New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 367K
"Hvor blev de af"-tråden
fsc date=1553520973 said:
Vi var nok mange, der grinte da Tullberg blev solgt p? et enkelt saksespark.

Men nu har han snart den st?rste karriere af den generation af AGF-spillere - nemlig som reserveholdstr?ner for BVB Dortmund. Det er sgu vildt: Mike Tullberg stopper i Vendsyssel FF til sommer

Ja, hele vejen til banken kan man sige.

Huddersfield og Norwich har hentet deres managers fra BVB's andethold, saa det kan ogsaa vaere et ganske godt springbraet direkte til topposter paa ret hoejt niveau. Det er godt at danske traenere der faar internationale jobs og godt at se en af vores tidligere spillere imellem dem.

ramloser date=1553713064 said:
Jovanovic kom tilsyneladende til den forkerte klub. I bundproppen i La Liga har han f?et 5 kampe hidtil.
 Ja men det er nok sjovt nok p? s?ndag selvom han sidder p? b?nken, n?r holdet m?der Real Madrid i Madrid. 
 Og spiller han bare en eneste af de store kampe, s? er det jo noget man husker resten af livet. 

Sportsligt ved jeg ikke om han lider last af at rykke ud med SD Huesca, fremfor at have fortsat i AGF. Jeg h?ber stadig vi i smug har lavet en aftale med Grytebust fra sommer af, s? hvad ved jeg? :D hihi (urealistisk dr?mmet?nkning, intet andet)

EB har en ganske fin artikel med den tidligere AGF angriber og nuv?rende Roskilde topscorer Emil Nielsen, en artikel omhandlende EN blev ramt af stress. Ikke s? meget fra GF tiden:

Lidt om hans materielle forbrug efter hans gennembrud:

I AGF var han skadet og havde intet vist, da han leasede en Audi A5, der var st?rre end tr?ner Morten Wieghorsts bil. Nu kan han godt forst?, at folk i det ?rhusianske h?vede ?jenbrynene.

Blev opereret uden at v?re skadet

Dengang vidste han ikke, hvad der var galt. Det ved han nu.

I sin AGF-tid var Emil Nielsen ude et halvt ?r med en skade, som han havde sv?rt ved at forklare. Nu er han overbevist om, at der var f?lelser og stress, der var forklaringen.

? P? det tidspunkt var jeg ikke selv klar over det, men jeg havde det d?rligt uden for banen, s? stress og nerv?sitet satte sig i kroppen som skavanker. Det startede allerede, inden jeg tog til Rosenborg.

? Jeg f?lte, at jeg havde ondt. T?nkte ??h nej, der m? v?re noget galt med lysken?, siger Emil Nielsen, der overbeviste b?de sig selv og den norske klub om, at han var skadet.

? S? jeg tog til M?nchen og blev unders?gt. L?gen sagde, at der ikke var meget at se, men jeg blev opereret alligevel.

Emil Nielsen blev udlejet til AGF halvanden uge efter operationen for lyskebrok. Forventningen var, at han hurtigt ville v?re tilbage i fulde omdrejninger, men han spillede ikke et eneste minut det efter?r.

Angriberen n?ede blot fire Superliga-kampe for AGF i den s?son, han var udlejet til klubben.

Topscorer ramt af stress: M?tte ringe 112 ? Ekstra Bladet ($)

SteenA said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1554296082 said:
N? men s? fuck fuck da, Vibe... Alts? alle de ?rs snakken.. Intet.
(Aner ikke om AGF nogensinde har fors?gt at hente ham, men det skuffer mig nu alligevel).

Bekr?ftet: Vibe vender tilbage til IFK G?teborg
Ja, det var vel det. Han er 32 og har tegnet en to-?rig aftale med IFK.

Vibe vendte tilbage med kasse i danskerm?de

Og s? starter han oven i k?bet med at score.

Jeg tror han var et emne samtidig med at PM blev hentet, men det er nok vanskeligt at have r?d til begge.

Hvor blev Ryan Mmaee af? 
smiley.gif
[member=1]Alsgaard[/member]? 

Hvis du sp?rger oprigtigt, s? tr?ner han stadig med, som AGF lader ham g?re ligesom med Riel. Det er en arbejdsplads i den henseende. Det er tydeligt at man jo ikke vil give ham spilleminutter, s? han ryger ud til 1. Juni s? snart s?sonen er ovre. Riel har desv?rre yderligere et ?r tilbage af kontrakten.

Mikkel Kirkeskov skal spille guldkamp i Polen: Det er en helt anden planet |...

Siden denne artikel blev sl?et op for 2 dage siden har Mikkel Kirkeskov og Piast Gliwice sl?et Legia Warszawa p? deres bane og har dermed en mulighed for at snuppe det polske mesterskab.
Kirkeskov har spillet fast p? venstrebacken hele s?sonen.

Da han spillede for os vil jeg ikke p?st? at han lignede en spiller der skulle ende med at spille med om guld i en liga p? det niveau.

