New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Landsholdstråden
Det er ikke ret længe siden, nationen var ved at svømme over i begejstring over Riemer, efter vi næste slog Portugal ud af NL. Det var sgu imponerende og spillet var godt.

I går var piviringe. Indiskutabelt.

Men jeg synes, det er lige tidligt nok at smide Riemer på bålet.
Du har sikkert ret. Sverige har Jon Dahl!!!

Jeg synes bare ikke, at der bliver gjort nok for at rykke os. Det er så meget det samme. Flyttede fra Vedbæk til Helsingør. Det der “Hele Danmarks Klubhus” har været diskuteret i 10+ år

Har Skov Olsen nogensinde spillet en god landskamp?

Enig i 1. halvleg har været god mod et ringe græsk mandskab. Det var Skotland også men grækeren er dårligere organiseret og det har vi været relativ gode til at udnytte.

Jeg savner dog en teknisk god 9er, som ikke ødelægger lovende angreb, fordi vedkommende ikke kan tæmme bold ordentlig. Håber Harder slår igennem i RB Leipzig.

Har Skov Olsen nogensinde spillet en god landskamp?
Ja, da vi besejrede Frankrig 2-1 på udebane i 2022. Cornelius scorede begge danske mål, og på den måde må kampen betragtes som en undtagelse til historiebøgerne. Og igen i returkampen nogle måneder senere, da vi vandt 2-0 hjemme.

Man kan måske påstå, han dansede en sommer 🙂

Jeg forstår slet ikke, hvordan Hjulmand undgår at komme i fokus for en fremragende kamp. Ønsker ikke at tage noget fra andre flotte præstationer, men han var fantastisk både i pres på boldholder og i eget kombinationsspil
Helt enig, han var blændende. Det var de fleste faktisk, hvis du spørger mig.
AC var for mig at se bedste mand på banen - han satte vel ikke en fod forkert defensivt OG løb lige op på kanten af grækernes felt og lagde bolden selvfølgeligt over i målhjørnet. Det var næsten arrogant.
Derefter har jeg Hjulmand, Froholdt, Andersen som de næstbedste på banen og så resten af landsholdet. Biereth var ikke prangende, Skov Olsen heller ikke.

Helt enig, han var blændende. Det var de fleste faktisk, hvis du spørger mig.
AC var for mig at se bedste mand på banen - han satte vel ikke en fod forkert defensivt OG løb lige op på kanten af grækernes felt og lagde bolden selvfølgeligt over i målhjørnet. Det var næsten arrogant.
Derefter har jeg Hjulmand, Froholdt, Andersen som de næstbedste på banen og så resten af landsholdet. Biereth var ikke prangende, Skov Olsen heller ikke.
Jeg synes Dreyer var forfærdelig mod Skotland, og Skov Olsen heller ikke for god i går.

Så hvordan det stort set samme hold kan spille to så forskellige kampe peger simpelthen på træneren. Meget meget forsimplet vælger han simpelthen den mest formstærke midtbanespiller fra for, at spille med to angribere mod et britisk hold, og så ellers hælde indlæg ind i boksen.

Jeg synes Dreyer var forfærdelig mod Skotland, og Skov Olsen heller ikke for god i går.

Så hvordan det stort set samme hold kan spille to så forskellige kampe peger simpelthen på træneren. Meget meget forsimplet vælger han simpelthen den mest formstærke midtbanespiller fra for, at spille med to angribere mod et britisk hold, og så ellers hælde indlæg ind i boksen.

Jeg synes, det er berettiget at være kritisk ift. Skotland kampen.

Men man kan også vende den om og fokusere på, at han rammer taktikken lige i røven i går. Alt i går var meget imponerende, undtagen måske ASO.

Jeg synes, det er berettiget at være kritisk ift. Skotland kampen.

Men man kan også vende den om og fokusere på, at han rammer taktikken lige i røven i går. Alt i går var meget imponerende, undtagen måske ASO.
Hvis det her var top-niveauet, så har man i - min optik - med så rutineret et landshold også et ansvar for, at bundniveauet er højere end det mod Skotland.

Hvis det her var top-niveauet, så har man i - min optik - med så rutineret et landshold også et ansvar for, at bundniveauet er højere end det mod Skotland.
Det kan du for så vidt have ret i. Men der ER jo altså altid to hold på banen og Skotland spillede os bare virkelig klogt. De var kommet for at forsvare det point de havde, med en idé til, hvordan man kunne stjæle alle tre. Men som kampen skred frem, blev de stadig mere defensive.
Det er den sværeste øvelse i fodbold, at åbne et kompakt forsvar i balance. Og dér, har vi måske kun lige knap spillerne til det, men det var tydeligt at Grækernes vilje til at spille fodbold med os (så ubehjælpelig deres udgave af "fodbold" nu var), gjorde at vi kunne spille vores spil som vi ønskede det.

Jeg har i øvrigt ikke hørt andet fra Landsholdet, end at kampen mod Skotland var skuffende og under niveau. De gemmer sig ikke, de bortforklarer ikke. Selvom jeg synes, der var masser af gode forklaringer på, hvorfor vi ikke lykkedes; Skotland spillede os klogt og rigtigt. Jeg håber bare ikke, der er andre hold, der får samme idé.

Latest posts

Back