New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 548
  • Views Views: Views 24K
Added to Calendar: 20-07-25

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00
Graulund ævlede om en 4 back kæde, jeg mener ikke han talte om 3 centrale midtbanespillere?.

Ja det kan godt være at planen var at Arnstad skulle erstatte Emmery 1-1, men det gjorde han bare ikke, han rykkede ned på en 8’er og overlod alt det offensive til Bech og Paddy. Så skiftede han Polle med Tchamche og så var vi tilbage igen. Men det var som om Nørgaards justering efter 30 minutter, gjorde JP rådvild, og ude af stand til at finde et modtræk, og det er ikke så godt, mod en af årets nedrykningskandidater, for så bliver det da rigtigt grimt mod Bertelsen og Randers FC på fredag.
Jeg tror faktisk en 4-back kæde ville hjælpe meget. Vi vil være en mand i overtal dentistry i forsvaret. Vi vil numerisk være flere centralt på midten.

Mod Randers tror jeg det vil give mening at starte Arnsted som venstre 10’er. Da Randers nogle gange spiller med to angribere, hvilket kan være svært at håndtere i en 3-4-3 hvor man er så mandsorienteret i forsvarsspillet som vi er.

Så kan man slå over i en 4-2-3-1, hvis de kommer med 2 angribere.

Så fra

Jensen-Abbew - Tingager - Kahl

Beijmo - Poulsen - Madsen - Links

Bech - Mortensen -Arnstad​

Til en

Beijmo - Jensen-Abbew - Tingager - Kahl

Poulsen - Madsen

Bech - Arnstad - Links

Mortensen​

Jeg tror det er en tabt sag, men jeg vil gerne have etableret en eller anden fælles forståelse om at træningskampe ikke kan overføres til pointkampe.

Mit take er det taktiske halter. 2 centrale bliver for omkostningsfyldt. Dertil får man ikke nok ud af MEM, og NP er bedre som alene på 6'eren.

Mange har besluttet NP er aldeles håbløs - en konklusion der formentlig for de flestes vedkommende var skrevet på forhånd. Jeg er overbevist om nissen flytter med, dvs Arnstad eller Yakob får også problemer. Måske ser de bedre ud mens de fejler, og måske fejler de med lange afleveringer, eller i et mindste på en måde der generer folk mindre. Til gengæld spiller NP utroligt klogt og er stærkere defensivt, og det kommer man til at mangle med de andre.

Et skifte fra Links til Bach svækker holdet både defensivt og offensivt og gør ikke noget godt.

Emmery spillede en fin kamp med lovende takter, men skulle have fået mere ud af det - det er prisen for at spille med en ung spiller. Fin assist og meget lovende takter, men vi skal huske at bedømmelsen er baseret på et talent, ikke en etableret spiller.

Man kan kun ærgre sig over 2. halvleg blev så kaotisk. Måske skulle JP have taget konsekvensen af Links I pausen og være gået til 4-3-3 fra start af 2. Halvleg. Det hjalp ikke meget med de skift der var løbende. Hvis JP ikke troede på Bach som wingbach så var det ind med Carstensen, eller skift af formation lige der - Arnstad eller Yakob ind for Links, og så 4-3-3 fra start.

Og han tager Jensen-Abbew ud, da han skifter til 4-back. Var det fordi han var kørt flad, eller fordi man ikke stoler på ham i 4-backen? I fald det er det sidste, burde han også være skiftet i pausen.

JP skifter ikke sin nye 10'er ind, men kører med Bach. Og holdet bliver slået totalt ud af kurs da Wahlstedt - IGEN - begår en once-in-a-career dumhed og dermed smadrer hele det fundament han har genopbygget siden afslutningen på det horribelt ringe forår.

Mit bud er ikke de gamle. Men svagheder i den valgte formation, kombineret med for mange usikkerheder i startopstillingen.
Jeg er helt enig i, at Poulsen er bedst i en formation hvor han er ene 6’er. Der sætter man lettest restforsvaret, og man har meget mere af spillet foran sig end på siderne af sig.

Jeg synes dog ærlig talt at han er for ringe på bolden, uanset formation. Han kan nærmest ikke lave nogle rotationer med andre spillere, hvilket jeg synes er problematisk. Jeg synes også alt for ofte, at modstanderen sørge for at arrangere deres presfælder således, at den frie mand ofte bliver Nicolai Poulsen. Hans progressive løb med bolden synes jeg heller ikke er for gode.

