New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 372K
Tipsbladet har gang i en sjov øvelse, hvor de sætter et talent-drømmehold for de 12 superligaklubber med aktive spillere, der har spillet ungdomsfodbold i de respektive klubber. AGFs hold er sådan set ganske stærkt, men også lidt sjovt sammensat med flere, der desværre ikke satte mange spor i klubben: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/talenttjek-her-er-agfs-droemmehold

Med de pågældende kriterier virker det vel egentligt som et meget rimeligt hold.

Tipsbladet har gang i en sjov øvelse, hvor de sætter et talent-drømmehold for de 12 superligaklubber med aktive spillere, der har spillet ungdomsfodbold i de respektive klubber. AGFs hold er sådan set ganske stærkt, men også lidt sjovt sammensat med flere, der desværre ikke satte mange spor i klubben: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/talenttjek-her-er-agfs-droemmehold

Med de pågældende kriterier virker det vel egentligt som et meget rimeligt hold.
Duelund skulle vel lige med i stedet for Mikael Anderson. Nåede mig bekendt at være en del længere i klubben.

Det er alligevel vildt, hvor ringe et hold vi reelt set har præsteret på trods af at være den "eneste" klub i landets næststørste by.

Holdet er jo reelt set noget ringere end vores nuværende starter.

Til sammenligning har FCM en skræmmende 11'er.

Jeg håber, at holdet om 5 år kommer til at se således ud:

Gadegaard
Lassen/Buur - Hausner - TK - Kirkeskov
Jønsson - Hvidt - Grønbæk
Fischer - Mogensen - Kaastrup/Ihler

Dette i kraft af at alle spillerne ovenfor, som ikke er på den rigtige liste, er brudt igennem og nu er profiler.

Jeg har sikkert glemt nogle, fx Thøgersen, Lunding, Ammitzbøll mf., der sagtens kan nå at få rigtig flotte karrierer.

Duelund skulle vel lige med i stedet for Mikael Anderson. Nåede mig bekendt at være en del længere i klubben.
Jeg tror, at han er med for FCM. Så fravælges han i AGF.

Det er alligevel vildt, hvor ringe et hold vi reelt set har præsteret på trods af at være den "eneste" klub i landets næststørste by.

AGFs ungdomsafdeling havde virkeligt et graverende ringe tiår. Jens Jönsson er mere end syv år ældre end Benjamin Hvidt, og der er stort set ikke én superligaspiller fra den periode. Det gør det ikke bedre, at tre af de fire bedste spillere fra perioden tog til FCM, mens den sidste, Stage, også nåede en prøvetræning i Herning. Forhåbentligt er det et overstået kapitel, og klubben kan både udvikle talenter og beholde dem i egne rækker.

Når det er sagt, så holder det trods alt et vist niveau med tre nuværende islandske landsholdsspillere, selv om ingen af dem føles specielt AGF'ske.

Lasse Vibe skulle vel have været på Tipsbladets hold?
Jeg tænkte også på Vibe, og han blev vel faktisk sat på banen før Anderson i går? Men på aktuelt niveau - og det selv om både Fischer og Anderson er langt under forventningerne pt. - tager han vel ikke en plads hverken i angrebet eller på kanten.

Jeg håber i øvrigt også, at der er to bedre målmænd end Hagelskjær i AGFs nuværende trup, men man forstår vel godt Tipsbladets prioritering.

Jeg kom til at tænke på den her nyhed fra for nylig: https://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2021/marts/ny-ungdomskontrakt/?page=1

Jeg kender selvfølgelig ikke noget til ham, men han må være et resultat af den øgede satsning hvor de også for nylig efterlyste værtsfamilier og hvor der er akademi på vej. Vi skal naturligvis stadig udvikle de helt lokale talenter fra samarbejdsklubberne osv, men det er klart vi også kommer til at kunne bringe flere talenter frem når vi kan fiske i baghaverne lidt længere væk og på et tidspunkt også langt væk. Hausner kom også fra Horsens men hvor de jo lukkede deres ungdomsafdeling, men det skal selvfølgelig være os der henter Fischer og Duelund et andet sted og ikke omvendt. Samtidig skal vi blive bedre til at få dem ind i professionel fodbold, men der synes jeg også vi har rykket os meget. I den lange periode uden ret mange der slog igennem er der nogle stykker jeg kan forestille mig ville have haft en del bedre chance nu.

Artiklen om Palsson

Interessant bemærkning omkring hans valg. I går debatterede vi Lunding/Kaastrups evige jagt på at komme videre hurtigst muligt. Jeg hæfter mig ved de afsluttende ord i artiklen og han skiftede endda til Liverpool.

