New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 548
  • Views Views: Views 24K
Added to Calendar: 20-07-25

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00
Okay, jeg synes godt nok der er rigtig mange der har smidt deres ja-hat ud.

Nej, det var ikke en køn kamp fra os i dag. Det var faktisk som at se os i slutningen af sidste sæson.

Men vi er enige om at det er første kamp i en ny sæson, og at det er første kamp under JP, ikke?

Vi har spillet med Uwe’s system og metoder i nogle år, og det tager lidt tid at vænne sig til en ny træner og den måde, som han vil spille på. Ikke ret mange herinde virker til at have lyst til at give JP chancen igen på fredag.

Jeg tror at der vil gå 2-3 uger før vi ser JP’s spilfilosofi slå igennem, og så skal det nok blive bedre - tror jeg.

Men jeg tror så også, som flere af jer, at PM og NP snart må være fortid som startere. Men hvem vil I starte med i stedet for? Personligt ville jeg smide Arnstad ind i stedet for NP og så prøve med Serra mod Randers - og hvis han ikke lykkedes så, så smide Tchamche derop.
Er enig i det meste her. Jeg tror Yakobs dynamik er svaret på spørgsmålet omkring Polle, i hvert fald indtil de spiller med 3 på midtbanen igen.

På 9eren synes jeg Badji har alle forudsætninger for at kunne bidrage. Hvis det var ham der havde været i hundeslagsmål med Magnus Jensen i dag, havde det næppe været så ensidig en dyst.

Er enig i det meste her. Jeg tror Yakobs dynamik er svaret på spørgsmålet omkring Polle, i hvert fald indtil de spiller med 3 på midtbanen igen.

På 9eren synes jeg Badji har alle forudsætninger for at kunne bidrage. Hvis det var ham der havde været i hundeslagsmål med Magnus Jensen i dag, havde det næppe været så ensidig en dyst.
Men er Yakob ikke mere offensiv orienteret end NP/Arnstad?

Gad vide om det kunne være en ide at rykke Tobias Bech op på en 9’er også rykke Jørgensen ind på hans plads. Det ville give en væsentlig mere bevægelig 9’er og give enormt meget til presset.

Jeg synes ikke han er en oplagt wing eller inside forward, da han ikke er dygtig nok teknisk eller han hurtigheden.

Vi mister helt sikkert noget tilstedeværelse fysisk både i modstander og eget felt, men jeg tror det ville frigøre nogle ting i vores spil.
Jeg synes faktisk Bech er ok på den plads. Når han går længere ned i banen, med bolden er han sikker. Han finder også tit modsatte kant med sin gode pasningsfod.

Emmery prøvede også i starten, fintede en mand og ville skifte side, og både Beijmo og AJ var fri, men en dårlig aflevering spillede en modstander fri

Last edited:
Det blev værre, end jeg frygtede. Der er ikke en eneste spiller fra seneste sæson, der kan være sin præstation bekendt. Ikke een. I sidste sæson kæmpede Anderson videre sammen med Links når han var fit. Nu er Anderson væk og Links på deltid. Så det er ikke overraskende, at de øvrige stadig spiller langt under niveau i over en time helt uden plan.

Der er ingen der går foran. Alle trækker hinanden ned. Wahlstedt kæmpede men lærer ikke selv af de mest vanvittige serie 6 brølere. Emmery er et meget lovende talent og ikke en fix og færdig voksenspiller. Men det bliver han.

Generelt var det en skamløs indsats. Holdmoralen er totalt væk. Tror JN må til at finde en af sine berømte opfordringer til spillerne frem igen.

Til dem der mener at truppen er stærk nok til top 6: Vil I absolut gamble med nedrykning? Jeg har sjældent set så mange fejlafleveringer, så mange tabte dueller eller så få vundne 2. bolde. Mod et af de helt små hold i ligaen.
Sådan en blamage skal ikke dysses ned. Så ender det galt. Der skal handles stort på toppen, inden det er for sent. Når de største profiler over en bank igen svigter, skal der nye til, som kan trække de øvrige med op. Det er der ingen der gjorde i de 7 kampe i foråret, og det er der stadig ikke.

