New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 189K
Tak - længe siden jeg har været derinde.

Hvad er det for en gang alibi-opdækning der bliver lavet ved deres mål til 2-0. Er det Tchamche og Wahlstedt som leverer en gang koks?
Ja, Tchamche skulle vel dække op der. Sikkert ikke hans styrke. De skulle da vist også lige bruge de første minutter til at få afstemt forsvaret, men AJ laver alligevel en stor fejl… Det er svært at vurdere ret meget på de klip, men det har da nok noget at sige at det ikke er sammenspillet.

Flot mål af Grantzau, der lige viser hvad man kan få ud af en HB/HWB i venstre side :)

Nys hjemkommet fra AGF walk... i aften med Jacob Poulsen (og Fritz). Han var super behagelig og ærlig i sine svar på mange skarpe og gode spørgsmål (Fritz sagde at de normale journalister ikke stillede så gode og skarpe spørgsmål som dem vi stillede:-). Han svarede mig, at jo, der kommer nok en malineser lige om lidt, han lovpriste Zander fra træningskampen i dag, han sagde der var tre der kunne spille wingbacks: Links, Beijmo og Carstensen, han er svært tilfreds med at truppen er slanket, ser mange spilminutter i efteråret fra Mølle og Yakob, vil rotere lidt som han også allerede har gjort, indrømmede at det var en fejl at starte med Wahlgren i Haderslev - og at det var hårdt at sætte ham af, men nødvendigt, er meget tilfreds med at Solbakken er landet, roste Nicolai Poulsen og den udvikling han har taget, fortalte om de tre samtaler han var til inden han fik jobbet, at han troede meget på de defensive kvaliteter i truppen og gik igang med at arbejde med offensiven fra starten af da han kom, at det er hans drømmejob, at han ikke begyndte at tvivle - selv efter de første kampe... fordi han så tegningerne til det han ville ha frem i alle kampe...og meget mere! Fin aften!
Klasse! Tak for referatet!
Dejligt med en træner der tør tale lige ud af posen til fans.

Ja, Tchamche skulle vel dække op der. Sikkert ikke hans styrke. De skulle da vist også lige bruge de første minutter til at få afstemt forsvaret, men AJ laver alligevel en stor fejl… Det er svært at vurdere ret meget på de klip, men det har da nok noget at sige at det ikke er sammenspillet.

Flot mål af Grantzau, der lige viser hvad man kan få ud af en HB/HWB i venstre side :)
Og hvor ligner Sebastian Jørgensen dog bare en lækker spiller, når man ser ham sætte de angreb op omkring feltet. Han ser ud til at være en af de spillere i truppen med de bedste relationelle evner. Han bliver svær at holde ude af startopstillingen - og ellers er han jo en helt vild indskifter, når først han er 100% spillet ind på holdet. Det er fristende at prøve Bech som forreste angriber med Jørgensen og Arnstad bag ham.

Og hvor ligner Sebastian Jørgensen dog bare en lækker spiller, når man ser ham sætte de angreb op omkring feltet. Han ser ud til at være en af de spillere i truppen med de bedste relationelle evner. Han bliver svær at holde ude af startopstillingen - og ellers er han jo en helt vild indskifter, når først han er 100% spillet ind på holdet. Det er fristende at prøve Bech som forreste angriber med Jørgensen og Arnstad bag ham.
Og Carstensen var god sidst og Solbakken har i hvert fald talentet, så hvis de alle tre præsterer godt om nogle uger, måske Solbakken et par uger mere før han er i form, vil man måske kunne sige at der godt nok ikke kom så meget ind, men lidt færre spillere og højere hit rate er trods alt også bedre.

Det var godt at se Serra score, selvom han bare skulle dirigere den ind skulle han jo stå der og første skridt er at komme frem til chancerne som det også er sket et par gange i Superligaen, men det kunne da være interessant at vide om det er ham JP ville satse på hvis Paddy var ude lige nu. Det kunne godt være et alternativ at flytte Bech op.

