New posts

Fodbold ude i verden

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 523
  • Views Views: Views 35K
Fodbold ude i verden
Ja det ved jeg.

GDPR regler er de samme i alle EU lande, så hvis Barcelona eller Yamal selv kan sive ud hvad hans skadesproblem er, så kan AGF også men de vil ikke af konkurrencehensyn (lol).
Altså hvis du mener, at AGF kan lade oplysninger om skaderne ‘sive’, er svaret klart nej. Det kan de ikke. Det kræver samtykke. Hvad Yamal (og alle andre spillere i EU for den sags skyld) vælger at gøre med oplysninger om hans skader, er hans valg. Det er hans personfølsomme oplysninger. Om der så kan være noget kontraktsmæssigt, hvorefter en klub ikke vil lade spillere offentliggøre oplysninger om skader, aner jeg ikke …

Men det var måske ikke det du mente (beklager hvis jeg misforstod dit opslag)?

Altså hvis du mener, at AGF kan lade oplysninger om skaderne ‘sive’, er svaret klart nej. Det kan de ikke. Det kræver samtykke. Hvad Yamal (og alle andre spillere i EU for den sags skyld) vælger at gøre med oplysninger om hans skader, er hans valg. Det er hans personfølsomme oplysninger. Om der så kan være noget kontraktsmæssigt, hvorefter en klub ikke vil lade spillere offentliggøre oplysninger om skader, aner jeg ikke …

Men det var måske ikke det du mente (beklager hvis jeg misforstod dit opslag)?

Jeg ved godt, AGF ikke uden samtykke kan udtale sig specifikt om en spillers skade men de kan spørge en spiller og jeg kan i hvert fald konstatere at andre klubber også i Superligaen kan - senest har Neestrup udtalt sig om Huescas specifikke skade - så kan vi selvfølgelig også men Søren Højlund Carlsen da have var presseschef, skrev på Twitter, de ikke ville oplyse om skader af konkurrencehensyn. Han nævnte slet ikke GDPR.
Så igen, det handler om en klub som imo er fan fjendelig.

Jeg ved godt, AGF ikke uden samtykke kan udtale sig specifikt om en spillers skade men de kan spørge en spiller og jeg kan i hvert fald konstatere at andre klubber også i Superligaen kan - senest har Neestrup udtalt sig om Huescas specifikke skade - så kan vi selvfølgelig også men Søren Højlund Carlsen da have var presseschef, skrev på Twitter, de ikke ville oplyse om skader af konkurrencehensyn. Han nævnte slet ikke GDPR.
Så igen, det handler om en klub som imo er fan fjendelig.
Som jeg oplever det, er der blevet åbnet mere op om skader efter Jakob Poulsen er kommet til klubben. Stadigvæk med en form for røgslør, som da Nicolai Poulsen var med i truppen mod FCN på trods af det var bestemt, at han ikke skulle spille. Til gengæld er der åbenhed omkring, hvorfor han ikke var med til kampen (problemer med akillesenen og kunstgræs). Jeg oplever det som en fin balance for tiden.
Fint eksempel på nylig gennemgang af skadessituation:

Som jeg oplever det, er der blevet åbnet mere op om skader efter Jakob Poulsen er kommet til klubben. Stadigvæk med en form for røgslør, som da Nicolai Poulsen var med i truppen mod FCN på trods af det var bestemt, at han ikke skulle spille. Til gengæld er der åbenhed omkring, hvorfor han ikke var med til kampen (problemer med akillesenen og kunstgræs). Jeg oplever det som en fin balance for tiden.
Fint eksempel på nylig gennemgang af skadessituation:
Han siger vel ikke rigtig noget om skaderne men at der ikke rigtig er nogen:unsure:

Og bemærk lige det fremhævede omkring Mølgaard - der er vist stadig ikke nogen som hører hvad der rent faktisk er galt med ham.

Måske ved de det bare ikke og vil ikke indrømme det men det tvivler jeg nu på.

Det fortalte cheftræner Jakob Poulsen til KSDH.dk og den øvrige fremmødte presse efter dagens træning på Fredensvang.

– Det er kun Mølgaard og Andersen, som ikke er på banen i øjeblikket, ellers er alle derude. Mølgaard fik et tilbageslag i testkampen mod Brabrand, og det er det, vi kæmper med. Tidshorisonten kan jeg ikke rigtigt komme ind på, fortæller Jakob Poulsen.