Men alt i alt viste søndagens kamp mod Sønderjyske, at de problemer, AGF havde i foråret, ikke er forsvundet bare fordi, at Rösler er blevet til Poulsen og at spillerne har haft en dejlig sommerferie hvor de har fået ladet batterierne op.
Sådan slutter Stiften deres analyse af kampen. Det synes jeg er ret præcist. Hvis modstanderen havde været bedre, havde vi tabt 3-1. Der venter en hård kamp med at få vendt momentum, og det er ikke løst ved at bytte enkelte spillere (man har set på længe) ud med nogle andre. Jeg er ikke overbevist af 343-formationen, fordi det i hvert fald i denne kamp førte til et overbelastet maskinrum og et par wingbacks, der ikke rigtigt kunne finde rummene, når de havde en spiller foran sig. Men det kan også bare handle om træning og træning og træning. Den dag JP skifter til en anden formation og alligevel taber begynder det først at se skidt ud.

Midt i alt elendigheden skal vi også huske at fokusere på de positive aspekter og vinkler, der trods alt er. Jeg har ikke set kampen, men bedømt på, hvad jeg har læst og hørt, vil jeg fremhæve:

Poulsen har haft en måneds opstart med holdet. Det er meget lidt tid. Han kom sent ind - det er CVs skyld - og har derfor haft begrænset tid til at forberede sig. En uafgjort i Haderslev er ikke nogen katastrofe, og der var godt spil de første tyve minutter og i træningskampene. Poulsens koncepter skal nok have mere tid til at sætte sig.

Jeg tror ikke, vi skal forvente mange point de næste fire kampe, men jeg tror, det er vigtigt, at vi har lidt tålmodighed med projektet. Der er helt sikkert en plan. Den står og falder ikke med et enkelt point og en dårlig præstation i Haderslev.

Wahlstedt står som jeg forstår det en god kamp fraset sin fejl. Vi ved nu, at manden faktisk kan stå på mål, nu skal han bare have styr på de dumme fejl. Det tror jeg kommer med selvtillid, og jeg er fuldstændigt vild med fansenes støtte til ham efter kampen.

Emmery, JJA og TB får minutter og trækker gennemsnitsalderen ned. Især førstnævnte får positive ord med på vejen. Det er i denne sæson en mission i sig selv at forynge holdet, og det er positivt, at den mission er kommet godt fra start.

Arnstad, Yakob, Jørgensen, Carstensen og Badji kommer til at forstærke os voldsomt. Både i startelleveren og i bredden.

Og så lige en opfordring. Lad os nu bakke op i stedet for at kritisere. Det var en kamp. Videre. Meget kan være bedre om en uge eller seks.
Og til alle jer, som så gerne ville have Kent Nielsen, kig på dagens resultat mod et langt fra imponerende Brøndby mandskab, manden er for gammel og tror hans bedste tid i Silkeborg ligger bag ham

Sådan slutter Stiften deres analyse af kampen. Det synes jeg er ret præcist. Hvis modstanderen havde været bedre, havde vi tabt 3-1. Der venter en hård kamp med at få vendt momentum, og det er ikke løst ved at bytte enkelte spillere (man har set på længe) ud med nogle andre. Jeg er ikke overbevist af 343-formationen, fordi det i hvert fald i denne kamp førte til et overbelastet maskinrum og et par wingbacks, der ikke rigtigt kunne finde rummene, når de havde en spiller foran sig. Men det kan også bare handle om træning og træning og træning. Den dag JP skifter til en anden formation og alligevel taber begynder det først at se skidt ud.
Glimrende skrevet af Stiften og fint fulgt op. Jeg har også undret mig over optimismen. Ud over den der altid følger med en ny sæson, er der ikke meget anderledes. At Emmery er et lovende talent betyder jo ikke at han vinder kampe for klubben her og nu, med talenter er det oftest omvendt (og Wahlstedt må derfor være et kæmpe talent... :)).

Spørgsmålet er om 3-4-3 er en taktisk blindgyde, eller den fungerer med et par tweaks. Der er også mulighed for at hente et par spillere, spørgsmålet er også, hvilke positioner man ser på.

Jeg siger ikke at er deprimerende eller noget i den stil. Vi mangler at se flere spillere og JPs justeringer. Men mest af alt mangler vi de par spillere fra min ønskeseddel, der skal til for at styrke holdet. Og så bliver top-6 nok svær at nå ... og når denne bløde kamp til at indlede sæsonen blev fumler, er det et dårligt varsel for de kommende uger.