Det kunne godt være et alternativ at flytte Bech op.
Vi har en lidt tynd tro og det er perfekt at vi kan rotere lidt på 10'er pladserne, hvor Arnstad også realistisk vil få kampe længere tilbage på midten. Jeg synes slet ikke at det er fristende at lave om på Bech lige nu. Han trives i de rum han har nu og at være 9'er er bare noget helt andet.

Vi har en lidt tynd tro og det er perfekt at vi kan rotere lidt på 10'er pladserne, hvor Arnstad også realistisk vil få kampe længere tilbage på midten. Jeg synes slet ikke at det er fristende at lave om på Bech lige nu. Han trives i de rum han har nu og at være 9'er er bare noget helt andet.
Nej, det ville jeg heller ikke gerne, spørgsmålet er jo bare hvad JP ville gøre lige nu og her hvis PM blev skadet og med Badji vel ikke rigtig klar heller - stoler han så nok på Serra? Man kan sige at vi har valgt ikke at gøre noget på den position, så man må have overvejet det og der er et par andre spillere der så kunne komme ind hvis ikke Serra er klar til at starte. Godt han lige fik et mål med i dag.

Man kan jo altid rotere. Om man er 23-24 markspillere i truppen, eller 20 som nu.

Men den tynde trup gør, at vi skal spille folk ude af position nu.

Ud fra JP's vurderinger i denne artikel: https://stiften.dk/agf/agf-s-solbak...erral=ace00cf2-dca8-41e4-9a80-810e0a5414da-10

Synes jeg mest det lyder til, at midtbaneformationen mod Viborg bliver NP og Arnstad med Sebastian Jørgensen og Bech på tierne. Vi har fået en NP-type mere, hvor vi nok mere havde behov for en MEM-type. Men kvaliteten synes at være god. Bliver spændende om Solbakken kan vokse ind i en lidt anden rolle.

Ud fra JP's vurderinger i denne artikel: https://stiften.dk/agf/agf-s-solbak...erral=ace00cf2-dca8-41e4-9a80-810e0a5414da-10

Synes jeg mest det lyder til, at midtbaneformationen mod Viborg bliver NP og Arnstad med Sebastian Jørgensen og Bech på tierne. Vi har fået en NP-type mere, hvor vi nok mere havde behov for en MEM-type. Men kvaliteten synes at være god. Bliver spændende om Solbakken kan vokse ind i en lidt anden rolle.
Det håber jeg virkelig ikke. Jeg håber godt nok man bibeholder Arnstad og Bech som 10’ere.

Synes det ville være ærgerligt at spille med to venstrebenet spillere derude, da de helt naturligt vil stjæle noget af Links’ rum.

Det håber jeg virkelig ikke. Jeg håber godt nok man bibeholder Arnstad og Bech som 10’ere.

Synes det ville være ærgerligt at spille med to venstrebenet spillere derude, da de helt naturligt vil stjæle noget af Links’ rum.
Alternativet er jo nok at bruge Yakob. Vi har to mulige 8'ere og to 6'ere, der nok desværre begge har spillet mest som enlige 6'ere.

Alternativet er jo nok at bruge Yakob. Vi har to mulige 8'ere og to 6'ere, der nok desværre begge har spillet mest som enlige 6'ere.
Det er ikke et problem at have flere 6’ere. Vi spiller jo med to 6’ere sideordnet og så to 10’ere.

Problemet er vel nok, at Solbakken måske kun kan spille 45 minutter på superliganiveau og Yakob ikke kan.

Lad os håbe det kan blive til hhv 60 og 35 inden vinspiller i Viborg om 10 dage

Det er ikke et problem at have flere 6’ere. Vi spiller jo med to 6’ere sideordnet og så to 10’ere.

