New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 372K
Jeg synes egentlig aldrig helt Junker fik den kredit han fortjente. Han blev fast mand og som en af de sjældne i AGF udtaget til landsholdet under Åge Hareide. Jo jo han kom på vippen i august og lavede en flugt til Horsens, men David Nielsen og PC ville jo helst have beholdt ham, men han ønskede selv at skifte og fik lov for en efter omstændighederne fin sum på 5 mio. Og nu igen en fin sum efter omstændighederne. AGF havde nok drømt om 10+ og Bodø 20+ mio. Men alligevel fin case begge steder. Kun Fru Bo kunne ikke forløse det talent.

Mon ikke han er tilbage i Europa om næste år i januar vinduet.

• Like
Reactions: fsc
Mon ikke han er tilbage i Europa om næste år i januar vinduet.

Det kommer helt sikker an på, hvilken løn han kommer til at få i Japan. For får han mellem 3-6 mio. kr., er der nok ikke nogen danske klubber, der kan/vil være med der. Jo, FCK og FCM, men de ser nok ikke Junker som værende interessant nok til den pris.

Jeg tænker egentlig, han ville passe perfekt til den måde, Brøndby spiller på pt. Jeg ser ham i hvert fald være bedre end Mikael Uhre, og han har nogen af de samme kompetencer.

Jeg gætter bare på at det bliver svært for ham at falde til i et land der næsten er lige så lukket som under Shogun tiden eller hvad den tid ellers kaldtes. De kan jo knapt engelsk og under 1% udlændinge (ville ellers kunne hjælpe på deres ældre problem og ingen fødsler). Men måske han klarer den til august, så det bliver knap 1½ år med super hyre. Så sælger de ham for det halve til en klub et sted i Europa. Eller måske Bif eller Rosenborg ja - eller hvem ved Bodø igen.

Men håber naturligvis på succes for ham. Ja vild fankulisse - fedt link

Jeg gætter bare på at det bliver svært for ham at falde til i et land der næsten er lige så lukket som under Shogun tiden eller hvad den tid ellers kaldtes. De kan jo knapt engelsk og under 1% udlændinge (ville ellers kunne hjælpe på deres ældre problem og ingen fødsler). Men måske han klarer den til august, så det bliver knap 1½ år med super hyre. Så sælger de ham for det halve til en klub et sted i Europa. Eller måske Bif eller Rosenborg ja - eller hvem ved Bodø igen.

Men håber naturligvis på succes for ham. Ja vild fankulisse - fedt link
Det er en forstad til Tokyo....

I et interview med B.T. mener 'PC', at AGF forsøgte at sende et klart signal ved at stå fast i forhandlingerne med FCK.

- Det har været vanvittigt frustrerende. Men omvendt så er det ikke sådan, at jeg ikke har en forståelse af, hvad det er for et signal, som AGF gerne vil sende. For det er jo et signal. De har vundet terræn i fodbolddanmark og i ligaen, og det er de i deres gode ret til, siger han til B.T. og tilføjer:

- Jeg har fuld respekt for, at man vælger den beslutning, men derfor ville jeg egoistisk set gerne have været i gang fem dage efter, jeg havde sagt op, men sådan er verden ikke altid så gunstig for én.

'PC' fortæller desuden til B.T., at han ikke fortryder noget i afskeden med AGF.

Fint. Jeg er træt af det, og af ham. Men jeg kommer videre.

Godt for PC, at han er glad... og nu er han glemt. Videre.
Tænkte mere det var godt for os, at vi har vundet terræn i fodbolddanmark og ligaen, og er i vores gode ret til at lave den manøvre nu. Altså var vi et bundhold, så ville alle andre klubber jo måske se anderledes på det. Men jeg har faktisk nydt, at andre holds fans siger at det sgu er "fedt nok" at vi har sagt fandme nej til FCK.

Og det viser jo lidt om hvordan de andre holds fans ser på os som klub ift hvor vi er pt også.

Stig AKA Frank Heskjær
Det var ikke nogen kritik af dig. Kun af PC.

Én ting er, at PC skiftede arbejde. - Det er et vilkår. Noget andet er, at han føler trang til at omtale sin gamle arbejdsplads i pressen.

AGF gjorde ikke andet eller mere end hvad klubben havde ret til, jf kontrakten. Hvis FCK og PC var så forhippede på, at det skulle gå hurtigere, så måtte de betale for det.

Første arbejdsdag og han tuder allerede. Passer fint til den nye klub.

Der var vel ikke nogen her der havde forventet at han ikke ville blive forholdt mellemperioden på dag ét? Jeg synes nu egentlig han kommer okay ud af det.

Jeg var mere overrasket over JNs ret voldsomme reaktioner på spørgsmål om PC i det der show med Mette Corneliussen på discovery. JN antyder at PCs exit var grimmere end som så. Omvendt har JN tidligere ikke været bleg for at skyde efter tidligere medarbejdere. PC heller ikke, for den sags skyld.

Enig synes faktisk PC kom fint ud af førstedagen - også afskeden ugen før opsigelsen i Mediano, hvor han egentlig gjorde flot status for sit arbejde. Huskede at jeg på dagen undrede mig over den lidt statusagtige tilgang af PC, også at han var ret åben om flere ting, mere end normalt, og endelig at han sagde han var mest formet af tiden i FCK. Svaret fik vi ugen efter da han sagde op og tiltrådte derovre.

