Men vi kunne vel lige så godt konkludere, at træneren mener, at han er god nok til at spille, siden han udtager ham til alle kampene?
Fair.
Jeg synes da netop også, at det er en forskel at Milan er udtaget hver gang vs Riel og Mmaae og andre, som end ikke blev udtaget. Altså er der en fin nuance der, at Milan er "god nok" til at blive udtaget. At han så ikke har fået vist at han er "god nok" til at spille fast er noget andet. Så det er jo bare sådan en slags "trin-raket".
1: Man skal først vise sig god nok til at blive udtaget (og ud af det kan vi konkludere at David vurderer at han er god nok til at spille), og 2: derefter skal han vise sig god nok til at blive satset på i kampene (sker ikke pt), og
3: derefter skal han vise i kampene at han skal spille endnu mere.
Riel og Mmaee+andre kom ikke over punkt 1. Milan sidder fast i punkt 2.
Hvidt sidder også fast i punkt 2 pt, men jeg vil undskylde ham med, at han ikke får spilletid på den plads han er bedst på. Ligesom hvis Grønbæk kun fik tid på kanterne, men var bedst centralt (paradoksalt nok synes jeg han har vist mest impact som kant).
Jeg vil dog godt gå skridtet længere og sige, at hvis David ikke synes spilleren er god nok, så har han ikke vist sig god nok. Og da han ikke har spillet kampe, hvor han har bevist det modsatte så har han ikke vist at han ikke er god nok til mig heller.
Så forskellen er måske dem som har vist de ikke er gode nok, og så dem der ikke har fået/skabt chancen for at vise at de er gode nok.
Fælles: De har ikke vist de er gode nok, uanset hvad det skyldes.
-------
Reelt er det en af vores udfordringer pt, at dem der spiller, lidt for sjældent beviser kontinuerligt at de bare må og skal spille igen næste gang. Når Jon spiller en af de kampe, hvor man sidder og sukker bagefter, så er det jo også fordi man VED hvad han ellers kan. Det har han bevist. Han har før grebet chancen, og bevist at han er god nok. Når så han har en kamp der ikke er god, så mangler vi et alternativ der også har bevist det i kampene. Som da Ankersen og Thorsteinsson roterede på venstre med Bundu liggende fast på højre. Sådan som vi ser det med Munksgaard og Diks på højre back. Vi mangler flere pladser på banen, hvor de to der kan spille begge har bevist sig, synes jeg. Vi har det på højre back, og vi har det i midterforsvaret, især når alle er klar.
Men vi mangler det på venstre back: Gersbach.
Vi mangler det på kanten: Jevtovic.
Vi mangler det på 6'eren: Hvidt
Vi mangler det i angrebet: Ammitzbøl.
Vi har så en position, hvor det for ofte ikke fungerer: Frontliggende 8'er med Blume, Albert og Hvidt.
Altså spillere vi kan sætte ind og tænke: Det er sgu fint.
De kan allesammen spille enkelte kampe. Men de kan ikke spille 10 kampe i træk med høj nok kvalitet pt.