Problemet er vel nok, at Solbakken måske kun kan spille 45 minutter på superliganiveau og Yakob ikke kan.
Mads Emil Madsen lå også dybt i de seneste kampe sammen med Nicolai Poulsen, så det er nok nogle mindre tilretninger, JP taler om, når han gerne vil have Solbakken til at løbe frem, når han slipper bolden. Når man ser video fra Solbakkens tid i Norge, så ligner han ikke en, der ikke gerne vil gå med offensivt.

Så jeg forestiller mig slet ikke, at vi har købt os til et dilemma, hvor vi står med to 6'ere, der begge tænker og spiller for defensivt.

Står Solbakken beskrevet som 6'er i artiklen - med (udefra opfattet) elendig boldomgang og hele pakken af dårligdomme mange mener at kende fra NP? Eller hvordan fremgår det?

Jeg er spændt på hvordan Solbakken lader på holdet. Det lød i Stiftens podcast som et ret sent køb, der ikke nødvendigvis var specielt godt forberedt. Alligevel har jeg en fin fornemmelse af godt niveau og fit - men også fordi jeg ignorerer de potentielt problematiske budskaber.

Men deres beskrivelse er mere Arnstadsk, med mere offensiv styrke og færre defensive løb. Det står i kontrast til historien om en 6'er.

Står Solbakken beskrevet som 6'er i artiklen - med (udefra opfattet) elendig boldomgang og hele pakken af dårligdomme mange mener at kende fra NP? Eller hvordan fremgår det?

Jeg er spændt på hvordan Solbakken lader på holdet. Det lød i Stiftens podcast som et ret sent køb, der ikke nødvendigvis var specielt godt forberedt. Alligevel har jeg en fin fornemmelse af godt niveau og fit - men også fordi jeg ignorerer de potentielt problematiske budskaber.

Men deres beskrivelse er mere Arnstadsk, med mere offensiv styrke og færre defensive løb. Det står i kontrast til historien om en 6'er.
- Jeg synes, vi fik set hvilken type spiller Markus [Solbakken] er. Han vil gerne have bolden, og han tilbyder sig hele tiden. Han vil gerne spille frem i banen og hele tiden være spilbar. Så det synes jeg var en fin start for ham.

- Der var ikke ret mange fejlafleveringer, og han fik også spillet nogle fine bolde ind i mellemrummet. Så det var en fin start, konkluderer Jakob Poulsen til den fremmødte presse efter testkampen.

Man kan jo altid rotere. Om man er 23-24 markspillere i truppen, eller 20 som nu.

Men den tynde trup gør, at vi skal spille folk ude af position nu.

Hvis man prøver at følge CV’s logik omkring spillere der kan varetage flere positioner, så kan det måske godt hænge sammen, Carstensen spiller ude af position, men det lød på udtalelsen fra Jakob Poulsen til AGF Walk arrangementet, at man nok ender med at skrive kontrakt med en spiller fra Mali, mon ikke dette er Mo Camarra, der også kan dække venstre CB, og så er der egentlig back-up på alle positioner:

Hansen | Wahlstedt
Mølgaard | Abbew - Tingager | Dalsgaard - Kahl | Camarra
Beijmo | Andersen - Poulsen | Solbakken - Yakob | Arnstad - Links | Carstensen
Bech | Tchamche - Mortensen | Serra - Emmery | Jørgensen
Badji og Hutters er ude, og man kan diskutere de udfordringer der vil opstå i tilfælde af skader og karantæner på nøglepositioner, men med den nuværende trup, vil det godt kunne lade sig gøre at spille igennem en sæson, og så kan det jo være at der nu er plads til en spiller eller to fra akademiet, hvis der er nogen der brænder igennem der.

Så ved jeg godt at Arnstad er flyttet væk fra den position hvor han har gjort det fantastisk, men det skal ikke ses som en idealopstilling men mere som et Depth-chart over robustheden i truppen - alle spillere kan varetage de positioner hvor de er placeret, på superliganiveau.

Latest posts

Back