Jeg er blevet spurgt mange gange, hvis jeg kunne vælge nu og give Brian Steen det svar igen, om jeg ville blive i AGF og spille førsteholdsfodbold eller tage til Liverpool. En del af mig vil sige til den unge Victor: Bliv i AGF. I det miljø, som AGF havde, kunne jeg udvikle mig og så få den første smag af førsteholdsfodbold i Danmark.

- Hvis man kunne gå tilbage... Ja, det ved jeg ikke. Det er jo svært for mig at sige. Men hvis jeg kunne vælge det i dag, tror jeg faktisk, jeg ville vælge at blive i AGF.

Og igen kun et mål i dag. Er han da helt gået i stå? 8 mål nu i 5 kampe.
Ja det er for ringe :D Han scorede i øvrigt flere end det ene, blev bare underkendt for offside. Det anderkendte OG det underkendte mål begge to via en bryst-tæmning og så flugtet ind...!

Helenius er on fire :D Og han passer jo perfekt ind der, og han er god med fødderne, også i Silkeborgs kombinationer langs jorden. Han har ikke PMs evne til at dominere som spilsstation i luften, men han kan mange andre ting. Ville han have scoret i Herning mod FCM som PM? Næppe. Der er PM altså bare unik.

Helenius har fået mere luft under vingerne, og det er fedt at se. En anden 1.divisionsangriber som elsker det niveau han befinder sig på er Grønning i Viborg. Han udtalte noget i retning af, at han synes niveauet i Viborg passede ham perfekt.

1.divisions-lønningerne har også fået et løft siden spillere som Ankersen, Helenius og de andre sådan skifter Superligaen ud med de kontrakter, og flere bliver der længere (Brandhof/Grønning etc).

Helenius-tæller: 8!

1.divisions-lønningerne har også fået et løft siden spillere som Ankersen, Helenius og de andre sådan skifter Superligaen ud med de kontrakter, og flere bliver der læn
I det hele taget er niveauet løftet under superligaen. 2. division er også spændende i år, fordi den nu deles op i to landsdækkende rækker, hvor der så at sige er op- og nedrykning midt i rækkerne i denne sæson. Man kan slutte i alt fra den næstbedste til den 5. bedste række alt efter hvor man ender i år. Brabrand, som i flere år har flirtet med den næstbedste række har en vis risiko for at rykke helt ned i den 5. bedste række (danmarksserien), mens Aarhus Fremad og VSK begge kæmper med om at være med i det 3. bedste selskab til næste år. Jens Gjesing har for øvrigt forlænget med tre år som træner i VSK (for nu at bevare relevansen i tråden).

Helenius-tæller: 8!

- Jeg er overhovedet ikke skuffet over den måde, som jeg blev behandlet på i AGF. Det eneste, jeg var skuffet over, var, at jeg ikke kunne få lov at vise det til fansene og andre, for de vidste godt i AGF, hvor god jeg er. De vidste godt, hvor meget jeg kunne gøre, men der blev kun spillet med én angriber, og det var jo bare sådan, det var.
- Da muligheden dukkede op, og situationen var, som den var, syntes jeg, at jeg med min alder og mit niveau skulle spille fodbold og have lov til at vise det frem, så det var en rigtig positiv afsked med AGF og en positiv dialog med Silkeborg.

- Jeg var glad for, at det kunne lade sig gøre, og det var fedt med den respekt mellem hinanden, hvor AGF accepterede, at de havde en spiller, der var god nok til at spille, men at de ikke kunne love det og derfor gerne ville være god ved mig.

- På den måde føler jeg også, at AGF ligesom sagde til mig: 'Du har gjort en kanon indsats her, og du har været skidegod for os, så vi vil gerne respektere, at du har en god mulighed her'. Jeg synes, det var en rigtig fin afsked, siger Nicklas Helenius til bold.dk.

• Like
Reactions: fsc
Jeg synes det er så fedt, når tidligere spillere beskriver en god afsked med os.

Jeg tror ikke man skal være blind for, at der bliver snakket både i omklædningsrum og før og efter kampene. Helenius vil med ro i sindet kunne sige, at at AGF er et godt sted at være. Selv hvis du ikke får den spilletid du havde håbet på, er du respekteret og behandlet ordentligt. Og hvis du har passet dit, så er klubben også villig til at hjælpe dig videre, hvis du ønsker det.

Jeg er virkelig glad på hans vegne - han brokkede sig aldrig, og fik faktisk aldrig rigtig chancen for at vise sig frem. Også fordi Paddy jo har været et uhyre i lang tid nu. God fyr, top professionel og gav sig altid når han spillede - han var måske bare ikke det perfekte match. Så er det fint, at han fik en god afsked og taler pænt om os. Det kan være tungen på vægtskålen for andre spillere, som pusler med at komme til AGF... måske især angribere, som tingene står lige nu.

Latest posts

Back