Det er tidligere meddelt, at Mølgaards skade ikke har noget med skaden fra sidste år at gøre, men andet er ikke meldt ud. Han kunne i dag ses på spinningcyklen i fitnesslokalet, mens holdkammeraterne trænede på Bane 1.

Det virker stadig som en form for strategi.

Jeg ved ikke om man tror det kan overraske modstanderne (som plejer at sige det er de ikke - de ved som regel godt hvad der foregår) eller om det er fordi man tror værdien af spillerne kan hæves ved et trylleslag, når det ikke fremgår på f.eks. transfermarkt hvilke skader de har haft.

Han siger vel ikke rigtig noget om skaderne men at der ikke rigtig er nogen:unsure:

Og bemærk lige det fremhævede omkring Mølgaard - der er vist stadig ikke nogen som hører hvad der rent faktisk er galt med ham.

Jeg ved ikke om man tror det kan overraske modstanderne (som plejer at sige det er de ikke - de ved som regel godt hvad der foregår) eller om det er fordi man tror værdien af spillerne kan hæves ved et trylleslag, når det ikke fremgår på f.eks. transfermarkt hvilke skader de har haft.
De er mit indtryk at AGF forsøger at holde skaden hemmelig indtil spilleren er tilbage, eller tæt på. I Mølgaard tilfælde, der troede de han var klar igen, og derfor blev det meldt ud at der var tale om en skade i hulfodsscenen, ligesom den der holdt Mikkel Duelund ude i en periode. Så fik Mølgaard et tilbagefald, og derfor er der sandsynligvis fortsat tale om den samme skade.

Der bliver forklaret, hvorfor NP ikke var med mod Nordsjælland, Carstensen har stadigvæk rygproblemer, men forventes tilbage i truppen.
Andersens længerevarende skade er velkendt og behøver vel ikke uddybes?

Så er der Mølgaard, som jeg godt kan forstå undren over. Her kan jeg godt forstå lysten til at vide mere, men jeg tror T-knogle har ret i, at de holder tæt over længerevarende skader, da det er svært at sætte tidshorisont på. Du påpeger selv konkurrencehensyn, som jeg er enig i ikke giver mening. Men er det så ikke mere troværdigt, at det skyldes man forsøger at skærme spillerne lidt? Jeg synes jo historien om Yamal er vildt invasiv for et ungt menneske, hvor jeg da godt kunne tænke mig at lidt mere privatliv ville være ønskværdigt. Det er dog nok nemmere i agf end én af verdens mest eksponerede klubber.

Så jeg vil holde fast i, at der er blevet åbnet mere op om skader ved Jakob Poulsen end under Uwe. Selvfølglig er der stadigvæk en mediestrategi, men jeg tror en del af motivet bag den er at beskytte spilleren.

Vi har utrolig meget at takke David for, uanset om det var ham eller Selles der lagde taktikken.

At kalde ham tomme floskler er hårdt. Vi kan diskutere om han var en “one trick pony”, men han bragte en helt ny gejst ind ok klubben efter en række virkelig magre år.

Ed.: @Alsgaard , måske skulle man flytte denne debat over i en anden tråd end “Fodbold ude i verden” 🧐

Det er ikke for at træde på jer United fans, men hvor er det vildt Rasmus Højlund ikke kunne bruges der. Sidder og ser 2. halveg af Napoli - Genoa og han fik nærmest ene mand vendt kampen inden han nu er blevet skiftet ud.

Stats viste tydeligt, han ikke blev serviceret men når han fik bolden, så havde han altså også umådelig mange dårlige berøringer og afslutninger men lad os nu se om målscoringen fortsætter, når honeymoon fasen er over og hvis han rammer en stime af kampe uden mål og den brutale napolitanske fanscene går amok. Elkjær har været ude og råde Højlund til at holde sig fra medier og SoMe.

Mirakler kan stadig ske selvom økonomi efterhånden er alt.

Dejligt bolden stadig er rund og dedikeret arbejde kan vise sit værd :love:

Et sandt eventyr, som end ikke Astrid Lindgren kunne have skrevet bedre, har udspillet i den lille svenske fiskerby Mjällby, som blot tæller 1000 indbyggere.