Jeg var meget overrasket over ikke at se som min. Carstensen i start 11. Synes Carstensen gjorde det rigtig godt mod Ajax.

Jeg havde også regnet med at se mere til de nye selvom de ikke har trænet med truppen så længe. Har en forventning om de skal være forstærkninger og de kender da ligaen i forvejen. Til gengæld blev der tid til et par af de unge og der overraskede det mig, at Stefen kom på banen før de andre indkøb - ihvertfald når det var NP man skiftede ud og ikke PM.

Men vores hovedproblem er stadigvæk Poulsen og Mortensen. To spillere med top spidskompetencer men også med enorme mangler.

Enten sætter vi dem af eller sætter holdet op så vi spiller dem bedre. Lige nu synes jeg vi sidder mellem to stole.

Det er som om man ikke tør rive plastret af og tage konsekvensen men begge har også i perioder et rigtig godt niveau - bare ikke lige i dag og de perioder ser ud til at blive færre og færre. NP laver nogle fejl i dag men han står også de rigtige steder i nogle kritiske situationer. Men verdens bedste boldspiller bliver han aldrig. PM rammer vel nærmest ikke noget i dag, taber 7 ud af 8 hovedstødsdueller og nærmest alle andre dueller - utroligt han blev på banen.

Hvornår er Badji klar igen? Der er tydeligt ikke tiltro til Serra og vi skal ikke have en sæson hvor Stefen er førsteangriber. Ovenpå dagens performance håber jeg heller ikke man satser på PM.

Jeg havde også regnet med at se mere til de nye selvom de ikke har trænet med truppen så længe. Har en forventning om de skal være forstærkninger og de kender da ligaen i forvejen. Til gengæld blev der tid til et par af de unge og der overraskede det mig, at Stefen kom på banen før de andre indkøb - ihvertfald når det var NP man skiftede ud og ikke PM.

Det er som om man ikke tør rive plastret af og tage konsekvensen men begge har også i perioder et rigtig godt niveau - bare ikke lige i dag og de perioder ser ud til at blive færre og færre. NP laver nogle fejl i dag men han står også de rigtige steder i nogle kritiske situationer. Men verdens bedste boldspiller bliver han aldrig. PM rammer vel nærmest ikke noget i dag, taber 7 ud af 8 hovedstødsdueller og nærmest alle andre dueller - utroligt han blev på banen.

Hvornår er Badji klar igen? Der er tydeligt ikke tiltro til Serra og vi skal ikke have en sæson hvor Stefen er førsteangriber. Ovenpå dagens performance håber jeg heller ikke man satser på PM.
Til Mortensens forsvar, og det er jeg nu ikke nødvendigvis meget for. Så tror jeg også at han måske er mere ramt af varmen i dag end nogle af de andre. I en 3-4-3 eller 4-3-3 med så smalle kanter/10’ere, så er preslængderne en del flere meter end i formationer med to angribere, eller med rigtige kanter.

Vi kan ikke forsvare at fortsætte med PM.
Han vinder jo 0 dueller og kan ikke tæmme en bold.

Jeg kan virkeligt ikke se, hvorfor Bech, Stefen eller Serra ikke lige så godt kunne spille den.

Bech holder for meget på bolden som 10er.
Men på toppen kunne det måske have mere værdi.
Jeg synes også Tchamche kunne være spændende som en slags falsk 9’er. Der søger lige 5-7 meter længere ned. Samtidig kan 10’erne søge dybt.

Jeg tror også Bech på sigt kunne blive en god 9’er, men ikke lige nu i den forfatning vi er i.

Vi kan ikke forsvare at fortsætte med PM.
Han vinder jo 0 dueller og kan ikke tæmme en bold.

Jeg kan virkeligt ikke se, hvorfor Bech, Stefen eller Serra ikke lige så godt kunne spille den.

Bech holder for meget på bolden som 10er.
Men på toppen kunne det måske have mere værdi.
Dælme også en svær opgave mod Magnus Jensen.. Derfor helt håbløst med de mange lange bolde

Men havde folk oprigtigt forventet, at PM var kommet med et andet udtryk?

Han er 36 og han var helt væk hele foråret, fraset målene naturligvis. Dem er han god til at score, men det gavner på ingen måder vores spil, at have en så lidt mobil spiller på banen.

Jeg har sagt det længe. PM skal have en reserverolle. Helst fra næste runde. Uanset, hvem der så skal spille pladsen. Han er for slap og for langsom til Superligafodbold på et hold, der har så lidt momentum, som vi har.

