New posts

Fodbold ude i verden

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 145
  • Views Views: Views 13K
Fodbold ude i verden
Så er der enighed om et forlig efter Champions League Finalen i 2022 i Paris mellem Real Madrid go Liverpool. Oprindeligt var det UEFAs holdning at der var en hel masse Liverpool fans, som var kommet til stadion uden billet, eller med falske billetter. Efterfølgende viste en uafhængig rapport dog at billetterne ikke var falske, men at de ikke kunne benyttes i tælleapperaterne, og kontrollørerne sendte folk med billetter væk. Der var eksempler på billetter udleveret direkte fra UEFA til spillere, der blev betragtet som falske.

UEFA blev beskyldt for at have præsenteret ’fuldstændigt usande’ beviser! - Den ansvarlige for sikkerheden var åbenbart en nær ven af UEFA-præsident Aleksander Ceferin.

Det er fuldstændigt vandvittigt, at man nu indgår forlig med de helt almindelige tilskuere som blev udsat for tåregas og politiknippeler, og alligevel så fortsætter UEFA bare efterfølgende som om intet var hændt, og Ceferins ven er fortsat sikkerhedschef.

En ting er at fucke op med billetterne, men når man så finder ud af at man har fucket op, så fabrikerer man bare usande beviser for at dække over egen inkompetence. Man burde kunne forvente at sikkerhedschefen røg ud øjeblikkeligt, og at præsidenten blev forbandet nervøs for også at ryge ud af klappen. Men i UEFA, kan man åbenbart fortsætte som om intet er hændt, og i langt de fleste tilfælde vil de fabrikerede beviser fungere, fordi der ikke er en stor juridisk organisation, der holder ved.

Det er et kæmpe tab af troværdighed for UEFA.

Og samtidig er ingen overraskede. UEFA og fifa har kæmpe troværdighedsissues og de gør ikke rigtig noget ved det. En lukket klub med alt for mange penge.

Vi kan roligt tilføje IOC til samlingen.
Jeg var frivillig et par dage, da IOC havde kongres i København tilbage i 2009, og hvor OL-værtsskabet for 2016 blev afgjort og uddelt. Jeg tror ikke, at jeg havde megen barnetro tilbage allerede inden den oplevelse, men det var altså virkeligt surrealistisk.

Vi kan i den grad roligt tilføje IOC til samlingen.

Jadon Sancho’s ejerklub røg ud af Champions League allerede i den indledende pulje, altså helt ud, ikke engang videre i Europa League. Nu er han i Champions League finalen på Wembley med den klub han er udlejet til!?!

Det er sgu da lidt sjovt.

Jadon Sancho’s ejerklub røg ud af Champions League allerede i den indledende pulje, altså helt ud, ikke engang videre i Europa League. Nu er han i Champions League finalen på Wembley med den klub han er udlejet til!?!

Det er sgu da lidt sjovt.
Øh, nej. Ikke for en glødende United-fan 😂

Heldigvis er jeg større AGF-tilhænger. Og du har ret. Det er lidt vildt.

Edit: Og det var herligt, at de kunne slå PSG ud.

Stig er Tottenham-fan lige nu :)
:(

Det var en ud-af-kroppen-oplevelse, som dog sluttede med at jeg fucking hader Tottenham ad helvede til, så på den måde meget velkendt slutning trods alt.

Shit en omgang lort. At Son brænder en friløber i 85'minut, og City får straffe lige efter.
Og så blev Citys mål ikke tjekket heller, og kunne vel være et spørgsmål om frames ift om der var offside :(
Og Tottenham brændte de 3-4 kæmpechancer de fik... Selvom City også havde samme antal.