Han blev trods alt udtaget til en landskamp, selvom det m?ske var lidt i mangel af bedre p? det tidspunkt, s? der var da lagt op til en fin karriere, men det virkede som om han aldrig for alvor ville sl? igennem. Et mesterskab til Gliwice vil vel ogs? n?rmest v?re en Herf?lge eller den slags - men godt at se Kirkeskov f? noget succes og nogle gode oplevelser.

Jeg havde forn?jelsen af at se Kim Aabech i aktion for Hvidovre i dag i kamp mod N?stved. Hvidovre k?mper i bunden, mens N?stved er med i toppen.

Aabech har stadig stort overskud p? banen og holder godt i bolden, med fint blok for medspillerne. I dagens kamp lignede N?stved ikke nogen, der k?mpede for oprykning. Hvidovre var bedst, med rappe kanter (uden ?vrige kvaliteter) og en solid centerforsvarer. M?lmanden fik Staff til at ligne en gigant.

Jeg tror aldrig en af Aabechs direkte opd?kkere er g?et forpustet fra banen, og det var heller ikke tilf?jet i dag. De havde ikke en chance for at tage bolden fra ham, og han havde en 4-5 key passes, inkl et opl?g, der helt sikkert skulle have v?ret en assist, hvis ikke kollegaen havde leveret en triller p? den direkt?r. Der var klasse i hj?rnesparkene, og det gav ogs? en scoring.

Aabech scorede selv to m?l, en p? en flot frispilning af en N?stvedspiller, hvor Aabech var s? fri, at han uden problemer kunne passere m?lmanden. Den anden var til 3-1, hvor Aabech blev spillet fri skr?t for m?l. Pga manglende fart, blev det ikke rigtigt farligt og han var tvunget til at afslutte fra en sv?r vinkel og lidt for langt fra m?l. N?stveds m?lmand blev dog snydt af det flade skud og kunne ikke bestemme sig for fodparade eller om han skulle l?gge sig og rent faktisk stoppe bolden, og derfor blev det 3-1.

Frederik Krabbe blev skiftet ind, til anf?rerbind, de sidste par minutter. Han har vist v?ret skadet et stykke tid.

Overall. Koldt p? stadion, ikke i n?rheden af Superligakvalitet. Kim Aabech har fundet et sweet spot, hvor han kan v?re altafg?rende p? sit hold, i den bedste r?kke det er muligt. Hvidovre ser ud til at tage et ?r mere i 1. Division.

Winther said:
Han blev trods alt udtaget til en landskamp, selvom det m?ske var lidt i mangel af bedre p? det tidspunkt, s? der var da lagt op til en fin karriere, men det virkede som om han aldrig for alvor ville sl? igennem. Et mesterskab til Gliwice vil vel ogs? n?rmest v?re en Herf?lge eller den slags - men godt at se Kirkeskov f? noget succes og nogle gode oplevelser.

Han var ikke just nogen darling i AGF for at sige det mildt.
Hvis man kunne l?se indl?g fra den gamle del af dette forum, s? vil 90% af alle Kirkeskov-indl?g formentlig v?re folk der var ved at g? fra forstanden over Kirkeskovs indsats i forsvaret.
Jeg var selv en af dem der var helt uforst?ende for hvorfor vi brugte ham kamp efter kamp.

De fleste af os var ogs? p?nt overraskede over at OB rent faktisk gad at betale os nogle penge for at k?be ham.

Set i bakspejlet blev Kirkeskovs nok bare udstillet ekstra meget p? en udsat plads i forsvaret, i en periode hvor det meste af klubben sejlede og det generelle niveau var sl?jt.

Jeg var indledningsvist godt tilfreds med Mikkel Kirkeskov, da han f?rst etablerede sig i AGF som ung spiller placeret p? den forkerte back (h?jre). Jeg husker det i hvert fald s?dan, at han gjorde det fint defensivt i den periode under Peter S?rensen, hvor AGF var bedst (og som vel stadigt er noget n?r den bedste periode i AGF de seneste 20 ?r).

Til geng?ld har det br?ndt sig fast, hvordan han - p? venstre back, hvor han ogs? dengang skulle v?re bedst - i en pokalkamp i Lyngby gang p? gang fuldst?ndigt blev sn?ret af en 18-?rig 1. divisionsspiller, jeg aldrig f?r havde h?rt om. Det udstillede virkeligt Kirkeskovs begr?nsninger, men Yussuf Poulsen har nu ogs? haft en fin karriere efterf?lgende...

[I ?vrigt tabte AGF 3-2 efter 2 Lyngby-m?l af Patrick Mortensen og et sejrsm?l af Kim Aabech!]

Kirkeskov havde dog samme problem som Casper Sloth, at hvor de havde v?ret gode i medgang, s? var de virkeligt ikke gode, da holdet faldt sammen i nedrykningss?sonen. Og n?sten v?rre end deres spil var attituden, hvor begge lignede folk, der allerede mente, at de var for gode til AGF - selv om historien vel har vist noget andet. Alligevel er vel altid positivt, n?r en spiller fra AGFs egen ungdomsafdeling f?r succes i udlandet - s? tillykke med en fin s?son til Mikkel Kirkeskov!

Latest posts

Back