Uanset om spiller med tre eller fire i bagkæden er der virkelig brug for at hente en kvalitetsspiller ind.

Jeg ser helst klart at vi går tilbage til en bagkæde med fire spillere. Det bliver sgu hverken fugl eller fisk pt. Trebackkæden var suveræn da vi havde Mølgaard og Bisseck, der var så gode at wingbacks kunne fokusere på det offensive eller holde igen når Bisseck eller Mølgaard gik frem i banen.

Hverken Kahl, Dalsgaard eller JJA har noget der minder om samme offensive kvaliteter og uden det overraskende element bliver vores spil ufatteligt stereotypt.

Et par tanker

De to 10’ere skal være noget mere synlige i det defensive arbejde hvis de skal spille med det. I dag forsvarede de reelt set kun med 7,5 mand + keeper. Emmery er et frisk pust men det koster på holdets defensive struktur.

Tobias Bach er et massivt drop i kvalitet når han kommer ind. AGF bør overveje at have en omvendt wing back i truppen der kan hjælpe til som en spilstation sammen med de to x 6 og 10.

Det er tid til at sige farvel til Polle, jeg savner en leder der sætter sig igennem da de bliver løbet ned. Han var tættere på et rødt end at vende kampen. De skal have to rimelig komplette spillere på de to 6’ere

Holdet virker blottet for selvtillid når de møder lidt modgang. De trænger i den grad til en sejr. Næsten alle boldtab gav en afslutning til SjE

Jakob Poulsen havde ikke de store modsvar til Nørgaards justeringer. Det skal blive, markant, bedre når han har haft mere tid med truppen.

Midt i alt elendigheden skal vi også huske at fokusere på de positive aspekter og vinkler, der trods alt er. Jeg har ikke set kampen, men bedømt på, hvad jeg har læst og hørt, vil jeg fremhæve:

Poulsen har haft en måneds opstart med holdet. Det er meget lidt tid. Han kom sent ind - det er CVs skyld - og har derfor haft begrænset tid til at forberede sig. En uafgjort i Haderslev er ikke nogen katastrofe, og der var godt spil de første tyve minutter og i træningskampene. Poulsens koncepter skal nok have mere tid til at sætte sig.

Jeg tror ikke, vi skal forvente mange point de næste fire kampe, men jeg tror, det er vigtigt, at vi har lidt tålmodighed med projektet. Der er helt sikkert en plan. Den står og falder ikke med et enkelt point og en dårlig præstation i Haderslev.

Wahlstedt står som jeg forstår det en god kamp fraset sin fejl. Vi ved nu, at manden faktisk kan stå på mål, nu skal han bare have styr på de dumme fejl. Det tror jeg kommer med selvtillid, og jeg er fuldstændigt vild med fansenes støtte til ham efter kampen.

Emmery, JJA og TB får minutter og trækker gennemsnitsalderen ned. Især førstnævnte får positive ord med på vejen. Det er i denne sæson en mission i sig selv at forynge holdet, og det er positivt, at den mission er kommet godt fra start.

Arnstad, Yakob, Jørgensen, Carstensen og Badji kommer til at forstærke os voldsomt. Både i startelleveren og i bredden.

Og så lige en opfordring. Lad os nu bakke op i stedet for at kritisere. Det var en kamp. Videre. Meget kan være bedre om en uge eller seks.

Okay, jeg synes godt nok der er rigtig mange der har smidt deres ja-hat ud.

Nej, det var ikke en køn kamp fra os i dag. Det var faktisk som at se os i slutningen af sidste sæson.

Men vi er enige om at det er første kamp i en ny sæson, og at det er første kamp under JP, ikke?

Vi har spillet med Uwe’s system og metoder i nogle år, og det tager lidt tid at vænne sig til en ny træner og den måde, som han vil spille på. Ikke ret mange herinde virker til at have lyst til at give JP chancen igen på fredag.

Jeg tror at der vil gå 2-3 uger før vi ser JP’s spilfilosofi slå igennem, og så skal det nok blive bedre - tror jeg.

Men jeg tror så også, som flere af jer, at PM og NP snart må være fortid som startere. Men hvem vil I starte med i stedet for? Personligt ville jeg smide Arnstad ind i stedet for NP og så prøve med Serra mod Randers - og hvis han ikke lykkedes så, så smide Tchamche derop.