Midt i alt elendigheden skal vi også huske at fokusere på de positive aspekter og vinkler, der trods alt er. Jeg har ikke set kampen, men bedømt på, hvad jeg har læst og hørt, vil jeg fremhæve:

Poulsen har haft en måneds opstart med holdet. Det er meget lidt tid. Han kom sent ind - det er CVs skyld - og har derfor haft begrænset tid til at forberede sig. En uafgjort i Haderslev er ikke nogen katastrofe, og der var godt spil de første tyve minutter og i træningskampene. Poulsens koncepter skal nok have mere tid til at sætte sig.

Jeg tror ikke, vi skal forvente mange point de næste fire kampe, men jeg tror, det er vigtigt, at vi har lidt tålmodighed med projektet. Der er helt sikkert en plan. Den står og falder ikke med et enkelt point og en dårlig præstation i Haderslev.

Wahlstedt står som jeg forstår det en god kamp fraset sin fejl. Vi ved nu, at manden faktisk kan stå på mål, nu skal han bare have styr på de dumme fejl. Det tror jeg kommer med selvtillid, og jeg er fuldstændigt vild med fansenes støtte til ham efter kampen.

Emmery, JJA og TB får minutter og trækker gennemsnitsalderen ned. Især førstnævnte får positive ord med på vejen. Det er i denne sæson en mission i sig selv at forynge holdet, og det er positivt, at den mission er kommet godt fra start.

Arnstad, Yakob, Jørgensen, Carstensen og Badji kommer til at forstærke os voldsomt. Både i startelleveren og i bredden.

Og så lige en opfordring. Lad os nu bakke op i stedet for at kritisere. Det var en kamp. Videre. Meget kan være bedre om en uge eller seks.
Jeg hæfter mig ekstremt ved, at du siger, at du ikke har set kampen, men kommenterer på situationen. Har du heller ikke set træningskampene? Vi står for alvor ikke et særligt godt sted.

Jeg bakker også fuldt op om AGF, men mine alarmklokker ringer voldsomt. Det gjorde de i svær grad, da Jakob Poulsen blev ansat.

Det her bliver et spændende år på AGF-forum.dk

Jeg hæfter mig ekstremt ved, at du siger, at du ikke har set kampen, men kommenterer på situationen. Har du heller ikke set træningskampene? Vi står for alvor ikke et særligt godt sted.

Jeg bakker også fuldt op om AGF, men mine alarmklokker ringer voldsomt. Det gjorde de i svær grad, da Jakob Poulsen blev ansat.

Det her bliver et spændende år på AGF-forum.dk
Hvorfor ringede dine alarmklokker med ansættelsen af JP?

Hvorfor ringede dine alarmklokker med ansættelsen af JP?
Primært fordi at han har et meget laissez-faire væsen. Det synes jeg også har skinnet igennem i opstarten i Aarhus. Jeg blev meget provokeret af at han i Stiftens special blev spurgt, om han var klar til kampen, hvor han han tøvede omkring sig selv, men svarede at det var vigtigere, at truppen var klar. ALLE skal være klar. Spillerne regner da i svær grad med, at han er klar?

Jeg synes ikke, at han lykkedes særligt godt med Viborg. Det var i mine øjne middelmådigt. Jeg tror ikke på, at vi har den rette træner. Skal jeg være kontroversiel, så tror jeg, at vores keeper er mere kompetent end vores træner.

Primært fordi at han har et meget laissez-faire væsen. Det synes jeg også har skinnet igennem i opstarten i Aarhus. Jeg blev meget provokeret af at han i Stiftens special blev spurgt, om han var klar til kampen, hvor han han tøvede omkring sig selv, men svarede at det var vigtigere, at truppen var klar. ALLE skal være klar. Spillerne regner da i svær grad med, at han er klar?

Jeg synes ikke, at han lykkedes særligt godt med Viborg. Det var i mine øjne middelmådigt. Jeg tror ikke på, at vi har den rette træner. Skal jeg være kontroversiel, så tror jeg, at vores keeper er mere kompetent end vores træner.
Klart Poulsen har et andet gemyt end de to tidligere macho-fyre vi havde som trænere.
Men skal der virkelig ikke mere til at provokere dig - eller har du bare bestemt dig på forhånd for at du ikke kan lide manden ?

Hvor mange så du af Viborgs kampe i sidste sæson ?
De blev klart bedre i løbet af sæsonen og spillede i perioder fremragende fodbold. Man kunne både se en udvikling i holdet og ved de de enkelte spillere. Med det budget Viborg har, så var det alt andet end middelmådigt.

Latest posts

Back