Vi er nede på marginaler - og det gik IKKE Arsenals vej i hvert fald.
Det er slut. Jeg havde billetter til London søndag. Jeg tager ikke afsted nu. Det ville være absolut selvpineri - og det mangler jeg virkelig ikke mere af pt.
(og gudhjælpemig om ikke vi skal på stadion torsdag og pines mere)

Screenshot 2024-05-15 at 16.10.31.png

Det var en ud-af-kroppen-oplevelse, som dog sluttede med at jeg fucking hader Tottenham ad helvede til, så på den måde meget velkendt slutning trods alt.

Shit en omgang lort. At Son brænder en friløber i 85'minut, og City får straffe lige efter.
Og så blev Citys mål ikke tjekket heller, og kunne vel være et spørgsmål om frames ift om der var offside :(
Og Tottenham brændte de 3-4 kæmpechancer de fik... Selvom City også havde samme antal.

Det er slut. Jeg havde billetter til London søndag. Jeg tager ikke afsted nu. Det ville være absolut selvpineri - og det mangler jeg virkelig ikke mere af pt.

View attachment 3267
Nej, ærgerligt. Tottenham har lidt for mange skader og er for svingende, men Son plejer trods alt at sparke sådan en ind. Det var endda på deres reserve, selvom han selvfølgelig også er en god keeper. Tottenham spillede en god kamp hvor de med lidt skarphed og marginaler kunne have vundet og det sidste mål kom så lidt da gassen gik af ballonen. Jeg bemærkede ikke at den kunne være offside og med et enkelt mål nede havde der måske været kræfter til en sidste chance. Nu vil det være meget overraskende hvis Man City ikke kører den hjem, men det er da lidt af en chance at tage kke at tage til kampen når nu du har billetterne…

Omvendt jinx?
Ville ikke turde ikke at tage afsted hvis jeg var fan, bare hvis nu...

Altså jeg ville jo NETOP tænke det var jinx at tage afsted og tro på det stadigvæk.
Hvis det ender med at Arsenal bliver mestre at jeg bliver hjemme - og jeg kunne have været der - så lever jeg med det :D :D :D

Problemet er også at jeg skal betale fridage fra job, da jeg ikke har flere ikke-planlagte 6.feriedage, og har været væk med en rygskade fra job, og derfor været rigeligt væk. Så tænker "må hellere blive hjemme" - da West Ham kommer til at lave 8 selvmål.

(Har ikke billet til kampen, bare fly).

Nej, ærgerligt. Tottenham har lidt for mange skader og er for svingende, men Son plejer trods alt at sparke sådan en ind. Det var endda på deres reserve, selvom han selvfølgelig også er en god keeper. Tottenham spillede en god kamp hvor de med lidt skarphed og marginaler kunne have vundet og det sidste mål kom så lidt da gassen gik af ballonen. Jeg bemærkede ikke at den kunne være offside og med et enkelt mål nede havde der måske været kræfter til en sidste chance. Nu vil det være meget overraskende hvis Man City ikke kører den hjem, men det er da lidt af en chance at tage kke at tage til kampen når nu du har billetterne…

Den chance kommer til at hjemsøge os i årevis.
Sådan er det med det sidste afgørende øjeblik (forudsat at City kører den hjem mod West Ham).

Der var 117 øjeblikke/chancer der kunne gået anderledes undervejs i sæsonen. Men den sidste - er den man husker.

View attachment 3267
Alle mål bliver tjekket. Med den semiautomatiske offside-teknik tager det ikke mange sekunder. TV har bare valgt ikke at vise billederne.

Den chance kommer til at hjemsøge os i årevis.
Sådan er det med det sidste afgørende øjeblik (forudsat at City kører den hjem mod West Ham).

Der var 117 øjeblikke/chancer der kunne gået anderledes undervejs i sæsonen. Men den sidste - er den man husker.
Ja, man kan jo selvfølgelig ikke rigtig sige at man ikke blev mestre fordi der var et andet hold der ikke vandt en bestemt kamp... De må give den et skud i sidste kamp, det er lidt kedeligt når det samme hold vinder hvert år og det sker jo heldigvis heller ikke normalt i PL.

Back