Mht JN har jeg skrevet i anden tråd, hvorfor jeg synes det helt oplagt er et andet forløb.

Man kan også tilføje at JN måske efter 15 års samarbejde og venskab måske forventede endnu mere loyalitet (på flere måder) end en medarbejder man har haft et par år (uden venskab ved siden af arbejdet).

En væsentlig detalje er også at PC aldrig på noget tidspunkt tog snakken med JN og LF om der kunne gøres noget ift ansættelsesvilkårene herunder lønnen, at AGF fx delvist matchede den og lavede en 3-5 års aftale fx.

Da JN spurgte om noget kunne gøres, sagde PC blankt nej.

Mikkel Lassen startede for første gang inde for Skive i weekendens 1-0 sejr over Hobro.
Det er svært at tro, at Lassen kan spille sig ind i Davids hjerte på de to måneder der er tilbage af sæsonen ift at skulle kunne erstatte Kevin Diks plads i truppen. Munksgaard ville så være 1.valg med Lassen bagved, og Lassen altså erstatte Munksgaard som 2.valg.

Jeg tror og håber at Diks skal forlænges. Han er småskadet ofte, og får chancen meget i AGF; og han virker glad for at være her. Så med mindre den sidste del har ændret sig, så tror jeg han napper et år mere i AGF, såfremt vi kommer i europæisk gruppespil.

Og så er spørgsmålet om Lassen vil væk permanent alá Thøgersen!? Vi skal gå langt for at beholde Diks. En af dem med højest niveau i truppen de sidste par år. Og altså Lassen findes der flere af derude ift økonomiske muligheder. Diks kan man ikke bare købe en ny af.

Lassen har lige forlænget 5 år og er han 2. valg på backen så vil han helt sikkert kæmpe sin chance, det ville Thøger også som nr 2, men skal Lassen være nr 3, så er det bedre at udleje ham.

Med mindre vi ser en allrounder i ham - kan spille alle 4-5 bagerste pladser, har faktisk også lavet et par kampe/indhop som 6er, og kunne også være spændende type der med sin kombi af fart og kriger indstilling (som vi så Diks på 6er)

Lassen har lige forlænget 5 år og er han 2. valg på backen så vil han helt sikkert kæmpe sin chance, det ville Thøger også som nr 2, men skal Lassen være nr 3, så er det bedre at udleje ham.

Med mindre vi ser en allrounder i ham - kan spille alle 4-5 bagerste pladser, har faktisk også lavet et par kampe/indhop som 6er, og kunne også være spændende type der med sin kombi af fart og kriger indstilling (som vi så Diks på 6er)
Jeg havde helt ærligt glippet at Lassen har forlænget med 5 år. (endnu en appelsin i JNs vinter-vindue)
Wow. Ja så er det en helt anden historie end med Thøgersen/Lunding/Kaastrup og andre.

Hvidt hænger pt i en ikke-afklarings-zone ift hvordan det ser ud om et par år, men umiddelbart har Hvidt jo forlænget 2 år mere, så han er med til december 2023 på papiret.

Anbo har kontrakt til juni i år, så mon ikke det bliver et farvel til ham. Jeg synes sgu ellers han har set spændende ud. Men hvis Lassen rammer et højere niveau end Anbo, så skal Anbo jo ikke blive og være 4.valg eller lignende. Det burde vi heller ikke have plads i truppen til.

Tiltroen til Hvidt er sikker stor ellers gav man ham ikke en 3 års, men fornuftigt ikke at alle 6 midtbanefolk skal have 5 års som po, np, albert, duncan (og Brandhof 4 år), så har vi trods alt mulighed for at ændre på besætningen om 2½ år + evt. salg af fx Albert

Synes også Anbo er spændende, men vi har en stærk og bred trup, så han skal nok ud og samle erfaring - håber han bliver god og vender tilbage.

Kan ikke se at der er linket til det tidligere.
Superligahjørnet på Discovery+ har besøg af André Riel i denne uge, hvor en del af samtalen klart nok handler om AGF.

Han er egentlig ganske fair og afklaret omkring tiden i AGF og lyder ikke bitter på nogen.
Lidt pudsigt fortyder han dog ikke udtalelsen ved sin ankomst om at han hellere vil ligge højt på topscorerlisten end højt med AGF i tabellen.
Hans efterfølgende undskyldning kom udelukkende fordi han blev bedt om det af klubben og var ikke en undskyldning han på nogen måde mente.

Det er gratis at se, man skal bare være logget ind og så leve med en helvedes masse reklamer:
https://www.discoveryplus.dk/programmer/superligahjrnet?responseCode=212

tak for update

Okay så fremstår han så bare mere autentisk dum - kan godt være han egoistisk tænker det ift selv at komme så langt og tjene så langt som muligt. Men f... man siger det i det mindste ikke højt.

Noget andet er, så at at en træner jo også ser på om spilleren afslutter selv eller spiller chancen større for holdet - Wieghorst var bl.a. efter Jeppe Kjær ikke at gøre det modsat en type som Nordstrand. Samme med Mate.

Det kan godt være man lettere bliver solgt ved at tænke på Riel - men næppe kommer på hold.

Latest posts

Back