New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Det ekstra problem ved evt. at kvalificere sig via playoffs er at man så havner i seedningspulje 4 til VM, hvor vi ellers stod til at være i pulje 2. Men så slipper Danmark da for at møde de allermest eksotiske lande ved et evt. VM + Italien, som deler skæbne med Danmark. Men det kunne så være interessant til et VM at trække Norge fra seedningsgruppe 3 og se, hvem man kunne hente fra gruppe 1 og 2. Der er i øvrigt VM-lodtrækning den 5. dec.

Det ville være et sammenbrud uden lige hvis ikke vi går videre fra playoff med de hold vi kan møde.
Altså først f.eks. Sverige og derefter f.eks. Polen eller Tjekkiet? Det er da ikke givet, at man vinder de kampe, når man ikke har kunnet klare Skotland.

Det defensive fundament i holdet har været ikke eksisterende de seneste kampe. Vi pisser mål væk.

Offensiven er punkteret. Højlund, Dansgaard og Isaksen gør det godt, men Riemer har ikke fået integreret nogen alternativer. Hans bedste bud er Anders Dreyer, som ved gud ikke bidrager med meget.

Alt, alt for meget er lagt op på Froholts energi. Det er fint, når det virker. Men det er et skrøbeligt fundament at bygge et hold på.

Lige nu har jeg svært ved at se, hvordan Riemers landshold skal overleve to knald eller fald kampe. Det har vi reelt set lige forsøgt, og det gik jævnt dårligt.

Men jeg kan anbefale ham at starte med at droppe Vestergaard samt at udtage nogle backs. Roerslev og Gaai har begge spillet væsentligt mere end andre udtagne spillere, og det er uanset deres niveau mere holdbart med dem end ikke at have et alternativ til Nissen Kristensen.

Og så skal eksperimenter som at udtage Nartey som vb stoppe. Han har spillet 291 minutter i denne sæson. Heraf 16 som vb. Det er muligt, han er et sort talent. Men man skal simpelthen ikke udtages, fordi man potentielt kunne blive rigtig god på en position en gang.

Udtag da for helvede Casper Højer i stedet. Han er i form, han er rigtig venstreback, og han spiller regelmæssigt på et fint niveau. Han ville være en reel mulighed på vb, også til sommer.

Det ville også være fint at kunne bruge Dorgu længere fremme i banen. Han er ikke prangende defensivt, og vi har brug for alternativer med fart og gåpåmod, når det ikke kører for Damsgaard. Det kunne Dorhu tilbyde, men det kræver, at der er et reelt alternativ til ham på vb.

Og så skal eksperimenter som at udtage Nartey som vb stoppe. Han har spillet 291 minutter i denne sæson. Heraf 16 som vb. Det er muligt, han er et sort talent. Men man skal simpelthen ikke udtages, fordi man potentielt kunne blive rigtig god på en position en gang.

Det er en af mine kæpheste - udtag nu spillere som rent faktisk får spilletid og som ikke skal spilles i gang. Så kan der komme nok så mange roser fra hans træner i det Tyske som alligevel ikke tør bruge ham fuld tid, fordi man er bange for tilbagefald. Måske han bare gerne vil have ham på landsholdet, så der er en mulighed for at sælge ham :unsure:

Havde ikke set på truppen, da Landsholdet interesserer mig mindre og mindre. Men nu kiggede jeg på hans minutter i de seneste sæsoner - han skal vel nærmest være en af verdenens bedste talenter for at skulle komme i betragtning.
Dælme ikke mange minutters spilletid - har kun taget dem med på fornuftigt niveau og f.eks. ikke i 3 liga.

21/22
Bundesliga 401

22/23
Bundesliga 503
DFB-pokal 110

23/24
Ingen registreringer på transfermarkt - udover en lang skade

24/25
Bundesliga 21
DFB-pokal 3

25/26
Bundesliga 199
DFB-pokal 8
Europa League 13

I alt 1.258 minutters spilletid henover godt 4 sæsoner - i denne sæson rammer han ikke engang 3 kampes fuld spilletid:eek: Jeg er ikke træner men det ligner mest et socialt kontor eller man håber på et lykketræf. Det er jo ikke engang fordi han er spillet ind på holdet i forvejen.

