New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 107K
Det ser ud til Rasmus Højlund har haft godt af at komme væk fra den tidligere storklub Man U. Han ligner en der er forvandlet og tror på det.

Sikke en start - er det ikke 6 kampe for Napoli med 4 mål og her på landsholdet 3 mål indenfor den seneste måneds tid.

Han er kommet til en klub hvor det bare kører, og træneren virker til at have opbakning i spillertruppen, samt medspillere som rent faktisk spiller bold sammen, og ikke hver for sig.

Hold da op. Tør ikke tænke på hvordan forum her ville implodere, hvis VAR blev håndteret lige så amatøragtigt i Superligaen som i denne landskamp.
Jeg nåede ikke selv at bemærke (troede der var tid til en tissepause) det men det mest komiske var, hvis han havde sat spillet i gang, inden de bad om at tjekke Højlunds scoring for offside. Det havde været rigtig slemt, hvis de så havde underkendt den.

Men ja - godt det ikke er sådan i superligaen.

Jeg nåede ikke selv at bemærke (troede der var tid til en tissepause) det men det mest komiske var, hvis han havde sat spillet i gang, inden de bad om at tjekke Højlunds scoring for offside. Det havde været rigtig slemt, hvis de så havde underkendt den.

Men ja - godt det ikke er sådan i superligaen.
Ja det er tankevækkende at de danske dommere ikke får flere internationale kampe, når det er niveauet - Det er godt nok slemt med de danske dommeres omdømme internationalt, når der ikke skal mere til at dømme internationalt, end det vi så i dag, og de danske dommere alligevel ikke vurderes at være gode nok.

Hvis de først havde sat spiller i gang igen kunne VAR vel ikke intervenere?

Men uanset hvad var det selvfølgelig en dårligt håndteret situation.

Hvis de først havde sat spiller i gang igen kunne VAR vel ikke intervenere?

Men uanset hvad var det selvfølgelig en dårligt håndteret situation.
Kommentatorerne sagde han havde startet spillet men så stoppede VAR det for en gennemgang.

Ifølge regelbogen kan de ikke intervenere, når det er sat i gang. Derfor ville det være en interessant håndtering. For så skulle VAR vel intervenere mod VAR 😁 Nu dømte de ikke offside, så den problemstilling slap de (desværre) for.

Kommentatorerne sagde han havde startet spillet men så stoppede VAR det for en gennemgang.

Ifølge regelbogen kan de ikke intervenere, når det er sat i gang. Derfor ville det være en interessant håndtering. For så skulle VAR vel intervenere mod VAR 😁 Nu dømte de ikke offside, så den problemstilling slap de (desværre) for.
Det var det dømte straffespark til sidst jeg tænkte på, det var heller ikke godt håndteret, men jeg kan forstå der var flere dårlige situationer... Jeg så ikke første halvleg. Det er helt skidt hvis de tjekker efter spillet er sat i gang - jeg ved så ikke om der var offside eller ej, det kan måske være en situation hvor de sørger for at finde frem til det der passer med det der blev dømt fordi det er lidt for sent at ændre noget...

Ja, dér blev dommeren virkeligt reddet af gonggongen.

Jeg synes også, at den omstødte straffesparkskendelse var interessant. Jonas Wind rejser sig jo op og sparker faktisk bolden i mål (OK, forsvarerne stopper, da der fløftes), så ved at dømme noget, der omstødes, fratager dommeren faktisk Danmark en ok stor chance. Havde det været AGF og i en tæt kamp, havde jeg hidset mig op.

Ja, dér blev dommeren virkeligt reddet af gonggongen.

Jeg synes også, at den omstødte straffesparkskendelse var interessant. Jonas Wind rejser sig jo op og sparker faktisk bolden i mål (OK, forsvarerne stopper, da der fløftes), så ved at dømme noget, der omstødes, fratager dommeren faktisk Danmark en ok stor chance. Havde det været AGF og i en tæt kamp, havde jeg hidset mig op.
Men sådan er reglerne jo desværre. Når dommeren har fløjtet, stopper spillet. Der var en tilsvarende situation i PL, mener jeg (kigger lige i VAR-tråden, hvor jeg skrev om den)

Men sådan er reglerne jo desværre. Når dommeren har fløjtet, stopper spillet. Der var en tilsvarende situation i PL, mener jeg (kigger lige i VAR-tråden, hvor jeg skrev om den)
Det var denne (altså ikke PL, men EL dog med PL-hold involveret):

Back