Fodbold ude i verden
KejserJohn
Experienced member
Last edited:
Pyh....jeg får ondt i knolden over tanken om GF mod FC Jeddah i en gruppespils kamp i Champions League. For Pokker jeg håber fodboldverdenen ( læs UEFA/FIFA ) bliver bedre. Men frygter det værste.Det er jo det, og det er endda med direkte betaling ned i de rette lommer og så hjælper det ikke så meget med utilfredshed i baglandet. De Saudiske klubbers indtog kunne måske også blive et eller andet sammen med den der lukkede liga der heller ikke helt vil dø og det ville for så vidt ikke genere mig så meget hvis der var en række klubber der trådte helt ud af systemet og lavede deres egen liga mens resten spiller videre i nationale ligaer og de sædvanlige europæiske turneringer. Problemet for mig ville ikke så meget være at “miste” nogle klubber (AGF ville heller ikke være relevant til sådan en liga,) men hvis man skal påduttes at spille mod klubber fra Saudi Arabien og hvorfra de ellers kommer og køber sig ind. Men UEFA vil selvfølgelig hellere bare tage pengene og lukke de Saudiske klubber ind i deres system og gøre alt for at undgå en konkurrerende liga de ikke har kontrol med og så er det spørgsmålet om der kan mobiliseres så mange og voldsomme folkelige protester at man kan forhindre det.