Det er selvfølgelig synd for manden men han ligner ikke en der burde udtages og risikere at få spilletid:oops:

1763549994299.webp

Edit: Der var også en side 2 med skader.

1763550340651.webp

Det er en af mine kæpheste - udtag nu spillere som rent faktisk får spilletid og som ikke skal spilles i gang. Så kan der komme nok så mange roser fra hans træner i det Tyske som alligevel ikke tør bruge ham fuld tid, fordi man er bange for tilbagefald. Måske han bare gerne vil have ham på landsholdet, så der er en mulighed for at sælge ham :unsure:

Havde ikke set på truppen, da Landsholdet interesserer mig mindre og mindre. Men nu kiggede jeg på hans minutter i de seneste sæsoner - han skal vel nærmest være en af verdenens bedste talenter for at skulle komme i betragtning.
Dælme ikke mange minutters spilletid - har kun taget dem med på fornuftigt niveau og f.eks. ikke i 3 liga.

21/22
Bundesliga 401

22/23
Bundesliga 503
DFB-pokal 110

23/24
Ingen registreringer på transfermarkt - udover en lang skade

24/25
Bundesliga 21
DFB-pokal 3

25/26
Bundesliga 199
DFB-pokal 8
Europa League 13

I alt 1.258 minutters spilletid henover godt 4 sæsoner - i denne sæson rammer han ikke engang 3 kampes fuld spilletid:eek: Jeg er ikke træner men det ligner mest et socialt kontor eller man håber på et lykketræf. Det er jo ikke engang fordi han er spillet ind på holdet i forvejen.

Det er selvfølgelig synd for manden men han ligner ikke en der burde udtages og risikere at få spilletid:oops:

View attachment 5653

Edit: Der var også en side 2 med skader.

View attachment 5654
Min konspirationsteori er at han skulle med så Riemer bedre kan slippe afsted med at udtage hans bror fra Brøndby næste gang.

Altså først f.eks. Sverige og derefter f.eks. Polen eller Tjekkiet? Det er da ikke givet, at man vinder de kampe, når man ikke har kunnet klare Skotland.

Altså Sverige som fik 2 point i en gruppe med Slovenien og Kosovo?

Jeg er med på at sådan som vi spiller nu, så kan man ikke tage noget for givet. Men kvalitetsmæssigt, med en bedre træner, så burde vi kunne slå dem alle sammen, særligt når vi har hjemmebane.

Jeg er med på at sådan som vi spiller nu, så kan man ikke tage noget for givet. Men kvalitetsmæssigt, med en bedre træner, så burde vi kunne slå dem alle sammen, særligt når vi har hjemmebane.
Med Joachim Andersen i karantæne taler vi, medmindre Riemer kommer på bedre tanker, om Jannik Vestergaard over for Alexander Isak og Gyökeres.

Jeg ville ikke tage noget for givet.

Nu nævnte jeg Sverige, fordi det er sådan et opgør, hvor vores hjemmebanefordel betyder minimalt og at der er en speciel stemning over de arvefjendeopgør. De har så også lige fået ny træner, som sikkert finder på at prøve noget nyt, når vi kommer frem til marts. Men ja, selvfølgelig skal vi kunne slå alle de her hold fra lag 4 på vores egen hjemmebane.

Der hvor det kan blive besværligt, er hvis vi trækker udebane i opgøret mod et af holdene fra lag 2. Så lad os nu endelig trække en hjemmebane til det opgør. Underligt, at man ikke kan spille den afgørende kamp over to kampe, eller spille den på en neutral bane. Jeg synes ikke at det er givet, at vi vinder i Warszawa eller Prag.

Sverige vil være en skrækmodstander. Jeg tror ikke, der er så meget tvivl længere, at en god del af problemerne i kvallen var forholdet mellem flere af spillerne og Jon Dahl, derudover så har Sverige ligesom Norge nogle verdensklassespillere i Isak og Gyökeres, mens vi har 0.
AC er tættest på men han døjer jo altid med et eller andet.

Danmark er gået fra at være bedste nation i Skandinavien til 3. bedst, det må give noget selvransagelse i DBU.

