Haugstrup må også være kommet sig, for han løb runder i lange baner.

Så måske er der alligevel lidt lys forude på midten, inden vi når endnu en mandag 😉.

KSDH - så farlige ser de vestjyder nu ikke ud. Bortset for dem selv. Tullbergs ukontrollerede temperament smitter tydeligt nu også af på spillerne 😂.
Solbakken og Carstensen ville være rigtigt gode at have med mod FCN på kunststoffet - men måske er det for tæt på til de kan blive klar og komme i form.

I dag skal der være et par AGF spillere der skal stå for træningen hos min datters hold i VRI. Jeg troede faktisk bare det var fremmøde og autografer. Men de skriver at de står for træningen. Det bliver Carstensen og Bogere. Især sidstnævnte smiler jeg lidt af, for det bliver sjovt, hvordan han vil stå for en træning af en flok 13 årige piger :)

I dag skal der være et par AGF spillere der skal stå for træningen hos min datters hold i VRI. Jeg troede faktisk bare det var fremmøde og autografer. Men de skriver at de står for træningen. Det bliver Carstensen og Bogere. Især sidstnævnte smiler jeg lidt af, for det bliver sjovt, hvordan han vil stå for en træning af en flok 13 årige piger :)
Så spørger du begge om de er klar til Søndag!!

Vi havde på et tidspunkt Kahl og JJA ude i vores lokale klub, og der "stod" de for træningen. Jo jo, de var da med i øvelserne osv., men det var også det. De bestemte ikke ret meget :)

Latest posts

Back