Lørdag eftermiddag på det lille fodboldstadion ’Strandvallen’ ud til Østersøen spillede Mjällby AIF sig snublende tæt på at vinde det svenske mesterskab – for første gang nogensinde.

Med en 2-0 sejr mod Elfsborg udbyggede de en stime som ubesejret. Nu i 18 kampe i træk. Derefter var afgørelsen ude af deres hænder.
Mjällby AIF har trodset al fornuft og er gået fra den tredjebedste række til at bide skeer med de største klubber i Sverige – og højst sandsynligt overgå dem alle sammen i denne sæson.

1759774611099.webp

Attachments

• 1759774562652.webp
    1759774562652.webp
    42.3 KB · Views: 8
Mirakler kan stadig ske selvom økonomi efterhånden er alt.

Ja heldigvis men Sverige har heller ikke 2 så stærke økonomiske lokomotiver som FCK og M. Det øger alt andet lige muligheden for en sensation og at flere klubber bliver mestre, hvad den svenske historik også viser.

Men mindblowing en klub der er mindre end det vestjyske hul jeg er opvokset i (små 1500 indbyggere) kan vinde et svensk mesterskab i fodbold.

Men mindblowing en klub der er mindre end det vestjyske hul jeg er opvokset i (små 1500 indbyggere) kan vinde et svensk mesterskab i fodbold.
Det er det.
Det er også charmerende og vidunderligt og min indre fodboldromantiker danser lige nu en frydefuld sejrsdans. Det giver jo også mere næring til i forvejen ret velnærede, søde drømme om, hvad slags sæson AGF får...

Men det siger OGSÅ nogle ret grimme ting om den svenske liga, at det der kan lade sig gøre. Jeg ville være bekymret på svensk fodbolds vegne, hvis jeg ikke var så utroligt ligeglad med det lorteland og deres pisseirriterende landstræner.

Gad vide om det er Jon Dahl der ikke passer ind til Svenskerne eller om han bare er en hård træner overfor spillerne.

Han er røget uklar med endnu en spiller men er det ikke lidt en storm i et glas vand og en forsmået spiller som forsøger at udnytte de andre "problemer" til egen profilering. Det er selvfølgelig aldrig sjovt at blive sat af men det er vel et vilkår som fodboldspiller og det er vel ikke dem der sætter holdet.

- Jeg kigger ikke på navne. Jeg kigger på præstationer. Der er flere trænere, som vælger spillere ud fra deres navne. Jeg er ikke en af dem. Dem, der er skuffede eller bitre, skal kigge i spejlet, og der får de nok et godt svar, sagde han ifølge Expressen.

Ifølge Peter Graulund, der selv har spillet i Sverige, er den slags direkte kommunikation noget, svenskerne ikke er vant til. Derfor mener han også, at Jon Dahl er en træner, man ”slår sig på”.

- Han er iskold, Jon Dahl. Jeg har den største respekt for ham. Han er sygt dedikeret og målrettet, men man er også nødt til som fodboldtræner at have det menneskelige med. Der virker det til, at han er mere kynisk, end han er menneske, siger fodboldeksperten.

For at holde det lidt AGF relevant - kan I så huske ham her ;) Jeg er enig i hvad han siger.

Hvis du skal afslutte din karriere, så hold ud gennem denne kvalifikation og tag beslutningen bagefter. Jeg synes, det er utrolig dårlig timing. Det her var ikke gode nyheder, især ikke med den situation landsholdet befinder sig i, siger Bojan Djordjic

Jeg ser mange ligheder imellem FC Barcelona og AGF.

De har også problemer med at levere overskud, og deres nye stadionprojekt er også forsinket, alligevel ligger de i toppen af ligaen:

Den eneste forskel jeg lige kan få øje på er at de kun ligger nr. 2 i deres liga :cool:

Jeg ser mange ligheder imellem FC Barcelona og AGF.

De har også problemer med at levere overskud, og deres nye stadionprojekt er også forsinket, alligevel ligger de i toppen af ligaen:

Den eneste forskel jeg lige kan få øje på er at de kun ligger nr. 2 i deres liga :cool:
Halter vi ikke lidt ift. talentudviklingen?😊

Latest posts

Back