New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 548
  • Views Views: Views 25K
Added to Calendar: 20-07-25

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00
Jeg har købt billet.
Skal jeg stille mig ude i siden, hvis jeg ikke vil dikteres af andre fans, hvor meget jeg synger med? 😎
Du stiller dig naturligvis ikke ved de mest aktive, hvis du ikke selv synger med 95% af tiden. Så ud i siden med dig og lad de der vil give den gas være sammen?

Last edited:
FCK spiller fredag mod VFF. Allerede midt torsdag eftermiddag offentliggør de deres 21 udtagne. Hvad er grunden til, at AGF sandsynligvis ikke gør det samme lørdag for at skærpe interessen for kampen blandt fansene? Nu er den østtyske lukkethed ude. Vælger JP det samme og i så fald hvorfor? Eller skal småklubsmentaliteten fortsætte?

Argumenterne om at stå bedre i.f.t. modstanderne virker ret latterligt. Vil SJF kunne få en fordel ved, at vi åbenbarer, hvem de to spillere fra truppen er, der f.eks. ikke indgår i en foreløbig 21 mands trup 😉? Samtidig laver klubben en konkurrence på Play, hvor medlemmerne skal gætte startopstillingen. Jamen ….. de kender jo ikke engang truppen, de kan vælge ud fra 😂. Stop den gang skæg og blå briller JP.

FCK spiller fredag mod VFF. Allerede midt torsdag eftermiddag offentliggør de deres 21 udtagne. Hvad er grunden til, at AGF sandsynligvis ikke gør det samme lørdag for at skærpe interessen for kampen blandt fansene? Nu er den østtyske lukkethed ude. Vælger JP det samme og i så fald hvorfor? Eller skal småklubsmentaliteten fortsætte?

Argumenterne om at stå bedre i.f.t. modstanderne virker ret latterligt. Vil SJF kunne få en fordel ved, at vi åbenbarer, hvem de to spillere fra truppen er, der f.eks. ikke indgår i en foreløbig 21 mands trup 😉? Samtidig laver klubben en konkurrence på Play, hvor medlemmerne skal gætte startopstillingen. Jamen ….. de kender jo ikke engang truppen, de kan vælge ud fra 😂. Stop den gang skæg og blå briller JP.
Skal den klagesang køre hele denne sæson også? Skriv til divisionsforeningen og bed dem om at ændre reglerne for, hvornår en trup skal offentliggøres. Klubben beslutter selv, hvad der giver mest mening at gøre, indenfor de gældende regler.

Personligt gør det 0% forskel for mig, hvornår en 20-mands trup offentliggøres. Det man kan få ud af den oplysning er, hvis en stamspiller er blevet skadet eller syg. Og den oplysning mener klubben åbenbart ikke, at man har nogen fordel ved at informere modstanderne om dagen før. Jeg kan ikke se, at det har noget med småklubsmentalitet at gøre. I alle andre sportsgrene virker det ellers som om det er ok at detailoptimere, med næseplastre, hårtrimning osv.

Men er det ikke komplet ligegyldigt?
Truppen kan jo alligevel ændres på afgørende positioner indtil 1 time før kampstart, hvorfor det bringer sådan cirka 0 relevans.

Og hvorfor er det “småklubsmentalitet”?

Jeg synes også, klubberne skal fremlægge deres transferønsker, og hvad de har tænkt sig og byde.
De kunne også fremlægge, hvem de gerne vil sælge/af med i en H……. fart, og hvor meget/lidt de ønsker for den pågældende spiller.

Eller hvad med offentliggørelse af om vi bruger økologiske smør eller olivenolie til spillernes mad?

Eller hvor meget spillerne kan bænke, eller hvor hurtigt de kan tage 10 burpees?

Find gerne selv på flere - men at kalde det “småklubsmentalitet”…ikke i min verden.

Et rigtig godt eksempel på småklubsmentalitet er, når Nestrup mener, skader lige før en udskiftning kun sker for FCK, eller når man mener, at FCM flytter sig 473 meter ved hvert indkast uden at have belæg herfor.

Men er det ikke komplet ligegyldigt?

Hvorfor ikke gøre det, så de fans der følger klubben tæt kan begynde at diskutere mulighederne? Klubben lever af omtale men lige her ønsker man den tilsyneladende ikke:unsure:

Truppen kan jo alligevel ændres på afgørende positioner indtil 1 time før kampstart, hvorfor det bringer sådan cirka 0 relevans.

Lige nøjagtig og derfor kunne de bare offentliggøre i stedet for al den hemmeligholdelse😂 Der kan komme skader/sygdom fra den ene dag til den anden.

Skal den klagesang køre hele denne sæson også? Skriv til divisionsforeningen og bed dem om at ændre reglerne for, hvornår en trup skal offentliggøres. Klubben beslutter selv, hvad der giver mest mening at gøre, indenfor de gældende regler.