Der er naturligvis nuancer.

Wahlstedt står en fremragende kamp, med en stor fejl. Ser man highlights igen, så kunne bolden fra AJ også have været lagt bedre.

Emmery får stor ros for sin indsats. Men laver Bech ikke et fremragende løb, og laver et super hovedstød, så spiller Emmery chancen mindre (LInks var helt fri), og får ikke nok ud af to kæmpe muligheder.

Grundlæggende er synes jeg det mest problematiske er, at specielt Poulsen og Mortensen, og i perioder Tingager, simpelthen ikke er lederne og fyrtårnene på holdet som de skal være med deres alder og placering på banen.

Gad vide om det kunne være en ide at rykke Tobias Bech op på en 9’er også rykke Jørgensen ind på hans plads. Det ville give en væsentlig mere bevægelig 9’er og give enormt meget til presset.

Jeg synes ikke han er en oplagt wing eller inside forward, da han ikke er dygtig nok teknisk eller han hurtigheden.

Vi mister helt sikkert noget tilstedeværelse fysisk både i modstander og eget felt, men jeg tror det ville frigøre nogle ting i vores spil.

Midt i alt elendigheden skal vi også huske at fokusere på de positive aspekter og vinkler, der trods alt er. Jeg har ikke set kampen, men bedømt på, hvad jeg har læst og hørt, vil jeg fremhæve:

Poulsen har haft en måneds opstart med holdet. Det er meget lidt tid. Han kom sent ind - det er CVs skyld - og har derfor haft begrænset tid til at forberede sig. En uafgjort i Haderslev er ikke nogen katastrofe, og der var godt spil de første tyve minutter og i træningskampene. Poulsens koncepter skal nok have mere tid til at sætte sig.

Jeg tror ikke, vi skal forvente mange point de næste fire kampe, men jeg tror, det er vigtigt, at vi har lidt tålmodighed med projektet. Der er helt sikkert en plan. Den står og falder ikke med et enkelt point og en dårlig præstation i Haderslev.

Wahlstedt står som jeg forstår det en god kamp fraset sin fejl. Vi ved nu, at manden faktisk kan stå på mål, nu skal han bare have styr på de dumme fejl. Det tror jeg kommer med selvtillid, og jeg er fuldstændigt vild med fansenes støtte til ham efter kampen.

Emmery, JJA og TB får minutter og trækker gennemsnitsalderen ned. Især førstnævnte får positive ord med på vejen. Det er i denne sæson en mission i sig selv at forynge holdet, og det er positivt, at den mission er kommet godt fra start.

Arnstad, Yakob, Jørgensen, Carstensen og Badji kommer til at forstærke os voldsomt. Både i startelleveren og i bredden.

Og så lige en opfordring. Lad os nu bakke op i stedet for at kritisere. Det var en kamp. Videre. Meget kan være bedre om en uge eller seks.
Dejligt positivt indlæg. Nu vil jeg lægge mig til at sove. Og når jeg vågner i morgen må vi se, om jeg kan tilgive Wahl at lave den samme forrykte begynderfejl to gange på to måneder. Her 22:25 kan jeg ikke.

Gad vide om det kunne være en ide at rykke Tobias Bech op på en 9’er også rykke Jørgensen ind på hans plads. Det ville give en væsentlig mere bevægelig 9’er og give enormt meget til presset.

Jeg synes ikke han er en oplagt wing eller inside forward, da han ikke er dygtig nok teknisk eller han hurtigheden.

Vi mister helt sikkert noget tilstedeværelse fysisk både i modstander og eget felt, men jeg tror det ville frigøre nogle ting i vores spil.
Vil gerne prøve Bech som 9’er.. Han har fysikken og farten..

Det mest bekymrende er Jakob Poulsens rådvildhed. I 2. Halvleg, skiftede han fra 3-4-3 til 3-5-2 da han skifter Arnstad for Emmery, og får 3 centrale midtbanespillere. 10 minutter senere, går han så tilbage til 3-4-3 da han skifter Polle for Tchamche.
Min oplevelse var, at han satte Arnstad ind for at bryde det momentum og den dominans SE havde, mens han indskifter Tchamche i det sidste kvarter fordi han vil prøve at vinde kampen.

Der er noget at overveje i forhold til den midtbane. Det bliver nok svært at bevare 3-bak kæden OG spille med en defensiv NP, hvis vi samtidig skal spille med to 10ere.

Latest posts

Back