Tågemunden Mikael glemmer måske, at vi har sat de skyhøje ambitioner på pause, mens vi venter på det nye stadion, at vi intet har vundet i snart 30 år, og at vi både var i en pokalfinale og havde en meget ambitiøs målsætning over fem år, som jo så totalkiksede. I øvrigt med ham som en absolut nøglespiller.
Som tiden går, bliver jeg kun mere og mere tilfreds med, at han ikke længere spiller i AGF, og at vi var i stand til at hente investeringen hjem igen.
Er du vant til at arbejde i en performance kultur hvor det gælder om at vinde og man bliver delvist aflønnet derefter.
Der er ikke noget galt med høje mål, hvis man skal have flyttet en organisation/kultur. Heller ikke selvom man ikke opnår de nøjagtige kpi’er.
Jeg kan godt huske debatterne herinde om det groteske i de målsætninger (da de blev meldt ud) men i skal huske at spillerne har været i et konkurrencemiljø i mange år. Personligt syntes jeg det var befriende, at man endelig udviste lidt ambitioner og meldte dem klart ud - den slags tiltrækker spillere som ønsker at vinde og ikke bare være med. debatterne og mentaliteten blandt fans er også rykket markant i samme periode.
Som JN siger - man vinder altså ikke bronze!
Man behøver altså ikke sætte ambitioner på pause fordi der bygges nyt stadion. Har vi overhovedet hørt det meldt klart ud eller er det mest fan-spekulationer ud fra løsrevne bemærkninger som lige så godt kan være politisk motiverede, for ikke at betale for mange omkostninger til netop det midlertidige stadion
Hvis man tager Andersons ord helt bogstaveligt, så forventede han en ambition om guld i AGF. Det er i overkanten og jeg oversætter det til at fastholde det ambitionsniveau der (tilsyneladende) døde i løbet af foråret '25.
Jeg er ikke sikker på han forventede guld men en ambition om at nå top 6 er måske knap så ambitiøs.
Vi skulle høre det igen og igen at det var det overordnede mål. Når den slags er opnået, kan spillere (medarbejdere) have en tendens til at slappe lidt mere af og ikke give alt. Det er ikke unormalt og kan derfor give udfordringer at arbejde med mentalt. Tilfældigvis er vi i flere sæsoner faldet sammen når målet var nået.
Hvis vi er på nogenlunde denne placering ved vinterpausen, håber jeg JN/CV har modet til at melde ambitiøst ud og sætte nogle meget store bonusser på højkant til spillerne.
Btw - det var så begge de to top-spillere vi netop har solgt som omtaler det mentale i forskellen på AGF og de klubber de er skiftet til. Det er også en del af at fastholde og tiltrække de rigtige spillere. Lige nøjagtig som det også er vigtigt for unge talenter, at de kan få muligheden for spilletid på et hold - ellers kan de ligeså godt vælge noget andet og så må AGF nøjes med andet eller tredje valget.