Personligt gør det 0% forskel for mig, hvornår en 20-mands trup offentliggøres. Det man kan få ud af den oplysning er, hvis en stamspiller er blevet skadet eller syg. Og den oplysning mener klubben åbenbart ikke, at man har nogen fordel ved at informere modstanderne om dagen før. Jeg kan ikke se, at det har noget med småklubsmentalitet at gøre. I alle andre sportsgrene virker det ellers som om det er ok at detailoptimere, med næseplastre, hårtrimning osv.
JA 🤣

Hold kæft, hvor jeg glæder mig til den her kamp. Og til den her sæson.

Og det er ikke kun fordi, at TdF er forbi ift. sportslig værdi.

Det er heller ikke fordi, at jeg har særligt store forventninger. Hverken til kampen på søndag eller til sæsonen som helhed.

Men jeg synes, det er længe siden, truppen har været så spændende.

Jeg glæder mig til, hvilket udtryk JP vil bringe og hvordan vi kommer til at spille.

Jeg glæder mig til at se, hvad trænerskiftet kan gøre for AJ, Wahlstedt, Arnstad og Badji, som alle er spændende spillere og i et eller andet omfang uforløste.

Jeg glæder mig til st se Kevin Yakob tilbage.

Og jeg glæder mig til forhåbentlig at se de unge - med Emmery, Tschambe og Callø - udvikle sig over sæsonen.

Mine håb for sæsonen er, at vi kan snige os med i top seks, og at vi kan udvikle den yngre del af vores trup endnu mere. Alt andet er fir mig bonus..

Hold kæft, hvor jeg glæder mig til den her kamp. Og til den her sæson.

Og det er ikke kun fordi, at TdF er forbi ift. sportslig værdi.

Det er heller ikke fordi, at jeg har særligt store forventninger. Hverken til kampen på søndag eller til sæsonen som helhed.

Men jeg synes, det er længe siden, truppen har været så spændende.

Jeg glæder mig til, hvilket udtryk JP vil bringe og hvordan vi kommer til at spille.

Jeg glæder mig til at se, hvad trænerskiftet kan gøre for AJ, Wahlstedt, Arnstad og Badji, som alle er spændende spillere og i et eller andet omfang uforløste.

Jeg glæder mig til st se Kevin Yakob tilbage.

Og jeg glæder mig til forhåbentlig at se de unge - med Emmery, Tschambe og Callø - udvikle sig over sæsonen.

Mine håb for sæsonen er, at vi kan snige os med i top seks, og at vi kan udvikle den yngre del af vores trup endnu mere. Alt andet er fir mig bonus..
Helt enig. Det er en "genstart" af de større på mange parametre og jeg har ikke de store forventninger, men vil meget gerne overraskes positivt. Oveni hatten er spillerne nu vant til Ceres Park Vejlby og det kan forhåbentlig give lidt mere hjemmebanefordel end hidtil - også med den nye A-tribune.

Det bliver en vigtig kamp, hvor vi meget har brug for en sejr. I de efterfølgende 3 kampe møder vi tre hold fra sidste års top 4 og i runde 5 skal vi til Odense, hvor der nok skal komme et hjemmehold med en masse Zorninger-energi. Dog synes jeg at det er fint nok, at vi møder FCM og FCK så tidligt. Ingen af dem kan være kommet helt på plads med deres hold og i hvert fald FCK må skulle bruge noget tid på at få spillet alle de nye ind. Desuden kommer kval. til Europa også til at fylde for dem begge nu.

Det bliver en vigtig kamp, hvor vi meget har brug for en sejr. I de efterfølgende 3 kampe møder vi tre hold fra sidste års top 4 og i runde 5 skal vi til Odense, hvor der nok skal komme et hjemmehold med en masse Zorninger-energi. Dog synes jeg at det er fint nok, at vi møder FCM og FCK så tidligt. Ingen af dem kan være kommet helt på plads med deres hold og i hvert fald FCK må skulle bruge noget tid på at få spillet alle de nye ind. Desuden kommer kval. til Europa også til at fylde for dem begge nu.
Så 15 points efter 5 runder...

Jeg vil hellere vinde to og spille tre uafgjorte, med mindre sejrene kommer mod FCM og FCK.

Men realistisk, så får vi nok 5-7 point. En sejr i morgen kan dog opskrive den prognose lidt.
Apropos tidligere indlæg om “klagesange” er det eneste jeg ikke gider høre på, hvor svært det er er for GF at præstere i.f.t. budget. Hvis spillere og trænere ikke kan det i 4.-5. klub i DK, kan man glemme alt om at komme på større adresser, hvor presset er langt større. At man ikke har kunnet gøre det i årevis, gør det bare endnu mere komisk.

Latest posts

Back