New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 371K
"Hvor blev de af"-tråden
En tidligere afslører hans værst indkøb https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/pc-afsloerer-sit-vaerste-indkoeb-han-gad-ikke-traene

Tror da pokker det gik galt, hvis mentaliteten var helt væk.

Det, jeg er mindst stolt af, er i hvert fald Ryan Mmaee, fordi han passede overhovedet ikke ind i AGF - der, hvor vi var, og det, vi gerne ville, sagde Peter Christiansen.

- Satte sig selv over holdet, opførte sig mærkeligt, lyttede ikke til træneren, gad ikke træne, ville ikke træne med U19. Kørte rundt i byen og kørte over for det ene og det andet lys. Det var bare et helt galt match. Fuldstændig.

Ja en skam vi lige kom en omgang for tidligt ind i billedet - men sådan er et med unge spillere. Nu scorer han i hver anden kamp i en af de store klubber dernede og kan formentlig sælges til små 10 mio + kick back. Man kunne egentlig godt se både mentaliteten manglede, formen gjorde vist også - men også at evnerne var der og han var en ægte centerforward type.

Det har været en klassiker siden jens jørgen bertelsen at fremhæve 6eren fordi det typisk er en lidt kedelig rolle. Tænker alle roller er stort set lige vigtige om det er 6eren der styrer defensiven, forsvarsgeneralen der styrer bagerste kæde, den midtbanespiller der skal sætte offensiven - og uden kanter og off midt producerer man ikke så meget og får ikke nok mål (vi har tydeligt set i år for agf) og i moderne fodbold er backs vel nærmest blevet nøglespillere. For år tilbage var backs ikke så vigtige. Så er vi omkring alle spillere stor set...

Jeg synes stadig keeper-posten og 9eren er de mest afgørende poster på banen. Brasilien 82 havde vel vundet med en ordentlig keeper, selvom de måske generelt manglede noget defensiv kvalitet. Schmeichel (dem begge) for landsholdet - uvurderlige. AGF med Troels R og se hvad Kamil har givet os ad to omgange (når vi ser bort fra efterårets formdyk efter skadespausen). Eller Graulund, Aron, Duncan og PM - de har i perioder nærmest ene mand kunne vinde kampene for os. Elkjær for landsholdet.

Vendepunktet for AGF kom især da vi hentede PM, siden har vi stabilt scoret mål. De andre der blev hentet Backman og tildels Munks i det vindue var også vigtige. Men ingen som PM.

Fordi han har præsteret fra dag 1 - og jænvt stabilt, så er han vel bedste mand i over 20 år, når vi ser bort fra Aron peak eller spillere med salgspotentiale.

Jeg bytter i hvert fald hellere NP med zach eller hvidt - end bytter pm, kamil, diks, højer af dem vi har pt.
Haus og ting vil jeg også hellere beholde end NP.

Naturligvis betyder det også noget hvilke backups man har.

Wow - nu har han så scoret 12 kampe i træk, synes han skal udtages til landholdet og se om han kan holde den statistik. Han er så pisse hurtig og agressiv.

Den her har vi hørt før:
Kasper Junker mærkede i den grad presset fra fans og omverden som ung og grøn i Superligaen.

Forventningerne og hans stempel som ufarlig angriber endte med at køre ham ned - helt ned på bunden faktisk.

- Jeg var 21-22 år, som selvfølgelig er gammelt i fodbold i forhold til, hvor tidligt spillere i dag får deres gennembrud, men jeg var jo ny i Superliga-fodbold.

- Det var hårdt at blive valgt til interviews efter hver kamp, og jeg kunne måske godt have ønsket, at der var nogen, der havde beskyttet mig lidt mere. Men omvendt må man også lære det på den hårde måde, og det gjorde jeg jo.

- Jeg kan godt forstå, at fansene var frustreret nogle gange, for det var sgu også lidt stolpe ud for mig, og der var ikke nogen, der var mere frustreret end mig selv. Det var en ond spiral, og derfor var jeg også nødt til at komme ud af det.

Man må også hæfte sig ved at Junker selv siger at både Glen og David troede på ham - jeg synes Junker var for utålmodig ved at give op i AGF efter en halvsløj sæson i ligaen (for han scorede jo en del i pokalen - tæller også).