Paradoksalt nok tror jeg en stor del skyldes de absurd mange penge, der er i Superligaen, som har betydet, de bedste klubber bruger mange af pengene på udenlandske profil performancespillere og talenter. Bare se hvor få danskere der er i en typisk FCM eller K startopstilling.
Det hjælper heller ikke, de bedste danske talenter bliver solgt (for) tidligt og har svært ved at slå rigtig igennem. Harder som eksempel.

Danmark er gået fra at være bedste nation i Skandinavien til 3. bedst
Arh... Jeg er enig i at Sverige kan være en bananskæl for os, men Sverige må lige nu tage positionen som Skandinaviens dårligste hold. I nordisk sammenhæng er det vel ret tæt mellem Sverige, Finland og Island lige i øjeblikket. Et par gode individualister gør altså ikke et godt hold.

Arh... Jeg er enig i at Sverige kan være en bananskæl for os, men Sverige må lige nu tage positionen som Skandinaviens dårligste hold. I nordisk sammenhæng er det vel ret tæt mellem Sverige, Finland og Island lige i øjeblikket.

Det er jeg slet ikke enig i. Sverige er som jeg ser det, et noget bedre hold end de har vist og langt bedre end både Finland og Island (island har mange interessant talenter på vej) og jeg er overbevist om, de underpræsterede pga. et kæmpe misforhold i relationen mellem trup og træner.
Til marts forventer jeg et stærkt svensk landshold.

Et par gode individualister gør altså ikke et godt hold.

Et hold fyldt med spillere fra middelklubber i Europa gør heller ikke et godt hold. De seneste 2 kampe har virkelig afsløret vi mangler nogle individualister på et højt niveau især fordi landsholdsfodbold er blevet så taktisk præget og defensivt anlagt.

Et hold fyldt med spillere fra middelklubber i Europa gør heller ikke et godt hold. De seneste 2 kampe har virkelig afsløret vi mangler nogle individualister på et højt niveau især fordi landsholdsfodbold er blevet så taktisk præget og defensivt anlagt.
Men rigtig mange tyer altså også til dette øjebliksbillede med en dårlig landskampsamling bl.a. præget af sygdom i truppen. Fraset den her uge har det danske landshold haft et ganske pænt niveau i perioden under Riemer. Men det blev altså spoleret denne gang, også på grund af den lidt mærkelige skæve trup landstræneren udtog.

Sverige skal nok lige så langsomt komme igen, men det bliver næppe til VM i 2026.

Men rigtig mange tyer altså også til dette øjebliksbillede med en dårlig landskampsamling bl.a. præget af sygdom i truppen. Fraset den her uge har det danske landshold haft et ganske pænt niveau i perioden under Riemer. Men det blev altså spoleret denne gang, også på grund af den lidt mærkelige skæve trup landstræneren udtog.

Det var et trænervalg at undlade Froholdt og Andersen mod Hviderusland. Det var et trænervalg, at stille med en dårlig spillende Eriksen og Wind mod samme modstander. Det kan i sidste ende koste en slutrunde, det er himmelråbende stupid og mange påpegede det før kampen.

Det var tæt på en drømmegruppe, hvor modstanderne har været lige så ringe, som vi regnede med og nu står vi her efter 2 missede matchbolde og skal spille 2 knald eller fald playoff kampe.
Det er elendigt af trup og trænerstab.

Jeg kan sagtens overvurdere Sverige men jeg ser et svensk landshold som kun kan blive bedre mens jeg ser et dansk landshold spille til niveau og det niveau er ikke godt. Derfor vil jeg have Sverige som favorit ikke i dag men til marts og derfor vil jeg meget gerne undgå dem.

Nu så jeg forleden Finlands afsluttende kval-kamp, der endte med et hjemmebanenederlag til Malta. Og nej, det er ikke tæt.
Finland vandt så til gengæld på Malta og havde også rigeligt med chancer til at vinde igen. De slog også Polen og Litauen i denne kvalifikation, så selvom vi kan blive enige om at de ikke er fantastiske, så har de så rigeligt kunnet konkurrere med Sverige i denne kvalifikation. Island havde en direkte kamp om 2. pladsen i sidste runde og gjorde det selvsagt også bedre.

Latest posts

Back