Det var heller ikke David eller PC, der ville af med ham, det var Junker selv, der ville ned til Bo Henriksen og fast spilletid fordi han stod med en stor kontrakt ovenpå at være lidt nyrige.

Junker spillede en del kant, og havde faktisk samme stats i sin debut sæson i superligaen som Jon har haft i år:

Man må også hæfte sig ved at Junker selv siger at både Glen og David troede på ham - jeg synes Junker var for utålmodig ved at give op i AGF efter en halvsløj sæson i ligaen (for han scorede jo en del i pokalen - tæller også).

Det var heller ikke David eller PC, der ville af med ham, det var Junker selv, der ville ned til Bo Henriksen og fast spilletid fordi han stod med en stor kontrakt ovenpå at være lidt nyrige.

Junker spillede en del kant, og havde faktisk samme stats i sin debut sæson i superligaen som Jon har haft i år:
Junker spillede ikke kant i AGF. Det er simpelthen ikke rigtig. Han var hængende angriber i flere kampe, men aldrig decideret kant.

Men ift Lunding, så er det som med Junker, at det ikke kan lykkes når spilleren ikke vil den samme plan som klubben vil længere. Og man forstår det måske godt i Junker-tilfældet, hvor Junker jo pludselig fandt sig selv på bænken og Stage spillede i stedet for ham. Men man forstod også AGF ift at Junker bare slet ikke scorede i den sæson op til at han blev sat på bænken. Havde Junker fået hul på bylden med 3-4 scoringer i de 8 kampe, så var sagen jo en anden. Men han spillede 318 minutter i 7 kampe, og lavede 0 mål i sæsonstarten. Det kommer man bare ikke så langt med. Til gengæld scorede PM 2 mål i sine første 4 kampe (360 minutter).

Altså nogen slår til, andre gør ikke. Junker gjorde ikke i AGF, men det var som sådan ikke fordi han ikke var "god nok".

Last edited:
Han spillede jo meget højrekant i både 433/451 under Riddersholm, og var faktisk bedst i den rolle synes jeg - det var David der flyttede ham tilbage i rollen som angriber (som han også var i Randers U19 og reservehold) og selv synes er den naturlige rolle. Lige på det punkt synes jeg faktisk Bo havde ret i han også kunne bruges godt der - men dertil og sige han aldrig kunne blive angriber var langt ude med den fart og målnæse han havde i AGF og var topscorer i RFC med højt måltal.

Jaja enig nogen slår til andre ikke, men nytter jo ikke at slå i banen for en dårlig sæson, det havde Egho også sidste sæson, Albert og Hvidt trekvart år i denne, Bror en hel sæson nu, Julle havde også en mellem sæson et år i AGF, Kamil et skidt efterår men nu ligaens bedste igen ca, Links tog sig også et år uden succes, Milan samme, Jon havde også en lang krise i denne sæson, Helenius ligeså - altså Junker er jo ikke eneste mand i verden med kriser.

Dømt ud fra artiklen og hvad vi har oplevet fra sidelinjen seneste år herunder træningslejr flugten, så virker Junker meget i sine følelsers vold og flugt fra verdens fedeste klub og træner AGF og David der ville beholde ham...

PS - måske pga skæv 433/541?
lige tjekket tranfermarkt, de lister også junker som angriber all the way, kan godt være han under Ridderen spillede hængende angriber hvor begge kanter lå højt bag Duncan, det kan altid diskuteres, men synes ikke rollen er anderledes end den links har nu bag PM.

Ind i mellem lavede Glen også den skæve opstilling med spelman tonser på højrekant og Junker på venstre kant - lidt som David lavede en skæv 4-5-1 med Anker som den arbejdende kant og Bundu som den lazy.

Jeg synes også at dette er at stramme den, selvom det lidt var den historie David skabte.

Junker skrev under på en ny lang kontrakt samme sommer som han skiftede. Men AGF fik et kæmpe tilbud fra Horsens dagen før vinduet lukkede. Derfor var det AGF der tog initiativet og spurgte Junker om han var interesseret i det skifte - ovenpå at David havde sat Junker på bænken i de foregående kampe. At Junker så svarede ja, fik David så drejet til at så var Junker ikke længere ønsket i hans trup. Men det var lidt noget fis, synes jeg. Det var en handel der primært var i AGFs interesse.

Latest posts

Back